Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member Gertos45's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Telenet Walk en Talk, gsm voor 1 euro

Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn al een tiental jaar klant bij Base. Van toen het nog Orange was. Mijn vriendin heeft een abbo-formule en ik een prepaid formule. Naar Base nummers bellen we iedere maand, denk ik een 90-tal min gratis, als ik bv 20 euro online upload op me gsm dan krijg ik 22 euro belwaarde. Ik bel aan 0,25 euro/min en sms aan 0,10 euro/sms.

Mijn maandelijkse prepaid kost me ongeveer een 20 euro per maand, zij heeft een abbo formule en belt ook ongeveer 20-30 euro per maand.

Nu zijn we aan het kijken om over te stappen en ons oog viel op Telenet Walk en Talk.

Voor 1 euro kan je daar deze gsm kopen (LG G510) gekoppeld aan een abbonnementsformule voor 2 jaar, walk en talk 20 (20 euro per maand, inbegrepen 118 min of 166 smsjes (bellen 0,17 euro p/min, sms 0,12 euro)

Of zelfs voor 1 euro de Samsung i8000 Omnia 2 Ruby red, maar moet je Walk en Talk 30 euro per maand kiezen.

De vraag is nu, zijn er hier addertjes onder het gras, want de tariefering lijkt me redelijk, zeker voor iemand die niet zoveel belt of smst zoals ons?

Natuurlijk als je zo'n vette gsms hebt wil men wel al eens Mobiel Surfen en dat kost bij Telenet Mobile ook alweer 10 euro per maand voor

200 MB
    Extra verbruik € 0,15/MB
    Abonnementsduur 12 maanden

Dus ja, is dit een goede deal, heeft er iemand al ervaringen met Telenet Walk en Talk?

Thx

Gertos.

Approved 9-lifer johnstarlight's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik ben ook net overgestapt en ben zeer tevreden.
    Ik durf nogal veel impulsief tot aankopen over te gaan en ik heb wat deze deal betreft dan ook eerst is mn huiswerk gemaakt.
    Ik zat nl. bij proximus vooraf en ik heb de laatste 10 facturen van proximus opgevraagd en vergeleken: 1. Hoeveel minuten ik belde per maand, 2. hoeveel smsen ik verstuurde en 3. hoeveel mn facturen telkens bedroegen.
    Het bleek nu dat ik systematisch onder de 176 min die bij mn walk n talk 30 krijg zat, ik kwam nog niet aan 1/10 van het aantal smsen en mn factuurbedragen schommelden tussen de 50 en 80 euro per maand.
    Nu betaal ik maandelijks 40 euro (heb surf 10 ook geactiveerd) en ik blijf altijd RUIM binnen mn limieten. Het enige wat een beetje frustrerend is, is het feit dat ik op het einde van de maand telkens een pak overheb
    Humanity is overrated.

Approved 9-lifer Corleone's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    De LG GD510 kost 119€....tis ma wat je een goede deal noemt uiteraard

Bij Mobi* krijg je voor 15€ , 68 minuten of 208 smsen , daar kan je als promo 50% gratis belwaarde nemen waardoor je 102 minuten krijgt (2 jaar lang) én je krijgt nog is 50% korting op die 15€ gedurende een jaar.

Dus dat maakt 90€ korting en elke maand 5€ minder dus 120€ = 210€ goedkoper dan telenet , dan is die gsm al een stuk minder intressant lijkt me....

En ok je hebt 16 minuten minder maar zelfs met die 16 minuten er bij gerekend kom je goedkoper uit bij Mobistar....

Approved 9-lifer Momenol's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    niet doen! ik heb een samsung jet "gekocht" voor 1 euro bij telenet. betaal nu ongeveer 80 euro per maand! je moet betalen voor elke sms en voor elke oproep niets gratis. 2 jaar zit je vast aan je abbo.

Approved 9-lifer JasperCLA's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momenol Bekijk bericht
    niet doen! ik heb een samsung jet "gekocht" voor 1 euro bij telenet. betaal nu ongeveer 80 euro per maand! je moet betalen voor elke sms en voor elke oproep niets gratis. 2 jaar zit je vast aan je abbo.
    80 euro? Hoe heb je dat geflikt

Member
    iTrader
    0
    Vraag me ook wel af hoe je dit forceert? ben ook aan het twijfelen om de overstap te maken..

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Telenet's abbo's zijn eenvoudigweg duur, langs den andere kant krijgt ge er wel nen telefoon bij.

Als ge echt nen nieuwe (dure) telefoon nodig hebt zonder data (data bij telenet is duur) en ge valt nét in één van hun packets dan is dat mss te overwegen.

Enkel al postpaid 0 bij base is veel beter voor 90% van de mensen die nu Telenet hebben.
    - geen contract tov 2 jaar bij telenet
    - 18c/min tov 17c/min bij telenet (1 centje meer)
    - 10c/sms tov 12c/sms bij telenet (2 centjes minder)
    - stuurt ge 1 sms en belt ge 1 minuut dan krijgt ge een factuur van 28 cent, ge betaald enkel wa ge verbruikt

Het enige grote voordeel bij Telenet is dat ge er ne gsm bijkrijgt, maar hun grote truuk is dat dit relatief goeie gsms zijn. Mensen die zo weinig bellen hebben NIET zo'n gsm nodig. De kans is heel groot dat de meeste mensen als ze zo'n topmodel in handen krijgen dat ze meer zullen bellen, data aanvragen etc... en uw factuur zal nog hoger liggen.
    Laatst gewijzigd door sneax; 29 juli 2010 om 16:28

Banned
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gertos45 Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn al een tiental jaar klant bij Base. Van toen het nog Orange was. Mijn vriendin heeft een abbo-formule en ik een prepaid formule. Naar Base nummers bellen we iedere maand, denk ik een 90-tal min gratis, als ik bv 20 euro online upload op me gsm dan krijg ik 22 euro belwaarde. Ik bel aan 0,25 euro/min en sms aan 0,10 euro/sms.

Mijn maandelijkse prepaid kost me ongeveer een 20 euro per maand, zij heeft een abbo formule en belt ook ongeveer 20-30 euro per maand.

Nu zijn we aan het kijken om over te stappen en ons oog viel op Telenet Walk en Talk.

Voor 1 euro kan je daar deze gsm kopen (LG G510) gekoppeld aan een abbonnementsformule voor 2 jaar, walk en talk 20 (20 euro per maand, inbegrepen 118 min of 166 smsjes (bellen 0,17 euro p/min, sms 0,12 euro)

Of zelfs voor 1 euro de Samsung i8000 Omnia 2 Ruby red, maar moet je Walk en Talk 30 euro per maand kiezen.

De vraag is nu, zijn er hier addertjes onder het gras, want de tariefering lijkt me redelijk, zeker voor iemand die niet zoveel belt of smst zoals ons?

Natuurlijk als je zo'n vette gsms hebt wil men wel al eens Mobiel Surfen en dat kost bij Telenet Mobile ook alweer 10 euro per maand voor

200 MB
    Extra verbruik € 0,15/MB
    Abonnementsduur 12 maanden

Dus ja, is dit een goede deal, heeft er iemand al ervaringen met Telenet Walk en Talk?

Thx

Gertos.
    Ik raad u alvast geen LG aan, ik heb er ervaring mee en zoals de meeste mensen vinden we een LG niet bepaald een goed toestel te noemen, ze zijn mss goed in andere apparaten maar voor gsm's zijn ze voor mij alvast gebuisd .

Ik denk ook je goedkoper zal blijven uitkomen bij base.

Telenet werkt via het netwerk van mobistar.

Ik meende je nu voor 10 euro 500MB krijgt per maand.(bij base of andere).

Je hebt ook nog altijd mobile vikings; 15 euro per maand; inbegrepen; 62belminuten, 1000smsen en 1GB gratis data erbovenop, werkt via netwerk van base.

Member Gertos45's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Dus als ik het goed begrijp zijn de gsm's zoals die van LG de moeite niet waard, die krijg je dus met een walk en talk 20, maar dan zou je een veel betere gsm kunnen nemen maar dan zit ik twee jaar opgescheept met een abbonement (Walk en Talk 30) waar ik niet alles van zal opgebruiken en als ik dan toch extra data verbruik (wegens mobiel ineternet mogelijkheden) zal ons dat bij telenet veel duurder uitkomen dan bij een andere provider...

Member Hitm@n's schermafbeelding
    iTrader
    107 (97%)
    Da is allemaal zever die gsm aan 1 €..als je alles optelt na 24maand heb je die gsm aangekocht aan het dubbele.

Banned
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gertos45 Bekijk bericht
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Dus als ik het goed begrijp zijn de gsm's zoals die van LG de moeite niet waard, die krijg je dus met een walk en talk 20, maar dan zou je een veel betere gsm kunnen nemen maar dan zit ik twee jaar opgescheept met een abbonement (Walk en Talk 30) waar ik niet alles van zal opgebruiken en als ik dan toch extra data verbruik (wegens mobiel ineternet mogelijkheden) zal ons dat bij telenet veel duurder uitkomen dan bij een andere provider...
    Neen, ik heb nergens gezegd alle gsm's slecht zijn, natuurlijk is dit niet zo maar ik weet net zoals vele anderen trouwens dat LG niet bepaald goed te noemen is en dat zeg ik niet zonder reden maar omdat ik al zo eentje van 450 euro in mijn handen heb gehad en het was om van te bleiten, zo erg was het, ik kan me echt niet voorstellen dat mensen zoiets een goeie gsm durven noemen . LG is op gebied van gsm niet goed vind ik.

Er zijn vele mensen die natuurlijk naar telenet gaan omdat ze bv geen 200 euro hebben om een gsm te betalen en dan nemen ze zo eentje van 1 euro .
    Maar uiteindelijk betaal je veel meer op die 24maanden tijd.

Bij bijna alle providers heb je voor 10 euro 500MB, bij telenet heb je 200MB. De prijs is hetzelfde, je hebt alleen minder data die je kan verbruiken ;-).

Bij base heb je 10 euro voor 500MB tenzij het alweer zou verandert zijn want als je effe niet volgt de dag van vandaag .

Mobile vikings is in feite het goedkoopste; als je toekomt met 62min en 1000smsen en 1Gb data per maand dan kan je altijd naar deze gaan .
    En zit je er eens over met je belkrediet dan kan je nog altijd bijladen en je zal dan zelfs maar evenduur uitkomen als bv bij telenet en waar je dan nog minder voor dat geld hebt.

Ik ben telenet fan en heb er bijna alles van maar als ik toch iets vind wat overdreven is dan blijf ik ervan weg, ze hebben me dat ook proberen aansmeren maar heb toen vriendelijk bedankt.

Ik kan of anderen kunnen niet in uw plaats beslissen he; ik zeg altijd; ben je tevreden met hetgeen je hebt, blijf er dan bij of bekijk eens of je ergens bij base zelf toch iets beter naar je zin vind, er zijn zodanig veel opties de dag van vandaag dat er toch wel iets moet tussen zitten .

Approved 9-lifer gStar's schermafbeelding
    iTrader
    69 (95%)
    Kheb hier ook een vraag over..

Is het walk&Talk 30 abbonement goed als je enkel belt? Heb nog een Tempo music kaart waar ik mee sms..

herlaad iedere maand mijn kaart voor 15 euro om mijn 5000 gratis sms'n te houden..
    Maar nu is mijn oog gevallen op de Nokia C6 met walk&Talk 30 abbonement.

aangezien ik geen 299 euro over heb om die gsm gewoon los te kopen ben ik aan het twijfelen om deze gsm via dat abbonement te verkrijgen. Is dit aan te raden of niet in mijn geval ?

Member Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gStar Bekijk bericht
    Kheb hier ook een vraag over..

Is het walk&Talk 30 abbonement goed als je enkel belt? Heb nog een Tempo music kaart waar ik mee sms..

herlaad iedere maand mijn kaart voor 15 euro om mijn 5000 gratis sms'n te houden..
    Maar nu is mijn oog gevallen op de Nokia C6 met walk&Talk 30 abbonement.

aangezien ik geen 299 euro over heb om die gsm gewoon los te kopen ben ik aan het twijfelen om deze gsm via dat abbonement te verkrijgen. Is dit aan te raden of niet in mijn geval ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hitm@n Bekijk bericht
    Da is allemaal zever die gsm aan 1 €..als je alles optelt na 24maand heb je die gsm aangekocht aan het dubbele.

Approved 9-lifer gStar's schermafbeelding
    iTrader
    69 (95%)
    Kheb mij net laten vertellen dat da samen word gezet met u factuur van telenet (internet + tv) , of kan da ook appart gezet worden ?

Approved 9-lifer Super Liegebeest's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gStar Bekijk bericht
    Kheb mij net laten vertellen dat da samen word gezet met u factuur van telenet (internet + tv) , of kan da ook appart gezet worden ?
    Dat kan je normaal kiezen apart of samen

Member
    iTrader
    0
    Zelfs meer dan dubbel.
    Ik heb de indruk dat de meeste mensen die voor Telenet gsm kiezen, gewoon ne dure gsm willen(waar ze dan overigens nog ni den helft van de functies gebruiken) op afbetaling en Telenet geeft hun nu de (duurbetaalde)kans.
    Als ge ni 't geld hebt voor zone dure gsm, leg 2 of 3 maand iets opzij en dan moet ge er geen 2 jaar voor afbetalen of laat em achterwege.
    Persoonlijk vind ik trouwens zo ne 'virtuele operator' of hoe noemen ze da, maar niks.
    Liever nen operator met zijn eigen netwerk.
    Oh ja, ik heb zelf Telenet internet en digitale tv maar voor mijne gsm blijf ik wel bij Proximus.

Member L0k1-'s schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    idd, beste is gewoon eens goed nadenken hoeveel je gemiddeld opdoet per maand en dit dan eens optellen naargelang de duur van zo een contract. Tel daar dan de GSM bij en je weet onmiddellijk of het voordeliger zal zijn of niet.

Die 1 euro voor een GSM is aanlokkelijk, maar je krijgt er praktisch altijd wel een duur abonnement bij, dat u meer kost per maand dan dat je op doet....

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten