Ik stem voor sp.a.
CD&V
Groen!
Lijst Dedecker
N-VA
Open VLD
SP.A
Vlaams Belang
Ik stem voor sp.a.
1) NVA 23 gelijk 7 twistpunten
2) LDD 21 gelijk 9 twistpunten
3) VLD 19 gelijk 11 twistpunten
En dichtste bij Francesca Vanthielen.
Nu ja, was toch van zinnen om op NVA te stemmen, hopen dat ze eerst de zooi behandelen waar ik ook van wakker lig en dat ik de volgende stemming dan naar een andere partij kan die dichter bij mij ligt.
spa
groen
cd&v
zoiets was het
Blijkbaar kom ik goed overeen met Open VLD. Al enkele stemtesten gedaan en het was telkens Open Vld.
Toch een verrassing voor mij, ik zag mezelf altijd meer aanleunen bij de Spa.
Toch eens over nadenken om toch niet voor OpenVLD te kiezen deze keer...
Meeste is Groen! 17 overeenkomsten, 13 twistpunten
Minste is LDD: 14 overeenkomsten, 16 twistpunten
Ligt nog verrassend dicht bij elkaar.
Alhoewel ik bij de linkse partijen toch veel meer overeenkom op zaken die ik als 'belangrijk' heb aangeduid.
Groen
Spa
CD&V
Had het al gepost in de andere thread, maar bij deze nog eens.
Groen met 23 overeenkomsten,dan SP.A met 19 en vervolgens VLD, N-Va & CD&V met 13 overeenkomsten.
Was wel verbaasd over het immigratie-standpunt van de SP.A. Groen! profileert zich duidelijker linkser dan de SP.A tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door Unkn0wn; 27 mei 2010 om 14:47
NVA
VLD
LDD
Verwachte top 3. Ik ga net zoals in 2007 op de NVA stemmen. Minste overeenkomsten met groen & spa.
NVA 21 overeenkomsten
Open-VLD 18 overeenkomsten
LDD 18 overeenkomsten
1) N-VA
2) Open VLD
3)LDD.
Maar ik verkies Open VLD.
Op 1 puntje na mee eens.
Ik denk niet dat Dedecker zijn oplossingen ongeloofwaardig zijn (of beter: toch meestal niet zotter dan die van andere partijen).
Maar LDD heeft helemaal geen plan, geen strategie om iets aan te wenden met hun stemmen.
We kunnen dat allemaal wel afwijzen dat gepositioneer en aftasten vooraf, maar de realiteit is dat wie niet al wat zoekt en plant op voorhand, na de verkiezingen rijkelijk te laat komt om een rol van belang te spelen.
Daarom deze keer voor OpenVLD, nieuwe voorzitter, nieuwe kopstukken en hun claim van een nieuwe start; ze mogen het nog eens proberen van mij. Valt dat dik tegen, dan wordt de kans op nog eens een stem iets van 0% voor de komende decennia.![]()
Laatst gewijzigd door Uranium; 27 mei 2010 om 15:07
1)NVA
2)VLD
3)VB
ik ga blijkbaar juist kiezen![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)