U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Politiek & Actualiteit

Politiek & Actualiteit - Hier kan je terecht voor ernstige discussies.
Aparte registratie verplicht!!!!

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voorstander van een rookverbod op café?
Ja 227 60,86%
Nee 112 30,03%
Maakt me niets uit. 34 9,12%
Aantal stemmers: 373. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 20 oktober 2009, 10:47   #1  
Faun is offline Faun Stuur een bericht via MSN naar Faun
Faun's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 5 (100%)
[2/20] Faun just joined
Rookverbod op café

Citaat:
Zeventig procent van de jongeren tussen 15 en 25 jaar zegt voor een rookverbod op café te zijn. Dat blijkt uit een enquête in opdracht van de Stichting tegen Kanker, zo schrijven verschillende kranten.

De Standaard
De dag dit dit erdoor komt ben ik een heel gelukkige mens, een café is een plaats waar drank geserveerd wordt en waarom hoort daar altijd die verdomde sigaret bij? Argumenten als voor de 'gezelligheid' is pure zever, voor niet-rokers is dit allesbehalve gezellig. Alsof niet-rokers het in een café niet gezellig kunnen hebben .

Om nog maar te zwijgen van uw kleren die uren in de wind stinken na een avondje uitgaan. De horeca is bang dat ze klanten zullen verliezen door zo'n rookverbod, ik denk eerder dat er méér volk zal komen naar de horeca, veel mensen haten die dikke stinkende walm boven hun hoofd op café.

Deze zomer heb ik een maaltijd gehad op een terras waar enkele tafels van mij iemand een sigaar aan het roken was, nadat ik die persoon erop gewezen had dat sommige mensen graag hun eten smakelijk opeten zei hij dat dit mocht omdat hij buiten is, ik kan u verzekeren dat mijn eten niet gesmaakt heeft.

Hoe staan jullie hiertegenover? Vermeld ook erbij als je een roker of niet-roker bent, voor alle duidelijkeheid, ik ben niet-roker.
Met citaat reageren

Oud 20 oktober 2009, 10:54   #2 (permalink)  
Bontus is offline Bontus Stuur een bericht via MSN naar Bontus Stuur een bericht via Skype™ naar Bontus
Bontus's schermafbeelding
Member
[15/53] Bontus is very helpful
Voor.

Ben eigenlijk niet tegen rokers, en ik zit vaak op café. MAAR eens het zomerseizoen voorbij is en de deuren gesloten blijven ga ik echt kapot aan de rook binnen. Ik kan er echt slecht tegen. Mijn huid, keel en ogen raken geïrriteerd ed. Rode ogen, hoesten ...
Dus moet ik vaak vroegtijdig naar huis

De stank in de kleren is iets anders en zou ik nog mee kunnen leven.

Nadeel aan het rookverbod is dat er buiten rokersgroepjes ontstaan, die wel voor een soort overlast zullen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 10:58   #3 (permalink)  
elDuderino is offline elDuderino
elDuderino's schermafbeelding
Member
[3/13] elDuderino just joined
De eigenaar van het café zelf laten beslissen, dus tegen een algemeen verbod. Niets houd u als klant tegen om naar een ander gezellig café te gaan waar niet gerookt mag worden.

Niet-roker
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:02   #4 (permalink)  
nite is offline nite
nite's schermafbeelding
Member
[21/34] nite just joined
Voor rookvrije cafés, tegen een rookverbod.

Ik heb niet de pretentie dat ik vind dat ik mag beslissen hoe mensen hun café moeten inrichten. Een café is mij niets verschuldigd, als zij liever een zaak aanbieden met ongezonde, stinkende lucht dan is dat hun recht. Tis niet omdat ik graag een rookvrij café heb, dat ik iemand anders mag verplichten zijn café rookvrij te maken.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:03   #5 (permalink)  
memorexxx is offline memorexxx
memorexxx's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (100%)
memorexxx heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Tegen - ben een roker (suprise)

Eerlijk, ik krijg echt het schijt van al die onverdraagzaamheid, oooooh nee rokers op café's maar dan rijden er wel 1000den otto's rond int stad waarvan meer dan den helf zwaar vervuilende diesels, maar daar mogen ze niet aan raken want dat heeft een 'nut'... AKA als ze zelf maar niets moeten opgeven is het allemaal OK.

En dan volgen nu de replies met daarin "roken is totaal niet nuttig, auto's wel, blablabla" of "ja en als ze kanker krijgen moeten wij ervoor opdraaien" deze discussie is al vele keren gevoerd geweest en het komt altijd op hetzelfde neer

Ik ben ook niet tegen rookverbod op een café, als de uitbater dat zelf wilt is dat zijn volste recht, maar weeral moet de staat gaan betuttelen om alle bleiters content te stellen....
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:04   #6 (permalink)  
Burny is offline Burny Stuur een bericht via MSN naar Burny
Burny's schermafbeelding
Member
iTrader: 13 (100%)
[0/21] Burny just joined
Dat ze dat verbod maar doortrekken naar voetbalstadions ook, zoals in Engeland.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:08   #7 (permalink)  
Burny's schermafbeelding
Member
[0/21] Burny just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
Ik ben ook niet tegen rookverbod op een café, als de uitbater dat zelf wilt is dat zijn volste recht, maar weeral moet de staat gaan betuttelen om alle bleiters content te stellen....
We worden op alle vlakken door de staat betutteld en beperkt/gelimiteerd. Dus ik hoop van harte dat dit er ook ooit van komt.

Wat een schande trouwens dat er hier durven spreken over 'onverdraagzaamheid'.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:15   #8 (permalink)  
Bart Religion is offline Bart Religion Stuur een bericht via MSN naar Bart Religion
Bart Religion's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 5 (100%)
Weblogartikelen: 2
[11/76] Bart Religion is very helpful
Ik rook zelf wel, maar van mij mag het gerust. Al zou het in praktijk wellicht zwaar tegenvallen omdat mensen constant gaan buiten staan. De ellende zal niet te overzien zijn (ja, behalve in boeregem waar maar één cafe voor heel het dorp is en maar 5 man zit, daar zal het niet storen dat ze buiten gaan staan)
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:17   #9 (permalink)  
EagleEye is offline EagleEye Stuur een bericht via MSN naar EagleEye
EagleEye's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[0/25] EagleEye just joined
Citaat:
oooooh nee rokers op café's maar dan rijden er wel 1000den otto's rond int stad waarvan meer dan den helf zwaar vervuilende diesels
Voilà, nu is het een échte rokersthread se. Exact dezelfde argumenten als in de honderd andere!

De vorige rokerthread was ook gewoon een discussie over hoe vervuilend auto's zijn... Het gaat hier nu niet over auto's, kerncentrales, of industrieterreinen.

--

Zelf ben ik een niet-roker en ben niet noodzakelijk voor een algemeen verbod (kan het mij nu al voorstellen, elke 5 minuten naar buiten omdat iedereen ene wil gaan roken), al zal ik niet klagen als ze dat toch doorvoeren.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:34   #10 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burny Bekijk bericht
Wat een schande trouwens dat er hier durven spreken over 'onverdraagzaamheid'.
Lol als het over rokers gaat mag het nooit onverdraagzaamheid zijn want wij zijn de vuile klootzakken die ulder allemaal kapot maken en ulder kleren doen stinken, en dan mag zeker niet der vergelijking gemaakt worden met auto's die net hetzelfde doen want dat zijn de "debiele tegenargumenten" van de rokers... (uwen eigen kak stinkt niet?)

en om eagleEye een pleziertje te doen zal ik nog eens een ander voorbeeld geven dat even debiel is al het "meeroken" argument : Ik wil dat ze alle spuitbussen verbieden, want dat zorg voor een groter gat in de ozonlaag en ik krijg daar kanker van... (als er nog moeten komen, ik kan er nog geven zenne)

Het is altijd zo dit is geen discussie, zal het ook nooit worden, tis gewoon een rokers tegen niet-rokers thread waarbij de rokers dan nog eens afgedaan worden als onwetende achtelijke mensen want ze zitten niet in met hun eigen gezondheid...
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:34   #11 (permalink)  
Arifiene is offline Arifiene
Arifiene's schermafbeelding
Member
iTrader: 4 (100%)
[4/63] Arifiene is very helpful
Citaat:
Tegen - ben een roker (suprise)

Eerlijk, ik krijg echt het schijt van al die onverdraagzaamheid, oooooh nee rokers op café's maar dan rijden er wel 1000den otto's rond int stad waarvan meer dan den helf zwaar vervuilende diesels, maar daar mogen ze niet aan raken want dat heeft een 'nut'... AKA als ze zelf maar niets moeten opgeven is het allemaal OK.

En dan volgen nu de replies met daarin "roken is totaal niet nuttig, auto's wel, blablabla" of "ja en als ze kanker krijgen moeten wij ervoor opdraaien" deze discussie is al vele keren gevoerd geweest en het komt altijd op hetzelfde neer

Ja, maar voordelen kunt ge toch ook niet geven.
Meer nadelen dan voordelen, dus... Bannen die handel.
Tis al erg genoeg dat mijn ma zelfs bij 10 graden wil op t terras eten 'want het is zo'n mooi weer' , gewoon om te kunnen roken ja.
Seriously, als k die bezig hoor, dan denk ik echt dat die (en vele rokers met haar) een serieus probleem heeft.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:40   #12 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
Ja, maar voordelen kunt ge toch ook niet geven.
Meer nadelen dan voordelen, dus... Bannen die handel.
Tis al erg genoeg dat mijn ma zelfs bij 10 graden wil op t terras eten 'want het is zo'n mooi weer' , gewoon om te kunnen roken ja.
Seriously, als k die bezig hoor, dan denk ik echt dat die (en vele rokers met haar) een serieus probleem heeft.
Lol wat voor u een nadeel is is dat niet voor iemand anders, voordelen net hetzelfde, degene die met een dieseltje rijden zien voordelen in minder accijnzen, degene die met een naft rijden vinden het oneerlijk.

Degene die niet roken zien voordelen in een rookverbod, degene die roken zien enkel nadelen (of denkte dat er ineens superveel mensen het licht gaan zien en stoppen met roken?)

Maarja het "auto-argument" mag niet gebruikt worden... want die 2 zaken kan je helemaal niet vergelijken aangezien auto's hun nut hebben
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:40   #13 (permalink)  
Burny's schermafbeelding
Member
[0/21] Burny just joined
Citaat:
Lol als het over rokers gaat mag het nooit onverdraagzaamheid zijn want wij zijn de vuile klootzakken die ulder allemaal kapot maken en ulder kleren doen stinken, en dan mag zeker niet der vergelijking gemaakt worden met auto's die net hetzelfde doen want dat zijn de "debiele tegenargumenten" van de rokers... (uwen eigen kak stinkt niet?)

en om eagleEye een pleziertje te doen zal ik nog eens een ander voorbeeld geven dat even debiel is al het "meeroken" argument : Ik wil dat ze alle spuitbussen verbieden, want dat zorg voor een groter gat in de ozonlaag en ik krijg daar kanker van... (als er nog moeten komen, ik kan er nog geven zenne)

Het is altijd zo dit is geen discussie, zal het ook nooit worden, tis gewoon een rokers tegen niet-rokers thread waarbij de rokers dan nog eens afgedaan worden als onwetende achtelijke mensen want ze zitten niet in met hun eigen gezondheid...
Dit zijn echt wel de belachelijkste argumenten die ik van een roker al gehoord heb.

"uw eigen kak stinkt toch ook?"

En spuitbussen, auto's en whatever houden mij niet tegen om op café te gaan, of om ergens iets te gaan eten (waar je nog mag roken).
Auto's en spuitbussen storen mij ook niet in het stadion bv.
Auto's en spuitbussen zorgen er ook niet voor dat mijn kleren stinken, en hetzelfde kan ik zeggen van mijn eigen kak. Als dat bij u anders is, doe je iets grondig verkeerd.

Rook in je eigen huis zoveel je wil, met je kinderen en weet ik veel wie erbij, daar zal niemand wat op kunnen aanmerken.
Dit is gewoon te gek voor woorden, ik hoop dat je niet serieus bent.
Oud 20 oktober 2009, 11:43   #14 (permalink)  
Member
Like i said, argumenten moeten in het belachelijke getrokken worden omdat ze van een "domme roker" komen
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:44   #15 (permalink)  
EagleEye is offline EagleEye Stuur een bericht via MSN naar EagleEye
EagleEye's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[0/25] EagleEye just joined
Citaat:
Maar... bijvoorbeeld. De thread over de Oosterweelverbinding gaat bij tijden ook over fijn stof en gezondheid, ... Der is er daar toch geen ene die over het rookverbod begint als argument voor de aanleg van een nieuwe snelweg?

Dan moet ge over auto's ook zwijgen als het over roken gaat.

Er zijn inderdaad te veel (diesel-)wagens, en te veel fijn stof, maar dat heeft echt niets te maken met een rookverbod op café.

Ik heb trouwens helemaal niets tegen rokers, een groot deel van mijn vriendenkring rookt... En die zijn ook ferm gekant tegen een algemeen rookverbod. Maar er is er toch gene bij die begint over spuitbussen. Misschien ligt het dan gewoon aan u.
Oud 20 oktober 2009, 11:45   #16 (permalink)  
Bontus is offline Bontus Stuur een bericht via MSN naar Bontus Stuur een bericht via Skype™ naar Bontus
Bontus's schermafbeelding
Member
[15/53] Bontus is very helpful
@ memorexxx:

discussie gaat niet over de onverdraagzaamheid tegenover rokers maar de onverdraagzaamheid van een omgeving gevuld met rook op plaatsen waar men graag eten en drinken wil degusteren.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:47   #17 (permalink)  
Member
Nee hypocrisie moogt ge vooral niet vermelden in een discussie... komaan jong. Al die blijters over meeroken dit een meeroken dat en kleren stinken, boehoehoe. Maar dan zelf voor naar den bakker te gaan met de 4X4 Turbodiesel rijden... Makes me fucking sick...
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:48   #18 (permalink)  
Burny's schermafbeelding
Member
[0/21] Burny just joined
Citaat:
Nee hypocrisie moogt ge vooral niet vermelden in een discussie... komaan jong. Al die blijters over meeroken dit een meeroken dat en kleren stinken, boehoehoe. Maar dan zelf voor naar den bakker te gaan met de 4X4 Turbodiesel rijden... Makes me fucking sick...
Je mag nog 100x afkomen met uw autovergelijking, maar het doet niets ter zake.
Kijk eens naar ReteiP zijn post, die vat het mooi samen.

En ja, die SUV's, spuitbussen en weet ik wat nog allemaal is men ook mee bezig. Die zullen ook afgeschaft worden. Je hoort toch niets anders eco taks etc op auto's? Dus als men dat aanpakt, moet men dringend het roken ook gaan aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:49   #19 (permalink)  
Xylo is offline Xylo Stuur een bericht via MSN naar Xylo
Xylo's schermafbeelding
Banned
iTrader: 1 (100%)
[2/68] Xylo is very helpful
Bolt em dan af en ga niet op café als je oogjes er niet tegenkunnen?
Srsly, het is zoals een hoerenkot binnengaan en dan klagen dat de naakte meisjes niet gepast zijn.
Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2009, 11:50   #20 (permalink)  
Burny's schermafbeelding
Member
[0/21] Burny just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xylo Bekijk bericht
Bolt em dan af en ga niet op café als je oogjes er niet tegenkunnen?
Srsly, het is zoals een hoerenkot binnengaan en dan klagen dat de naakte meisjes niet gepast zijn.
Ik ga nu ook niet op café, om alleen die reden.
Anders had ik bv in mijn broer zijn tafelvoetbal ploeg meegespeeld.
Met citaat reageren
Reageren

Labels
rookverbod

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten