Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 591

Discussie: Sony Xperia Z2

Member Apollo89's schermafbeelding
    iTrader
    0

Sony Xperia Z2

Sony Xperia Z2 officieel: 5,2 inch smartphone met grote accu en 4K-filmresolutie

Sony heeft vandaag zijn Sony Xperia Z2 officieel gepresenteerd. Deze 5,2 inch smartphone heeft een accu van 3200mAh en kan filmen in de 4K-resolutie van 3840 x 2160 pixels. Ook is de telefoon water- en stofdicht en deze zal vanaf april verkocht gaan worden.

Sony Xperia Z2

De Sony Xperia Z2 heeft een 5,2 inch-scherm met 1920 x 1080 pixels en bevat de Triluminos-technologie. Hierbij is er geen witte backlight aanwezig en kunnen er meer kleuren worden weergegeven dan bij andere soorten panelen. De chipset is de Snapdragon 801 van Qualcomm met een kloksnelheid van 2,3GHz. Er is 3GB werkgeheugen aanwezig en het interne geheugen bedraagt 16GB, dat wel kan worden uitgebreid met microSD-kaartjes.

De Z2 heeft twee ingebouwde speakers en de accu heeft een capaciteit van 3200mAh. De telefoon maakt weer gebruik van het omnibalance design, dat we al kennen van sommige vorige telefoons uit de Z-serie van Sony en bestaat uit een aluminium frame en glazen panelen. Ook is de telefoon IP58 gecertificeerd, waardoor deze telefoon ook stof- en waterdicht is. WiFi a/b/n/g/ac, Bluetooth 4.0, NFC en LTE zijn uiteraard aanwezig en de telefoon heeft een dikte van 8,2mm. De telefoon draait op Android 4.4.2 KitKat met daaroverheen Sony's eigen schil en wordt uitgebracht in het zwart, wit en paars, weegt 158 gram en meet 146,8 x 73,3 x 8,2mm.

Camera

De camera op de achterkant heeft een resolutie van 20,7 megapixels (frontcam is een 2,2 megapixel-exemplaar) en heeft naast verschillende foto-modi ook de mogelijkheid om te filmen in de 4K-resolutie, van 3840 x 2160 pixels met 30 frames per seconde. Ook kan er in slowmotion worden gefilmd met 120 frames per seconde, kunnen er korte vines worden geschoten en zijn er AR effect-opties in de camera opgenomen. Ook zien we opties zoals background defocus, waarmee er twee foto's gemaakt kunnen worden, die beide andere brandpuntinstellingen hebben. Hiermee kun je van een foto de verschillende achtergronden samenvoegen met als resultaat een vervaagde achtergrond en een scherp onderwerp op de voorgrond.

Beschikbaarheid

De Sony Xperia Z2 zal vanaf april worden verkocht. De adviesprijs bedraagt € 649 in Nederland, € 599 in Duitsland en € 699 in Frankrijk. De Belgische adviesprijs is nog onbekend. De Z2 wordt geleverd met de Sony MDR-NC31EM, een digital noise cancelation headset. Gebruikers van het eerste uur kunnen gratis zes films downloaden en 60 dagen lang de Music Unlimited service gratis gebruiken.

(bron: Androidworld)

Video

Links

Specificaties

NETWERKEN2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
     3GHSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100
     4GLTE 700 / 800 / 850 / 900 / 1700 / 1800 / 1900 / 2100 / 2600
    BEHUIZINGAfmetingen146,8 x 73,3 x 8,2 mm
     Gewicht163 g
     DuurzaamheidIP55- en IP58-gecertificeerd - waterdicht en stofbestending
     Kleurenzwart / wit / paars
    SCHERMType5,2-inch full-HD TRILUMINOS™-scherm voor mobiel met X-Reality-beeldengine voor mobiel
     Resolutie1920 x 1080 pixels
     Kleuren16.777.216 kleuren
    GEHEUGENRAM3 GB
     Flashgeheugentot 16 GB (ongeveer 4 GB firmware en 12 GB 'interne opslag')
     UitbreidingssleufmicroSD™-card tot 64 GB (SDXC wordt ondersteund)
    CONNECTIVITEITWLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot
     Bluetooth™4.0 met A2DP
     GPSaGPS en GLONASS
     NFCja
     USBmicro-USB 2.0 (MHL), USB On-The-Go, USB Host
    CAMERAAchterzijde20,7-megapixelcamera met 1/2.3'' Exmor RS™-beeldsensor voor mobiel, 4K-video-opnamemogelijkheid
     Voorzijde2,2-megapixelcamera
     Functiesburst-modus, HDR voor foto's en films, 8x digitale zoom, geotaggen, HD-video-opname (1080p), beeldstabilisator, objecttracering, rode-ogenreductie, scŤneherkenning, naar het web verzenden, glimlachdetectie™, automatisch superieur, sweep panorama, touchfocus, vastleggen met aanraken, witbalans, gezichtsherkenning
    KENMERKENOSGoogle Android 4.4.2 (KitKat)
     ChipsetQualcomm MSM8974AB Snapdragon 801
     CPUQuad-core 2,3 GHz Krait 400
     GPUAdreno 330
     RadioFM-radio met RDS
     TechnologieŽn draadloze ANT+-technologie, scherm spiegelen, ruisonderdrukking, spraakversterking, Miracast™, Clear Audio+, Clear Bass, Clear Phase™ en Clear stereo, xLOUD Experience: audiofiltertechnologie van Sony
     Extra functiesWALKMAN, STAMINA-modus, Sony Entertainment Network, PlayStation-gecertificeerd, my Xperia, Xperia Socialife, Xperia Link, Smart Connect, TrackID-muziekherkenning, SensMe en SensMe-diavoorstelling
    BATTERIJTypeLi-Ion 3200 mAh
     Spreektijd19 uur (maximaal)
     Stand-bytijd740 uur (maximaal)
     Muziek luisteren120 uur (maximaal)
     Video afspelen10 uur (maximaal)

Kopen

ShopLinksVerzendkosten naar BEVersie
    Vanden Borrezwart / wit€ 0BE
    Exellentzwart / wit / paars€ 0BE
    Selexionzwart / wit / paars€ 0BE
    Amazon.dezwart / wit / paars*DE
    comtechzwart / wit€ 8,99DE
    computeruniversezwart / wit / paars€ 11,99DE
    Cyberportzwart / wit / paars€ 12,99DE
    DastroMediazwart / wit€ 19,95DE
    Future-Xzwart / paars€ 9,90DE
    getgoods.dezwart / wit / paars€ 14,90DE
    handyschotte.comzwart / wit€ 14,90DE
    hardwareversand.dezwart / wit / paars€ 9,99DE
    PDAshop.bezwart / wit / paars€ 0NL
    bol.comzwart / wit / paars€ 0NL
    belsimpel.nlzwart / wit / paars€ 9,95NL
    * Indien verzonden door Amazon.de is de verzending naar BelgiŽ gratis (vanaf € 20). Indien ook verkocht door Amazon.de betaal je wel het Belgische BTW-tarief, dus prijs/1,19*1,21. Indien verzonden door een externe verkoper zijn de verzendkosten bepaald door die verkoper. Let dus goed op van wie je koopt via Amazon. Voor je de bestelling bevestigt krijg je eerst nog een overzicht met de verzendkosten.

LandSales ItemKleurMeegeleverde accessoires
    BE???
    DE1279-4206zwartlader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM
     1279-4157witlader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM
     1279-4156paarslader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM
    NL1280-6781zwartlader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM, screen protector
     1280-6782witlader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM, screen protector
     1280-9194paarslader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM, screen protector
    FR1279-7405zwartlader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM
     1279-7402witlader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM
     1280-7992paarslader EP880, mediakabel, headset MDRNC31EM
    UK1281-0821zwartlader EP880*, mediakabel, headset MDRNC31EM, screen protector
     1281-0822witlader EP880*, mediakabel, headset MDRNC31EM, screen protector
    MDRNC31EM = hoofdtelefoons met ruisonderdrukking
    * Opgelet: oplader met Britse stekker!

Nieuwste beschikbare software

Generic BE

Generic DE

Generic FR

Generic NL

Generic UK

17.1 = Android 4.4.2 (KitKat)

Deze informatie wordt automatisch bijgewerkt en is van toepassing op de beschikbaarheid via Sony PC Companion/Sony Bridge for Mac (via een computer). OTA-updates (vanaf je toestel) worden altijd pas later uitgebracht.

Je 'Customization Version' kan je vinden in het service menu van je toestel (vorm *#*#7378423#*#* en kijk onder 'Service info' > 'Software info').

Accessoires

Opladen:

Headsets:

Speakers:

Microfoons:

NFC-tags:

SmartWear:

Aansluiten:

Geheugenkaarten:
    Laatst gewijzigd door Apollo89; 4 augustus 2014 om 19:04

Member
    iTrader
    0
    Eindelijk snapt Sony dat ze geen TFT scherm in een toestel van 500+ euro kunnen steken, en zijn ze eindelijk overgestapt op IPS. Net zoals voor de iets handzamere Xperia Z1 Compact. Nu zou mijn volgend toestel wel eens een Sony kunnen worden. :-)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JCť Bekijk bericht
    Eindelijk snapt Sony dat ze geen TFT scherm in een toestel van 500+ euro kunnen steken, en zijn ze eindelijk overgestapt op IPS. Net zoals voor de iets handzamere Xperia Z1 Compact. Nu zou mijn volgend toestel wel eens een Sony kunnen worden. :-)
    Triluminos is niet zomaar IPS. Bij Sony BRAVIA tv's vind je dit enkel terug in de dure modellen. Bovendien is ook de X-Reality Engine geÔntegreerd. Zelf heb ik de Xperia Z met TFT scherm en Sony Mobile BRAVIA Engine 2 en ik ben daar ook erg tevreden over. Heel mooie en accurate kleuren, goed zichtbaar in zonlicht (twee dingen waarin AMOLED tekort schiet). TFT is niet noodzakelijk slecht.

Sent from my Xperia Z using Tapatalk

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Wederom een knap toestel van Sony, alleen is de 5,2 inch voor mij te groot. Ik zit met mijn SIII nu op 4,8 inch en hoewel het een deel gewenning is sta ik niet te springen om wťťr groter te gaan, integendeel zelfs.

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Alweer een pracht van een smartphone van Sony. UI blijft pakken mooier dan die van Samsung. Alleen vrees ik dat nu ik 5,7" goed gewoon ben dat ik gewoon niet meer kleiner wil gaan. Hoe dan ook vind ik deze een heeeeel stuk knapper dan de S5 op vlak van afwerking.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Wederom een knap toestel van Sony, alleen is de 5,2 inch voor mij te groot. Ik zit met mijn SIII nu op 4,8 inch en hoewel het een deel gewenning is sta ik niet te springen om wťťr groter te gaan, integendeel zelfs.
    Hij is 10,2 mm langer, 2,7 mm breder en 0,4 mm dunner dan de Samsung Galaxy S III. Als je dat te groot vindt kan je altijd nog de Xperia Z1 Compact nemen (zo groot is het verschil in specs toch niet) of wachten op de Xperia Z2 Compact (als men die al zou uitbrengen).

Member sui785's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mooier design dan de Z1

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Apollo is weer een klant rijker, me

Die Z2 ziet er echt premium uit, en die specs

Ze zijn daar echt goed bezig bij Sony, ze hebben in het verleden hun les geleerd.

Qua specs en OS loopt alles nu syncroon, dat was vroeger toch wel anders, dijk van een telefoon of tablet, maar oude versie van Android daar op gegooid, ben ik blij dat dit anders is nu.

Direct Android 4.4 kit kat op uw toestel, en zo hoort het ook.

Member general of war's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik blijf voorlopig bij mijn Z1 , enigste reden voor over te stappen zou het IPS scherm zijn.

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik weet niet of dat voor u echt nodig is, zou je daarvoor de volle prijs opnieuw betalen voor een IPS pannel ?

Is uw huidige Z1 dan zo ondermaats ? Ik twijfel daar toch sterk aan, vanwille het hoge prijskaartje wat er aan hangt

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ze hebben idd wel geleerd uit het verleden. Nu zijn ze de term "premium" waard. Super OS (up to date ook), super UI, grootste protectie tegen water (de grootste vijand van de smartphone, na het vallen), eindelijk een deftig scherm (qua grootte, kleur en helderheid), grote batterij en een prachtig design. Voor mij is de Z2 gewoon de nieuwe standaard. Laat de S5 maar pronken met een vingerafdruksensor en fitnessnonsens.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apollo89 Bekijk bericht
    Triluminos is niet zomaar IPS. Bij Sony BRAVIA tv's vind je dit enkel terug in de dure modellen. Bovendien is ook de X-Reality Engine geÔntegreerd. Zelf heb ik de Xperia Z met TFT scherm en Sony Mobile BRAVIA Engine 2 en ik ben daar ook erg tevreden over. Heel mooie en accurate kleuren, goed zichtbaar in zonlicht (twee dingen waarin AMOLED tekort schiet). TFT is niet noodzakelijk slecht.

Akkoord, de Triluminos technologie maakte bijvoorbeeld het scherm van de Z1 beter dan dat van de Z (alhoewel volgens sommige reviewsites dit verschil minimaal is). Toch moet het scherm van de Z1 nog steeds onderdoen voor de concurrentie (HTC One, LG G2), omwille van zeer slechte kijkhoeken en een laag contrast(er zit haast een waas over het scherm vind ik). Onze indrukken van de Xperia Z en Z1 verschillen wel heel erg moet ik zeggen. :-D

Omwille van het slechte scherm heb ik vorig jaar de Xperia Z en later de Xperia SP niet gekocht. Op dit moment zijn de reviews erg lovend over het scherm van de Z2 (een enorme vooruitgang tegenover de Z1 hoor ik veel terugkomen) , dus de overgang van TFT naar IPS heeft wel degelijk nut.

Nu moet Sony nog iets doen aan de grote bezels boven en onder het scherm, en ik ben helemaal verkocht :-).

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JCť Bekijk bericht
    Akkoord, de Triluminos technologie maakte bijvoorbeeld het scherm van de Z1 beter dan dat van de Z (alhoewel volgens sommige reviewsites dit verschil minimaal is). Toch moet het scherm van de Z1 nog steeds onderdoen voor de concurrentie (HTC One, LG G2), omwille van zeer slechte kijkhoeken en een laag contrast(er zit haast een waas over het scherm vind ik). Onze indrukken van de Xperia Z en Z1 verschillen wel heel erg moet ik zeggen. :-D

Omwille van het slechte scherm heb ik vorig jaar de Xperia Z en later de Xperia SP niet gekocht. Op dit moment zijn de reviews erg lovend over het scherm van de Z2 (een enorme vooruitgang tegenover de Z1 hoor ik veel terugkomen) , dus de overgang van TFT naar IPS heeft wel degelijk nut.

Nu moet Sony nog iets doen aan de grote bezels boven en onder het scherm, en ik ben helemaal verkocht :-).
    Met de initiŽle firmware was de beeldkwaliteit bij de Xperia Z niet zo goed omdat het scherm nog niet (goed) was gecalibreerd. O.a. het contrast is kort nadien aanzienlijk verbeterd d.m.v. een firmware-update. Dit had eveneens een weerslag op de kijkhoek (alhoewel dat voor mij een non-discusssie is; naar een smartphone scherm kijk je nu eenmaal niet vanuit een hoek). Jammer genoeg waren veel reviews al geschreven op basis van de initiŽle firmware en zijn deze nadien nooit meer aangepast. Ook de demo-toestellen in winkels worden niet geŁpdatet.

Zo groot zijn de randen rond het scherm ook niet meer. Men moet er natuurlijk wel nog alle onderdelen in krijgen en daarbij moet men ook de afweging maken tussen afmetingen en batterijcapaciteit. Met een accu van 3200 mAh heeft Sony duidelijk veel belang gehecht aan batterijduur, wat voor mij persoonlijk ook van groter belang is dan dunne randen of een dun toestel. Verder kunnen iets dikkere randen het toestel ook steviger maken, wat ook een voordeel is (minder kans op glasbreuk door buigingskrachten, bv. in je broekzak). Sinds de Xperia Z1 maakt men gebruik van een stevig aluminium frame uit ťťn stuk.

Member
    iTrader
    0
    Daar kan ik weinig over zeggen, ik heb enkel de demomodellen bekeken, maar je moet natuurlijk ergens een keuze op baseren . En het lijkt mij niet dat het scherm ineens zoveel beter wordt na een software update (zeker de kijkhoeken).
    Kijkhoeken vind ik dan weer net wel belangrijk. Ik heb mijn gsm vaak naast mij op mij bureau liggen, dus kijk regelmatig vanaf een hoek op het scherm. Gelukkig zou dat met de Z2 nu opgelost moeten zijn.

Door de grote bezels wordt het toestel veel minder handzaam en past minder eenvoudig in een broekzak. De Z1 is zo maar eens 6mm hoger en 4mm breder dan een LG G2,welke zelfs een groter scherm heeft. Ook de batterijlevensduur(met een even grote batterij) van de G2 zou beter zijn dan die van de Z1. En dat is net mijn punt, andere fabrikanten slagen er in gelijkaardige toestellen te maken (iets groter scherm, batterij) in een kleinere behuizing.
    Laatst gewijzigd door JCť; 25 februari 2014 om 08:21

Member general of war's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vind het wel jammer dat ik een TFT scherm heb de s4 heeft mooiere kleuren bvb in de blauwe balk van FB maar de Z1 is veel helderder en dus weer beter op andere vlakken.

Approved 9-lifer eL_M@s's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Die z2 heeft de s5 van samsung zwaar onder zen kont geschopt vind ik
    En eigenlijk vooral omdat de s5 zwaar teleurstelt
    Mijn s4 zal eerder vervangen worden door een z2 dan een s5 ALS scherm echt serieus meekan met die van samsung

Platinum Member Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    74 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Mooier design dan de Z1
    Is toch hetzelfde ?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Van mij mogen ze de nieuwe timeshift video option in de volgende update stoppen
    voor de Z1Compact,
    zou leuk meegenomen zijn om ook slow motion filmkes te knn maken.
    Apollo, zou dit enkel software matig op te lossen zijn of verschilt die nieuwe camera teveel met die van de Z1C ?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stainus Bekijk bericht
    Van mij mogen ze de nieuwe timeshift video option in de volgende update stoppen
    voor de Z1Compact,
    zou leuk meegenomen zijn om ook slow motion filmkes te knn maken.
    Apollo, zou dit enkel software matig op te lossen zijn of verschilt die nieuwe camera teveel met die van de Z1C ?
    Volgens mij is de camera module van de Xperia Z2 nog dezelfde als die van de Xperia Z1 Compact. De Xperia Z heeft (sinds Android 4.3) ook dezelfde interface en vernieuwde camera app gekregen als de Xperia Z1, dus ik sluit zeker niet uit dat de Xperia Z1 Compact op termijn ook enkele nieuwe functies van de Xperia Z2 zal krijgen. Bepaalde features, zoals 4K-video-opname, zullen (hoewel technisch gezien perfect mogelijk) waarschijnlijk niet worden overgebracht naar oudere toestellen. Natuurlijk zijn er ook nog de mensen van XDA Developpers, die regelmatig nieuwe functies beschikbaar maken voor oudere toestellen (waarbij meestal wel een root vereist is).

Approved 9-lifer eL_M@s's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Is die 4kopname ook niet afhankelijk van de chipset?

Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten