Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 222
    Member CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    simplistisch voorgesteld he clubje, maar donkaments zijn echt niet meer of minder dan alles folden en wachten op een premium en daarmee af te stacken.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CuRv3 Bekijk bericht
    simplistisch voorgesteld he clubje, maar donkaments zijn echt niet meer of minder dan alles folden en wachten op een premium en daarmee af te stacken.
    zo speel ik laatste tijd cash-games...maar als ge een hele avond carddead zijt is da ook nie echt winstgevend / amusant

tornooien speel ik in het begin ook vaak op die manier, maar als ge dan die handen niet krijgt...of ge ziet andere mensen double uppen (doet er niet toe waarmee) en gij zit daar maar te wachten...soms denk ik: misschien in het begin gewoon alles die een béétje goed is erg agressief spelen en hopen dat ik vlug enkele keren double up, en dan in een driver seat naar de FT. En als het mislukt: so be it.

maar da's hier aan 't afdwalen van het topic, sorry daarvoor.

Curve: eigenlijk ben je in het begin van je carriere vlug omhoog gegaan door de regels van het bankrollmanagement aan uw laars te lappen?
    Eigenlijk wel een idee...Free bankroll aanvragen en direct 2/4 heads up gaan spelen. Busted? Next bankroll.

En hoe kwam het dat je tijdens het grinden van de 10NL dan zo winstgevend was, in het begin al? Enorm goed runnen of had je dan al een meer dan gemiddeld inzicht...want je was toch een beginner.

iTrader
    9 (91%)
    Het zal een mix tussen goed runnen en een aanleg hebben zijn. Ik heb van kinds af aan altijd spelletjes gespeeld waarin je direct tegen een tegenstander stond (schaken / dammen etc. Later zijn dit schietspellen geworden lol, maar ook hier stond je vaak in 1on1 situaties waarin je je omgeving gewoon in je voordeel moest gebruiken).

Tegelijkertijd met 10NL las ik ook de strategie-artikelen op pokernews en dat is quasi de enige literatuur die ik heb gelezen over poker. Zaken en concepten die ik las probeerde ik te begrijpen adhv situaties die ik al tegengekomen was om dan mijn spel aan te passen en te zien wat dit voor effect gaf. Tuurlijk runde ik goed in de zin van bad beats bleven uit, maar zoals bijv. in die 46o hand hoe slecht die ook is. Op de river shove ik op zijn minraise wat al een indicatie is dat ik voor maximaal rendement ga en niet weer een kleine reraise maak 'om zeker een call te krijgen'. Deze kleine dingen zijn zeer belangrijk om je rendement te maximaliseren aan tafel en die had ik wel in me. (Let wel die 46o hand was nog in partypoker tijd ).

HH's kan ik wel is bezien als ik op kot zit en er dan een paar voor de grap uithalen.

Wat betreft het BR management aan de laars lappen. Ja en nee. Zoals je misschien kon afleiden uit mijn motivatie was mijn bedoeling om te groeien en beter te worden als de rest. Ik wou mijn tijd niet verspillen aan het spelen van 4NL en zou 10NL spelen om mijn bankroll groot genoeg te maken om meteen naar 25NL te gaan. 50NL wist ik (van mijn voorgaande ervaring met partypoker bonussen) dat het een ander niveau was dus mijn intentie was om zo snel mogelijk een bankroll bijeen te sparen voor 10NL en/of 25NL. In die opzet ben ik wel succesvol geweest.

ugh
    ugh is offline
    Member ugh's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Imo heeft curve een meer dan gemiddeld inzicht in poker. Gezien hoe weinig hij speelt/leert en hoe relatief goed hij daarvoor is.
    Dat gezegd zijn was het poker van 2 jaar geleden nu ook niet te vergelijken met nu.
    Ik merk al goed het verschil tussen nu en 10 maand geleden (toen ik begon)

Inv
    Inv is offline
    Member Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Later zijn dit schietspellen geworden lol, maar ook hier stond je vaak in 1on1 situaties waarin je je omgeving gewoon in je voordeel moest gebruiken).
    SOF2aments lol!

Member Evil Force's schermafbeelding
    iTrader
    48 (98%)
    Enorme chance hebben dat ge nie busto gaat maar double upped door met je volledige bankrol aan een tafel te gaan noem ik nu niet direct succesvol zijn. Je hebt gewoon puur geluk gehad dat je toen op dat moment die hand hebt gewonnen, anders was je misschien nooit verder gegaan met online poker.

Ik denk dat ontelbaar veel mensen al perfect hetzelfde hebben geprobeerd met hun free bankrolls als jij Curve. Die mensen gaan 9/10 busto en die worden dan aanzien als enorme donks/mensen die geen reet van online poker kunnen en gewoon maar wat proberen.

Dus naar mijn mening is Curve een "hero" geworden als gevolg van zijn ongelooflijk donk zijn 2 jaar terug.

En nu zeggen dat je het bankrollmanagement aan je laars hebt gelapt met een bepaalde reden (geen zin om 4NL/10NL te grinden) neemt niet weg dat je het basisprincipe/regel van online poker simpelweg genegeerd hebt.

Approved 9-lifer Ether's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Had ik 2 jaar geleden m'n 1000NL avontuurtje overleefd, ik stond misschien ook al veel verder

Member Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evil Force Bekijk bericht
    Dus naar mijn mening is Curve een "hero" geworden ondanks zijn ongelooflijk donk zijn 2 jaar terug.
    FYP !

ugh
    ugh is offline
    Member ugh's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Hij zegt toch ook van ZERO (donk) to HERO (pilaar van de 9livescommunity)

Member ClayDavis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ether Bekijk bericht
    Had ik 2 jaar geleden m'n 1000NL avontuurtje overleefd, ik stond misschien ook al veel verder
    Hadde daar ook geen +EV shove gemaakt trouwens?

Member FrAnt1c's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Enorme chance hebben dat ge nie busto gaat maar double upped door met je volledige bankrol aan een tafel te gaan noem ik nu niet direct succesvol zijn. Je hebt gewoon puur geluk gehad dat je toen op dat moment die hand hebt gewonnen, anders was je misschien nooit verder gegaan met online poker.

Ik denk dat ontelbaar veel mensen al perfect hetzelfde hebben geprobeerd met hun free bankrolls als jij Curve. Die mensen gaan 9/10 busto en die worden dan aanzien als enorme donks/mensen die geen reet van online poker kunnen en gewoon maar wat proberen.

Dus naar mijn mening is Curve een "hero" geworden als gevolg van zijn ongelooflijk donk zijn 2 jaar terug.

En nu zeggen dat je het bankrollmanagement aan je laars hebt gelapt met een bepaalde reden (geen zin om 4NL/10NL te grinden) neemt niet weg dat je het basisprincipe/regel van online poker simpelweg genegeerd hebt.
    Ja maar hij zegt toch ook dat hij dat enkel deed dat het alles of niets was, en daarna zich wel deftig aan brm heeft gehouden.
    Daarenboven kan je nu toch wel stellen dat hij meer van poker weet dan de avg speler tbh...

iTrader
    48 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrAnt1c˛ Bekijk bericht
    Ja maar hij zegt toch ook dat hij dat enkel deed dat het alles of niets was, en daarna zich wel deftig aan brm heeft gehouden.
    Daarenboven kan je nu toch wel stellen dat hij meer van poker weet dan de avg speler tbh...
    I agree.

iTrader
    9 (91%)
    Denk dat ik nergens heb gezegd dat ik me ook maar 1 moment succesvol achtte toen? En ja inderdaad, maar dat was mijn doel. Of snel een BR voor 10NL wat ik wel even wou grinden om door te boosten naar 25NL of niets.

Ja inderdaad, maar denk dat poker voor iedereen subjectief te intepreteren valt. Voor de 1 is het een broodwinning, voor de ander een plezierspel met 2 wortels buyin en voor mij is het mijn alternatief voor vakantiewerk. Als ik weiger 4NL te spelen en pas vanaf 10NL wil spelen dan is dat toch mijn keuze denk ik? Dus ja ik heb een risico genomen, maar ik heb dit wel met een doel voor ogen gedaan. Ik denk dat daar een groot verschil zit tussen wat jij noemt donks die een BR busten of hoe ik mijn BR zou busten.

en als laatste zoals ughh al zei ik was een donk vroeger, maar ik ben ook vanuit die veronderstelling begonnen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik net zo onwetend was als een baby en dat je van het begin af moet beginnen met alle kennis en ervaring op te nemen en quasi klakkeloos dingen opnemen om er dan over na te denken als je meer kennis hebt.

Misschien is het daarmee iets duidelijker

iTrader
    48 (98%)
    Denk dat ik nergens heb gezegd dat ik me ook maar 1 moment succesvol achtte toen?

...

Misschien is het daarmee iets duidelijker
    Ja dat had ik wat uit zijn context genomen, excuseer.
    Ik begrijp je opzet wel hoor, bedankt voor de verduidelijking.

iTrader
    9 (91%)
    no probs ben blij da je het aankaart, want vergeet misschien hier en daar wel iets te verduidelijken.

Approved 9-lifer Ether's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hitman47 Bekijk bericht
    Hadde daar ook geen +EV shove gemaakt trouwens?
    Ik maak alleen maar +EV shoves

Neen ja twas idd wel een +EV shove mjah, haal maar eens $800 EV-dollars in als je normaal maar 25NL speelt lol ^^

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clubje Bekijk bericht
    En als ge nooit AA, KK of QQ krijgt?

of ge krijgt TJ in de BB, en 2-tal limpers, en je flopt top pair? gewoon afchecken? En bij latere overcards sowieso folden op een bet?
    kunde doen als ge nooit iets wilt verdienen, ja

iTrader
    9 (91%)
    Augustus 2007 pt.2

Een serieus gesprek met mijn ouders was aan de orde. Heb een duur horloge gekocht met pokergeld en hier moest het mee stoppen, want je kan niet blijven winnen was de motivering van mijn ouders. Ik heb ze alles uitgelegd wat ik wist van poker en we hebben een aantal regels afgesproken, omdat mijn ouders inzagen dat ze er me niet van weg konden houden.

Deze afspraken waren:
    - studies mogen geen hinder ondervinden
    - moet sociaal blijven en niet achter mijn pc verdwijnen
    - nooit geld storten op een pokersite
    - alles transparant houden

deze regels heb ik zelf voorgesteld om mijn ouders gerust te stellen en ze konden het met pijn in het hart accepteren. Dit was een gemengd gevoel voor hun, want ze bleven het spel haten, maar konden wel inzien dat ik mijn leven er niet voor zou verpesten. Ook door het transparant te houden konden mijn ouders perfect zien wat er gebeurde in het poker.

Met deze nieuwe regels en mijn 200 dollar op everest begon ik aan een nieuwe episode in mijn prille pokercarriëre. Dit ging allesbehalve hoe ik hoopte dat het zou gaan. Ik had een bonus van 200 dollar die goed te clearen was vanaf 25NL en niet vanaf 10NL en daar bovenop verloor ik vrij gauw 6 buyins op 10NL. Mijn bankroll was nog 140 dollar en er moest iets veranderen.

Ik nam een drastische beslissing en besloot om 25NL te spelen, omdat ik vond dat ik mijn spel niet optimaal kon spelen op 10NL. Er werd teveel gecalled en ik blufte teveel. Dit werkte gewoon niet op 10NL en op 25NL zag ik dat de games iets tighter werden waardoor mijn speelstijl beter zou werken. Enige probleem was wederom mijn bankroll. Ik had nog maar een kleine 6 buyins en dat is veels te weinig dus ik besloot dat ik een stop-loss voor 25NL had van 2 buyins. Op die manier zou ik in het slechtste geval eindigen met 100 dollar en kon ik opnieuw rustig beginnen op 10NL. Hier moet ik bij vermelden dat ik al een back-up had op Ultimatebet van 50 dollar via YPC en deze zou ik dan eerst proberen uit te cashen om terug 150 dollar te hebben.

25NL it is en ik nam weer een risico die ik wel overwogen had, omdat ik vrij zeker was dat ik 25NL kon beaten en mits beetje normaal runnen ik geen problemen zou ondervinden. Die problemen waren wel het laatste wat ik zou ondervinden deze maand. De maand verliep zo goed dat ik na 18 dagen 25NL spelen mijn bankroll had verviervoudigd. Mijn grafiek van deze 18 dagen zag er als volgt uit:

Op het eind van augustus stond ik terug waar ik een maand geleden was. 1000 dollar.

September 2007

Met het geluk aan mijn zijde en de gedachte dat ik de koning van de wereld was ging ik door met het grinden van 25NL op Everest en begon ik ook wat 50NL te spelen. Mijn bankroll liet het toe en vond het belangrijk om ervaring op te doen. Ik heb ervaring altijd het belangrijkste gevonden in poker. Als je zelf zaken ondervindt kan je er over nadenken en de volgende keer anticiperen en de juiste beslissing nemen. Boeken kunnen je dit niet leren. Op deze manier forceer ik me ook om zelf bezig te zijn met mijn spel en deze te verbeteren.

Deze maand ging niet zoals de vorige. Mijn heater was voorbij en op 50NL merk je toch al gauw dat er een wereld van verschil is met 25NL. De gameflow is anders. Mensen zijn agressiever. Limpen werkt niet. Er is werk aan de winkel en ik begon me af te vragen hoe dit op te lossen. Cardrunners was populair, maar ik geloofde niet zozeer in het concept van video's zien en de kostprijs was te hoog in mijn ogen. Ik zou het op mijn manier oplossen en zelf wel een manier vinden om 50NL te verslaan. Dit zou misschien langer duren, maar ik wou op dit moment geen geld verspillen (lees: investeren, maar op dat moment vond ik het verspillen) aan externe zaken om mijn spel te verbeteren. Pokerfora boeide me niet veel, behalve dat vrij nieuwe 9lives.poker forum.

Het probleem met 9lives was dat het niveau er niet hoog was en er waren weinig leden. Ik zou hier weinig hulp kunnen zoeken om mijn spel te verbeteren en heb toen een account gemaakt op pokernews, maar die mensen konden me zo weinig interesseren dat ik nooit de moeite heb genomen om hier actief te worden. Nee, 9lives.poker zou m'n thuis worden en daar zou het bij blijven.

In september heb ik ook de overstap gemaakt van Pokeroffice naar PT2, omdat deze vrijwel overal aangeraden werd. Stabieler, sneller en beter. 3 woorden waar je al voor minder zou gaan overstappen. Het duurde even voordat ik de software onder de knie had, maar vanaf dan was het een piece of cake en zeer aangenaam om mee te werken.

Op het eind van de maand had ik 7k handen 25NL en 7k handen 50NL gespeeld met de volgende grafiek als resultaat:

Mijn bankroll was op dit moment al een 1.5k en we zouden doorgaan.

Oktober 2007

Met een bankroll van 1.500 dollar ging ik proberen mijn bankroll zoveel mogelijk uit te breiden om een grotere buffer te hebben voor 50NL. Dit ging ik verwezenlijken op de volgende manieren:

- 50NL blijven spelen
    - PSO bonus spelen op wingows
    - bonus van everest vrijspelen

Deze hele maand heb ik 50NL gespeeld. Dit was met 2 redenen. Ik wou beter worden op 50NL en de punten gingen veel sneller op 50NL dan op 25NL. Op die manier als ik break-even zou runnen (wat vaak gebeurde) zou ik toch aan de eind van de rit winnen, vanwege m'n bonus. De swings waren vrij groot deze maand voor mijn gevoel en dit was een vrije moeilijke maand. Had ook niet het meeste geluk dat je kon hebben op 50NL met de volgende handen ter illustratie:

Poker hand played on Everest Poker with a pot size of $117.70 - Pokerhand.org
    Poker hand played on Everest Poker with a pot size of $89.80 - Pokerhand.org
    Poker hand played on Everest Poker with a pot size of $66.34 - Pokerhand.org
    Poker hand played on Everest Poker with a pot size of $45.20 - Pokerhand.org

Zoals je kon zien had ik nog steeds enorme leaks en het positieve was dat ik dit wist en dat er iets gedaan aan moest worden. Het enige probleem wat ik nog had was deze te herkennen. Heel deze procedure van leaks lokaliseren en verbeteren heeft me een jaar gekost denk ik, maar heb ik wel op mezelf gedaan. Dit wordt later nog duidelijker. Wat wel duidelijk is dat ik niet het geluk aan mijn kant had en dit als zeer naar ervaarde. Ik wou op dit moment veels te veel en was nog lang niet goed genoeg. Gelukkig heb ik de moed nooit opgegeven.

Deze maand zat ik ook sporadisch op 100NL FR met 50bb om punten te grinden wat verbazingwekkend genoeg nog werkte ook.

Deze maand zag mijn grafiek er als volgt uit:

Mijn grafiek tot nu toe zag er als volgt uit en vind ik nog steeds vrij indrukwekkend:

Laatst gewijzigd door CuRv3; 3 juni 2009 om 20:54

Member raikaclaws's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Knappe horloge trouwens (helemaal gene slechte smaak).
    Ik kijk al uit naar het vervolg van het verhaal.

iTrader
    48 (98%)
    Oew benieuwd hoe dit verder gaat.
    Hopelijk in vrede met je ouders ?

Mijn ouders zijn ook helemaal niet te vinden voor het online poker gebeuren.
    Elke keer ze me zien spelen krijg ik gezaag dat het tijdverspilling is en dat het verslavend kan zijn. Jaja, ze kijken naar "koppen" en ander gezeik. Ik doe geen moeite om excuses te zoeken of het uit te leggen. Eenmaal ik goed winnend speel kan ik tenminste enkele deftige argumenten bovenhalen.

Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten