Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23
    Banned
    iTrader
    14 (100%)

Q-media android update prob

Ik heb gisteren zo'n tablet gekocht van q-media die ge nu in de carrefour kunt krijgen aan 199€, leuke prijs leuke features, maar tis eigenlijk een beetje goedkope rommel ma soit.

Ik verbind met wifi en het eerste wat ie dus gedaan heeft is achter ne update zoeken , hij vond update 2.1.1170, nu staat er de 2.1.1100 op....

Wat is dus het probleem, die download dat en dan vraagt ie of ie mag updaten
    met het beste nederlands dat je kan voorstellen, "......opslagen....is it reboot?"

Die start dan op maar blijft dan hangen. Dus die doet deze update niet.

Is er een manier om die setup te verwijderen of opnieuw te proberen?
    Kan een setup ook zonder reboot?

danku!!!!

Member MrZodiac's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Heb al verschillende artikels gelezen waarin staat dat je een Android op de goedkope tablets best niet upgrade vanwege compatibliteits problemen etc....

Meestal is dat een custom versie van Android, specefiek voor dat toestel. Een upgrade kan ervoor zorgen dat het toestel zelfs niet meer werkt. Upgraden kan dan enkel met de Android versies van de makers van het Tablet (in dit geval Q-media).

Aangezien q-media een soort "wit product" is, hebben ze geen degelijke support. Op de website van Q-media (als het al dezelfde is) staat niets vermeld van een Tablet bvb.

Zulke toestellen kan je dus best gebruiken met de OS die erop staat en enkel upgraden als je 100% zeker bent dat het de juiste versie is.

EDIT: ik lees zelfs op de meeste Tablet sites volgende waarschuwing:

Attention: Please do not update the Operating System by yourself!! It may cause unexpected errors and damage the product!

(vb: http://www.lightinthebox.com)
    Laatst gewijzigd door MrZodiac; 7 januari 2011 om 15:21

Banned
    iTrader
    14 (100%)
    nice verklaarde al de cheapheid dus ^^

ok soit dit antwoord voldoet, close this thread you cunts.

Member HomeBoy7's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Hmmm ... werkt die nu helemaal niet meer? Ik ben ook aan het overwegen om die te kopen, enkel om mijn mails/agenda te bekijken en wat te surfen.
    Wat was je eerste indruk? Kan je ergens zien of het de "Zenithink ZT-180" is?

Ik heb dit nog gevonden, misschien helpt het:
    "Hi again. I found the way to do the factory data reset. First of all you will need the USB driver for windows. I found this driver and tried in XP. Maybe should work in other windows versions:
    http://www.mediafire.com/?8gaioo3t1mj148o
    Alternative:
    http://www.4shared.com/file/TuYh5Sqh...sb_driver.html
    This driver is for Motorola actually but working perfectly with this device too. Anyway, install this driver to your computer and restart the system if needed. Connect the tablet pc to your computer with the supplied USB cable in the box. When the device is recognized then you have to select Settings_Privacy_Factory data reset from the device. Select the "Reset device" button. And then press to the "Erase everything" button. That's all! Do not unplug the USB cable until all the settings are done. Device will want calibration and google account signing in. In the first "sign in" demand you should selet the "Later" choice. Because we haven't set the wireless options yet. After second demand of signing in to google, you should press the "home" button on the status bar above and you will go to the desktop. Then make the arrangements of your wifi options. Then you can sign in your google account."
    Laatst gewijzigd door HomeBoy7; 10 januari 2011 om 10:55

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrZodiac Bekijk bericht
    Heb al verschillende artikels gelezen waarin staat dat je een Android op de goedkope tablets best niet upgrade vanwege compatibliteits problemen etc....

Meestal is dat een custom versie van Android, specefiek voor dat toestel. Een upgrade kan ervoor zorgen dat het toestel zelfs niet meer werkt. Upgraden kan dan enkel met de Android versies van de makers van het Tablet (in dit geval Q-media).

Aangezien q-media een soort "wit product" is, hebben ze geen degelijke support. Op de website van Q-media (als het al dezelfde is) staat niets vermeld van een Tablet bvb.

Zulke toestellen kan je dus best gebruiken met de OS die erop staat en enkel upgraden als je 100% zeker bent dat het de juiste versie is.

Attention: Please do not update the Operating System by yourself!! It may cause unexpected errors and damage the product!

(vb: Wholesale - China Wholesale - Buy Wholesale Products from Chinese Wholesaler)
    Die upgrade komt van Q-media toch. Het is niet dat je zelf gaat liggen flashen met roms die je vind op internet van andere toestellen. Een upgrade die van het bedrijf zelf komt werkt normaal ook met het toestel eh. Een andere uiteraard meestal niet omdat dan deze niet is aangepast aan het toestel.

iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcessive- Bekijk bericht
    Die upgrade komt van Q-media toch. Het is niet dat je zelf gaat liggen flashen met roms die je vind op internet van andere toestellen. Een upgrade die van het bedrijf zelf komt werkt normaal ook met het toestel eh. Een andere uiteraard meestal niet omdat dan deze niet is aangepast aan het toestel.
    neen, bij de cheapo modellen komt die update via god weet waar. Is trouwens gekend dat de goedkope merken niet geupgrade kunnen worden of dat er heel wat problemen bij zijn na upgrade etc... (zie dan ook de bron bij mijn post). Zou me zelfs straf lijken dat Q-media überhaupt updates zou uitbrengen.

Waarom denk je anders dat een Samsung Galaxy Tab en iPad etc... 500 a 600+ euro kosten en deze maar 199.... Er is wel degelijk verschil.

Als je een goedkope, goede Tablet wil kan je best naar merken kijken. Archos bvb. heeft redelijk goede en betaalbare tablets.

EDIT: dit is trouwens dezelfde als de Q-media: http://www.lightinthebox.com/Android...-_p161003.html

Member Analyze.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik weet ni waar het te posten dus doe ik het hier maar. Ik heb sinds de zomer een htc legend en nu heb ik enkele dagen geleden geupdate naar een nieuwe versie, geen idee welke het is. Op het eerste zicht ziet het er allemaal mooi uit, maar hij is wel gevoelig trager geworden ( hij loopt zelfs soms vast). Zijn er oplossingen voor dit probleem? Nog mensen dat dit voor hebben?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analyze. Bekijk bericht
    Ik weet ni waar het te posten dus doe ik het hier maar. Ik heb sinds de zomer een htc legend en nu heb ik enkele dagen geleden geupdate naar een nieuwe versie(geen idee welke het is hij stelde dit zelf voor na verbinding met het internet). Op het eerste zicht ziet het er allemaal mooi uit, maar hij is wel gevoelig trager geworden ( hij loopt zelfs soms vast). Zijn er oplossingen voor dit probleem? Nog mensen dat dit voor hebben?

Member
    iTrader
    0
    ik heb pas de update er uit gekregen na veel zoeken , je gaat naar instellingen dan toepasingen beheren en dan naar market dan verwijderen en tis weg greetz

iTrader
    0
    Is dat de enige mogelijke optie? Dat kan toch niet dat ge dan nooit ga kunnen updaten? Voor zo een gsm van een half jaar oud zou dat toch niet mogen.

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nellydc Bekijk bericht
    ik heb pas de update er uit gekregen na veel zoeken , je gaat naar instellingen dan toepasingen beheren en dan naar market dan verwijderen en tis weg greetz
    Market verwijderen zal je update toch niet verwijderen. 1 post en dan zo een. Zeker iemand die het leuk vind om verkeerde informatie te geven, zielig.

Maak een nieuw topic aan met je vraag want dit topic gaat over de Q-media tablet.

Banned
    iTrader
    14 (100%)
    Men tablet werkt nog he, en die doet doet update buiten market uit

vind wel jammer, zoiets hoor je niet op de markt te brengen, 200€ blijft 200€.

iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Truman' Bekijk bericht
    Men tablet werkt nog he, en die doet doet update buiten market uit

vind wel jammer, zoiets hoor je niet op de markt te brengen, 200€ blijft 200€.
    Inderdaad, ik geef je 110% gelijk. Ik had bijna zelf zo eentje gekocht Maar kwam er al snel uit dat het niet zo "betrouwbaar" was en ben dan een online reviews onderzoek gestart.

Nu kijk ik uit een naar Archos Internet tablet 101 (die kosten 299€ (8GB) en 350 (16GB) en zijn wel van de nodige support voorzien).

Enig nadeel bij deze Archos is de beperkte App Market van Archos zelf en ze zouden ook niet de snelste zijn (maar daar zijn dan weer mogelijkheden om de app market te omzeilen en ze zouden met de nieuwe firmware wel sneller zijn) en Archos geeft ook de mogelijkheid te upgraden naar de nieuwe veries van Android etc...

En voor de geavanceerde gebruikers/developers kan je er zelfs Linux opzetten via het DUAL OS systeem (ARCHOS)

Zover ik kan zien veruit de beste prijs/kwaliteit? (want meer als 350 wil ik er niet aan geven)

iTrader
    51 (100%)
    Ik ben juist de Archos 101 8GB gaan halen bij Vandenborre voor €300. Het ziet er op het éérste zicht toch in orde uit. Als ik tijd heb ga ik alles eens uittesten.

Voor €100 extra heb ik nu een beter product, MET fatsoenlijke ondersteuning.

iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HomeBoy7 Bekijk bericht
    Ik ben juist de Archos 101 8GB gaan halen bij Vandenborre voor €300. Het ziet er op het éérste zicht toch in orde uit. Als ik tijd heb ga ik alles eens uittesten.

Voor €100 extra heb ik nu een beter product, MET fatsoenlijke ondersteuning.
    Ik heb em nog niet, maar ga me zeker zo eentje halen in de komende weken.

Ben wel eens benieuwd naar je mening over dit toestel. check zeker deze site en forum eens: ArchosFans.com - News, Rumors and Reviews

staat vol met info, hacks etc... (hoe je de volledige app market erop krijgt etc...)

Member kloize's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    waar bij vandenborre heb je dit gekocht?op site staat dat hij niet direct beschikbaar is

iTrader
    51 (100%)
    Ik heb mijne in Brussel (Elsene) gekocht. Als ge de Archos opzoekt op vandenborre, kies dan bij beschikbaar uw postcode en als er geen resultaat is, klik dan op "meer winkels" en zoek de provincies wat af. Zo heb ik de dichts bijzijnde VDB gevonden.

iTrader
    51 (100%)
    Vandaag heb ik alles wat ingesteld, maar heb toch al een paar opmerkingen. Als ik mijn keyboard instel op Nederlands België, heb ik nog steeds een qwerty keyboard.
    Mijn Gmail instellen is geen probleem, maar mijn google calender en contacts wil maar niet lukken.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrZodiac Bekijk bericht

(vb: Wholesale - China Wholesale - Buy Wholesale Products from Chinese Wholesaler)
    Heb die Q-Media ook gekocht en heb het zelfde aan de hand met de upgrade dus heb ik een mailtje gestuurd naar Q-Media en dit is hun respons

Geachte,

Dit lijkt me defect en kunnen we vanop afstand niet oplossen.

Graag uw toestel retour brengen naar de vestiging van aankoop.

Mvg

David

Voila dat is nogal een service hé per geluk dat er ook nog eentje van Archos heb die feilloos werkt

iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shadowbe Bekijk bericht
    Heb die Q-Media ook gekocht en heb het zelfde aan de hand met de upgrade dus heb ik een mailtje gestuurd naar Q-Media en dit is hun respons

Geachte,

Dit lijkt me defect en kunnen we vanop afstand niet oplossen.

Graag uw toestel retour brengen naar de vestiging van aankoop.

Mvg

David

Voila dat is nogal een service hé per geluk dat er ook nog eentje van Archos heb die feilloos werkt
    Nice, interessant voor de TS. Als ze het ook nog echt oplossen is't al zeker een positief punt voor Q-media.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten