Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Approved 9-lifer TrsH's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    1

vraagje over batterij eerste maal opladen

ik heb zonet een samsung galaxy GIO gekocht voor het vrouwtje.

nu zei die kerel bij vandenborre, batterij eerste maal minimum 8 uur opladen.

ik heb dat ding nu 2 uur geleden beginnen opladen en nu zegt hij verwijder oplader batterij volledig opgeladen.

heeft het nu nog zin dat ik hem laat insteken? of is dat zever in zakskes zoals je vroeger moest doen met een batterij.

Member
    iTrader
    0
    Volgens mij zever in zakskes. Bij de batterijen van vroeger maakte da inderdaad nog uit, maar tegenwoordig volgens mij niet meer.

Approved 9-lifer Dinsdagland's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Net ook een nieuwe smartphone gekocht en ga voor de zekerheid de eerste keer toch 12u laten inzitten

Member Amoeba's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Dat hoeft niet meer Lithium-ion batterijen zoals ze vandaag in gsm's zitten hebben geen dergelijke "geheugenwerking".

wij hadden een vak energy storage in het masterjaar Ing. (docent: doctor in renewable energy en -storage)
    waarin o.a. charge/discharge, voordelen en nadelen van batterijen aan bod kwamen. Vanuit dat vak werd er gedoceerd dat Li-ion geen nut heeft van een initiële deep cycle. Bij Li-ion is dat zelfs absoluut verboden, samen met nog enkele 'trucjes' die bij andere batterijen de prestaties onderhouden. Een Li-ion batterij werkt daarnaast zelfs als slave of master samen met de lader, waardoor deze bij volle capaciteit tóch spanning afkoppelt, en het toch geen nut heeft de batterij langer aan de lader te laten liggen.

Zever in zakskes, met de nuance: vroeger, met een ander type batterij, was het heel goed voor de levensduur van uw batterij. Nu beslist de batterij met ingebouwde intelligente elektronica zélf. Vol = vol.
    Laatst gewijzigd door Amoeba; 1 september 2011 om 19:22

Member furiuZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    snel even vraagje over de batterij. Is het het beste dat je hem volledig laat leeglopen zoals bv bij een laptop? Dat de batterij niet lui wordt als je hem telkes oplaad.

Member camino's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Maakt de dag van vandaag allemaal veel minder uit tot niet uit zelfs. Ik koop al jaren altijd de nieuwe iphone en ik leg dat toestel meteen aan, begin alles al in te stellen en nadien laad ik deze op, het gebeurt wel dat ik de 1ste keer deze gebruik tot wanneer deze vanzelf uitvalt maar dat hoeft in feite allemaal niet meer.
    Das een keuze die je zelf maar moet maken vind ik.

Member E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    volledig ineens laten opladen en direct inleeglopen is wel nuttig als je bepaalde handelingen stelt zoals een custom rom flashen, en is zelfs aangeraden als je je batterij laten calibreren..

maar stock uit de winkel zal da wss nie meer nodig zijn

Member onefourseven's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik had mijn Desire zelfs al ingeschakeld voordat ik hem de eerste keer had opgeladen. Ik kon niet wachten om het Amoled scherm te aanschouwen Nu, 1,5 jaar later, gaat de batterij nog altijd even lang (of kort) mee.

Wat ik wel merkte is dat de batterij pas zijn volledige capaciteit haalt na een aantal keer opladen en ontladen. Maar daar hoef je niets speciaal voor te doen, het komt vanzelf na een aantal dagen gebruik. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat je de eerste dagen je nieuwe gsm veelvuldig gebruikt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door furiuZ Bekijk bericht
    snel even vraagje over de batterij. Is het het beste dat je hem volledig laat leeglopen zoals bv bij een laptop? Dat de batterij niet lui wordt als je hem telkes oplaad.
    Volledig tot 0% laten gaan is schadelijk voor de batterij, maar daarvoor heeft de laptop of smartphone een beveiliging. De nieuwe batterijen zijn trouwens ook bestand tegen het zogenaamde "druppelladen". Dus het is niet echt nodig om te laten leeglopen.

Approved 9-lifer Liquid Li0n's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    ik dacht gelezen te hebben dat er in nieuwe batterijen net een druppelfunctie wordt ingebouwd.
    de batterij wordt tot 80% opgeladen en schakelt dan over op druppelladen naar de 100%

ook heb ik eens gehoord dat het wel goed is een batterij helemaal leeg te laten lopen door er, als je toestel plat is, een ledje aan te koppelen omdat er toch nog steeds energie in die batterij zit, als dat ledje niet meer brand dan weet je zeker dat deze ECHT leeg is, want een led is 0.2 of 0.3 watt.
    Maar ik vermoed dat dit voornamelijk voor nickel batterijen was/is.
    Desktop Specs: AMD Athlon 64 X2 4200+ socket AM2 // Asus EN7900GT TOP 256mb // ATX 520W voeding // Zalman CNPS9700 LED Cooler // OCZ Gold PC6400 800mHz DDR2 6gb // 1x Dell Ultrasharp 2407WFP & 2x 19" TFT // Creative 5.1 surround // Logitech G15v2 & MX1100 // Windows 7 Ultimate 64bit NL | My Ride: BMW X1 E84 sDrive18d
    Gamertag: Liquid Li0n | PSn: Liquid_Li0n | PS3 & PSP Specs: 55" 1080p 3DTV // PS3 (60gb versie) // 200gb HDD // PSP 2001

Member Jimz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bedankt voor de info
    net een Nokia E7 gekocht en die verkoper zij ook "16 uur opladen"
    Maar dan kan ik hem evengoed er al afhalen

Approved 9-lifer Trebby's schermafbeelding
    iTrader
    47 (98%)
    Zoals gezegd, met die nieuwe batterijen van vandaag moet je dat niet meer doen.. Nieuwe batterijen kunnen ook nooit "overladen" worden i.t.t. vroeger. Het is trouwens goed om de telefoon wanneer kan te verbinden met de netstroom, zo is de belasting op de batterij minder en verslijt deze ook minder snel. En zoals ook al gezegd kan volledig leeg laten lopen ook GEEN kwaad aangezien de smartphone automatisch zal uitgaan als hij onder een bepaald batterijniveau zakt net om de batterij zelf te beschermen.

Verkopers zijn 99,99999% mensen die totaal niks afweten van wat ze verkopen. Helaas weten andere mensen dat niet want voor de meesten is wat de verkoper zegt "altijd juist".. Zo zei een Mobistarverkoper allerlaatst nog tegen mij dat de iPhone 4S de eerste en dus enige 4G smartphone was op de markt.
    Le temps..

Member E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    verkopers zijn echt komieken, zonder daze da zelf weten

Member Oxii's schermafbeelding
    iTrader
    7 (82%)
    De laatste serie li ion batterijen moet je nie volledig opladen ofzo , het kan ook geen kwaad als je ze bvb in kleine stukjes oplaad van halfuurtje omdatje bvb trg weg moet

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Member mrpatton's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    de batterijen van deze tijd leven langer dan de gsm's..

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    8 uur voor een herlaadbeurt, wat voor een ouderwetse batterij mag daar wel niet inzitten.
    Ik heb zelf geen state of the art hi tech toestel en die laadt rond de 3 uur en dat ding is vol.

Een ouderwetse maar nog steeds werkende LG Viewty, het verbaast mij iedere keer dat die gsm het zo lang volhoudt

Als uwe smartphone een melding geeft dat m vol is mag je m van het stopcontact verwijderen, laten insteken heeft echt geen nut omdat die gewoon op het net hangt, de batterij wordt niet meer bij geladen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten