Ik vrees dat ik niet ga winnen, nva een beetje onderschat.
Ik vrees dat ik niet ga winnen, nva een beetje onderschat.
Ik zal de komende dagen ieders peiling eens naast het resultaat leggen en degene die het dichtst benaderen er uit filteren. De uiteindelijke selectie zal wellicht van een al dan niet gewogen gemiddelde van afwijkingen afhangen.
Starrk wint denk ik, op 't eerste zicht!
En de resultaten zijn binnen!Na heel wat reken en telwerk is niemand minder dan Starrk als winnaar uit de bus gekomen. Hij mag de titel van Politiek Analist dragen tot de volgende editie van deze pronostiek , wat in dit land natuurlijk zeer kort of zeer lang kan duren.
De ererij wordt verder aangevuld met DogFacedGod als runner-up en a242050 als eervolle derde. Alle verwerkte resultaten kan je in deze Excel file terugvinden.
Methodologie:
- De pronostieken worden vergeleken met het resultaat van de kamerverkiezingen in Vlaanderen zoals weergegeven op de site van de Standaard.
- Het verschil van de pronostiek en het officiële resultaat wordt partij per partij berekend.
- Dit verschil wordt dan weer vermenigvuldigd met de officiële procentuele score van de partij waardoor een onbenoemd gewogen resultaat ontstaat. Een foutmarge op een grote partij zal zo meer doorwegen in je resultaat dan een foute pronostiek op de kleinere partijen.
- Hoe lager het resultaat, hoe beter.
- Enkel de pronostieken die N-VA meer dan 23% gaven zijn meegeteld, de andere zijn er sowieso aan voor de moeite.
Alvast proficiat aan de winnaars en iedereen bedankt voor de deelname.
_/Forum Supervisor
__/Forum coach Algemene Fora & Games
___/Twitter: @Epyon_01P
Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
Dat vind ik nu eigenlijk niet zo logisch.
Een grote partij kan lijkt me veel meer schommelen dan een kleine. (ok ok N-VA, maar dat was een verrassing) En uiteindelijk als ge er bij een grote partij een aantal procentpunten naast zit, is dat procentueel gezien een kleinere fout.
![]()
krijgt hij die er het meest naast zat ook niet iets? (ik dus xp)
leuke wedstrijd!
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)