Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 99
    Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)

Panorama: Een visum als bruidsschat

Interessante (wel lange) reportage van Panorama.
    http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...theek/1.184322

Bijna twee op de drie Belgische Turken huwt met iemand uit Turkije. Panorama sloeg deze zomer zijn tenten op in het Turkse Emirdag en leefde er van trouwpartij naar trouwpartij.
    Ik vind het nogal onnozel allemaal. Begin juli in Turkije aankomen, ouders laten praten, hupla hier is een meisje, 2 weken later trouwen en ermee naar BelgiŽ. Is dat liefde?

En dan waarom ze naar BelgiŽ willen. "Het is daar goed leven", "De overheid geeft daar geld", "weinig werken veel verdienen" etc. Ik denk dat er zich toch veel ferm gaan verschieten. En de vrouw mag niet werken. Dan moet gij me toch eens vertellen hoe ge zo rond kunt komen. In Turkije is 1250Ä heel veel geld, maar hier kunt ge daar toch nooit van rondkomen zo. Maar ze gaan wel iedere zomer met hun BMW naar Turkije, daar snap ik iets niet ze. En is het in Turkije zo slecht? Ik zie ze daar allemaal met schoon kleren aan, Tv, Pc, auto...

Ik vond dat die Turk op het einde daar groot gelijk had. Hij vertelde de harde waarheid, dat BelgiŽ niet het land van melk en honing is. Maar ze geloofde hem dus niet. Geen diploma, kent de taal niet, maar ze denken wel dat ze hier snel rijk gaan worden. lol. Ook chapeau voor dat ene meisje wat daar rechtuit zei dat ze niet de hele dag thuis opgesloten wil zitten, en wil gaan werken.

Maar de meeste hebben daar echt wel een heel fout beeld van BelgiŽ: Met de eerste de beste onbekende trouwen en naar BelgiŽ gaan, en omdat de overheid geld geeft waardoor ze snel rijk worden en in de zomer terug naar Turkije kunnen gaan stoefen met hun BMW.

Member _DM_'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Heb het ook gezien, vrij schokkend.
    Maar wat wil je als je eigen overheid dat beeld bevestigt (de Belgische overheid dus he).

Member Eagle`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Panorama op zondag is altijd intressant

Ik viel wel lichtjes achterover bij die bruidsschat, kwee ni of da werkelijk zoveel was ma 7500 EUR aan sierraden te betalen doro de familie van de jongen, amai

Wa William Van Laeken zei opt einde van systeem da Duitsland al toepast ivm met nen taaltest daar ter plekke al, zouden ze hier in BelgiÍ misschien oek beter toepassen
    Laatst gewijzigd door Eagle`; 23 september 2007 om 23:42

Member themummy123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Die Turken in Turkije zien enkel alleen maar het rijke kant van het verhaal. Ze zien niet de armen. Dat is logisch, want de armen kunnen niet naar turkije.

Tis bijna mensenhandel. De man gaat er naartoe om een vrouw die thuis blijft, eten maakt, voor de kinderen zorgt en voor de rest haar mond houdt. Ze kent de taal en zo niet, dus dat geeft de man de zekerheid dat ze niet zomaar gaat scheiden. En de man blijft op die manier de baas, want alles moet via hem gebeuren.

Approved 9-lifer moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ook gezien, ik vond da wel straf: "De Turkse vrouwen uit belgiŽ zijn veel te westers en geÔntegreerd dus gaan we er 1 in Turkije halen .
    Als 3e generatie zouden ze zelf toch ook geÔntegreerd moeten zijn.

iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moehaa! Bekijk bericht
    Ook gezien, ik vond da wel straf: "De Turkse vrouwen uit belgiŽ zijn veel te westers en geÔntegreerd dus gaan we er 1 in Turkije halen .
    Als 3e generatie zouden ze zelf toch ook geÔntegreerd moeten zijn.
    tis lachwekkend. De man gaat er naartoe omdat de vrouw te verwesterd is. De vrouw gaat er naartoe omdat de man te verwesterd is

Eigenlijk willen beide partijen gewoon de baas spelen.

Member UltimateWeapon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is hier niet goed genoeg om een huwelijkspartner te vinden, dat moet gezocht worden in Turkije...
    maar voor de rest is het wel goed genoeg hier: wat genieten van onze sociale zekerheid ofzo

Het kan allemaal veel simpeler: "ah is een turkse huwelijkspartner beter? goed zo, ga dan maar naar Turkije een huwelijkspartner zoeke, en blijf daar dan ook"

Maar ja, dat willen we natuurlijk niet want oh: "wat vinden we het toch interessant om samen te leven met andere culturen, want daar leer je iets van bij !!"

In plaats van wandelende encyclopedieŽn vol "nieuwe gerechten" naar hier te halen, kunnen de multiculturele mensen misschien eens wat meer naar de bibliotheek gaan? Of beter nog: op Internet kan je ook veel bijleren over andere culturen !!

En dat, beste mensen, kost ons GEEN belastingen en criminaliteit en ergernis van alle formaten

Vandaag trouwens weer een toffe ervaring erbij met onze turkse vrienden: een groepje turken heeft een vriendin van een vriendin van mij in elkaar geslagen, ja, want ja, die was natuurlijk niet goed genoeg, ze was waarschijnlijk TE WESTERS om uitgehuwelijkt te worden Ze was maar net goed genoeg om op te kloppen zeker.

iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltimateWeapon Bekijk bericht
    Het is hier niet goed genoeg om een huwelijkspartner te vinden, dat moet gezocht worden in Turkije...
    maar voor de rest is het wel goed genoeg hier: wat genieten van onze sociale zekerheid ofzo

Het kan allemaal veel simpeler: "ah is een turkse huwelijkspartner beter? goed zo, ga dan maar naar Turkije een huwelijkspartner zoeke, en blijf daar dan ook"

Maar ja, dat willen we natuurlijk niet want oh: "wat vinden we het toch interessant om samen te leven met andere culturen, want daar leer je iets van bij !!"

In plaats van wandelende encyclopedieŽn vol "nieuwe gerechten" naar hier te halen, kunnen de multiculturele mensen misschien eens wat meer naar de bibliotheek gaan? Of beter nog: op Internet kan je ook veel bijleren over andere culturen !!

En dat, beste mensen, kost ons GEEN belastingen en criminaliteit en ergernis van alle formaten
    De wet verstrengen is ook mogelijke oplossing.
    Trouwens, nu is het 6/10 jongeren. Nog een generatie verder en het is 3/10 jongeren(de oerconservatieven)

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De meeste Turkse vrouwen zijn natuurlijk happig om naar een rijker en welvarend land te gaan en de Belgische wet zit vol gaten en laat het toe. Ze gebruiken de wet in hun voordeel het enige wat men er kan aan doen is de wet verstrengen tegen dit soort zaken.

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gezinshereniging en gezinsvorming

Gezinshereniging in Denemarken is beperkt tot echtgenoten of partners van inwoners van Denemarken en kinderen van Deense inwoners.

Belangrijkste voorwaarden gezinshereniging:

Het kind mag maximum 15 jaar oud zijn;
    De Deense immigratiedienst kan eisen dat de in Denemarken levende ouder bewijst over een degelijke behuizing en voldoende inkomsten te beschikken om het kind te onderhouden.
    Belangrijkste voorwaarden gezinsvorming (immigratie via huwelijk of samenwoning):

Beide partners moeten ouder zijn dan 24 jaar;
    De partner die zich al in Denemarken bevindt, moet minstens over een permanente verblijfsvergunning beschikken voor meer dan 3 jaar;
    De partner die in Denemarken woont, moet kunnen aantonen dat hij over een eigen en voldoende grote woonst beschikt (als eigenaar of huurder) en voldoende inkomsten heeft om de overkomende partner te onderhouden;
    De partner die in Denemarken woont, moet in een economische waarborg van 53.096 Deense kronen of 7.122 euro voorzien om alle toekomstige overheidskosten voor de overkomende partner te dekken;
    De verbondenheid van beide echtgenoten of partners moet groter zijn met Denemarken dan met het thuisland (deze voorwaarde is niet van toepassing indien de persoon die in Denemarken verblijft al meer dan 28 jaar de Deense nationaliteit bezit);
    De partner die in Denemarken woont, mag geen uitkering hebben ontvangen voor een periode van 1 jaar voorafgaand aan de aanvraag tot verblijfsvergunning.
    De Deense regering lanceerde in 2003 een 'actieplan’ tegen gedwongen en gearrangeerde huwelijken. Ze acht het in strijd met de Deense normen en waarden dat jonge mensen tegen hun wil een huwelijk moeten aangaan. Een jaar eerder werd daarom al ingevoerd dat partners uit een immigratiehuwelijk minstens 24 jaar moesten zijn. Veel migratiehuwelijken eindigen in geweld, veel vrouwen belanden in opvanghuizen. “Het is perfect mogelijk andermans religie en cultuur te respecteren en tegelijk gedwongen huwelijken te voorkomen,” aldus de betrokken ministers. Volgens het plan trouwt 91 procent van de Deense Turken met een partner uit Turkije. Deense ambassades in herkomstlanden ontmoedigen uithuwelijken.

Pas na zeven jaar ontvangt de overgekomen partner een permanente verblijfsvergunning. Indien de partners eerder scheiden, vervalt de verblijfsvergunning.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gentille Bekijk bericht
    De meeste Turkse vrouwen zijn natuurlijk happig om naar een rijker en welvarend land te gaan en de Belgische wet zit vol gaten en laat het toe. Ze gebruiken de wet in hun voordeel het enige wat men er kan aan doen is de wet verstrengen tegen dit soort zaken.
    Inderdaad.

En UW, zou ge aub willen stoppen met veralgemenen en relatief geÔsoleerde feiten als dusdanig aanzien, ipv. als '5 turken doen dat, dus alle turken doen dat'.

Ik ben verleden jaar bijeengeslagen door 6 'vlamingen', gaan we nu onszelf uit ons eigen land zetten?

iTrader
    0
    Het zijn ook heus niet alleen Turken die misbruik maken van deze wet. Hoeveel Vlaamse mannen maken geen tripje naar de Filipijnen en komen terug met een Oosterse schone waar ze ook zo verliefd op zijn geworden . Ik kan er al twee in mijn omgeving opnoemen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht

En UW, zou ge aub willen stoppen met veralgemenen en relatief geÔsoleerde feiten als dusdanig aanzien, ipv. als '5 turken doen dat, dus alle turken doen dat'.

Ik ben verleden jaar bijeengeslagen door 6 'vlamingen', gaan we nu onszelf uit ons eigen land zetten?
    Je kan zeggen wat je wil maar dat gaat nix maar dan ook nix veranderen aan het feit dat het weeral een groepje turken waren en het feit dat da meiske een hersenschudding heeft.

Een groepke jongens dat een meiske in elkaar slaagt: zoiets DOET GE NIET.

Dit groepke Turken heeft het wel gedaan, PUNT.

Ik mag er niets over zeggen want het is een "oh zo alleenstaand geval".
    Ja alleenstaand, yeah right.

Ik zie gewone Vlamingen uit mijn klas niet direct als groepke bij elkaar kome en zeggen: "laten we eens een meisje in elkaar gaan slaan "

Ge kunt u natuurlijk, zoals gij doet puni, als volgt gedragen:
    Of ge kunt het erkennen als een probleem, zodat er kan gezocht worden naar een oplossing.

iTrader
    0
    Ik zie gewone Vlamingen uit mijn klas niet direct als groepke bij elkaar kome en zeggen: "laten we eens een meisje in elkaar gaan slaan "
    gewone Vlamingen of gewone Turken zullen zo iets niet doen nee.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gentille Bekijk bericht
    gewone Vlamingen of gewone Turken zullen zo iets niet doen nee.
    gewone Vlamingen zullen zoiets niet doen,
    criminele Vlamingen zullen zoiets wel doen,

gewone Turken zullen zoiets niet doen,
    criminele Turken zullen zoiets wel doen.

Tot zover zijn we akkoord

Maar nu komt het:
    criminele Vlamingen zijn hier geboren, en is ons probleem.
    Criminele Turken zijn naar hier gehaald, en dat is het probleem van de mensen die die criminele Turken naar hier hebben gehaald ( probleem van gentille, puni, _DM_, ....).

Begrijpen we mekaar nu?
    Laatst gewijzigd door UltimateWeapon; 24 september 2007 om 01:00

Member _DM_'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Nee, maar wel een fysiek ťn mentaal gehandicapte jongen.
    Nu ja, dan moeten alle Vlamingen wel zo zijn he.

Member Blanco's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Fundamenteel is er iets serieus mis. Hier doet men alles om iedereen aan het werk te krijgen terwijl men daar op voorhand al zegt dat men niet zal werken. Een vrouw die werkt dat kan en mag niet volgens hun, terwijl het hier eerder een uitzondering geworden is.
    Tja, makkelijk als de overheid betaalt. Diezelfde overheid krijgt zijn geld wel van diegenen die werken, snappen ze dan zelf niet dat zoiets niet kan blijven duren?
    Nu zijn er hier ook die niet willen werken en ervan profiteren, maar dat betekent nog niet dat we carottiers uit het buitenland moeten gaan importeren. Mensen met zo'n instelling mogen van mij gerust geweerd worden, in kader van gezinshereniging of niet. Ze kennen de taal niet, hebben geen opleiding en ze gaan zeker niet werken. Dat zijn drie problemen om mee te beginnen, ik zwijg dan nog over de gevolgen van die problemen die wij dan ook nog eens mogen oplossen en betalen. (en van beschuldigd worden)
    Maja, dat is die mensen hun cultuur zeker he, ge moet dat respecteren...

Hoeveel Vlaamse mannen maken geen tripje naar de Filipijnen en komen terug met een Oosterse schone waar ze ook zo verliefd op zijn geworden . Ik kan er al twee in mijn omgeving opnoemen.
    Dat mogen ze van mijn part ook aan banden leggen. (niet letterlijk he)
    Laatst gewijzigd door Blanco; 24 september 2007 om 09:13

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    gewone Vlamingen zullen zoiets niet doen,
    criminele Vlamingen zullen zoiets wel doen,

gewone Turken zullen zoiets niet doen,
    criminele Turken zullen zoiets wel doen.

Tot zover zijn we akkoord

Maar nu komt het:
    criminele Vlamingen zijn hier geboren, en is ons probleem.
    Criminele Turken zijn naar hier gehaald, en dat is het probleem van de mensen die die criminele Turken naar hier hebben gehaald ( probleem van gentille, puni, _DM_, ....).

Begrijpen we mekaar nu?
    Dus wa wilt ge dan doen? Die Turken zomaar naar hun land terugsturen en ze daar hun straf uit laten zitten is praktisch niet toepasbaar. (ik betwijfel dat er ook maar ťťn land is dat gaat zeggen 'ok, het zijn criminelen en voormalige landgenoten, stuur maar op!')

Ge kunt ze natuurlijk hier hun straf laten uitzitten, want 95% kans dat het effectief Belgen zijn.

Maar scheer aub niemand over een andere kam omdat hij een andere nationaliteit heeft, of nog erger, een andere huidskleur, maar waarschijnlijk dezelfde nationaliteit.

Ik wil dat mensen met een andere huidskleur die in BelgiŽ wonen en een Belgisch paspoort bezitten op dezelfde manier zouden worden gestraft voor zo'n vergrijp als een blanke Belg. Wanneer ge dit niet doet, komt het neer op racisme, en daar walg ik al evenveel van als dingen zoals het feit dat ge aanhaalde.

Maar in tegenstelling tot u veroordeel ik de gestelde daad, en ni een ganse bevolkingsgroep op basis van de daden van enkelingen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Dus wa wilt ge dan doen? Die Turken zomaar naar hun land terugsturen en ze daar hun straf uit laten zitten is praktisch niet toepasbaar. (ik betwijfel dat er ook maar ťťn land is dat gaat zeggen 'ok, het zijn criminelen en voormalige landgenoten, stuur maar op!')

Ge kunt ze natuurlijk hier hun straf laten uitzitten, want 95% kans dat het effectief Belgen zijn.

Het enige dat wij soms gemeenschappelijk hebben met sommige van die criminelen is dat er bij nationaliteit ook "Belg" staat.
    Er zijn mensen die zich graag bezig houden met kleine woordjes zoals nationaliteit, ik niet.

Want face it: nationaliteit is niet mťťr dan 1 administratief gegeven. Elemineer alle administratieve bullshit en concentreer u op de essentie: het is een persoon van Turkse afkomst.

Gevolg: stuur hem terug naar Turkije ja. Dat ze daar niet staan te springen om hun eigen crimineeltjes op te vangen is niet mijn probleem. Dus ja: ze terugsturen naar hun eigen land.

Ze daar hun straf laten uitzitten? Dat moet Turkije zelf maar kiezen, het kan mij echt niet schelen of die persoon daar in de gevangenis rondloopt of terug op vrije voeten is: dat is namelijk de zorg / keuze van Turkije.
    Essentie van de zaak is dat hij niet meer in BelgiŽ rondloopt en de Belgen niet meer lastigvalt.

Ik wil dat mensen met een andere huidskleur die in BelgiŽ wonen en een Belgisch paspoort bezitten op dezelfde manier zouden worden gestraft voor zo'n vergrijp als een blanke Belg. Wanneer ge dit niet doet, komt het neer op racisme, en daar walg ik al evenveel van als dingen zoals het feit dat ge aanhaalde.
    Racisme??????????

Weet ge wat racisme is?
    "Jij hebt een donkere huidskleur dus gij moet hier weg, enkel en alleen OMDAT gij een donkere huidskleur hebt."

Weet ge wat GEEN racisme is?
    "Jij bent een crimineel en daarom en gij moet hier weg, omdat gij hier een bezoeker bent. Jij hebt dik gefaald in de integratie en gij gaat terug naar uw land."

Dat er een bende pipo's heel graag Belgische nationaliteiten uitdelen aan niet-geintegreerde mensen, is echt niet mijn probleem. Het is zelfs het minste van mijn zorgen.
    Voor u mag Ibrahim dan misschien wel een Belg zijn omdat er het woordje "Belg" op zijn paspoort staat. Zolang Ibrahim hier de Turkse jongen met turkse gebruiken en mentaliteit komt uithangen is hij voor mij geen "Belg" en mag hij schonekes terug naar Turkije als hij het crimineeltje begint uit te hangen

Ik ben daar heel gemakkelijk in, ik struikel niet over woorden, administratieve bullshit en 1000 regeltjes of wetjes.
    Voor mij is het allemaal veel simpeler:
    "gij komt naar hier, fine, zolang ge u dan ook maar gedraagd, THE END"

Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mja dat linkse beleid hier is slecht voor iedereen.

Allemaal leuk en wel, iedereen zo makkelijk binnen laten. Maar wie gaat over x aantal jaren die heerlijke sociale zekerheid in stand houden, wanneer de hardwerkende babyboomers op pensioen gaan? Die Turkse migranten? Nee, want die willen weinig werken, veel verdienen, en de vrouw, die mag al zeker niet werken!

Ik scheer ze zeker niet allemaal over ťťn kam, er zijn genoeg goeie Turken hoor. Zoals je er een paar kon zien in die reportage, die wel eens goed nadenken en de harde waarheid onder ogen durven zien. Maar waar ons linkse beleid voor zorgt is dat de slechte migranten er niet of weinig uitgefilterd worden waardoor de Vlaamse bevolking het beu gaat worden, waar de goeie migranten dan weer de dupe van zijn.

We zouden een voorbeeld kunnen nemen van oa. het Deense systeem. Uit onderzoeken blijkt dat het het gelukkigste land ter wereld is, met een sterke economie (laagste werkloosheid in Europa). Ik herinner mij nogal wat kritiek op Denemarken, voornamelijk uit linkse hoeken. Ik noem hun systeem gewoon rechtvaardig.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten