Pagina 1 van 37 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 735

Discussie: Motorola DEFY

Approved 9-lifer moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Motorola DEFY

Heeft er iemand hier ervaring met de DEFY? Aangezien deze op amazon.fr maar €289 kost is deze ineens zeer interessant geworden. Ik heb nog nooit een touchscreen gehad en dat water+schockproof zijn lijkt me zeer handig. Ook de specs zijn niet mis.

specs

Er zijn echter 2 grote minpunten die ik ben tegengekomen:

-Er zouden problemen zijn met het oorspeaker die heel rap kapot zou gaan, er zijn vele meldingen van over heel de wereld. Ik dacht gelezen te hebben dat motorola het pobleem gevonden heeft en gefixed heeft voor nieuwe batches. Indien je nog een defect toestel hebt mag het opgestuurd worden naar motorola. Toch schrikt dit me toch wat af.

-Het draait standaard op android 2.1 en er zou een upgrade komen naar 2.2 in Q2 2011. Dit lijkt me gigantisch laat en voorspelt niet veel goeds voor een upgrade naar 2.3. Zou dit een sterke afknapper moeten zijn, of is het vooral belangrijk dat er 2.2 op komt (flash support en JIT-compiler).

(- een derde punt is misschien dat er motoblur opstaat, wat wel wat resources opgebruikt en niet af te zetten is)

Dit weet ik wel alleen maar door fora en reviews gelezen te hebben, wat rechtstreekse ervaring zou zeer welkom zijn.

**EDIT**

Voor het geval mensen dit nu nog lezen, de 2 grote minpunten die ik hierboven vermeld zijn allebei al even opgelost ondertussen. Met de earspeaker zijn geen noemenswaardige problemen meer gemeld sinds hun nieuwe leveringen van begin 2011 en er is ook een officiële update naar android 2.2 uitgebracht. Ook is er cyanogenmod met 2.3 beschikbaar voor de mensen die graag nieuwe roms flashen.
    Laatst gewijzigd door moehaa!; 22 mei 2011 om 13:44

iTrader
    1 (100%)
    Zoals ik al vreesde hebben niet al teveel mensen hier er ervaring mee.
    Een algemeen vraagje dan, als ik via Amazon.fr de DEFY bestel en ik heb er later problemen mee, loopt de reparatie onder garantie dan via Motorola of Amazon?

Member Berserk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hebde er nu al ene gekocht? Ik ga er denk ik ook voor sparen ipv de LG Optimus One

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berserk Bekijk bericht
    Hebde er nu al ene gekocht? Ik ga er denk ik ook voor sparen ipv de LG Optimus One
    Nog niet, heb nog examens tot 4 februari.
    Het probleem met de oorspeakers zou ondertussen opgelost moeten zijn trouwens, Motorola heeft gezegd hoe je probleemvrije toestellen kan herkennen. Ik hoop alleen dat amazon geen oude stock heeft liggen (niet dat je dan gegarandeerd problemen hebt ofzo).
    Het toestel is ook vrij vlot (en hoog) overclockbaar. Niet dingen waar ik me direct mee bezighou maar naar de toekomst toe wel handig.
    Ik ben er alvast helemaal voor gewonnen.

iTrader
    1 (100%)
    En hoe kan je dan de foutieve toestellen dan herkennen??

En ja die rooten en overclocken enzo. Ik ken dat helemaal nog niet en ben bang dat ik het toestel brick ofzo.
    Ik heb wel al sites opgezocht die meer info geven:

Motorola Defy - XDA-Developers
    Ultimate Motorola Defy Owners Guide - Motorola Defy Forum

iTrader
    1 (100%)
    If you have a BTxx or BFxx or see a Blue Dot on your phone's label beneath the battery door you can have confidence that your device is not affected by this issue
    Dat is op de sticker waar ook "made in china" opstaat. In een fysieke winkel kan je dat makkelijk controleren voor de aankoop, op amazon natuurlijk niet. Motorola verscheept natuurlijk geen defecte Defy's meer, dus ik hoop dat amazon er ook geen meer heeft.

XDA kende ik ook al, daar zit ik ook regelmatig. Ik heb zelf ook nog nooit geroot of overclock gedaan ofzo zenne, zelfs nog nooit een smartphone gehad. In het begin zal ik met gewoon al in android te prullen meer dan voldaan zijn denk ik. Maar als je garantie dan toch vervalt kun je daarna evengoed het beste uit je gsm halen. Ook heeft Motorola paar dagen geleden een aankondiging gedaan:
    We are working closely with our partners to offer a bootloader solution that will enable developers to use our devices as a development platform while still protecting our users' interests. More detailed information will follow as we get closer to availability
    Kan nog vanalles zijn maar er wordt veel van verwacht.

iTrader
    1 (100%)
    Hmmm heb je dit allemaal al gelezen?

DEFY | Facebook

Ik hoop toch dat amazon.fr deze defective defy's niet verkoopt, maw dat Motorola de aangepaste defy's daar heeft afgeleverd.

iTrader
    1 (100%)
    Ja heb ik ook gelezen, bij de meeste gsm's zijn er issues zenne, ge moet de boards van andere bedrijven/gsm's eens bezien. Daar sta het ook soms vol.
    Ik had ergens gelezen dat in de UK er sommige winkels vertraagde leveringen moesten doen omdat een deel Defy's waren teruggeroepen. Als dat effectief zo is dan is dat goed nieuws. Nu is Amazon wel een groot bedrijf, en ze zouden ook niet moeilijk doen met garantie enzo.
    Bestond de perfecte GSM maar .

Member simeo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Héhé, ik heb hem nu een maand, Zéér tevreden over.

Ik koos hem voor zijn uitstekende prijs/kwaliteit. Hij steekt de Desire zowat in alle specs buiten CPU speed de loef af. Quadrant scores tonen bvb ook hoe de Defy bijzonder weinig hinder heeft van die 200Mhz minder. Hij is ook klein, ook een groot voordeel voor mij, niet de allerdunste maar infeite is de voorkant alleen het scherm en een smalle ruimte voor de knopjes, zeer 'pocketable' ivg met de Galaxy S en de Desire en levert toch niet in op prestaties.

Hij presteert top, eerste nadeel: Er staat Motoblur op, de geweldig brakke UI van Motorola. Hij durft daarmee wel eens te haperen bij het scrollen door screens en de Blur widgets sucken. Al had ik hier eigenlijk niet zoveel problemen mee totdat ik een andere launcher probeerde. Dus het eerste wat je moet doen met deze GSM is Motoblur wisselen met Launcherpro of ADW. Dan is alles perfectly smooth. Prestaties zijn top, kan bvb ook vlot alle 3D games draaien, omdat hij een betere GPU heeft dan de Desire.

Nog een belangrijk voordeel (voor mij): Battery life is huge ivg met bvb de Desire. Ik zit nu in mijn blok dus heb regelmatig een spelletje of internet openstaan. Als ik hem na 2,5 dagen terug insteek heb ik meestal nog 40-50 procent battery life.

Android 2.1 is niet de meest recente versie, maar het is zeker geen beta versie van Android natuurlijk. Ik verwacht 2.2 van Motorola de komende maanden. 2.3 zal er allicht niet officieel komen. Als je als eens gekeken hebt op XDA dan zie je idd dat er al 2.2 roms zijn en 2.3 ook wel zal komen.

Dat van die defecte earpiece heb ik ook gelezen. Ik heb de mijne besteld bij Pixmania, het is dus het 'Franse' model. Daar zouden niet zoveel problemen zijn, het blijft natuurlijk afwachten. Tbh het blijft echt maar een minieme fractie van de toestellen die er last van hebben imo.

Echter wel een nadeel bij mijn Defy: De volume button zit los, dus de gsm 'ratelt' als ge ermee schudt. Bovendien lijkt mijn battery cover iets te fel gebogen waardoor de seal niet perfect is. Ik vrees dus dat mijn toestel niet compleet waterdicht is, al heb ik em wel al eens meegepakt onder de douche . Dit zijn echter fouten bij mijn specifiek toestel, en omdat ik geen gedoe wil met omruiling via Pixmania, houd ik het maar zo. Je ziet geen van de 2 problemen bovendien met het naakte oog.

ik had hem voor 310 euro, voor 290 euro heb je echt niks anders dat in de buurt komt, beetje stom eigenlijk dat ze hem marketen als rugged phone, wat casual gebruikers afschrikt, terwijl hij alles uit het water blaast in deze prijscategorie. Het is een ook Motorola, wat tegenwoordig niet meer zo bekend en gewild is in Europa.

Tis dus een beetje afwegen wat je wil: ik zocht iets klein, met toch een 3.7inch scherm (onkrasbaar glas btw) dat sterke prestaties en battery life heeft, en niet te duur is. Nadelen zijn dus het brakke Motoblur, wat met één app weg te werken is, en de oudere versie van Android. Ik raad hem
    allesinds aan.

edit: voor de garantie heb ik ook zitten zoeken, omdat ik Pixmania niet helemaal vertrouw: Motorola laat zijn repairs in Belgie door een bedrijf in Brussel doen (die ook andere merken doen). Ik weet het nietmeer vanbuiten maar het staat wel ergens op de Motorola site. Je kan hem dus eventueel ook rechtstreeks opsturen naar daar ipv via Pixmania/Amazon. Of het dan vlotter gaat gaan, weet ik niet.

En wow, die bootloader update van Motorola had ik nog niet gezien. Dat lijkt me idd wel huge nieuws ivm met 2.3 roms. Het lijkt erop of Motorola toch iets wil doen aan brakke hun software support . hardwarematig zijn ze allesinds ahead of the pack.
    Laatst gewijzigd door simeo; 25 januari 2011 om 20:35

iTrader
    1 (100%)
    Je noemt zowat alle punten op waarom ik ook voor de Defy zou gaan . Van marketing kan je in Belgie niet echt spreken he, bijna niemand verkoopt hem hier en ik ben er ook puur toevallig bij gekomen.
    Maar leuk om het eens te horen van iemand die hem hier heeft.
    Kan je eens zien wat er op je sticker staat onder de batterycover? Bevat de code (op de sticker waar ook made in China opstaat) BTxx or BFxx? Of staat er een blauwe stip op?
    In een review die ik heb gelezen hebben ze dat ratelen makkelijk opgelost met een papiertje onder de cover te steken (of een nood-€5 ofzo).

iTrader
    2 (100%)
    Bij mij staat er B08, ergens gezien dat hij dus geproduceerd is rond November (aangekocht rond 18 december). Volop in de risico-periode dus. Maarja ik heb er niks aan en denk toch dat het maar een fractie is die er last van heeft, anders zou je allicht nog een hele shitstorm meer aan posts zien op het internet. Ik blijf positief

Kan je die review eens linken? Ik vermoed dat het niet om hetzelfde geratel gaat, het is echt de volume button zelfs die wat losjes zit.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simeo Bekijk bericht
    Bij mij staat er B08, ergens gezien dat hij dus geproduceerd is rond November (aangekocht rond 18 december). Volop in de risico-periode dus. Maarja ik heb er niks aan en denk toch dat het maar een fractie is die er last van heeft, anders zou je allicht nog een hele shitstorm meer aan posts zien op het internet. Ik blijf positief

Kan je die review eens linken? Ik vermoed dat het niet om hetzelfde geratel gaat, het is echt de volume button zelfs die wat losjes zit.
    Ik ga de gsm begin februari bestellen. Dan zou je hier toch eens een tutorial moeten zetten of via msn moeten uitleggen hoe je alles in de gsm aanpast hoor.
    Ik ben zeer geinteresseerd om te rooten, te overclocken enzovoort maar weet echt niet zo goed hoe ik er aan moet beginnen, hoe je toch alles terugzoals het begin kunt zetten enzo. Ik weet wel dat ik Z4root eerst moet doen maar dan???

iTrader
    2 (100%)
    Voor wat ik beschreven heb is tutorial totaal niet nodig . Waar ik op doelde is gewoon je standaard motorola launcher (Motoblur) vervangen door een market alternatief (Launcherpro,ADW,...). Das gewoon naar de market gaan, dl'en en klaar. Root is daarvoor niet nodig. Dat is zowat de standaard stap dat iedereen uitvoert met deze gsm. Let wel, gsm is perfect bruikbaar met Motoblur, gewoon wat minder vloeiend bij scrollen tussen schermen.

Daarnaast is er het Rooten, tbh heb ik dat zelf nog niet gedaan met mijn Defy (te druk met school om nu al te gaan prullen) maar ook dat kan iedereen met Z4root. Daar staat zelfs een tutorial van op XDA geloof ik trouwens, maar is eigenlijk ook maar 2 minuten werk. Dan kan je gaan overclocken, iets gevorderder en eigenlijk niet echt nodig, betwijfel of ik het ga doen, toestel is nu perfect smooth, dus zie het nut niet echt, CPU is behoorlijk sterk ondanks maar 800MHz. ook van overclock vind je weer een tutorial op XDA denk ik. Daar vind je ook custom roms maar die zijn nog maar Beta fase, en is meer iets voor als je stock android echt beu bent of per sé sneller android 2.2/2.3 wilt.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simeo Bekijk bericht

Ah het is echt enkel de volume button? Dan heeft dit er inderdaad niets mee te maken, in de review was het de batterij.

Berserk: kijk hier eens

Guide: Do Everything in the Motorola Defy… and Then Some. | xda-developers

En het forum daar gewoon in het algemeen, er zijn wss al meer up to date guides ondertussen.

Member FORZA M's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Aan iedereen hier die geïnteresseerd is in de Defy:

Ik krijg er nu vrijdag ééntje binnen, gloednieuw in de verpakking, en met 2 jaar garantie. Hou bij interesse buy & sell maar in de gaten, want daar komt hij zsm. te koop te staan.

Approved 9-lifer Tristan's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FORZA M Bekijk bericht

Ik krijg er nu vrijdag ééntje binnen, gloednieuw in de verpakking, en met 2 jaar garantie. Hou bij interesse buy & sell maar in de gaten, want daar komt hij zsm. te koop te staan.
    Voor welke prijs?
    En waarom krijg je hem binnen en verkoop je hem weer direct?

iTrader
    1 (100%)

Waar aangekocht en wanneer? Welke productiedatum staat er op de verpakking?

iTrader
    167 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moehaa! Bekijk bericht
    Waar aangekocht en wanneer? Welke productiedatum staat er op de verpakking?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Voor welke prijs?
    En waarom krijg je hem binnen en verkoop je hem weer direct?
    - Aangekocht via Bidrivals.com
    - Reden verkoop: Ik weet nu al dat ik het hardwaretoetsenbord van m'n N900 ga missen.
    - Aangekocht op 13/01/11
    - Productiedatum is nog onbekend. (Heb hem pas vrijdag hier thuis.)

Prijs: Dat hang van de productiedatum af:
    - Veilige datum: €284,70 (Is nu éénmaal de laagste prijs van het moment, + de zekerheid dat je een toestel met goede productiedatum aankrijgt.

- Onveilige productiedatum: Daar moet ik dan nog eens over nadenken .

iTrader
    167 (100%)
    Kunnen jullie me eens even een link sturen naar waar ik de info over die serienummers enzo kan vinden? Ik heb hier namelijk net alle nummers vanop de verpakking doorgekregen, en zou het zo kunnen nakijken of dit een risicogeval is of niet.

(Het is in ieder geval een toestel bestemd voor de Franstalige Retail aan de doos te zien.)

edit: Foto's: https://picasaweb.google.com/Ken.Rij...eat=directlink

Productiedatum is dus December 2010, maar meer kan ik niet afleiden uit de nummers.
    Laatst gewijzigd door FORZA M; 26 januari 2011 om 22:42

iTrader
    1 (100%)
    Kunnen jullie me eens even een link sturen naar waar ik de info over die serienummers enzo kan vinden? Ik heb hier namelijk net alle nummers vanop de verpakking doorgekregen, en zou het zo kunnen nakijken of dit een risicogeval is of niet.

(Het is in ieder geval een toestel bestemd voor de Franstalige Retail aan de doos te zien.)

edit: Foto's: https://picasaweb.google.com/Ken.Rij...eat=directlink

Productiedatum is dus December 2010, maar meer kan ik niet afleiden uit de nummers.
    There is no MSN range to provide. The identifiers BT/BF/Blue Dot are the best indicators of the issue being resolved.

Mark

Support Forums Manager
    Motorola wil/kan niet zeggen hoe je aan het IMEI of MSN nummer kan zien of het een nieuwere issue-vrije telefoon is. De enige manier is dus de verpakking opendoen en zien of je BT of BF in je code hebt staan, of er een blauwe stip staat.

Pagina 1 van 37 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten