Ziezo, binnen enkele dagen is het weer zover. Traditiegetrouw zien we enkele politici niet meer terug na de verkiezingen. Denk maar aan Bart Somers in 2009, nu eenzaam in Mechelen?
Wie zien jullie verdwijnen?
Ziezo, binnen enkele dagen is het weer zover. Traditiegetrouw zien we enkele politici niet meer terug na de verkiezingen. Denk maar aan Bart Somers in 2009, nu eenzaam in Mechelen?
Wie zien jullie verdwijnen?
*maar kalf dat ik ben, Phillipe Dewinter is geen partijvoorzitter. Gelieve dit te veranderen aub.![]()
Als ze ontslag nemen om deel te nemen aan een regering, telt dat ook?
Neen, ik vraag mij gewoon af wie 'zijn verantwoordelijkheid' opneemt voor de verkiezingsnederlaag.
Ik denk Thyssen en Dedecker.
Dedecker: omdat hij het ongeveer aangekondigd heeft.
De Croo: blaaskaak waarvan het wereldje zal instorten na de nakende verkiezingsnederlaag.
Gennez: nieuwe wind bij de sossen, waarschijnlijk niet direct na de verkiezingen.
Dedecker en Thyssen. De eerste omdat zijn politieke rol is uitgespeeld en de tweede omdat haar optreden bij dat grote verkiezingsdebat faliekant afliep. Hoe kan je zo'n partij nog blijven verdedigen? En hoe kan je überhaupt nog op tsjeven stemmen?
Dedecker, Thyssen en Valkeniers
Kleine kans voor Gennez.
De rest zie ik blijven.
Dedecker en Gennez door een slecht resultaat.
Thyssen is nog maar net voorzitter, dus zij zal wel nog niet onmiddellijk weg gaan
Dedecker omdat na 13 juni er geen LDD meer zal bestaan.
Ik heb compassie met JMD. Zijn partij is afgeschreven. Hij weet het. het is voor hem gewoon wachten om 13 Juni.
Als ik hem nu nog op TV zie denk ik altijd: "JM, ga toch op pensioen makker. Geniet een beetje van uw leven."
Dedecker en Thyssen, redenen zijn al genoemd geweest. Gennez heeft volgens mij de waardigheid niet om een stap terug te zetten, anders had ze het al lang gedaan.
Dedecker zeker
Mensen die Bart de Wever zien vertrekken, verklaar u nader![]()
Versta niet waarom. Vld zal zowiezo geen klinkende verkiezingsoverwinning behalen, maar kan mij als niet-vld'er wel vinden in de weg die de partij nu ingegaan is onder zijnbeleid. Geen idee hoe het te omschrijven, maar zijn no nonsense aanpak spreekt mij wel aan. Misschien komt dit omdat hij uit het bedrijfsleven komt en niet uit één of ander studiebureau of advocatenkantoor.
Ongeacht een verkiezingsnederlaag of niet wil ik graag eens zien hoe hij het er in de toekomst gaat van afbrengen, want in tegenstelling tot andere politici (zelfs van binnen de vld) vind ik dit iemand die het vertrouwen in de politiek terug kan doen herstellen.
De Croo zal niet na 13 Juni verdwijnen, maar zal later een 2de Leterme worden.
Met zijn deadline die hij toch niet haalt.
*Als hij in de regering komt.
Als De Wever vertrekt (wat ik trouwens helemaal niet verwacht), zal N-VA in een donker gat vallen. Dat is volgens mij wel een grote zwakte van die partij: De Wever is hét gezicht van die partij. Neem dat gezicht weg en welk charismatisch figuur heb je dan nog over om naar voor te schuiven? LDD is ook in datzelfde bedje ziek.
Vraag me toch af welke reden mensen hebben om De Wever aan te duiden in deze poll. Het is dus niet "wie wil je zien vertrekken" he, het is "wie denk je dat weg moet".
Ik vrees voor Thyssen, ik hoop Gennez, en voor Dedecker ziet het er wel heel sterk naar uit.
De Croo misschien ook, maar ik hoop eigenlijk van niet. Als Verhofstadt dan weer terugkomt...
Dedecker zal volgens mij een lange vakantie nemen en dan langzaam terugkeren tegen dat de nieuwe Vlaamse verkiezingen er aan komen.
Gennez is geen voorzittersmateriaal, maar de SPA heeft imo niemand op dit moment om het over te nemen.
En Besien, hopelijk. Die partij heeft Staes nodig, blijkbaar beseffen ze het gewoon zelf niet. Besien is een man voor achter de schermen. 0 charisma, 0 kracht in het debat.
En Thyssen... Tja. Ik denk dat ze haar minister gaan maken om daarna als minister van Staat terug naar Europa te keren en daar wat uit te bollen. Het is haar wel gegund na het laffe scenario van Leterme. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik walg nog meer van hem van van Verhofstadt.
WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)