Ik zie hier nog geen enkele thread over.
Laat u hier dus gaan.
Zelf ben ik voor de splitsing. Vlaanderen moet stoppen met zich zo afhankelijk op te stellen, want dat zijn we niet: uiteindelijk is Wallonië afhankelijk van ons, alleen negeren de Waalse politici dat (althans naar de pers toe).
Dat degene die het meeste geld heeft en geeft het onderspit moet delven, is niet logisch. En wij hebben Wallonië niet nodig.
Als Vlaanderen doorbraken willen, moet er harde taal gesproken worden: of akkoord met de Vlaamse wensen, of onafhankelijkheid.
Dat Waalse politici zoals Onkelinckx nu staan doen alsof zij de onafhankelijkheid ieder moment zullen uitroepen is hypocriet en zum kotsen. Het bewijst vooral dat ze in de illusie leeft dat de Vlamingen bang zijn voor wat komen gaat bij een verdeling, en daarom alsnog zullen toegeven en in hun zakken zullen laten tasten. Deze tactiek van dreigementen is walgelijk. Mààr, dat wil niet zeggen dat de Waalse politici zich beter dringend gaan bezighouden met het op orde krijgen van hun begroting nu blijkt dat de Vlamingen niet meer bij zullen schieten voor al de uitkeringsgerechtigden en extra kosten die ze gecreëerd hebben, zowel daar, als in Brussel!
En wat Brussel betreft. Waarom zou dat Wallonië toekomen? Dat zou gek zijn: een land dat uit twee delen bestaat (Wallonië + Brussel). Bovendien heeft Vlaanderen er altijd voor betaald... Echter, wat mij betreft gaat Brussel beter onafhankelijk. Dat is dan ook de oplossing voor het koningshuis: ze mogen over deze belangrijke deelstaat (Europees gezien) blijven regeren.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
.