Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 152
    Member themummy123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)

Hoogopgeleide Turken terug naar Turkije

Steeds meer succesvolle, goed geÔntegreerde Turkse Nederlanders verlaten ons land. Onder de middenstand wint de gedachte terrein dat Turkije sociaal en economisch een betere toekomst biedt.

Maar vooral academisch hoog opgeleide jongeren overwegen een vertrek naar Turkije. Waarom zouden wij het pensioengeld betalen voor de babyboomers die ons discrimineren en buitensluiten, zo vragen zij zich af.

Ruwweg zijn er twee stromingen binnen de goed opgeleide en goed geÔntegreerde Turkse gemeenschap. De ene groep ziet vertrekken als een kans, een uitdaging, als een verbetering van de kwaliteit van het bestaan.

De tweede stroming vindt het jammer en bedreigend voor de achterblijvers dat juist de intelligentsia en maatschappelijk geslaagde landgenoten wegtrekken.
    Maar de trend is onmiskenbaar. En de oorzaken zijn duidelijk: de polarisatie en stigmatisering van allochtonen groeien in Nederland net zo hard als de economie en toekomstmogelijkheden in Turkije.

Ahmet Alinpinar is een succesvolle student vliegtuigtechniek die droomt van een land waar hij zich thuis voelt, waar hij zich niet constant hoeft te verantwoorden. Hanim Dűgan, econome met een goede baan in de mode-industrie, is het allochtonengedoe meer dan zat. En Mustafa ÷zcan, raadslid voor Groen Links in de gemeente Amersfoort, is moe. Hij weet niet meer wat hij nog meer kan doen om geaccepteerd te worden.

Tegenlicht volgt het drietal bij hun afweging tussen blijven of vertrekken, de verkenningen in Turkije en het afscheid van vrienden, collega's en familie in Nederland. De vastbeslotenheid en ondernemingslust van het gevarieerde gezelschap maken duidelijk hoe dynamisch het fenomeen migratie is.

Het is een komen en gaan van land tot land, van mogelijkheid tot mogelijkheid. Maar vanuit Nederland vertrekken vooral de mensen met de meeste potentie. Voor hen heeft Nederland afgedaan als land van ongelimiteerde mogelijkheden. In Tegenlicht: de uittocht van de meest succesvolle nieuwe Nederlanders

bron: Tegenlicht -> Afleveringen -> Terug naar Turkije
    de uitzending Publieke Omroep: Generieke Mediaplayer

iTrader
    21 (100%)
    Waarom zouden wij het pensioengeld betalen voor de babyboomers die ons discrimineren en buitensluiten, zo vragen zij zich af.
    Damn straight!!

Ik denk er ook aan. Zie je mij al werken tot m'n 65ste? Mooi niet hoor.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Fantastisch! Lang leve remigratie.

Member
    iTrader
    0
    Dacht dat hetzelfde al gebeurde met marokanen hier in Belgie sinds 2 jaar ofzo. De economie daar zwengelt aan dus de mensen van origine daar keren weer om hun graantje mee te pikken. Opzich goed, als de welvaart daar stijgt komen ze ook niet meer naar hier, opzich ook slecht aangezien de rotte appels vooral zullen blijven (dop, ... kennen ze daar niet, of toch niet in de mate zoals hier)

Member zwerver's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    dat kan ik ze moeilijk kwalijk nemen...

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Damn straight!!

Ik denk er ook aan. Zie je mij al werken tot m'n 65ste? Mooi niet hoor.
    Als je levensverwachting rond de 90 hangt, heb je meestal minder jaren gewerkt dan niet gewerkt bij pensioen op je 65.

iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Fantastisch! Lang leve remigratie.
    De hoogopgeleide keren terug, maar de drugdealers in Brussel blijven....jij zou verdrietig moeten zijn.

iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Als je levensverwachting rond de 90 hangt, heb je meestal minder jaren gewerkt dan niet gewerkt bij pensioen op je 65.
    Turken leven niet zo lang. Zeker niet in mijn familie. Helaas

Member Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe zit het dan met hun legerdienst?

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    De hoogopgeleide keren terug, maar de drugdealers in Brussel blijven....jij zou verdrietig moeten zijn.
    Dat is een probleem dat opgelost moet worden. Turkse drugsdealers van de eerste generatie die opgepakt worden in BelgiŽ terugsturen naar Turkije of, indien ze de Belgische nationaliteit hebben verworven, hun Belgische nationaliteit afnemen en alsnog terugsturen naar Turkije. Ze hebben Vlamingen in het verleden al burgerrechten afgenomen, dus waarom niet met Turken van de eerste generatie? De tweede en derde generatie hun nationaliteit afnemen gaat moeilijker, maar ook die moeten streng aangepakt worden. Terugsturen gaat niet zonder de internationale gemeenschap op ons dak te hebben natuurlijk, maar drugsproblematiek is ook deels te wijten aan sociaal-economische gronden (mensen die hun uitvlucht zoeken in drugs, maar daar natuurlijk ook ten gronde aan gaan) en ook aan de mentaliteit rond drugs.

Dat Turkije meer en meer toekomst lijkt te bieden aan Turken is een goede zaak. Hopelijk gaat dit binnenkort ook zo voor Marokko of Algerije. Remigratie lukt immers het beste wanneer de toekomstperspectief van het land van oorsprong (of van de oorsprong van hun ouders/grootouders) gunstig is.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Het aantal hoogopgeleide Turken in BelgiŽ is dan ook beperkt.

Member kenaney's schermafbeelding
    iTrader
    12 (94%)
    het is niet altijd kwestie van hoog opgeleid te zijn, maar ook toch zoals vermeld in het artikel voor een uitdaging of toekomst inzien ginter.

Ik ken ook al paar mensen in mijn omgeving die een goed draaiende zaak hebben in Turkije, o.a appartementen kopen en verhuren, verbouwen en verkopen enz. Kan garanderen da ze dik hun geld mee verdienen omdat de kosten ginter stukken lager liggen dan hier.

Ikzelf verhuur een appartement in Balikesir (ergens dicht bij Ayvalik) en kan zeggen als ik naar Turkije ga dak van hier alleen men tickets moe betalen en voor de rest heb ik meer dan genoeg van da huurgeld ginter.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Hopelijk nemen ze het secularisme mee naar hun thuisland .

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Als ze niet willen betalen voor de pensioenen stel ik voor om al het geld dat aan hen werd besteed terug te vorderen.

Member Grimmy's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Hopelijk nemen ze het secularisme mee naar hun thuisland .

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ze willen geen pensioenen betalen van de babyboomer... Hmmm. Laten we dat principe nu eens doortrekken naar de autochtone bevolking. Waarom zouden autochtonen dan gezinsherenigingen toelaten en gezondheidszorg/andere bijstand voorzien voor nieuwe migranten? Onderwijs van migranten betalen? Kindergeld afdragen voor migranten?

Blijkbaar kijken ze dus enkel naar hun eigen potentiŽle lasten en niet naar de lusten die ze reeds genoten hebben. Op die manier maken ze toekomstige migratie dan ook onmogelijk (tenzij de gemaakte kosten effectief teruggevorderd kunnen worden, maar dat lijkt mij onhaalbaar) aangezien heel ons sociaal systeem dan wordt leeggeplunderd (en het staat nu al op de helling).
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

Member kenaney's schermafbeelding
    iTrader
    12 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inspector Monkfish Bekijk bericht
    Als ze niet willen betalen voor de pensioenen stel ik voor om al het geld dat aan hen werd besteed terug te vorderen.
    kweet niet of dit soort generalisatie een ziekte is maar kdenk toch dat het een soort virus is die inleeft bij sommige potentiele mongolen en wordt overgedragen naar nen andere.

manneke/meiske, diegene die het gezegd heeft wat jij er nu van uithaalt geld alleen en enkel voor diegene die het hem gezegd heeft en niet voor iedereen die met hem dezelfde achtergrond deelt, verstaan?

Is het echt zo moeilijk of is het te veel gevraagd misschien?

Banned ^MystiQ's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Ze hebben groot gelijk eerlijk gezegd ..

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenaney Bekijk bericht
    kweet niet of dit soort generalisatie een ziekte is maar kdenk toch dat het een soort virus is die inleeft bij sommige potentiele mongolen en wordt overgedragen naar nen andere.

manneke/meiske, diegene die het gezegd heeft wat jij er nu van uithaalt geld alleen en enkel voor diegene die het hem gezegd heeft en niet voor iedereen die met hem dezelfde achtergrond deelt, verstaan?

Is het echt zo moeilijk of is het te veel gevraagd misschien?
    Ochottekes, zijn we op onze teentjes getrapt? Hou uw onnozele beledigingen in het vervolg maar voor uzelf, manneke/meiske.

Ik zie trouwens niet waar in mijn zin ik aan het generaliseren ben. Toon mij eens waar ik zeg dat ALLE Belgen/Nederlanders van Turkse oorsprong die hier weg willen profiteurs zijn wiens geld ontnomen moet worden. Toon me dat godverdomme eens aan.

Dat iemand (culturele achtergrond speelt geen rol) naar een ander land wil gaan omdat hij/zij denkt daar betere kansen te krijgen, maakt mij niets uit. Maar een beweegreden zoals de pensioenen is simpelweg wraakroepend.
    Laatst gewijzigd door Inspector Monkfish; 7 februari 2010 om 19:30

Approved 9-lifer Soulless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En de vraag is... Hoelang gaan ze daar blijven xD

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten