Ik ben een Belg
Ik ben een Vlaming
Ik ben zowel Belg als Vlaming
geen antwoord/ ik weet het niet/ik ben een mens
ik ben belg en vlaming maar ik voel me eerder europeaan.
ik voel me melkkoe... of uitgeperste citroen... van elke 1000 euro die ik verdien moet ik er 1200 afgeven.. over verdoken communisme gesproken.
(en nee ik denk niet dat al mijn geld naar de walen gaat. eerder naar incompetent bestuur en zakkenvullers)
Op zich ben ik niet iemand die "verwantschap" opzoekt. Als er in het nieuws een bericht komt van "belg / vlaming sterft in lawine" haal ik mijn schouders eens op. Als ik dan vooral naar karakteriële overeenkomsten kijk, dan ben ik toch wel vooral vlaming. Ik heb al wel verschillende walen gehad als collega, maar voor hetzelfde geld hadden zij Frans kunnen wezen. Ik voel maar weinig connectie met hen.
1. Burger v/d wereld
2. Vlaming
3. Europeaan
Geen enkele affectie met Belgie.
Als het de verkeerde vlag is wel ja...
Zonder rode tong en rode klauwen is het de vlag van Vlaanderen in oorlogstijden (en zeg nu niet dat dit oorlogstijden zijn, dat is ronduit belachelijk... ), de vlag die verkracht wordt door die wannabe partij "vlaams belang".
Ik zoek de optie West-Europeaan ;-)
En dan mogen we ook het VB, VMO,... bedanken voor het feit dat, als iemand een Vlaamse Leeuw wil gebruiken, die persoon aanzien wordt als racist, extreem-rechts,...
Ga eens kijken naar het Verenigd Koninkrijk, daar houden ze jaarlijks de Proms.
Enkele avonden gevuld met Britse songs, om af te sluiten met een concert dat over heel het VK wordt uitgezonden.
Er is niets mis met trots te zijn op je afkomst.
Onzin. Dat wil de media er natuurlijk van maken, maar er zijn genoeg niet-radicale organisaties zoals de VVB of Meervoud die de Vlaamse vlag dragen. Dat VB de Vlaamse leeuw voor zich wil claimen is begrijpelijk vanuit hun standpunt, maar gelukkig begint ook de radicale Vlaamse Beweging zich meer en meer los te scheuren van die partij. Dat is een goede zaak.
Imperialistische songs zitten er ook tussen ("Rule, Britannia!").Ga eens kijken naar het Verenigd Koninkrijk, daar houden ze jaarlijks de Proms.
Enkele avonden gevuld met Britse songs, om af te sluiten met een concert dat over heel het VK wordt uitgezonden.![]()
Dat is geen onzin, kijk naar deze topic alleen al
En dat weet ik, fantastische songs toch ?
Vooral dit clipje, zo heerlijk over the top (Dat kostuum)
YouTube - Rule Britannia - Last Night of the Proms 2009
Ik ben in de eerste plaats Mechelaar en in de 2e plaats Belg, met het begrip Vlaming heb ik 0,0 affectie. Moest er ooit een onafhankelijk Vlaanderen komen, dan weiger ik in ieder geval die nationaliteit aan te nemen, ik word dan maar een geëmigreerde Belg (want België blijft immers bestaan ook al zal het dan enkel uit Brussel en Wallonie bestaan).
Ik heb de indruk dat de propaganda van De Wever, De Winter en co goed begint aan te slaan bij de vlaamse bevolking, alleen beseffen die mensen niet dat het allemaal zever in pakskes is.
Ok, Belgie heeft zo zijn problemen, maar is het in Vlaanderen zoveel beter, aangezien Vlaanderen een deel van Belgie is, vermoed ik van niet (en neen, niet alle problemen zijn te wijten aan de walen). Als Vlaanderen onafhankelijk is dan zal het ook voor alles zelf moeten instaan, wil dan nog wel eens zien of de begroting nog zo in evenwicht zal zijn. De Vlaamse regering heeft makkelijk praten, het percentage dat ze aan inkomsten mogen houden is veel groter als het percentage van uitgave die ze moeten dragen. Daarbij, de Belgische begroting was in de jaren voor de economische crisis ook in evenwicht, een crisis die niet te voorzien was en waar de Belgische staat 0,0 schuld aan heeft.
Economisch zou een onafhankelijk Vlaanderen rampzalig zijn, Brussel is nog altijd de grootste economische troef van zowel Belgie als Vlaanderen, een onafhankelijk Vlaanderen zal het echter zonder Brussel moeten doen, wat voor een economische crisis binnen Vlaanderen zal zorgen. De De Winters en De Wevers van deze wereld nemen in hun Vlaamse onahankelijkheidsdroom gemakkelijkheidshalve Brussel mee in Vlaanderen, in realiteit zal dit nooit of te nimmer gebeuren.
Maw de vlaamse onafhankelijkheid is een mooi verhaaltje dat blijkbaar veel stemmen kan opleveren maar niet meer dan dat, er is geen enkele (doordachte) reden om ze door te voeren en het zou meer kwaad dan goed doen. Enige waar mensen over beginnen is ofwel verkiezingspraat (de walen zijn luierikken enz) ofwel het feit dat de walen Frans spreken. Awel, ik versta een West-Vlaming ook totaal niet, die mensen kunnen evengoed chinees spreken, zullen we dan meteen goed doorsplitsen en ipv Vlaanderen onafhankelijk elke Vlaamse provincie een apart land maken?
Get up, forget the past, go outside and have a blast !
Bij mijn weten heeft de Vlaamse overheid al jaren een overschot hoor
En de enige reden waarom de Belgische begroting in evenwicht was kwam door het verkopen van patrimonium, om het dan terug te huren.
Nogal moeilijk, zoals ik al veel inkomsten tov bijna geen kosten. Rond de periode van de begroting in de krant gelezen dat de Vlaamse overheid ongeveer 70 a 80 % van zijn inkomsten zelf mag beheren terwijl het maar een klein deeltje van de uitgaven op zich moet nemen. Zoiets krijgt zelfs iemand die amper kan lezen en schrijven in evenwicht.
Wat heeft dat te maken met een superioriteitsgevoel ?
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)