|
||||||
| Politiek & Actualiteit - Hier kan je terecht voor ernstige discussies. Aparte registratie verplicht!!!! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Iemand al gehoord van de documentaire "The Obama Deception" ?
Je kan ze gratis (en legaal!) bekijken op deze link. Toen ik hoorde dat Obama president was geworden in de V.S. was ik blij dat ze daar eindelijk opnieuw een goede president hebben. Na de bovenstaande documentaire te hebben bekeken ben ik al minder overtuigd van de goede bedoelingen van Obama. Ik had het kunnen weten... iemand die miljoenen (miljarden?) dollars als sponsoring voor zijn campagne van grote bedrijven ontving, kon niet anders dan de zoveelste fake-president van Amerika worden. De documentaire toont niet alleen aan dat Obama een leugenaar is, maar ze geeft ook veel informatie over hoe het politiek systeem in amerika echt in elkaar zit. ![]() Obama's recentste politieke zet t.o.v. Iran is zodat mensen wereldwijd het vertrouwen zouden herwinnen in Amerika, vertrouwen die jammergenoeg waarschijnlijk opnieuw zal misbruikt worden. De geschiedenis die zichzelf herhaalt? Ik vrees ervoor. |
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Politieke geheime agenda's zullen er altijd zijn, connecties op de achtergrond ook. Zo is het overal, zelfs in dit land.
Als men het imago van 'Bill Clinton' kan terugbrengen, klaagt niemand, en dat zal Obama wel lukken. |
||||
|
|||||
|
|
#5 (permalink) | ||||
|
|
Wel ... ik vind die 'documentaire' toch wel iets te dwaas en niet echt geloofwaardig.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk niet vergezocht om te beseffen dat met marketing en publicity men om den duur presidents-kandidaten even gemakkelijk gaat kunnen verkopen als warme broodjes, en hen als een soort half-engel/half-ubermensch kan laten overkomen ... terwijl het nog steeds dezelfde machtsgeile egoïstische politiekers van weleer zijn. Hell, je zou waarschijnlijk zelfs een aap kunnen laten verkozen worden als president, als je genoeg geld in de publiciteitscampagnes pompt. |
||||
|
|||||
|
|
#8 (permalink) | |||||
|
Citaat:
of zoals mezelf : keuzevak Amerikaanse politiek genomen voor dit semester, gegeven door B. Kerremans, enorm goeie prof en zijn expertise inzake de VSA is ook erkent door de VRT , kwam toch vaak bij Terzake en Radio 1 Zijn boek : De VSA doorgelicht link; geeft elk detail duidelijk weer ivm het VS - politiek systeem (zowel instellingen, gedachtegang, ideologieën als beleid ...) |
|||||
|
||||||
|
|
#10 (permalink) | ||||
|
![]() Ik herinner me wel nog een uur-durend interview van Lindsay Williams door A.Jones. Was wel interessant. De voorspellingen van die man zijn tot nu toe helemaal waar gebleken. Btw, Obama -the so-called 'Messiah'- is a joke! *NO WE CAN'T* |
||||
|
|||||
|
|
#11 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() quote van de week? of maand? Politici krijgen ALTIJD steun van de privé. Dat is niet alleen in amerika zo. |
|||||
|
||||||
|
|
#12 (permalink) | ||||
|
Obama is net op dezelfde manier als alle andere presidenten aan de macht gekomen: lobbywerk bij bedrijven, ngo's, verenigingen. Dat is toch geen geheim meer dacht ik?
Wat daarentegen veel belangrijker is, is zijn koerswijziging op internationaal gebied. Het discours van zijn diplomatie vertoont al een duidelijk verschil met dat van zijn voorganger. Alleen al het feit dat Obama een Iraanse feestdag uitkiest om hen toe te spreken getuigt van een zekere aandacht voor hun cultuur en gewoonten. Het is misschien een makkelijke keuze, maar het toont gewoon aan dat er veel meer aandacht wordt besteed aan de omstandigheden waarin er onderhandeld moet worden. Diplomatie voer je met finesse, niet met de brute toon van nonkel Bush.
|||||
|
|
#15 (permalink) | |||||
|
Citaat:
En als gij echt zoveel belang hecht aan wat één onbenullig "documentaireke" zegt, dan zou ik eens contact opnemen met David Hicks. Vraag eens naar de lizard people. |
|||||
|
||||||
|
|
#17 (permalink) | |||||
|
Citaat:
[quote]Die kerel is of een totale nutjob, of hij teert doelbewust op de totaal paranoide conspiracyfreaks die er te vinden zijn op het net. Dat hij mooi gecashed heeft bij verschillende businessmastodonten is een feit. Dat is al lang openbaar voor iedereen die het wou te weten komen. (en hem is ofc bijlange niet de enigsten) Politiek is al altijd voor velen vooral vriendjespolitiek geweest. Nu, een deel is gewoon ook omdat ge echt op dezelfde golflengte zit, het is dan ook niet vreemd dat er dan anderen uw boodschap sponsoren. Maar tis ook niet meer dan dat. (niet dat het zo tof is ofc ) |
|||||
|
||||||
|
|
#18 (permalink) | ||||
|
Hebt ge die documentaire eigenlijk echt gezien?
Compleet zever en ze laten gewoon een paar hardcore "complot-theoristen" aan het woord... Op zo'n manier kunt ge gewoon bewijzen dat Obama eigenlijk een vrouw is... Ik begrijp niet dat mensen zoiets willen geloven... |
||||
|
|||||
|
|
#19 (permalink) | ||||
|
@ topic starter :: dit wist je toch!!
Hoe dom zijn de mensen niet die 'yes we can' 'change' predikten .. De echte macht ligt bij de grote mulitnationals .. Sommige van die bedrijven lenen nu zelf geld aan landen (der zijn er zo een paar, moet je maar eens opzoeken). (niet alle grote bedrijven leiden onder de crisis .. sommige worden zelf rijker) Voorbeeld: Obama heeft de juist dezelfde defensietop als Bush (hij heeft er geen enkele buiten gekegeld). Obama is gewoon een nieuw gezicht, hij zal een paar dingetjes anders doen dan bush, en veel meer tonen dat hij dichter staat bij het 'gewone volk', het Witte Huis een veel opener karakter geven, meer diplomatie gebruiken en minder dreigen met militaire acties. Hij zal/kan niet het beleid dat Bush 8 jaar voerde 180° draaien
|||||
![]() |
| Labels |
| copy/paste, geen argumenten, wall of text |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|