Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member Pedroo's schermafbeelding
    iTrader
    143 (100%)

Mobile vikings enkel data vs mobistar internet everywhere multi

Hey, 'k zit weer met een dilemma:

Situatieschets:

Heb een HTC cha cha en een Galaxy Tab 7.0 plus (met 3g dus).
    Ik heb momenteel My10 van mobistar + 5€/maand voor 50mb mail&surf.

Ik zou dus ook graag internet willen op m'n tab. De reden waarom ik een aparte simkaart wil is omdat tethering bij m'n chacha echt mééééga veel batterij zuipt (de batterij trekt sowiezo op niets (max een dag zonder 3g, wifi)).

Nu heb ik 2 opties;

- Ik behoud m'n My10 + 50mb (voor als ik m'n tab niet bij heb) en doe daar voor 12€/maand mobile vikings bij voor 2gb te surfen. Ik moet daarbij 15€ extra betalen voor een nieuwe simkaart.

De reden waarom ik niet enkel mobile vikings neem voor 15€ is omdat ik per maand 2000-3000 sms'n verstuur (waarvan er misschien 50 naar mobile vikings zijn). Dus qua sms'n zou ik niet echt toekomen..
    Bovendien hang ik nog tot november dit jaar vast aan mijn mobistarabo, en kan dat niet opzeggen..

- Ik behoud m'n My10 en doe daar Internet Everywhere Multi(15euro) bij met750mb per maand + 1e 6 maanden +250mb & 1e 4 maanden 50% prijskorting.

Op een jaar tijd komt dit dus overeen met
    - 180 + 144 + 15 = 339 euro
    - 120 + 150 = 270 euro

Kom je toe met 750mb (ik hou geen rekening met de extra 250mb) als ik: facebook, twitter, hln, 9gag, youtube (geen extreme filmkes uiteraard), drawsomething, pokeronline, ....?
    Of is het die 70 euro meer/jaar waard voor 2gb/maand?

Iemand wat advies hierover?
    Laatst gewijzigd door Pedroo; 29 maart 2012 om 18:04

Member Pjken007's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Ik verbruik met mn smartphone ongeveer 500MB per maand... (fb, mails, drawsomething, synchronisaties,...) Youtubefilmpjes bekijk ik niet echt vaak... Maar ik kan me wel inbeelden dat het dan snel kan oplopen...
    Dus bij een tablet moet je mss wel opletten met 750MB...

Wat volgens mij het goedkoopste/beste is je My10+50mb behouden en een gewone Mobile Vikings simkaart bijnemen (geen DATA SIM!).
    Het nadeel aan een data sim is dat je enkel 2GB data krijgt, en géén belwaarde.
    Bij een gewone simkaart, krijg je 2GB data +15eur belwaarde.
    Als je die belwaarde recupereert via een betaallijn, kan je heel wat geld uitsparen ;-)

Op die manier kom je op: 180 + 15 + 180 (15x12) - 105 (recup via betaallijn) = 270 (voor 2GB!)

iTrader
    143 (100%)
    Met die 15€ aan belwaarde dat je krijgt had 'k ni echt rekening mee gehouden... (alhoewel ik niet echt inzie hoe ik die kan opgebruiken?)
    Wat bedoel je juist met de recuperatie van bw via betaallijn?

Eindredacteur Michael.Cox's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Ik kom niet toe met 2gb bij MV. Let goed op met radio en films te streamen, dan denk ik dat je makkelijk kan toekomen.

iTrader
    143 (100%)
    Radio en films streamen? Is niet echt de bedoeling(ok, youtubefilmkes, maar is niet frequent dan). Desnoods doe ik als ik geen wifi ter beschikking heb enkel basisdingen. Is nogal 'dom' om zo filmkes te bekijke op de bus.. (is dus meer bedoeld voor de andere activiteiten)

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pedroo Bekijk bericht
    Met die 15€ aan belwaarde dat je krijgt had 'k ni echt rekening mee gehouden... (alhoewel ik niet echt inzie hoe ik die kan opgebruiken?)
    Wat bedoel je juist met de recuperatie van bw via betaallijn?
    Je kan die belwaarde opgebruiken door naar een 090x nummer te bellen...
    Via sites als betaallijn.be kan je het geld dat je opbelt naar een 090x gedeeltelijk (58.5%) terugcashen op je bankrekening...
    Voor 10eur belwaarde krijg je dan bv. 5.85eur teruggestort op je bankrenening...
    Als je je simkaart van MV enkel voor data gebruikt, heb je dus maandelijks 15euro over. Die 15 euro belwaarde kan je omzetten naar 8,78eur cash, waardoor je netto 6.22eur per maand betaalt voor je data (tov 12 bij een data only kaart)

iTrader
    143 (100%)
    Hmm I see, maar kan je bij mobile vikings die maandelijks betaling regelen met een Domiciliëring? (ik ben een ramp op dat vlak, vroeger vergat ik ook dikwijls bij tempo music om binnen de 30 dagen te betalen voor het krijgen van die gratis sms'jes, snapte (dus heb die dingen graag 'geautomatiseerd')

Is er ook verschil van snelheid tussen MV en Mobistar 3g?

'k vind het op zich wel allemaal goed en wel, maar moet ik dan gwn een keer per maand een paar minuten bellen naar een nummer. Daar komt het dus op neer?

Dus dan komt het voor mij uit op 15€ /maand voor mijn huidige My10 + 6.22€ voor MV kaart.. is dus 255 euro/jaar + 15€ voor een nieuw kaartje?

iTrader
    14 (100%)
    Hmm I see, maar kan je bij mobile vikings die maandelijks betaling regelen met een Domiciliëring? (ik ben een ramp op dat vlak, vroeger vergat ik ook dikwijls bij tempo music om binnen de 30 dagen te betalen voor het krijgen van die gratis sms'jes, snapte (dus heb die dingen graag 'geautomatiseerd')

Is er ook verschil van snelheid tussen MV en Mobistar 3g?

'k vind het op zich wel allemaal goed en wel, maar moet ik dan gwn een keer per maand een paar minuten bellen naar een nummer. Daar komt het dus op neer?

Dus dan komt het voor mij uit op 15€ /maand voor mijn huidige My10 + 6.22€ voor MV kaart.. is dus 255 euro/jaar + 15€ voor een nieuw kaartje?
    Ja je kan bij Mobile Vikings perfect automatisch herladen via domiciliëring! (doe het zelf ook ;-) )

Verschil in snelheid hangt af van plaats tot plaats, maar ik DENK dat Mobistar gemiddeld gezien sneller is...

Ja inderdaad gewoon 1x per maand (of om de 4 maand ofzo) bellen naar een bepaald 090x nummer Er gaat dan 2eur belwaarde per minuut van je SIM...
    Dus je zou bv. om de 2 maand eens een kwartiertje kunnen bellen... (Je moet niet echt met je oor aan de telefoon hangen ntrlk... Gewoon gsm laten open liggen...)

En jap, je berekening klopt volgens mij

iTrader
    143 (100%)
    Alright, dan wordt dit wel erg intressant Ik denk erover na, en zal dan wel een beslissing moéten maken ;D Thanks voor de tip alleszins, heb het eerlijk gezegd nog maar net opgemerkt in je sig ivm die betaallijn enzo! Bedankt alvast!

iTrader
    14 (100%)
    Alright, dan wordt dit wel erg intressant Ik denk erover na, en zal dan wel een beslissing moéten maken ;D Thanks voor de tip alleszins, heb het eerlijk gezegd nog maar net opgemerkt in je sig ivm die betaallijn enzo! Bedankt alvast!
    Haha ja Ik heb die site gemaakt, maar wil ook niet te expliciet reclame maken
    Maar als je op Google een betere site zou vinden (bestaat niet bij mijn weten) mag je die ntrlk even goed gebruiken!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten