Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 281
    Member E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Exclamation Gids: Rooten - Unrooten - Flashen van je Samsung Galaxy S2

Op aanvraag van enkele en omdat ik denk dat velen dit wel nuttig zullen vinden, een topic van hoe je nu uw Samsung Galaxy S2 smartphone moet rooten.

En optioneel, hoe je daarna een custom ROM op installeert.

ROOTEN
    de stappen hier uitgelegd: [GUIDE] And then there was ROOT ! - xda-developers

in beeld en geluid:
    &How To Root Your Samsung Galaxy S II - Part 3 - YouTube
    How to root your Samsung Galaxy S 2 (i9100) (Quickest easiest way!) - YouTube

Kzal het hier ook nog eens kort en bondig proberen samenvatten. Wat heb je eerst en vooral nodig?
    2 programma's moet je installeren op je pc/laptop:

- Superoneclick => dit heb je nodig om je smartphone te rooten, en dat moet je eigenlijk maar 1x doen, dus vanaf je dat gedaan hebt, heb je het in principe niet meer nodig.
    Waar dll je dit programmaatje? hier: SuperOneClick | shortfuse.org

- Odin => dit heb je nodig om te rooten en later om ROM's en updates ervan te flashen mocht je dit willen.
    Waar dll je dit programmaatje? hier: [GUIDE] And then there was ROOT ! - xda-developers op de eerste post onderaan zie je een link naar een zip bestand "Odin3-v1.85.zip"

- "XWKDD_insecure.tar" => deze insecure kernel die je toelaat om te rooten.
    Waar te dll? Ook te vinden op de eerst post in een zip bestand: http://forum.xda-developers.com/atta...5&d=1304094698

Hoe root je nu?
    1) zorg er voor dat de juiste USB drivers op je pc zijn geinstalleerd, dit kan je doen door je smartphone aan te sluiten en Kies op te starten op je pc en Kies doet de rest.

2) zet je smartphone op USB debugging enabled: settings -> applicaties -> ontwikkeling -> usb fouten opsporen aanvinken.

3) telefoon uitschakelen.

4) telefoon in download modus opstarten: (zie 2e filmpje) volume DOWN inhouden + home knop + aan/uit knop tegelijk in.
    Daarna bevestigen door op volume UP te duwen.

5) Odin opstarten op pc en smartphone via usb aansluiten aan je pc. Dan zal je in Odin zien dat het uiterst linker vakje geel wordt!

6) ga in Odin naar PDA, en dan kies je die "XWKDD_insecure.tar" file.
    OPM: voor je op start klinkt check dat enkel Auto Reboot en F.Reset Time aangevinkt staan en niets anders!!
    (normaal is dit standaard al zo, en zie screenshot onderaan post)

7) als dat allemaal in orde is, gewoon op Start klikken dan

8) op het einde van het proces zal je zien onderaan het Message vakje (succeed I failed 0) en staat er in het vakje uiterst links boven: PASS! in het groen....ondertussen zal de telefoon zich herstarten.

9) Laat de telefoon herstarten en aangesloten blijven! (je zal een geel uitroepingsteken zien bij de herstart, das normaal)

10) Als alles is opgestart en mediascan is voltooid, open je SuperOneclick.exe. en klik daar gewoon op ROOT! en constant op yes/ja klikken.
    (bij de laatste vraagt hij om te doneren, hier mag je wel nee klikken uiteraard )

11) Dan kan je de programma's sluiten, je moet ZELF telefoon heropstarten, dan na het heropstarten loskoppelen en hierna is uw telefoon eindelijk geroot

Welke custom ROM's?
    Er zijn er verschillende te vinden op het XDA forum, ik persoonlijk gebruik Lite'ning, versie 6.1
    (heeft dit leuke crt effect: CRT effect on screen lock on Droid X - YouTube)
    En deze ROM bevat Android 2.3.4, maar is al een tijd niet meer geupdate!

Binnenkort komt MIUI ROM uit voor de S2 en wss zal dit al op basis van Android 4.0 zijn.
    Dit is een heel mooie rom met een heel mooie en leuke interface, vooral de lockscreens.

ROM's (in de vorm van .tar files) zijn te vinden telkens op de eerste post van hun topic, voor Lite'ning:
    [ROM] Lite'ning Rom v2.1 XXKG1 - Fast as Lightning - xda-developers

Hoe installeer je een custom ROM? hetzelfde als bij rooten, maar dan korter.
    Je gebruikt immers maar 1 programma nu: Odin.

1) open Odin

2) sluit je phone aan via usb op je pc (niet vergeten usb fouten opsporen aan te vinken, zoals bij rooten gedeelte)

3) klik op PDA en kies de .tar file (ROM) dat je hebt gedll van het XDA forum

4) weer opletten dat enkel Auto Reboot en F.Reset Time aangevinkt staan en niets anders!!
    (normaal is dit al zo, en zie screenshot onderaan)

5) klik start

6) dan zal uw gsm zich weer opnieuw opstarten en klaar is kees, na opstarten kan je loskoppelen en heb je een custom ROM

Op de eerste pagina vind je nog eens uitgelegd adhv screenshots hoe je die ROM installeert, is dus eigenlijk gewoon een herhaling van hoe je root, maar korter.
    [ROM] Lite'ning Rom v6.1 XXKH3 - Fast as Lightning - xda-developers
    En telkens als er een nieuwe versie uitkomt van een rom of je wilt een andere rom installeren, moet je gewoon dezelfde stapjes doen en klaar is kees. zie onderaan hoofdstuk "Updaten van een bestaande ROM"

Rooten - korte manier
    Als je gewoon direct de Lite'ning Rom flashed dan ben je automatisch al geroot!
    En je hebt er van de eerste keer een rom geflashed, 2 vliegen in 2 klap.

De rom zelf en de instructies om het te flashen staan nogmaals in de eerste post hier:
    [ROM] Lite'ning Rom v6.1 XXKH3 - Fast as Lightning - xda-developers

Maar je volgt gewoon dezelfde stappen als onder het vorige hoofdstuk 'welke custom ROMS'

Updaten van een bestaande ROM - Veranderen van ROM
    Updaten
    Dit is bijvoorbeeld het geval waarbij je met Lite'ning versie 1.5 zit en je wil naar versie 6.1 gaan.

Als je geroot bent en je hebt een custom rom zal je niet via Kies kunnen updaten. Maar dat is op zich niet erg.
    Want roms bevatten meestal de laatste nieuwe firmware, en besturingssystemen van android, nog voor het officieel uitkomt, daarom moet men af en toe eens teruggaan naar de topic vanwaar men de rom heeft gehaald om te zien of er een nieuwe versie uitgebracht is door de developer.

De rom wordt dus geupdate door een bestand aan te bieden op de xda website, die jij dan moet downloaden en flashen, meestal wordt die aangeboden in een .zip file en/of in een .tar file.
    Bij een .tar file moet je de rom dan gewoon flashen via odin zoals in de stappen hierboven uitgelegd.

Bij een .zip file zal het nog gemakkelijker gaan. Je hoeft je gsm ervoor niet herop te starten in download mode en aan te sluiten via usb met odin. Neen je kan gewoon de app CWM gebruiken.
    Daarbij moet je gewoon de .zip file naar je sd kaart verplaatsen en via de app CWM werken.
    Deze app zal standaard bij sommige roms zitten tussen je apps, zoniet kan je ze hier dll: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Hoe installeer je een .zip via CWM?
    1) .zip bestand met de update vd ROM gewoon op je sd kaart zetten
    2) CWM openen
    3) "flash update" kiezen en dan de .zip zoeken op je sd kaart en aantikken.
    4) volg de instructies

Bij het updaten van je rom is het aangeraden om vr de update al je cache geheugen te wissen: de gewone cache en dalvik cache!!. Enkel die 2 en niets meer!
    Dit doe je via de app ROM Manager, zie hieronder voor meer uitleg.

Veranderen
    Dit is bijvoorbeeld het geval als je met Lite'ning ROM zit en je wil eens MIUI ROM proberen. Dus overschakelen naar een andere ROM.

Hierbij kan je gewoon via Odin de vorige 6 stappen doen, en als het ware de vorige ROM overschrijven.
    Het is nodit dat je naast die 2 cache geheugens ook je system en data moet wissen! (= factory reset uitvoeren) Heel belangrijk!

Je kan al dit allemaal laten doen via de app ROM Manager of CWM:
    https://market.android.com/details?i...tta.rommanager
    Daar ga je gewoon naar "reboot into recovery", je zal dan in een menu terechtkomen waarbij je die gegevens kan wissen.

Zie foto onderaan en dit filmpje, waar wordt getoond waar je moet zijn: ROM Manager to boot into recovery on myTouch Slide - YouTube op 0:47
    - wipe data (factory reset eigenlijk)
    - wipe cache
    - advanced -> dalvik cache

Het verwijderen van deze gegevens is belangrijk om te vermijden dat men in bootloops terechtkomt of dat de rom niet naar behoren werkt.
    Een bootloop of een rom waarbij veel vastloopt zal meestal te wijten zijn aan het feit dat men bepaalde data niet verwijderd heeft vooraleer men flashed.

Dus opgelet!
    Bij het veranderen van ROM: data (= reset eigenlijk) + cache + dalvik cache
    Bij het updaten van bestaande ROM: enkel cache en dalvik cache

Cache en data verwijderen
    Het verwijderen van cache of dalvik cache heeft niet tot gevolg dat je apps of gegevens verliest!

Het verwijderen van system of data wel, dus voor je dit doet, best backup maken van al je gegevens. (titanium backup en/of via je google account voor je contactpersonen)

Hieronder wat sreens van de diverse programma's die hierboven beschreven werden

ODIN:

OneClick:

ROM manager of CWM in recovery mode:

Unrooten
    dit wordt eigenlijk perfect uitgelegd in dit filmpje: How to Unroot AT&T Galaxy S2! [SGH-i777] | Galaxy S2 Root

De site Galaxys2root.com bevat trouwens ook handige tutorials voor:
    - rooten
    - flashen van een rom

Met fotos n filmpjes.
    Dus moet alle bovenstaande uitleg nog niet duidelijk zijn kan je altijd op die site terecht voor verdere uitleg.
    Laatst gewijzigd door E-riko; 15 november 2011 om 19:32

Member Tomba's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk bericht
    1) zorg er wel voor dat de juiste USB drivers op je pc zijn geinstalleerd, dit kan je doen door gewoon je smartphone aan te sluiten en Kies op te starten op je pc en Kies doet de rest wel. (als je al Kies hebt gebruikt, moet je dit niet meer nagaan)
    Ik had wat problemen met de drivers, Windows weigerde ze automatisch te installeren. Moest iemand dit ook voorhebben, je kan de drivers apart downloaden op: http://down.kr.samsungmobile.com/upl...ile_Phones.exe.

Leuke guide voor de rest, hoewel ik zelf maar direct een andere rom geinstalleerd heb, is zelfs makkelijker dan enkel rooten

iTrader
    1 (100%)
    Welke rom heb jij?

Ik zie in de topic voor lite'ning dat de battery drain bij v2.1 MEGA is en erger dan in hun vorige v1.5.

De battery drain zou opgelost zij met Android 2.3.4, maar omdat dit hier niet blijkt raden sommigen aan om niet de laatste nieuwe versie van die rom te nemen maar gewoon v1.5.
    Men raad aan dat je pas update als de developer de officiele 2.3.4 in zijn ROM heeft geimplementeerd.
    Nuja, dit werd al op dit forum gezegd dat er nog bugs in zouden zitten...

Na 21minuten ben ik van 100% naar 93% gegaan.

edit: versie 2.2 van Lite'ning is ook al uit, eens zien of de battery drain hiermee opgelost is
    Laatst gewijzigd door E-riko; 14 juli 2011 om 12:04

iTrader
    23 (100%)
    Ook Litening, maar direct naar 2.1 gegaan dus de vorige versies nooit gehad. Battery Drain is alleszins spectaculair veel beter dan standaard ROM. Vandaag slechts 5% op 3 uur hoofdzakelijk idlen, waar dit bij de standaard tot 10% was.

Ik ben wel altijd geneigd van wat reacties af te wachten voor ik de nieuwste versie installeer, kwestie van het risico te beperken

iTrader
    1 (100%)
    Ondertss het zipbestandje geflashed dat naar v2.2 update, hij is nu aan het heropstarten

Es zien wat dat geeft. Maar dus jij merkt toch een verbetering met v2.1 ROM ten opzichte van de standaard ROM?

iTrader
    23 (100%)
    Ik denk dat het dumpen van alle bloatware alleen al voor een serieuze verbetering van de batterijduur zorgt. Na bijna zeven uur nog altijd 88% lijkt me aanvaardbaar

iTrader
    1 (100%)
    welke bloatware heb jij zoal verwijderd van Samsung?

kan je eventueel een lijstje opsommen?

iTrader
    23 (100%)
    Al die Hub onzin, AP Mobile,... zo'n beetje vanalles
    In dit lijstje kan je opzoeken welke apps wegmogen zonder iets stuk te doen.

Banned
    iTrader
    0
    de voor-en nadelen staan er nog niet in.
    garantie vervalt?

iTrader
    1 (100%)
    voordelen:
    je hebt onbeperkte toegang tot je gsm, zo kan je allerlei apps installeren die je toelaten apps te verwijderen die anders nie te verwijderen zijn ed...

nadeel:
    kan er maar eentje bedenken: garantie vervalt idd, toch?

hoe dan ook, als je wat googled zal je dat zelf wel vinden zeker wat de voor- en nadelen zijn zeker?
    wou dit gewoon starten, omdat er nergens duidelijk en overzichtelijk staat beschreven hoe je moet rooten en roms flashen...

voor- en nadelen opsommen daarentegen vind je in overvloed op diversie sites en forums, google: root phone advantage

iTrader
    23 (100%)
    Nadeel: er kan natuurlijk wel eens iets misgaan tijdens het flashen, en als iemand volledige controle heeft over zo'n toestel kan hij het ook uit onwetendheid stukmaken.
    Garantie vervalt zeker niet altijd. Als het toestel nog goed werkt kan je in principe altijd terug naar de stock rom gaan. En als het helemaal stuk is, zien ze ook de firmware niet staan eh

Voordelen: sneller, minder bloatware, meer mogelijkheden met je toestel

iTrader
    1 (100%)
    dat nadeel van "uit onwetendheid iets stukmaken" leek mij zo vanzelfsprekend dat ik het er niet bijzet, want dat heb je met alle electronica waarmee je "prutst" om het zo te zeggen

Maar dus idd, als je met applicaties zit die volledige toegang hebben tot je toestel, ga niet verder experimenteren aan instellingen als je niet weet wat je doet, dat spreekt voor zich.
    Volg gewoon de stappen die je moet volgen met het doel voor ogen, in deze topic, Rooten, Roms installeren en Roms updaten, niets meer

Maar je kan ook overclocken etc, met de bijhorende gevolgen.
    Zo heb ik ook een Overclock kernel geinstalleerd, en de app SetCPU liet mij toe om tot 1.5ghz te gaan. Maar je hebt allerleid profielen en andere tweaks dat je kan instellen.
    Ik beperkte mij tot de basis, maar toen ik merkte dat de gsm om de 3 dagen gemiddeld ineens zichzelf afsloot, heb ik die overclock kernel niet meer gebruikt om verder risico op beschadiging van de hardware te vermijden.
    Niets is zo beangstigend als een 550 euro kostende gsm die zichzelf afsluit en aanvoelt als een warme plaat
    Ik had nochthans de cpu frequentie op on demand gezet, dus niet geforceerd naar 1.5 ghz. Nuja, 1.2 ghz will do

Mbt Garantie, je mag dan nog alle stock rom en kernels erop zetten, maar eens geroot kan je niet terug dacht ik? en ene geroote gsm valt wel op denk ik...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomba Bekijk bericht
    Ik denk dat het dumpen van alle bloatware alleen al voor een serieuze verbetering van de batterijduur zorgt. Na bijna zeven uur nog altijd 88% lijkt me aanvaardbaar
    hmm na 1u 11m zit ik al op 85% (wifi staat aan + mail en fb op achtergrond)

iTrader
    23 (100%)
    2h26m: 96%
    Wifi, BT, GPS staan aan (wel niet actief in gebruik)
    Beetje vanalles in achtergrond (mail, weer updates, tasks, live wallpaper... data via EDGE)

Ook wel Juicedefender geinstalleerd sinds gisteren, maar heb niet de indruk dat het veel verschil maakt...

iTrader
    1 (100%)
    hm ja ik ook al die dingen (mail, weer, geen live wallpaper, wifi) had wel al op forum gezeten, sms gestuurd, gebeld etc.

Zal nog eens een update geven over batterij duur als ik nen dag niets doet en hij op 100% staat, maar dat komt bijna niet voor

Approved 9-lifer d-loc's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Awesome, bedankt .

iTrader
    1 (100%)
    Mods, kan hier een sticky op aub?

Member Murugan's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    Is de werkwijze ongeveer hetzelfde bij de gewone Galaxy?
    Heb al wat zitten rondneuzen en is precies in grote lijnen hetzelfde.
    Mijn iphones heb ik telkens gejailbreaked maar Android is nieuw voor mij en sta er wat met schrik tegenover.
    Laatst gewijzigd door Murugan; 2 augustus 2011 om 18:57

iTrader
    1 (100%)
    hmm, ik wil geen advies geven over de gewone Galaxy....hoewel ik vermoed dat dezelfde manier van werken is, durf ik er mijn handen niet voor in het vuur steken...

anders via google gewoon zoeken: uw gsm + xda forum + how to root; dan kom je gegarandeerd uit op een nuttige topic
    Laatst gewijzigd door E-riko; 2 augustus 2011 om 20:57

Member Murugan's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    Zal ik eens doen, thx

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten