CD&V
SP.a
Open-VLD
N-VA
LDD
Vlaams Belang
Groen
SLP
Andere partij...
Blanco/ongeldig
Ik ben (nog) niet stemgerechtigd
Vanuit het Vlaamse niveau kan je hoogstens wat communautaire speldenprikken uitdelen. Zaken zoals de EOV zijn wat ze zijn: populistische fabeltjes. Zelfs wat de N-VA voorstelt, nl de huidige regionale bevoegdheden tot op de grens benutten, lijkt me al op het randje van onrealistisch. Zeker nu de volgende Vlaamse regering miljarden in het rood zal staan vanwege de onvoorziene kosten van de Lange Wapper en het nieuwe sluisencomplex zal het uitbreiden van de regionale maatregelen een huzarenstukje worden.
Groen verliest 1% en wint toch 2 zetels.
Only in Belgium![]()
expres daarom deze post gedaan: http://www.9lives.be/forum/politiek-...2009-a-74.html
het is niet omdat je in percentages verliest, dat je zetels moet verliezen. Stel dat je bvb als fictieve partij in West-Vlaanderen stijgt van 4,9% naar 5%, maar elders overal licht verliest, dan zal je verliezen in stemmen, maar door de kiesdrempel te overschrijden wss meer zetels hebben. Zetelverdeling gebeurt per provincie, dit zorgt voor soms "rare" uitslagen qua zetels.
Voorbeeld: Vlaanderen: Vlaams Belang momenteel (teletekst) 15,6% en 22 zetels, SP.A 15,3% en 19 zetels, OpenVLD: 14,5% en 20 zetels.
Sent From My Brain Using Common Sense
Hij zei dat De Morgen een riool krant is. Waarschijnlijk vanwege het rood zijn. Daarna maakte hij ook een subtiele sneer naar het rood zijn van de vrt. Bracke reageerde "kom kom" en veranderde van onderwerp.
Ik ben niet voor JMDD maar was toch wel een rake steek wat dan ook te merken was aan de reactie van Bracke.
Een Dedecker die "subtiel" is. Ongezien gewoon
EDIT: "Een rioolkrant", kan het eigenlijk nog subtieler![]()
Groen staat momenteel op plus twee zetels ondanks 1% verlies!
Einde LDD? Het zou mij niet verbazen mocht zijn partij enigszins leeglopen.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)