Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 594
    Member Cosmic Key's schermafbeelding
    iTrader
    0

Vakbonden kunnen zich te veel permitteren

Jawel juist vandaag moest ik in Brussel zijn. Gisteren gebeld naar de politie. De politie raadt iedereen af om met de wagen naar Brussel te reizen. Noodgedwongen afspraak moeten verzetten. Die kakkerlakken van vakbonden kunnen zich toch veel veroorloven. Op een doordeweekse werkdag zomaar het openbaar vervoer platleggen en bepaalde wegen worden afgesloten zodat er enkele proftiteurs kunnen betogen. Betogen ok, maar nu niet er werken genoeg mensen in Brussel en die willen ook zonder hinder thuis geraken. Is het geen schande dat die kakkerlakken van syndicaten op een normale werkdag onze volledige hoofdstad platleggen?

Approved 9-lifer Dr.White widow's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Al ooit gedacht dat dat juist het doel van een staking/betoging is?
    Ik ga akkoord dat vakbonden soms te snel het personeel doen staken, maar dat is een andere zaak.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zie niet in waarom je mij een kakkerlak moet noemen als je een normale discussie wil hebben.

Member sw1ss's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Ze mogen van mij doen wat ze willen, maar ze moeten dan wel niet mensen die er niets mee te maken hebben lastig vallen.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr.White widow Bekijk bericht
    Al ooit gedacht dat dat juist het doel van een staking/betoging is?
    Ik ga akkoord dat vakbonden soms te snel het personeel doen staken, maar dat is een andere zaak.
    Dat ze hun eigen bedrijf willen platleggen kan ik inderdaad begrijpen, maar waarom moet de rest van het land daar ook last van ondervinden? Dan kunnen ze binnen een paar maanden opnieuw gaan betogen omdat er weeral een bedrijf verhuist is naar China, maar daar zijn ze dan zelf wel rechtstreeks verantwoordelijk voor door dit bedrijf vandaag te saboteren. Je zou voor minder verhuizen naar een land waar ze minder klagen.

Member witten's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeske2006 Bekijk bericht
    Dat ze hun eigen bedrijf willen platleggen kan ik inderdaad begrijpen, maar waarom moet de rest van het land daar ook last van ondervinden? Dan kunnen ze binnen een paar maanden opnieuw gaan betogen omdat er weeral een bedrijf verhuist is naar China, maar daar zijn ze dan zelf wel rechtstreeks verantwoordelijk voor door dit bedrijf vandaag te saboteren. Je zou voor minder verhuizen naar een land waar ze minder klagen.
    Dikke QFT

Member _DM_'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik denk dat iemand het principe van staken niet goed door heeft.
    Hoe meer mensen je treft, hoe meer aandacht je krijgt.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    er wordt betoogd op een afgesloten stuk parcours, niemand mag van het parcours afwijken én er is een goeie communicatie met stad & andere overheden. Bovendien is het parcours veranderd omdat er op het normale eindplein (Brussel noord) teveel hinder zou zijn). Hoe meer kan je maken dat er zo weinig mogelijk hinder is? Als je nu eenmaal betoogt met 100.000 man (een cijfer dat ik trouwens stérk betwijfel, het zullen er een stuk minder zijn), moet je nu eenmaal bepaalde maatregelen nemen.

Ik zag trouwens niemand protesteren tegen de hinder die U2 vorige week veroorzaakte op de ring rond Brussel .
    Sent From My Brain Using Common Sense

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _DM_ Bekijk bericht
    Ik denk dat iemand het principe van staken niet goed door heeft.
    Hoe meer mensen je treft, hoe meer aandacht je krijgt.
    Ik snap niet waarom die mensen aandacht zouden verdienen. Als er een probleem is met uw werkgever praat er dan mee. Help dat niet dan kan je staken. Is het probleem dan nog steeds niet opgelost zoek je een andere job en laat een andere sukkelaar daar maar werken.
    Wat ze nu doen is mij verplichten mee te staken terwijl ik helemaal geen probleem heb met mijn werkgever. Waarom moet mijn bedrijf mee verlies maken omdat zij niet tevreden zijn over hun job?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik snap niet waarom die mensen aandacht zouden verdienen. Als er een probleem is met uw werkgever praat er dan mee. Help dat niet dan kan je staken. Is het probleem dan nog steeds niet opgelost zoek je een andere job en laat een andere sukkelaar daar maar werken.
    Wat ze nu doen is mij verplichten mee te staken terwijl ik helemaal geen probleem heb met mijn werkgever. Waarom moet mijn bedrijf mee verlies maken omdat zij niet tevreden zijn over hun job?
    Dikke 2.

Al is dat meer van toepassing op de imo onverantwoorde treinstakingen waar we binnenkort wss Weer mee te maken gaan hebben. Stakingen van de NMBS vind ik persoonlijk echt niet kunnen, gezien de economische schade dat ze aanrichten.

Member ArtofLife's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De werking van een syndicale organisatie is simpel:

Er bestaat net zoals in bedrijven of openbare diensten een hiërarchie en om in de hiërarchie te kunnen stijgen moet je eerst de taken van het voetvolk opvolgen. Een belangrijke taak van het voetvolk is oa. het personeel proberen op te fokken en een gevoel van ontevredenheid creëren.

Zelf ben ik nooit lid geweest van een syndicale organisatie en ik zal het nooit zijn. Ik werk voor de federale overheid en ik durf gerust zeggen dat mijn oversten niet gekozen zijn omwille van hun talenten maar omdat ze een bepaalde politieke kleur hebben en lid zijn van die bepaalde syndicale organisatie. Zo zit het systeem hier in elkaar .
    The most radical revolutionary will become a conservative the day after the revolution.

“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated”

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    ik zie niemand verplichten je mee te staken...

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    er wordt betoogd op een afgesloten stuk parcours, niemand mag van het parcours afwijken én er is een goeie communicatie met stad & andere overheden. Bovendien is het parcours veranderd omdat er op het normale eindplein (Brussel noord) teveel hinder zou zijn). Hoe meer kan je maken dat er zo weinig mogelijk hinder is? Als je nu eenmaal betoogt met 100.000 man (een cijfer dat ik trouwens stérk betwijfel, het zullen er een stuk minder zijn), moet je nu eenmaal bepaalde maatregelen nemen.

Ik zag trouwens niemand protesteren tegen de hinder die U2 vorige week veroorzaakte op de ring rond Brussel .
    Maar ze hadden die betoging wel bijvoorbeeld op zaterdag/zondag kunnen doen .. of op 11 november of wanneer dan ook zodat mensen die wel gaan werken niet x aantal extra uren verliezen.

Dit is geen staking maar een gewone betoging, waarom de dag van de mensen die ze vertegenwoordigen dan moeilijker maken ?

Approved 9-lifer gilbereke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hetgeen ik niet begrijp is waarom er als er veel mensen afgedankt worden in een groot bedrijf die plots allemaal recht krijgen op vergoedingen en dat er dan veel gezeik over gemaakt wordt in de media terwijl mensen bij kleine bedrijven zonder boe of ba op straat staan...

Tegenwoordig moogt ge als werkgever geen mensen meer afdanken in grote bedrijven om uw bedrijf
    @JPV: dat vind ik een rare uitspraak van iemand als jij.. ik zou denken dat jij maar al te goed op de hoogte bent van het feit dat je vaak WEL verplicht wordt om mee te staken... Denk maar aan te redden zonder heel veel geld te steken in allerhande absurde regelingen.

(ik spreek hier over terechte afslankingen etc..)

blokkades aan bedrijven of regelrechte maffiapraktijken van vakbondsleden die mensen letterlijk wegsleuren van hun werk of ze gewoonweg niet binnenlaten..

(ik zeg niet dat dat nu het geval is.)

Member
    iTrader
    1 (100%)
    ik zie niemand verplichten je mee te staken...
    Ik denk dat het in die quote niet specifiek over de betoging van vandaag gaat, maar meer specifiek over meer hinderlijke stakingen (zoals De Lijn en de NMBS).
    Wanneer het openbaar vervoer bvb staakt geraken mensen niet op hun werk, wat die dus in principe doen is veel mensen verplichten van thuis te blijven ook al hebben ze 0,0 met die mannen hun problemen te maken. Er wordt veel over solidariteit gelult in die gevallen, maar waarom moeten wij altijd solidair zijn met de werknemers van het openbaar vervoer en kunnen zij niet solidair zijn met ons en er voor zorgen dat we op ons werk geraken?
    In zo'n bedrijven vind ik dan ook dat staken echt schandalig is, puur egoïsme en niet denken aan de schade die je berokkend.
    Als je wil staken, doe het dan op een wijze dat enkel het bestuur van je bedrijf er last van heeft, laat de andere mensen die wel willen gaan werken gerust.
    Get up, forget the past, go outside and have a blast !

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Maar ze hadden die betoging wel bijvoorbeeld op zaterdag/zondag kunnen doen .. of op 11 november of wanneer dan ook zodat mensen die wel gaan werken niet x aantal extra uren verliezen.

Dit is geen staking maar een gewone betoging, waarom de dag van de mensen die ze vertegenwoordigen dan moeilijker maken ?
    heel simpel: omdat je gemakkelijker volk kan mobiliseren op een weekdag ipv in het weekend (gewoon al door andere verplichtingen). En ik zie niet in waarom het voor de gemiddelde mens vandaag moeilijker wordt om te werken...

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilbereke Bekijk bericht
    blokkades aan bedrijven of regelrechte maffiapraktijken van vakbondsleden die mensen letterlijk wegsleuren van hun werk of ze gewoonweg niet binnenlaten..

(ik zeg niet dat dat nu het geval is.)
    ik heb het dan ook over deze betoging.

Ik ben persoonlijk ook tegen het afsluiten van bedrijven (behalve in extreme gevallen, gaat dan o.a. over werkgever die machinepark willen verplaatsen (wat illegaal is voor alle duidelijkheid)).

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    enneuh: als ik nu niet meer reageer: ik ben weg met m'n rode jas, op weg naar brussel. Waar ik met alle gemak zal geraken én terugkeren

(en voor alle duidelijkheid: ik discussieerde hier enkel over deze betoging)

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    heel simpel: omdat je gemakkelijker volk kan mobiliseren op een weekdag ipv in het weekend (gewoon al door andere verplichtingen). En ik zie niet in waarom het voor de gemiddelde mens vandaag moeilijker wordt om te werken...
    "De politie raad aan om niet met de wagen naar Brussel te komen, ook het openbaar vervoer is verstoord"

En het is exact dat soort 'allez hoe hebben jullie een probleem?' uitspraken die mensen in het harnas jagen.

Zeg het gewoon zoals het is 'ja we willen Europa of wie dan ook op iets wijzen, dat is heel belangrijk, maar niet zo belangrijk dat we er effectief onze tijd aan willen op offeren'. Het is heel die hypocrisie die mensen soms kwaad maakt tov vakbonden en zo gaat de 'zaak' zelf verloren.

Member ArtofLife's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zeg niet dat de vakbonden nooit iets goed hebben gedaan. De werkomstandigheden zijn er serieus op vooruit gegaan maar ik denk dat ze tegenwoordig meer kwaad dan goed doen ..

Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten