|
||||||
| Politiek & Actualiteit - Hier kan je terecht voor ernstige discussies. Aparte registratie verplicht!!!! |
| Bekijk resultaten enquête: Ben jij voorstander van een rookverbod op café? | |||
| Ja |
|
227 | 60,86% |
| Nee |
|
112 | 30,03% |
| Maakt me niets uit. |
|
34 | 9,12% |
| Aantal stemmers: 373. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1721 | ||||
|
|||||
|
|||||
|
|
#1724 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Roken is zo rampzalig ende vreselijk. Elke idioot die zich vrijwillig in deze hel stort moet een verdomd goede reden hebben, me dunkt. Maar nee, volgens u en vele anderen is er geen goede reden. Waarom doet men deze moeite, de opoffering? Een poging tot acceptatie? Vreemd. <al zingend> Bar-be-que</...>Volgens sommigen is de wereld dan vergaan, boeiend. |
|||||
|
||||||
|
|
#1725 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
Helaas ontbreekt het de meeste niet-rokers die naar een rookvrije gelegenheid willen uitgaan aan voldoende ruggengraat om hier voor op te komen, anderzijds zijn er op dit moment geen of amper echt rookvrije cafés (in Leuven ken ik er geen een en ik ben toch al in aardig wat cafés geweest). Dus gegeven de huidige omstandigheden kunnen de niet-rokers wel een steuntje in de rug gebruiken. Zoals gezegd, het personeel heeft ook recht op een veilige werkplek. Dat alleen al is voor mij voldoende legitimatie voor een rookverbod in de HoReCa. Citaat:
We hebben in Nederland gezien dat er sowieso het eerste half jaar veel gezeik komt van slecht draaiende kroegen, dat zal hier ongetwijfeld ook gaan zijn. De goed draaiende kroegen hun woordvoerders komen amper in beeld aangezien klagers naar aanleiding van een rookverbod zoveel interessanter zijn in de media, dat zal hier ook gaan zijn. Laatst gewijzigd door Benjamin; 23 november 2009 om 18:10 |
||||||
|
|||||||
|
|
#1727 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#1730 (permalink) | ||||
|
Alles went, ook het rookverbod.
De meeste rokers zullen hun wel gaan aanpassen, mischien moeten we zowiezo gaan buiten staan omdat de café's tjokvol niet-rokers gaan zitten. :-) Er wordt hier graag in naam van het niet-rokend horecapersoneel gesproken, terwijl daar mensen tussen zitten met een huishouden die meer schrik hebben van de werkloosheid dan van de mogelijke gevolgen van meeroken..gelieve u dus te beperken tot de mening waarvan je zeker bent.uw eigen mening.. |
||||
|
|||||
|
|
#1732 (permalink) | ||||
|
Ben ook een roker en ben volledig voor het rookverbod op café's. Het had al van de eerste keer volledig rookverbod moeten zijn. Wat een belachelijke wet is dat nu niet, typisch Belgisch om langs alle kanten compromissen te sluiten.
Het is een kleine moeite voor mij om buiten te gaan roken, ik vind dat ook niet erg en snap ook niet wat anderen daar erg aan vinden. Verbod in een voetbalstadion, zoals ik hier al gelezen heb, of andere plaatsen in openlucht vind ik dan weer overdreven. |
||||
|
|||||
|
|
#1733 (permalink) | ||||
|
Hoe egocentrisch zijn die rokers toch. Ze denken dat een rookverbod over hun gaat. De rokers zijn niet het slachtoffer van een rookverbod. De café eigenaars zijn het slachtoffer omdat zij niet meer mogen doen met hun café wat ze willen. Maakt totaal niet uit of jij als roker daar nu veel ongemak van ondervindt of niet.
|
||||
|
|||||
|
|
#1734 (permalink) | |||||
|
Citaat:
maar lees wat je wil natuurlijk. tegen een te groot ego valt sowieso geen kritiek in te brengen. |
|||||
|
||||||
|
|
#1737 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Deze is nog wel leuk (best volledig lezen i.p.v. enkel de titel): 'Garantie vervalt bij roken in de buurt van Mac' | Pro | Tweakers.net Nieuws |
|||||
|
||||||
|
|
#1738 (permalink) | ||||
|
Ik ben een roker, en ik zou er niets op tegen hebben moest dit verbod ingevoerd worden.
Ik ben deze zaterdag nog naar Eindhoven op stap geweest en eerlijk, het is veel beter zo. Er is geen énkel nadeel aan niet roken op café/discotheek/... . (Nadelen zijn gekend dus ik ga ze hier niet weer zetten) En hoe je het ook draait of keert, er is geen enkel voordeel aan roken. En toch ben ik ook van mening dat in dit geval de cafébaas zelf mag/moet beslissen. Ten eerste omdat veel cafébazen zelf roken, en dit volgens mij stresserend gaat zijn voor de cafébaas zelf :P En ja, ik wil gewoon niet dat de overheid ons handje weeral moet vastnemen... vrijheid enzo.. ![]() Ik vind ook dat er enige tolerantie van beide kanten nodig is, anders gaat het probleem nooit opgelost geraken. Ik ben ook wel van mening dat een sigaar/sigaret het eten kan verstoren, dus ik zal die van mij altijd uitdoen of ergens anders gaan roken als ik mensen hinder, maar komop, tot hoever kunnen we gaan? 's Winters in de kou gaan staan is één, 's zomers binnen gaan zitten dan? Ik ben dan ook van mening dat de rokers enige oplossing moet worden aangeboden worden, al is het maar een verwarmingslamp buiten tegen de gevel van een café. Of zoals vele restaurants een rookkamer (waar iedereen zich toch content mee doet) Tot zover mijn mening.
|
|||||
![]() |
| Labels |
| rookverbod |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|