U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Politiek & Actualiteit

Politiek & Actualiteit - Hier kan je terecht voor ernstige discussies.
Aparte registratie verplicht!!!!

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 8 december 2009, 09:32   #2001  
Inspector Monkfish is offline Inspector Monkfish
Inspector Monkfish's schermafbeelding
Member
iTrader: 28 (100%)
[14/61] Inspector Monkfish is very helpful
HLN België - Regularisaties zijn onwettig (1039119)

Klinkt hoopvol, maar het blijft afwachten.

:edit:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091208_012

Klinkt al wat minder hoopvol -_-

Oud 8 december 2009, 09:37   #2002 (permalink)  
Avondland is offline Avondland
Avondland's schermafbeelding
Member
Weblogartikelen: 7
[58/92] Avondland is very helpful
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
Een kernbom heeft 2 zijden natuurlijk: Een essentieel onderdeel voor uw eigen verdediging & een krachtig aanvalswapen (fysisch aanvalswapen, maar ook diplomatiek "aanvalswapen"). Van de Westerse landen weten we dat ze die laatste optie nooit zullen gebruiken, onder meer door de vele verdragen die ze daarvoor ondertekend hebben en de inwendige stabiliteit. Iets wat niet van Iran kan gezegd worden.
En noem mij eens conflicten waarbij Iran de laatste dertig jaar de agressor was? Juist, geen enkele. Noem mij eens conflicten waarbij Israël of de VS de laatste dertig jaar de agressor was? Dat kan je niet op 1 hand tellen.

'Nuff said.
Oud 8 december 2009, 09:56   #2003 (permalink)  
Putbruy is offline Putbruy
Banned
Putbruy just joined
Noem ééns het aantal keren op dat de US of Israel officiêel de letterlijke vernietiging van een heel ras/natie nastreefden ?
Oud 8 december 2009, 10:03   #2004 (permalink)  
Blanco is offline Blanco
Blanco's schermafbeelding
Member
iTrader: 2 (100%)
[1/31] Blanco just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inspector Monkfish Bekijk bericht

:edit:

De Standaard Online - 'Regularisaties zijn onwettig'

Klinkt al wat minder hoopvol -_-
Het klinkt vooral Belgisch
Oud 8 december 2009, 10:34   #2005 (permalink)  
Moto is offline Moto
Moto's schermafbeelding
Member
[1/14] Moto just joined
Citaat:
Noem ééns het aantal keren op dat de US of Israel officiêel de letterlijke vernietiging van een heel ras/natie nastreefden ?
Even veel keer als Iran -> 0

Dus uw punt was.....
Oud 8 december 2009, 10:39   #2006 (permalink)  
tjampie is offline tjampie
tjampie's schermafbeelding
Member
tjampie heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Ik heb zonet een opinie gelezen in de standaard over Clouseau. Ik had toch een ietwat kritischer geest verwacht. Samengevat stelt de auteur niets meer dan dat Clouseau al tien jaar optreedt, maar dat ze het verdienen. Geen woord wordt gerept over de geldmachine die erachter schuilt.
Oud 8 december 2009, 11:22   #2007 (permalink)  
Putbruy is offline Putbruy
Banned
Putbruy just joined
Citaat:
Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said Thursday the solution to the Middle East crisis is to destroy Israel
dat was mijn punt..
Oud 8 december 2009, 11:44   #2008 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Putbruy Bekijk bericht
dat was mijn punt..
Dat is een boutade.
Oud 8 december 2009, 12:07   #2009 (permalink)  
Moto is offline Moto
Moto's schermafbeelding
Member
[1/14] Moto just joined
Citaat:
dat was mijn punt..
Uw punt is dus dat ge uw nieuws en vertalingen bij een Joodse propaganda/lobby groep haalt. -> Middle East Media Research Institute - Wikipedia, the free encyclopedia

Ik weet dat het veel gevraagd is en dat het makkelijker is om die foutieve vertaling te geloven maar lees gewoon eens het wikipedia-artikel.
Oud 8 december 2009, 15:43   #2010 (permalink)  
LSDsmurf is offline LSDsmurf
Member
[2/17] LSDsmurf just joined
De eerste test van de euro zit eraan te komen. In een van de laatste ontwikkelingen in de systeemcrisis beginnen te problemen van de zwakkere Europese broertjes boven te drijven. S&P heeft de kredietrating van Griekenland van A- naar BBB+ verlaagt, de langetermijnrente voor Grieks staatpapier bedroeg deze middag 5.37%, tegenover 3.12% in Duitsland. Men vreest steeds meer dat het land insolvabel aan het worden is.

Citaat:
Griekenland zit in de situatie van België zo’n 25 jaar geleden. Een overheidstekort van dik 12,5% van het bbp, een schuld die boven de 115% van het bbp stijgt, een tekort op de lopende rekening van 14% van het bbp. Sinds 2000 heeft Griekenland de Maastricht-norm van 3% van het bbp systematisch en ruim overschreden.

De Olympische Spelen, die nog werden geacht het land een duurzame boom te geven, zijn vandaag een pijnlijke kater geworden. Een groot gat op de begroting, en een oncompetitieve economie.

Griekenland is het bewijs van de te snelle uitbreiding van de euro, van de onaangepastheid van sommige landen om al toe te treden. En, een muntdevaluatie is in tegenstelling tot België destijds in een gelijkaardig geval (buiten de OS) geen oplossing, die weg is afgesneden.
Griekse tragedie ? | Econoshock.be

Citaat:
Greece has already accumulated a mountain of debt that will be difficult if not impossible to pay off. The government has borrowed more than 110 percent of the country's economic output over the years, and if investors lose confidence in the bonds, a meltdown could happen as early as next year.

That's when the government borrowers in Athens will be required to refinance €25 billion worth of debt -- that is, repay what they owe using funds borrowed from the financial markets. But if no buyers can be found for its securities, Greece will have no choice but to declare insolvency -- just as Mexico, Ecuador, Russia and Argentina have done in past decades.
Timebomb for the Euro - Greek Debt Poses a Danger to Common Currency

Laatst gewijzigd door LSDsmurf; 8 december 2009 om 15:49
Oud 8 december 2009, 15:46   #2011 (permalink)  
Member
Dat gaan daar nog pijnlijke rellen worden.
Oud 8 december 2009, 15:49   #2012 (permalink)  
gentille is offline gentille
gentille's schermafbeelding
Crew Member
[23/73] gentille is very helpful
Citaat:
Een kernbom heeft 2 zijden natuurlijk: Een essentieel onderdeel voor uw eigen verdediging & een krachtig aanvalswapen (fysisch aanvalswapen, maar ook diplomatiek "aanvalswapen"). Van de Westerse landen weten we dat ze die laatste optie nooit zullen gebruiken, onder meer door de vele verdragen die ze daarvoor ondertekend hebben en de inwendige stabiliteit. Iets wat niet van Iran kan gezegd worden.
Als je je stelling toetst aan de realiteit kom ik toch tot een andere conclusie
Oud 8 december 2009, 16:59   #2013 (permalink)  
mac-bc is offline mac-bc
Member
mac-bc heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
En noem mij eens conflicten waarbij Iran de laatste dertig jaar de agressor was? Juist, geen enkele. Noem mij eens conflicten waarbij Israël of de VS de laatste dertig jaar de agressor was? Dat kan je niet op 1 hand tellen.

'Nuff said.
Misschien omdat ze die mogelijkheid niet hadden?! Eens ze die mogelijkheid wél hebben zal alles wel duidelijk worden indien ze daad bij woord voegen.

Amerika (en het Westen in het algemeen) worden beschouwd als de meest verantwoordelijke supermacht(en) die ooit in de geschiedenisboeken terecht zijn gekomen.
Oud 8 december 2009, 17:00   #2014 (permalink)  
mac-bc is offline mac-bc
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gentille Bekijk bericht
Als je je stelling toetst aan de realiteit kom ik toch tot een andere conclusie
zie boven.
Oud 8 december 2009, 17:04   #2015 (permalink)  
Oldskooler is offline Oldskooler
Oldskooler's schermafbeelding
Member
[19/110] Oldskooler is very helpfulOldskooler is very helpful
De Standaard Online - Bijna 60 procent van de Belgen voorstander van verbod op minaretten

Meep meep.

Blijft natuurlijk maar een enquete...
Oud 8 december 2009, 17:20   #2016 (permalink)  
Member
Citaat:
Misschien omdat ze die mogelijkheid niet hadden?! Eens ze die mogelijkheid wél hebben zal alles wel duidelijk worden indien ze daad bij woord voegen.

Amerika (en het Westen in het algemeen) worden beschouwd als de meest verantwoordelijke supermacht(en) die ooit in de geschiedenisboeken terecht zijn gekomen.
Ja kom, dat is gewoonweg giswerk. Als ... dan ... misschien ...
Oud 8 december 2009, 17:30   #2017 (permalink)  
gentille is offline gentille
gentille's schermafbeelding
Crew Member
[23/73] gentille is very helpful
Citaat:

En u heeft een glazen bol?

En het Westen meest verantwoordelijke supermacht? Ik weet niet welke geschiedenisboeken jij hebt, maar het Westen heeft al ettelijke miljoenen slachtoffers gemaakt door de eeuwen heen met hun verantwoordelijkheidszin enkel en alleen vanwege zelfverrijking.
Oud 8 december 2009, 19:28   #2018 (permalink)  
mac-bc is offline mac-bc
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gentille Bekijk bericht
En u heeft een glazen bol?

En het Westen meest verantwoordelijke supermacht? Ik weet niet welke geschiedenisboeken jij hebt, maar het Westen heeft al ettelijke miljoenen slachtoffers gemaakt door de eeuwen heen met hun verantwoordelijkheidszin enkel en alleen vanwege zelfverrijking.
Als je het kortzichtig bekijkt en mensen imponeert met "miljoenen doden", zo kan je alles bewijzen natuurlijk.

Ik heb dit al jaren zo aangevoeld en werd onlangs gesteund in m'n stelling door een boek te lezen over ideeën die de wereld beïnvloedden. En als je er eens over nadenkt is het ook wel zo. Amerika is de eerste supermacht in de geschiedenis die zoveel ZOU kunnen forceren, gebieden veroveren, naar z'n hand zetten als het wou, maar die er in verhouding het minste gebruik van gemaakt heeft.

Dit duidt op een duidelijk verantwoordelijkheidsbesef die ze hebben opgenomen en die zelfs ook bevestigt wordt door de anti-Amerikaanse zijde. Die zeggen dat Amerika "de politie van de wereld speelt", en dat is inderdaad zo. Alle vorige supermachten speelden namelijk "de gangster van de wereld".

En laat me dat zelfde gevoel nu niet hebben bij Iran. En dat gevoel is gebaseerd op objectieve waarnemingen als gebrek aan mensenrechten, gebrek aan constructieve houding, holocaust ontkennen, israël die van de kaart geveegd moet worden, ondemocratische verkiezingen, en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Oud 8 december 2009, 19:29   #2019 (permalink)  
mac-bc is offline mac-bc
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Ja kom, dat is gewoonweg giswerk. Als ... dan ... misschien ...
zie boven: objectieve oorzaken waarom ik denk dat Iran bijlange nog niet klaar is voor dat verantwoordelijkheidsbesef.
Oud 8 december 2009, 19:34   #2020 (permalink)  
Member
Citaat:
zie boven: objectieve oorzaken waarom ik denk dat Iran bijlange nog niet klaar is voor dat verantwoordelijkheidsbesef.
Als ik de fratsen van de CIA bekijk, denk ik dat verantwoordelijkheid het minste is waar de VS model voor zou moeten staan.
Discussie gesloten

Labels
randnieuws

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/611526-de-marge-van-het-nieuws.html
Geplaatst door For Type Datum
De ijsberg genaamd werkloosheid | Econoshock.be This thread Refback 6 januari 2010 19:58
landover SPECIAL OLYMPICS | BoardReader This thread Refback 22 december 2009 23:54
Griekse tragedie ? | Econoshock.be This thread Refback 8 december 2009 17:35
Welkom op GDMCafé! Post #0 Refback 17 september 2009 17:42

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten