Bekijk resultaten enquête: Welk systeem?

Aantal stemmers
14. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Systeem 1 (Aantal wins / W/L telt)

4 28,57%
  • Systeem 2 (Uitdagen)

10 71,43%
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Approved 9-lifer Arne's schermafbeelding
    iTrader
    61 (98%)

[VOTE] 9lives FIFA 12-ranking, welk van de 2 systemen?

Nu er blijkbaar genoeg interesse is voor een 9lives rangschikking is het tijd om te kiezen welk systeem we gaan gebruiken hiervoor. Bij deze de 2 systemen uitgelegd.

SYSTEEM 1

Een globale 'rangschikking' van alle 9lives members die hieraan deel wensen te nemen. De rangschikking wordt geordend op het aantal 'WINS' tegen andere 9livers. In de rangschikking worden de volgende data opgenomen:
    Aantal WINS
    Aantal LOSSES
    Aantal ONBEINDIGD/GELIJKSPEL
    Aantal GOALS VOOR
    Aantal GOALS TEGEN
    Aantal keer CLEAN SHEET
    WIN/LOSS RATIO
    9lives NAAM/PSN

Dus bovenaan de rangschikking staat de persoon met het meeste wins of de persoon met de hoogste W/L-ratio (dat moet nog besproken worden). Het voordeel van dit systeem is dat je tegen eender wie op welk moment dan ook kan spelen, en het dus niet wachten is tot 1 van de personen die je kan uitdagen online komt.

SYSTEEM 2

Laddersysteem. Waarom? Omdat een gewoon systeem een verkeerde weerspiegeling gaat geven. Er gaan mensen zijn die dan veel te veel matchen tegen de zwakkeren gaan spelen en ook veel te veel matchen gaan een te groot niveauverschil vertonen tussen de twee.

Basisprincipes
    We starten de ladder met de ranking points van in FIFA 11. De hoogste rankingpoints komen onderaan en vice versa. Zo gaan de betere zich moeten opwerken naar boven toe en moeten de zwakkere proberen zich te verdedigen daar bovenaan. Rankingpoints worden aan de hand van een screenshot doorgestuurd naar 1 persoon bijvoorbeeld. Op de screenshot staat dan je PSN naam + ranking points vermeld getrokken vanuit FIFA 11 zelf. En dan wordt er verondersteld van de PSN te gebruiken die je normaal ook gebruikt en niet een nieuwe psn account speciaal voor deze laddercompetitie aangemaakt of die je al had staan maar eigenlijk nooit op speelt. Vanaf dat het sein gegeven is en er komen nog extra mensen bij, starten die onderaan de ladder. Het is nog 2 weken dus tijd genoeg om te zeggen of je gaat meedoen of niet, we maken wel wat reclame in het fifa 12 topic dat niet 50% het pas binnen een maand ziet ofzo.

Uitdagen kan (voor herziening vatbaar) tot 2 posities (eventueel 3? Afhankelijk van het aantal deelnemers) boven jezelf. We dagen uit in een speciaal nieuw aangemaakt topic hiervoor. Als de gechallengde persoon niet heeft gepost dat hij op vakantie is voor een bepaalde periode, heeft hij tot de volgende dag middernacht (dus meer dan 24u) de tijd om alvast te reageren op de challenge aan de hand van een post en dan meteen tijdstippen door te geven wanneer hij zou kunnen. Als hij genoeg De wedstrijd moet dan nog niet gespeeld zijn maar best ten laatste gespeeld worden in de 24u daarna.

Om niet altijd de match real – chelsea, chelsea – barcelona, real – real te moeten spelen, krijgt de uitdager, aangezien hij lager staat, het voordeel om een maximum aantal sterren toe te kennen aan de match. Als hij bijvoorbeeld de match wil spelen met een maximum van een halve ster, so be it. De uitdager zorgt dan ook voor een game invite en dan kan hij dit instellen voor hij de match start.

Wint de uitdager de match wordt er van positie gewisseld. Verliest hij, mag hij dezelfde persoon niet opnieuw uitdagen voordat hij iemand anders heeft uitgedaagd.

Dit systeem is een iets 'serieuzer' systeem. Credits to Kekkeuh66

Dus ik zou zeggen, stem voor het systeem waarvan jij denkt dat het het leukste is en het meest kans op slagen heeft.

Member Zentek's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arneeuh Bekijk bericht
    Uitdagen kan (voor herziening vatbaar) tot 2 posities (eventueel 3? Afhankelijk van het aantal deelnemers) boven jezelf. We dagen uit in een speciaal nieuw aangemaakt topic hiervoor. Als de gechallengde persoon niet heeft gepost dat hij op vakantie is voor een bepaalde periode, heeft hij tot de volgende dag middernacht (dus meer dan 24u) de tijd om alvast te reageren op de challenge aan de hand van een post en dan meteen tijdstippen door te geven wanneer hij zou kunnen. Als hij genoeg De wedstrijd moet dan nog niet gespeeld zijn maar best ten laatste gespeeld worden in de 24u daarna
    Wat als de uitgedaagde speler niet op tijd antwoord?

Kan je meerdere tegenstanders tegelijk uitdagen per 24h?

Of is er een limiet? 1 uitdaging per 24h lijkt me fair voor de spelers die niet elke 24h kunnen/willen spelen, anders krijg je geen duidelijk en fair beeld over de ranking - dan is player A die elke dag 10 matches speelt tov player B die 2 matches per week speelt zwaar in het voordeel, terwijl dit niks te maken heeft met Fifa 12 skills, uiteindelijk draait zo'n ladder daar ook om, dat de beste boveaan staat, niet degene die geen leven heeft buiten Fifa12 zeg maar.

Wordt er in de ranking ook rekening gehouden met het w/l ratio?
    Laatst gewijzigd door Zentek; 17 september 2011 om 18:08

Member Kekkeuh66's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zentek Bekijk bericht
    Wat als de uitgedaagde speler niet op tijd antwoord?

Kan je meerdere tegenstanders tegelijk uitdagen per 24h?

Of is er een limiet? 1 uitdaging per 24h lijkt me fair voor de spelers die niet elke 24h kunnen/willen spelen, anders krijg je geen duidelijk en fair beeld over de ranking - dan is player A die elke dag 10 matches speelt tov player B die 2 matches per week speelt zwaar in het voordeel, terwijl dit niks te maken heeft met Fifa 12 skills, uiteindelijk draait zo'n ladder daar ook om, dat de beste boveaan staat, niet degene die geen leven heeft buiten Fifa12 zeg maar.

Wordt er in de ranking ook rekening gehouden met het w/l ratio?
    Op zich wou ik niet echt een limiet stellen op het aantal keer uitdagen dat je doet. Dit systeem maakt totaal niets uit of je 100 matchen speelt, of 10. Als jij er 9 speelt en je blijft maar winnen, kan jij vanonder van de ladder naar helemaal vanboven gaan en je 10de keer de persoon uitdagen die eerste staat op dat moment met misschien wel 90 matchen gespeeld. Als jij de beste bent en je in één ruk naar de topplaats kan spelen, great . Dan moet je niet eerst nog 60 matchen gaan winnen ofzo. Zowel actieve als iets minder actieve mensen hebben evenveel kans. Ik wou het ook interessant houden natuurlijk voor de actieve mensen. Daarom als je niet op het forum reageert ofzo na bepaalde tijd (als je niet gezegd hebt dat je bijvoorbeeld een weekendje weg bent ofzo, of 2 dagen niet op 9lives kan komen) dan krijgt de uitdager het voordeel en wordt er van positie gewisseld.

Is dit een echte straf? Vind ik op zich niet zelfs. Ok je zakt in de ladder, maar als je daarna terug actief bent, kom je toch terug op je verdiende plaats door te winnen, of ook niet als je niet goed genoeg bent maar dan zou je sowieso anders ook zakken . Als ik een week niet actief ben in het topic en ik reageer niet op uitdagingen en ik zak 10 plaatsen bijvoorbeeld. Mjah ok, dan heb ik weer een uitdaging om terug te stijgen in de ladder

Die regel van dezelfde dag + de ganse 24 uren volgende dag is een richtlijn. Daar kan nog wat mee gespeeld worden en dan zal het waarschijnlijk langer zijn veronderstel ik dan bijvoorbeeld anderhalve dag om te reageren. Hoewel als je een beetje actief bent, dat reageren binnen de 24u + wat er nog rest dezelfde dag is enkel en alleen om nog maar te zeggen ok, ik kan morgen tussen 18u en 22u bijvoorbeeld. Sneller mag ook natuurlijk. maar op zich heb je dan bijna 3 dagen om een match af te werken. Stuur eventueel pm's om uit te dagen, om zeker te zijn dat iemand dat ziet.

Member miekju's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ptin, verkeerd gestemd Moest Systeem 2 zijn. Scusi.

Approved 9-lifer Wijsheid's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Weblogs
    5
    Systeem 2!

Member Kekkeuh66's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Er zullen nog wel meer mensen gaan stemmen zeker als ze weet hebben van dit topic? Als je 32 kandidaten kan laten inschrijven voor een CL komen we er hier nog een aantal tekort denk ik . Ja + stem voor mij en arneeuh maar die maken geen verschil op het eindresultaat.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten