Nu er blijkbaar genoeg interesse is voor een 9lives rangschikking is het tijd om te kiezen welk systeem we gaan gebruiken hiervoor. Bij deze de 2 systemen uitgelegd.
SYSTEEM 1
Een globale 'rangschikking' van alle 9lives members die hieraan deel wensen te nemen. De rangschikking wordt geordend op het aantal 'WINS' tegen andere 9livers. In de rangschikking worden de volgende data opgenomen:
Aantal WINS
Aantal LOSSES
Aantal ONBEINDIGD/GELIJKSPEL
Aantal GOALS VOOR
Aantal GOALS TEGEN
Aantal keer CLEAN SHEET
WIN/LOSS RATIO
9lives NAAM/PSN
Dus bovenaan de rangschikking staat de persoon met het meeste wins of de persoon met de hoogste W/L-ratio (dat moet nog besproken worden). Het voordeel van dit systeem is dat je tegen eender wie op welk moment dan ook kan spelen, en het dus niet wachten is tot 1 van de personen die je kan uitdagen online komt.
SYSTEEM 2
Laddersysteem. Waarom? Omdat een gewoon systeem een verkeerde weerspiegeling gaat geven. Er gaan mensen zijn die dan veel te veel matchen tegen de zwakkeren gaan spelen en ook veel te veel matchen gaan een te groot niveauverschil vertonen tussen de twee.
Basisprincipes
We starten de ladder met de ranking points van in FIFA 11. De hoogste rankingpoints komen onderaan en vice versa. Zo gaan de betere zich moeten opwerken naar boven toe en moeten de zwakkere proberen zich te verdedigen daar bovenaan. Rankingpoints worden aan de hand van een screenshot doorgestuurd naar 1 persoon bijvoorbeeld. Op de screenshot staat dan je PSN naam + ranking points vermeld getrokken vanuit FIFA 11 zelf. En dan wordt er verondersteld van de PSN te gebruiken die je normaal ook gebruikt en niet een nieuwe psn account speciaal voor deze laddercompetitie aangemaakt of die je al had staan maar eigenlijk nooit op speelt. Vanaf dat het sein gegeven is en er komen nog extra mensen bij, starten die onderaan de ladder. Het is nog 2 weken dus tijd genoeg om te zeggen of je gaat meedoen of niet, we maken wel wat reclame in het fifa 12 topic dat niet 50% het pas binnen een maand ziet ofzo.
Uitdagen kan (voor herziening vatbaar) tot 2 posities (eventueel 3? Afhankelijk van het aantal deelnemers) boven jezelf. We dagen uit in een speciaal nieuw aangemaakt topic hiervoor. Als de gechallengde persoon niet heeft gepost dat hij op vakantie is voor een bepaalde periode, heeft hij tot de volgende dag middernacht (dus meer dan 24u) de tijd om alvast te reageren op de challenge aan de hand van een post en dan meteen tijdstippen door te geven wanneer hij zou kunnen. Als hij genoeg De wedstrijd moet dan nog niet gespeeld zijn maar best ten laatste gespeeld worden in de 24u daarna.
Om niet altijd de match real – chelsea, chelsea – barcelona, real – real te moeten spelen, krijgt de uitdager, aangezien hij lager staat, het voordeel om een maximum aantal sterren toe te kennen aan de match. Als hij bijvoorbeeld de match wil spelen met een maximum van een halve ster, so be it. De uitdager zorgt dan ook voor een game invite en dan kan hij dit instellen voor hij de match start.
Wint de uitdager de match wordt er van positie gewisseld. Verliest hij, mag hij dezelfde persoon niet opnieuw uitdagen voordat hij iemand anders heeft uitgedaagd.
Dit systeem is een iets 'serieuzer' systeem. Credits to Kekkeuh66
Dus ik zou zeggen, stem voor het systeem waarvan jij denkt dat het het leukste is en het meest kans op slagen heeft.

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren
. Als ik een week niet actief ben in het topic en ik reageer niet op uitdagingen en ik zak 10 plaatsen bijvoorbeeld. Mjah ok, dan heb ik weer een uitdaging om terug te stijgen in de ladder
Moest Systeem 2 zijn. Scusi.