Bekijk resultaten enquête: Op wie zou jij stemmen moest je Amerikaans staatsburger zijn?

Aantal stemmers
450. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Barack Obama

378 84,00%
  • John McCain

43 9,56%
  • Iemand anders

29 6,44%
Pagina 1 van 171 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 3418
    Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Amerikaanse verkiezingen

Wie worden volgens jullie de 2 grote namen?

Republikeinen:
    • John McCain: Senator uit Arizona. Staat er het best voor, is gekend om zijn Vietnamverleden waarin hij gemarteld werd, wat hem vooral ten tijde van het Abu Graib-schandaal publiciteit opleverde. Niet bang om kritiek te geven op Bush, al koos hij op de cruciale momenten altijd zijn zijde. Zijn grootste nadeel is echter zijn leeftijd, als hij verkozen raakt zal hij 72 jaar zijn op de dag dat zijn ambtstermijn start.

• Rudy Giuliani: Oud-burgemeester van New York. Hij was het politieke gezicht van een New York dat terug overeind krabbelde na de WTC-aanslagen. Zijn grootste nadeel is dat hij te progressief is, niet conservatief genoeg. Hij is aan zijn 3de huwelijk bezig, pro abortus, trad als burgemeester streng op tegen wapenbezit, ...

• Mitt Romney: Gouverneur van Massachusetts. Heeft charisma en streed tegen het homohuwelijk, waarmee hij zou moeten scoren bij de conservatieve achterban. Het probleem is echter dat hij Mormoon is, Amerika heeft nog liever een vrouw of een zwarte in het witte huis, dan een mormoon.

Bij de Republikeinen dus een die niet jong genoeg is, een die niet conservatief genoeg is en een die niet katholiek genoeg is.

Democraten:
    • Hillary Clinton: Senatrice uit New York. Voormalige first lady en kent het witte huis dus al vanbuiten. Had vroeger een te links imago, maar heeft dat bijgeschaafd door oa een religieus adviseur aan te nemen, ze wordt steeds meer in de buurt van conservatieve predikanten opgemerkt. Die aanpak blijkt ook te werken gezien haar stijgende populariteit tov haar vorige verkiezing. Downsides zijn dat ze destijds pro Bush' oorlog in Irak stemde, iets wat haar lastige vragen kan opleveren. Die tweestrijd tussen progressief en conservatief zorgt er ook voor dat haar standpunten te genuanceerd lijken, ze neemt te weinig stelling in om zo weinig mogelijk mensen voor het hoofd te stoten, wat haar kritiek oplevert in haar eigen partij. In conservatieve hoeken wordt ook geopperd dat ze het al 8 jaar mogen proberen heeft, gezien haar invloed op haar man Bill. Ze zou de eerste vrouwelijke presidente worden.

• Barack Obama: Senator uit Chicago. Jong in de politiek, doch een rijzende ster. Surfte op het succes van zijn boeken de senaat binnen en wordt vergeleken met grootheden als Lincoln en Luther King. Beende ondertussen Clinton bij in de peilingen en heeft ook een serieuze streep voor op haar inzake het Irak-dossier. Toen er over de oorlog moest gestemd worden stemde Clinton voor, Obama was echter nog geen senator toen en heeft dus makkelijk praten. Ook hij heeft echter punten die in zijn nadeel spelen. De eerste zwarte president van de VS ligt gevoelig, 'dan nog liever een vrouw' wordt geroepen. Ook is hij zeer progressief, pro abortus, pro homohuwelijk en wil de wapenwet verstrengen, verre van populaire standpunten in de VS. Ook zijn naam kan voor problemen zorgen. CNN maakte een spelfout in haar berichtgeving en sprak over Obama in een artikel over Osame Bin Laden. Zijn tweede naam is Hoessein. Domme futuliteiten, maar de kiezer is nu eenmaal dom, ook in de VS.

• Outsiders zijn klimaatgoeroe All Gore, die geen interesse zegt te hebben, voor een late kandidaatstelling lijkt het ook te laat, de eerste voorverkiezingen vinden over minder dan een jaar al plaats. John Edwards lijkt ook weinig kans te maken, Clinton en Obama worden gehyped, Edwards heeft het al geprobeerd in 2004.

Te vrouwelijk en te zwart?

Op wie gokken jullie voor de tweestrijd en het witte huis?
    Laatst gewijzigd door Time; 10 april 2007 om 17:41
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hilary Clinton zal zeker meedingen tot op het einde imo, ze is een populaire vrouw en de vrouw van ex-president Clinton die toch heel wat heeft gedaan voor zijn land en de wereldvrede. Hilary heeft ook al laten weten dat als ze president wordt ze zich zeker zal laten bij staan door haar man die heel wat contacten heeft.

Member Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Dat een vrouw en een zwarte meedoen zegt als genoeg over het p.klimaat in Amerika.
    Een vrouw en/of een zwarte zal toch niet soon president worden.
    Dus ik gok op Al.Gore die zal meedoen (i think).

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Bwa, is een evolutie die aan de gang is, in Duitsland hebben we nu Merkel, in Frankrijk dingt Royal mee.

Stel je voor dat we over 2 jaar plots 2 vrouwen hebben bij de 5 permanente leden van de VN Veiligheidsraad.

Clinton zal ook vonken geven in het Midden Oosten, zeker als Bush nog Iran aanvalt.

Banned Osi`'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Barack Obama spreekt me wel aan, alhoewel ik al deze kandidaten totaal niet goed ken, en enkel kijk naar de openingspost, spreekt enkel barack obama me aan, pro abortus, pro homohuwelijken en wil een strengere wapenwet.

Kan ik alleen maar toejuichen!

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Osi` Bekijk bericht
    Barack Obama spreekt me wel aan, alhoewel ik al deze kandidaten totaal niet goed ken, en enkel kijk naar de openingspost, spreekt enkel barack obama me aan, pro abortus, pro homohuwelijken en wil een strengere wapenwet.

Kan ik alleen maar toejuichen!
    ja idd zeker die strengere wapenwet, Amerika mag wel wat progressiever worden na 8 jaar Bush.

GTM
    GTM is offline
    Member GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Clinton maakt een goede kans om de nominatie van de Democraten te krijgen. Hopelijk heb ik het mis, maar ze maakt een goede kans om president te worden.

Bij de republikeinen hoop ik op McCain (ook al zei hij bij de vorige verkiezingen dat hij er niet tegenop zou zien om met Kerry op te komen) maar veel kans zit daar niet in (vanwege zijn kritiek op de oorlog in Irak; hij wil veel meer troepen zenden).

De democraten staan sowieso sterk, en ik denk dat degene die de democratische nominatie in de wacht sleept, waarschijnlijk verkozen wordt.

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    McCain en Clinton werden al enkele maanden geleden als de twee presidentskandidaten geduid door The Economist. Ik kan ze maar volgen.
    Al zal Clinton in haar eigen departement nog ee zware kluif hebben aan Obama. Huidskleur <-> Geslacht enzo.

Banned PapaGanz's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik vind die Barack Obama een geweldig charisma hebben .
    Heb hem op Conan O'Brien gezien en vond het wel fantastisch, maar dat is geen reden voor een president te kiezen natuurlijk .

Go Hilldog

Member loeli's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn stem zou toch uitgaan naar Barack Obama of Clinton.
    Barack Obama omdat hij enkele goeje punten heeft, en Clinton omdat ik Bill Clinton een zeer goede president vond en dat haar regeringspolitiek in dezelfde lijn als de zijne zal liggen.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Ik gok en hoop op Hilary, zou op zoveel manieren een symbolische overwinning zijn . Ze heeft veel steun uit afro-amerikaanse en, uiteraard, vrouwelijke hoek en beheerst haar dossiers goed. Enkel haar wisselend standpunt over de Irakoorlog kan haar mss aangewreven worden.

Mss schudt een of ander event in de aanloop naar de verkiezingen alles nog door elkaar, wie weet. Bush die Iran aanvalt is iig uitgesloten .

Member pit24's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou op Barack stemmen, maar ik denk dat de republikeinen winnen.

Member Holy Paladin's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    mja ik versta onder hillary nog steeds het mens dat de FBI op gta san andreas afstuurde ...

GTM
    GTM is offline
    Member GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pit24 Bekijk bericht
    Ik zou op Barack stemmen, maar ik denk dat de republikeinen winnen.
    Hoezo?

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik denk dat hillary gaat winnen.

Member pit24's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTM Bekijk bericht
    Hoezo?
    Ik denk dat er in meer staten kiesmannen gaan gekozen worden voor republikeinse kandidaten. Ik denk dat, ik heb geen bril waarmee ik in de toekomst kan kijken hoor.

Member mauron's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Het is nog meer dan een jaar voor de verkiezingen mensen, er kan nog vanalles veranderen. Ik persoonlijk blijf hopen dat Al Gore toch besluit zich verkiesbaar te stellen, want noch Clinton noch Obama kunnen mij echt bekoren. Moest Obama wat meer politieke ervaring hebben zou ik mezelf nog op hem zien stemmen, maar ochot 2 of 3 jaar in de senaat is echt heel weinig. Clinton heeft misschien wel wat meer ervaring, maar ik stel mij toch altijd de vraag "waar zou ze staan zonder de naam Clinton?".

In het republikeinse kamp kan ik Giuliani ook maar moeilijk serieus nemen. De stap van burgemeesterschap naar presidentschap lijkt me toch net iets te groot. McCain lijkt me een goede kandidaat waar ik niet direct iets tegen heb.

En wie weet, misschien doet Ralph Nader ook nog eens mee. :P

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mja ok, maar wel burgemeester van een stand met evenveel inwoners als België. Je kan dat moeilijk vergelijken met de burgemeester denderwindeke

Member Boris Barowski's schermafbeelding
    iTrader
    0
    clinton is echt niks waard op economisch vlak heeft die al een hoop blunders gemaakt of rare uitspraken gedaan waarna ze direct teruggefloten werd om minder gezichtsverlies te lijden.

kzou liefst McCain hebben (uit eigen politieke standpunten ) maar kvrees dat zijn leeftijd hem toch parten zal spelen, zo niet bij de verkiezingen, dan toch bij de uitoefening van zijn ambtstermijn.

Obama ljkt mij wel veel kans te hebben, maar is te nieuw (hoe lang hoor je daar eigelijk nog maar van?) en komt mij iets te slick over. heeft natuurlijk een aardig deel van "the black vote"

Guiliani is een mogelijke keuze, maar zijn posities tegen wapenbezit schrijven hem direct af lijkt me ook een nogal onervaren keuze voor president. + heeft erg veel "geluk" gehad met 9-11, hij was anders nooit zo bekend geworden

Member Messias.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    "Gun Control", twee woorden waar Joe Shmoe van begint te huiveren. Ze vinden het hun recht en hun heritage.

Ik hoop op Obama, vanwege de enige credibele Soc Dem. Uit recente studies is gebleken dat 94% van de Amerikanen voor een zwarte presidentskandidaat zou stemmen. 88% van dat zelfde publiek zou voor een vrouw stemmen. 67% zou stemmen voor een kandidaat die voor de derde keer getrouwd is (Giuliani) en een bedroevende 57% zou stemmen voor iemand die 72 jaar oud is (McCain). (bron)

Barack Obama heeft $25 miljoen opgehaald voor de verkiezingcampagne, dat geld is afkomstig van 100.000 verschillende mensen met een donatie van gemiddeld $250. Meer zelfs: 90% van de donaties kwamen uit bedragen kleiner dan $100. Dit in schril contrast met Hillary, die een gelijkaardig bedrag ophaalde. Hilary's fundraising kende 50.000 verschillende donateurs die gemiddeld $520 dollar gaven. (bron)

Wat kan je daar uit afleiden: Obama heeft wijde steun bij het volk en Hillary moet het grotendeels hebben van grote donaties van bedrijven en lobbygroepen.

Nog meer: slechts 35% van de Amerikanen identificeert zich met de republikeinen. Terwijl dit nog 43% was in 2002. Zeer interessant onderzoek trouwens, want uit de grafieken kan je opmaken dat steeds minder Amerikanen religieus en sociaal conservatief zijn. Terwijl er steeds meer steun is voor sociale programma's van de overheid. Amerika wordt socialer. (bron)

In een utopische wereld zou Nader natuurlijk meedoen en winnen, maar Nader pikt alleen stemmen weg bij de Soc Dems. En hij is ondertussen ook al oud.
    Laatst gewijzigd door Messias.; 11 april 2007 om 11:56

Pagina 1 van 171 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten