Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Discussie: Kerkdiscussie

Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Waarom wordt die pipo niet gewoon genegeerd?

Elke dag opnieuw "Leonard zegt dit" "Leonard zegt dat"

Er zijn genoeg andere aandachtsgeile conservatievelingen te vinden op pakweg HLN.be

Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    waw een stuk van gerard bodifée dat op iets slaat, mirakels bestaan nog.

de hetze is inderdaad belachelijk, 'katholiek vlaanderen keert zich af van Leonard'

Leonard IS een puurbloed katholiek, de mensen die zoveel commentaar geven zijn niet meer dan verwaterde gelovigen die de leer hebben gecherrypickt dat het resultaat een vreemd bastaardgeloof is geworden. Ze beseffen niet dat hij enkel doet wat de kerk al eeuwen goed heeft gedaan.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain
    -J. Krishnamurti (1895-1986)-

Believing is seeing

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wel volledig raak natuurlijk.
    Over oude pedo's met rust te laten, het juridisch systeem doet natuurlijk hetzelfde met verjaringstermijnen.
    Het is wel Leonard die het mikpunt is.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Block's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mooie column.

Ik heb ook wel twijfels bij de manier van aftreden van Mettepenningen. Moest het zo opvallend? Een al dan niet open brief was toch genoeg geweest?

Moto's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Hij zegt daaromtrent dat naast de juridische procedure een man van 85 niet extra gestraft moet worden vanuit het instituut de Kerk. Zoals eender welke andere pedofiel in dit land dus...
    niks doen => niet straffen => dus verdedigen

de hetze is inderdaad belachelijk, 'katholiek vlaanderen keert zich af van Leonard'
    De katholieke kerk wilt een charme-offensief doen na het hele pedofilie schandaal , een pedofilie schandaal waar ze heel lang geen schuld hebben willen bekennen, en vooral medelijden gehad hebben met hun eigen ipv de slachtoffers.
    Niet begrijpen dat ze zich keren tegen een leonard die dat charme-offensief saboteerd is toch volkomen belachelijk.

Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moto Bekijk bericht
    De katholieke kerk wilt een charme-offensief doen na het hele pedofilie schandaal , een pedofilie schandaal waar ze heel lang geen schuld hebben willen bekennen, en vooral medelijden gehad hebben met hun eigen ipv de slachtoffers.
    Niet begrijpen dat ze zich keren tegen een leonard die dat charme-offensief saboteerd is toch volkomen belachelijk.
    de gemiddelde kerkfiguur is niet anders dan leonard hoor, hij is gewoon eerlijk over wat hij denkt. Nu willen ze zich kalm houden, maar eenmaal de rust weerkeert zullen de wanpraktijken dat ook doen.

Het is al bij al niet meer dan een PR stunt, zoals elk bedrijf dat doet na dat ze een flater hebben begaan. daarna gaan ze gewoon weer door met wat ze bezig waren.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain
    -J. Krishnamurti (1895-1986)-

Believing is seeing

iTrader
    0
    niks doen => niet straffen => dus verdedigen
    Denken in zwart-wit schakeringen, heel leuk.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

elDuderino's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het doet er eigenlijk niet eens toe wat die Leonard vind.

Het doet er wel toe dat hij belastingsgeld krijgt voor zijn zielige organisatie en dat mensen naar hem luisteren omdat hij in de media komt.

Moto's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het is al bij al niet meer dan een PR stunt, zoals elk bedrijf dat doet na dat ze een flater hebben begaan. daarna gaan ze gewoon weer door met wat ze bezig waren.
    Tuurlijk maar dat maakt de hetze vanuit de andere mensen en de kerk en vanuit het volk op de straat toch compleet begrijpelijk.

Denken in zwart-wit schakeringen, heel leuk.
    Voor mij is eender welk vorm van verkrachting of pedofilie niet goed te praten, zulke praktijken moeten ZWAAR gestraft worden, als leonard of de kerk buiten het rechts systeem vanuit de kerk die mensen ook nog extra kan straffen horen ze dat te doen, dus ja voor zaken als verkrachting en pedofilie telt voor mij ENKEL ZWART.

Beetje grijs gaan toelaten voor pedofilen = niet leuk

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elDuderino Bekijk bericht
    Het doet er eigenlijk niet eens toe wat die Leonard vind.
    Zeker niet qua strafbaar zijn voor pedofilie, dat is een zaak van justitie, niet van de kerk. Op dat vlak zouden we dus veel beter naar de manke justitie wijzen in dit land dan naar Leonard, wiens opinie hierover niet meer waard is dan die van u of ik.

Wat Leonard voor de rest zegt is in feite enkel bedoeld voor de katholieken, wat een imam bvb verkondigt kan mij ook geen zak schelen, en ik stoor mij daar niet aan. Geloof is in mijn ogen een hobby, en ieder mag zijn hobby kiezen.

Dat deze meer om meer wereldvreemde katholieke hobby gesubsidieerd wordt, daar mag men wel vragen bij stellen vind ik, want straks vraagt de islam hetzelfde. Enkel het katholieke onderwijs heeft een echt maatschappelijk nut, vooral door zijn hoog niveau op veel plaatsen. Maar dat is ook weer gevaarlijk, want er wordt al gevraagd achter subsidies van islam-scholen, waarvan het maatschappelijk nut zeer bedenkelijk zal zijn. Tijd dus om hier een wettelijke lijn te trekken, maar in Belgie gebeurt zoiets als het te laat is, dus als het al handenvol geld gekost heeft, en nog meer om de scheve situatie recht te trekken.

Als progressieve katholieken zoals Torfs enzo zich distancieren van Leonards uitspraken, dan moeten ze eens goed nadenken of ze nog wel tot de kerk willen behoren, want Leonards opvattingen liggen ws ni ver van wat de paus verkondigt: iets subtieler verwoord, maar even ouderwets. En de paus is nog altijd de leider van heel het spel.

iTrader
    0
    Voor mij is eender welk vorm van verkrachting of pedofilie niet goed te praten, zulke praktijken moeten ZWAAR gestraft worden,
    Nogmaals, er is niemand die pedofilie goedpraat.

En dat jij vindt dat zulke zaken "ZWAAR" gestraft moeten worden kan goed zijn, maar volgens mij is dat nog steeds aan justitie om daarover te oordelen. Je kan het moeilijk afleiden uit de media, maar dat is wel degelijk ook wat Leonard zegt.

als leonard of de kerk buiten het rechts systeem vanuit de kerk die mensen ook nog extra kan straffen horen ze dat te doen, dus ja voor zaken als verkrachting en pedofilie telt voor mij ENKEL ZWART.
    Daar is het aan de Kerk om daarover te oordelen. Ik vind het dan ook niet onbegrijpelijk dat de Kerk geen extra straf meer oplegt aan een 85-jarige die al gestraft wordt vanuit justitie.

Justitie houdt ook rekening met de ouderdom van de dader, blijkbaar vindt de maatschappij dat een verzachtende omstandigheid. Blijkbaar vindt de Kerk dat ook.

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miechels Bekijk bericht
    Zeker niet qua strafbaar zijn voor pedofilie, dat is een zaak van justitie, niet van de kerk. Op dat vlak zouden we dus veel beter naar de manke justitie wijzen in dit land dan naar Leonard, wiens opinie hierover niet meer waard is dan die van u of ik.
    Als je Léonard bekijkt als de bedrijfsleider van het Belgische (overheids)bedrijf "kerk", dan vind ik het wél een zaak van dat bedrijf en zijn leider.

Als in een kindercrèche een toezichter tewerkgesteld zou zijn, waarvan bewezen wordt dat die kinderen uit de crèche verkracht heeft, maar de feiten zijn juridisch verjaard, dan zou je toch ook willen dat die persoon alsnog ontslaan wordt uit die crèche!? of niet?

Ik zie de misbruikers in de kerk op hetzelfde niveau. Heeft niks met geloof of katholicisme te maken.
    Let op: Dit betekent niet dat we de inderdaad manke justitie in dit land ook niet op de korrel moeten nemen natuurlijk.

Hiapoe
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou de discussie ook even over een andere boeg willen gooien:

Wat mij voorál stoorde en stoort aan die Léonard is zijn houding terwijl hij de dingen verkondigt die hij verkondigt. Jullie hebben allemaal wel het fragment gezien van het interview met Wim de Vilder (anders zouden jullie niet posten in deze thread vermoed ik ): De manier waarop Léonard daar spreekt over de pedofilieschandalen in de kerk als een 'piepklein stormpje' binnen de instelling, vind ik eerlijk gezegd meer zeggen dan de inhoud ervan.

Je merkt aan zijn manier van praten en houding, dat hij absoluut de ernst niet inziet van wat letterlijk honderden priesters en dienaars van zijn bedrijf in het verleden kinderen hebben aangedaan. Hij zou op zijn minst respect kunnen uiten en diepe schaamte over alles wat er in het verleden is gebeurd binnen het instituut dat hij nu vertegenwoordigt. Maar daar merk je niks van... Ik zie alleen maar complete apathie in die mens, geen vuur, geen spirit, noch in hetgeen waar hij vóór staat, noch in schaamte, nog in de zaken waar hij tégen is.

Wat vinden jullie maw. van zijn houding?! Das ook een interessante vraag

Hiapoe
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Jecht's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    De manier waarop Léonard daar spreekt over de pedofilieschandalen in de kerk als een 'piepklein stormpje' binnen de instelling, vind ik eerlijk gezegd meer zeggen dan de inhoud ervan.
    Met dat stormpje bedoelde hij toch gewoon da controverse rond zijn uitspraken, en niet het schandaal zelf?

Hoe dan ook, over zijn aanpak van de schandalen kan je niet anders dan teleurgesteld zijn, al volgt hij waarschijnlijk gewoon de bevelen die hij krijgt op.

Tot nu toe heb ik wel nog altijd liever Leonard dan Danneels eerlijk gezegd (niet zijn meningen maar als persoon).

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Als in een kindercrèche een toezichter tewerkgesteld zou zijn, waarvan bewezen wordt dat die kinderen uit de crèche verkracht heeft, maar de feiten zijn juridisch verjaard, dan zou je toch ook willen dat die persoon alsnog ontslaan wordt uit die crèche!? of niet?
    1. Wat nut heeft het een 85 jarige die enkel nog in een zetel zit en zelf leeft op babyvoeding nog te ontslaan uit die creche? Als signaal naar de slachtoffers? Het is heel cru gesteld, maar als die een duidelijk signaal wilden, dan hadden die eerder hun schaamte moeten overwinnen en naar het gerecht stappen, ipv bij de duivel te biechten te gaan en een brief te schrijven naar de kerk over hun misbruik. Spijtig genoeg was vroeger de schaamte over misbruik en respect voor de kerk nog vele groter dan nu, maar das nu te laat.

2. Een creche is de kerk niet. Een creche hebt ge nodig, maar niemand verplicht u uw kinderen misdienaar te laten worden of op internaat te sturen bij de paterkes.

3. Ik ben ergens blij dat Leonard de PR-keuze maakt dit schandaal geen extra gezichten te geven in de vorm van ontslagen bejaarde priesters. Zo toont de kerk nog maar eens zijn ware aard, en ik hoop dat veel katholieken daar hun besluiten uit trekken.

Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten