Pagina 11 van 121 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 220 van 2419

Discussie: Samsung Galaxy S2

Member
    iTrader
    0
    Het probleem met de batterij is gewoon een software bug, samsung zal dit waarschijnlijk wel fixen want het is niet alleen op de samsung galaxy s2. Je kan ook gewoon wachten tot samsung een update uitbrengt en hem dan pas kopen

Member YoSHi's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    @ [BE]Nevermore

Offtopic: Mag ik wel eens zeggen dat er heel veel mensen op xda developers zitten die soms ontzettend hard overdrijven? Er zitten veel kritische mensen op, maar de grote meerderheid zijn echt wel mensen die niets anders te doen hebben dan whinen op de kleinste dingetjes en de stomste vragen te stellen. Dit is toch mijn ervaring in het General subforum. In het Developers subforum valt het dan wel weer goed mee.

Anyway, er is wel sprake van een bug in Android 2.3.3 waardoor de telefoon _soms_ niet goed in "slaapstand" wordt gezet. Een bepaald "Suspend" process die steeds blijft lopen ofzo. Volgens dat ik gelezen zou hebben is dit niet enkel bij de S2, maar ook bij andere toestellen die 2.3.3 draaien. (niet 100% zeker though) Dit zou opgelost moeten zijn in 2.3.4 of één of andere firmware update van Samsung. (of via de Custom ROM community die momenteel ook een oplossing aan het zoeken is..)

Voor de rest is er geen enkel smartphone toestel op de markt die in staat is om een hele dag te surfen op 3G, hele dag te gamen etc... Mijn persoonlijke ervaring is dat de batterij langer mee gaat dan zijn voorganger (Galaxy S) en dan de HTC Desire.. Mits wat tweaking en slim gebruik kan je zeker 2 dagen halen. Maar ik kan je nu al zeggen dat elke deftige smartphone een domper zal zijn op batterijgebied als je van een simpele gsm komt zoals een Nokia E51. Overweeg dus liever of je wel een smartphone wilt dan.

Enkele tips zijn:
    - enkel dataverbinding aanzetten als je het pas effectief nodig hebt
    - WiFi gebruiken ipv 3G/H (indien WiFi ter beschikking)
    - geen Social Hub gebruiken
    - 's nachts flightmode aanzetten (tenzij je bereikbaar wilt blijven, maar zie tip 1 dan)
    - localisatiebepaling uit
    Laatst gewijzigd door YoSHi; 21 mei 2011 om 12:36

Member sinterklaazz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    goeie tips van yoshi, kmoet zeggen als hij een hele nacht op standby stond was er iets van een 4% batterij afgegaan. Ik wacht ook nog even op de updates!

Member [BE]Nevermore's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YoSHi Bekijk bericht
    Anyway, er is wel sprake van een bug in Android 2.3.3 waardoor de telefoon _soms_ niet goed in "slaapstand" wordt gezet. [...] Dit zou opgelost moeten zijn in 2.3.4 of één of andere firmware update van Samsung.

Voor de rest is er geen enkel smartphone toestel op de markt die in staat is om een hele dag te surfen op 3G, hele dag te gamen etc... [...] Maar ik kan je nu al zeggen dat elke deftige smartphone een domper zal zijn op batterijgebied als je van een simpele gsm komt zoals een Nokia E51. Overweeg dus liever of je wel een smartphone wilt dan.

Enkele tips zijn:
    - enkel dataverbinding aanzetten als je het pas effectief nodig hebt
    - WiFi gebruiken ipv 3G/H (indien WiFi ter beschikking)
    - geen Social Hub gebruiken
    - 's nachts flightmode aanzetten (tenzij je bereikbaar wilt blijven, maar zie tip 1 dan)
    - localisatiebepaling uit
    Het feit dat er zo een fundamentele bug in zit is moeilijk geruststellend te noemen toch? Ik neem aan - op basis van wat jij zegt, dat het ook bij andere telefoons zo is - dat dit ook geen nieuw probleem is en dat de update al een tijd op zich laat wachten?

Ik vind het absurd om een telefoon te hebben die naast bellen en smsen nog 10 functionaliteiten heeft, die je wel niet kan gebruiken of je valt zonder batterij en komt uit op 0 functionaliteit van de moment dat je er meer durft mee te doen dan met mijn huidige.

De bedoeling bij mij is dat ik er vrijdagochtend mee naar mijn werk moet kunnen gaan, wat sms'en en eens bellen en op de trein kan surfen/muziek beluisteren en daarna kan uitgaan tot zaterdagochtend en thuiskomen met nog voldoende batterij over om eventuele onverwachte situaties (onverwachte dringende oproepen, ongevallen, ziekenhuisbezoeken, etc) opgevangen te kunnen hebben. Daar gaat het voor mij bij een gsm uiteindelijk om.

Uw gsm ontvangst afzetten 's nachts is waanzinnig in mijn ogen en gaat aan het doel van een gsm voorbij (voor mij persoonlijk).

Naar wat ik begrijp behoort dat in de praktijk niet tot de mogelijkheden bij deze gsm (en andere, maar daar heb ik geen zicht op).
    Laatst gewijzigd door [BE]Nevermore; 21 mei 2011 om 13:16

iTrader
    0
    Er is een nieuwe update uit en het schijnt dat er wat verandert is in de batterijduur, ben nog niet zeker maar je kan alle informatie op XDA forum terug vinden. vanavond is updaten via Kies

iTrader
    0
    Ik lees op dat xda forum dat heel veel mensen er geen 10u mee halen. De hevigste fanboys (dus met een korrel zout te nemen) spreken van 16-18u. Dat wil zeggen dat als ik om 7u naar mijn werk vertrek de telefoon tegen 23-1u uitvalt. Dat maakt de telefoon - voor mij persoonlijk - compleet onbetrouwbaar en bijgevolg compleet waardeloos.

Heeft iemand ervaring met het terugkrijgen van een voorschot bij van den borre?

Approved 9-lifer dempe123's schermafbeelding
    iTrader
    14 (94%)
    Al die bende zagen ivm de batterij, ge hoort alleen maar meer en meer positieve dingen ivm de batterijduur.. Tis gwn software da moet gefixed worden

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dempe123 Bekijk bericht
    Al die bende zagen ivm de batterij, ge hoort alleen maar meer en meer positieve dingen ivm de batterijduur.. Tis gwn software da moet gefixed worden
    Sommige komen mogelijk toe met 15u, anderen (ik) niet en verwacht 24u minimum. Is maar te zien wat ge verwacht veronderstel ik

iTrader
    14 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BE]Nevermore Bekijk bericht
    Sommige komen mogelijk toe met 15u, anderen (ik) niet en verwacht 24u minimum. Is maar te zien wat ge verwacht veronderstel ik
    De meesten halen 2 dagen uit de telefoon ze..

iTrader
    0
    De meesten halen 2 dagen uit de telefoon ze..
    Als ze alles afzetten en er niet meer (minder?) mee doen dan ik met mijn Nokia e51 blijkbaar...

iTrader
    14 (94%)
    Nja kijk tis uw keuze Kdenk dajje dr nog spijt van gaat hebben

iTrader
    0
    inderdaad, een high end toestel zoals de deze met superieure beeldkwaliteit en ongekende snelheid is de batterijduur altijd wat minder dan een "originele gsm" waar je enkel mee belt en of sms't.

iTrader
    0
    Zonet bestelling gaan annuleren bij Vanden Borre in Aalst en mijn 100€ voorschot probleemloos en met de glimlach teruggekregen - niets dan lof, volgende gsm die ik mij aanschaf zal van daar komen

Member Tremium's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Er is een nieuwe update beschikbaar: XWKE7 (geen idee of het via KIES al beschikbaar is, ik flash met Odin).

Postje op XDA:
    Things i've noticed are;

- Auto-brightness isn't as choppy/make huge changes, much smoother.

- Battery life seems to be fairing a bit better.

- Phone seems speedier;
    On KE1 my average quadrant score was 3,100. On KE7 the average score is 3,500.

On KE1 my average smartbench 2011 score was 3,700/2,200. Now my average is 4,000/2,400.

Haven't noticed anything else yet.

*EDIT*

- GPS is more accurate. Before I'd get Accurate to 22m-28m. Now I get accurate to 8m-14m.

*EDIT 2*

- Pink spot on the camera is MUCH MUCH less pronounced! Almost impossible to see it.

*EDIT 3*

- When the phone boots up there is more RAM free than before. On KE1 after turning the phone on, RAM usage would be at ~330mb/837mb. But now on startup its about 280mb/837mb. And when you click "clear memory" it free's up more RAM than it used to.

iTrader
    14 (94%)
    Ja daarnet haddek et ook gelezen, gaat steevast in de goeie richting

iTrader
    23 (100%)
    'k Heb de update net geïnstalleerd, het eerste wat me opvalt is dat het lockscreen in orde is (voordien zag je vaak nog heel eventjes het homescreen).

Approved 9-lifer mythe's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Bwaja, het feit dat je er maar 10u mee kan als je hem bezigt voor zijn functionaliteiten zou mij toch dwarsbommen.

Member SkIpPy_UCB's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Zonet bestelling gaan annuleren bij Vanden Borre in Aalst en mijn 100€ voorschot probleemloos en met de glimlach teruggekregen - niets dan lof, volgende gsm die ik mij aanschaf zal van daar komen
    Het zal toch geene high-end smartphone zijn als ge langer dan ne dag met de batterij wilt doen en toch alle functies benutten :-) hihi

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Approved 9-lifer Gurdt's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik lees op dat xda forum dat heel veel mensen er geen 10u mee halen. De hevigste fanboys (dus met een korrel zout te nemen) spreken van 16-18u. Dat wil zeggen dat als ik om 7u naar mijn werk vertrek de telefoon tegen 23-1u uitvalt. Dat maakt de telefoon - voor mij persoonlijk - compleet onbetrouwbaar en bijgevolg compleet waardeloos.

Heeft iemand ervaring met het terugkrijgen van een voorschot bij van den borre?
    Da is toch helemaal nie waar jong. Ik heb die threads ook eens gevolgd. Ik vind daar exact 2 mensen die zeggen dat ze < 14u halen. De meesten moeten opladen na 1 dag, en er zijn er een heel aantal die > 1.5 dag doen met dat ding.

Leest ge ook echt wat die zeggen? Die persoon die die thread start ivm batterijduur die antwoordt zelf ook nog in die thread he, ma da is dezelfde persoon.... Als die 10 keer zegt dat zijn batterij nie goed is moet ge beseffen dat da nog altijd om 1 persoon gaat. En die persoon was nogal dubieus. Hij had 19 minuten iets gebruikt maar zijn scherm stond wel 2 uur aan. Wa heeft die de rest van die tijd gedaan dan?? Ook zijne WiFi en sync en auto brightness stonden de heletijd aan. Da is gewoon een dwaas geweest die nie met zo een ding om kan gaan.

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurdt Bekijk bericht
    Da is toch helemaal nie waar jong. Ik heb die threads ook eens gevolgd. Ik vind daar exact 2 mensen die zeggen dat ze < 14u halen. De meesten moeten opladen na 1 dag, en er zijn er een heel aantal die > 1.5 dag doen met dat ding.

Leest ge ook echt wat die zeggen? Die persoon die die thread start ivm batterijduur die antwoordt zelf ook nog in die thread he, ma da is dezelfde persoon.... Als die 10 keer zegt dat zijn batterij nie goed is moet ge beseffen dat da nog altijd om 1 persoon gaat. En die persoon was nogal dubieus. Hij had 19 minuten iets gebruikt maar zijn scherm stond wel 2 uur aan. Wa heeft die de rest van die tijd gedaan dan?? Ook zijne WiFi en sync en auto brightness stonden de heletijd aan. Da is gewoon een dwaas geweest die nie met zo een ding om kan gaan.
    Het omgekeerde kom je ook tegen: mensen die beweren dat ze maar 5% batterij verbruikt hebben na dat toestel 2 uur redelijk intensief gebruikt te hebben . Veel zever allemaal.

Voor mij is de batterij in ieder geval een zware upgrade want ik kom van een iPhone 3G die ik 2-3x per dag moest opladen . Nu kom ik +/- 26 uur toe met mijn batterij.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten