Pagina 23 van 152 EersteEerste ... 131920212223242526273373123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 460 van 3024

Discussie: HTC Desire

Member Clarkske's schermafbeelding
    iTrader
    40 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkness Bekijk bericht
    hebt gij geen probleem gehad met htc sync opstarten na het installeren?

mms werkt, moest een zeer dwaze oplossing gebruiken maar soit
    Nee, geen problemen mee, ik moest gewoon de kabel weer uittrekken en terug insteken, dan pas werd die wel herkent.

Member joriske18's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Straks me is bezig houden met dat rooten, vooral om een alternatief lock screen te installeren.

Maar de guides die ik tot nu toe heb bekeken werken allemaal met windows pc's. Is het ook mogelijk om te rooten via een os x systeem?

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Om de Desire te rooten:

14/Jun r6 riskfreeroot - HTC Desire rooting guide - now with HBOOT 0.80 and OS to 1.21 support - Android @ MoDaCo

Laatste update is van 14/06. Staat helder stap voor stap in beschreven. En modaco en xda-developers zijn de belangrijkste fora ivm android-ontwikkelingen.

Member Mattx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkness Bekijk bericht
    hebt gij geen probleem gehad met htc sync opstarten na het installeren?

mms werkt, moest een zeer dwaze oplossing gebruiken maar soit
    Mijne mms werkt ook nie (ook proximus), ik krijg enkel Algemene Netwerkfout :|
    Wil je je oplossing es posten?

Member Darkness's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zie andere topic daarover als nu iemand mij nog zou kunnen verder helpen met die htc sync, dat zou nog geen klein beetje geweldig zijn...

iTrader
    17 (100%)
    Als ik het goed heb begrepen is de goldcard stap enkel voor branded toestellen?

Member
    iTrader
    26 (93%)
    Is het eigenlijk echt de moeite om de HTC desire te rooten/unlocken?

Wanneer komt er de officielle froyo rom van htc voor de desire?

iTrader
    14 (100%)
    jesus christ, voor de 100000x keer: uit de Root-topic:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk bericht
    Wat is rooting?

Rooting is het proces waarbij je administratieve rechten krijgt over je telefoon. Het is een manier om je toestel volledig te kunnen controleren en zo naar je eigen smaak te zetten.

Vergelijk het met Windows, voor sommige programma's en functies heb je ook administratieve rechten nodig.

Wat zijn de voordelen?

• Je kan een Linux distributie installeren zoals Debian
    • Je kan apps installeren die root toegang vereisen, bvb om een screenshot te nemen
    • Je kan een snapsnot nemen, dit is een volledige backup van je telefoon
    • Je kan custom ROM's installeren
    • Je kan applicaties installeren op de SD kaart (anders is dit alleen op het intern geheugen)
    • Je kan je telefoon gebruiken om te tetheren
    • Je kan overclocken

Tethering

Onder tethering verstaat men de mogelijkheid om een apparaat zonder internetverbinding, zoals een PC of laptop, aan te sluiten op een mobiel apparaat met mobiel internet, zoals je telefoon, om zo toegang tot internet te krijgen op je PC of laptop.
    Dit kan via WiFi of USB.

Custom ROM's

Een custom ROM is een volledig aangepaste versie van de officiŽle Android builds.
    Deze bieden echter wel uitbreidingen en optimalisaties. Zo zal een custom ROM meestal stabieler en vooral sneller werken met minder bugs dan een standaard ROM.

Hiernaast zijn er ook de zogenaamde ports. Dit zijn ROM's, van een ander toestel dan het jouwe, die geconverteerd worden zodat deze ook werken op jouw toestel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pina Bekijk bericht
    zoals ik al zei daarstraks, is er een fix tegen het usb-bricken. Je kan nu wel stellen dat het rooten geen risico's inhouden.

met rooten kan je o.a.:

- betalende apps zien op de market
    - heel wat zaken customizen van de gui
    - kan je in het hart van het systeem browsen en zaken in wijzigen (om het scherm te unlocken moet je bij een normale desire die aan/knop gebruiken om naar het unlockscreen te gaan, met root kan je dat aanpassen naar eender welke knop(pen) )
    - wireless tethering
    - kunnen apps zaken doen die andere apps niet kunnen doen omdat ze geen root access hebben (bv screenshots nemen)
    - apps op de sd card installeren
    - een volledige backup maken van het systeem
    - custom roms draaien die sneller werken dan officiŽle roms
    - ports van de nexus draaien, waardoor een stock android hebt ipv met htc sense
    - er zijn al een aantal custom roms met Froyo op
    - roms naar eigen believen samenstellen en 'bakken' waardoor je brol van htc kan weglaten
    - ...

en over die apps: normaal gezien onthoudt de market wat je hebt gedownload van apps, dus je kan die apps gewoon terugvinden in de 'downloads' sectie en dan opnieuw downloaden.
    en voor de laatste keer: alleen al om je apps op een SD-kaart kunnen plaatsen is al een reden genoeg om te rooten. Ik snap niet hoe jullie het doen met louter het intern geheugen van de desire om uw apps te installeren. copilot alleen al neemt 20MB in.

Member StalkeR's schermafbeelding
    iTrader
    7 (77%)
    Mjah en die verhalen dat die A2SD je Desire verneuken door sommige apps die hiermee niet overweg kunnen, is dit al gefixed ?

Froyo zal nemeer lang op zich laten wachten hoor ...

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb al verschillende HTC toestellen gehad, en heb altijd een alternatieve bootloader geinstalleerd zodat ik custom roms kan installeren. Dit is niet hetzelfde als rooten maar qua risico's om uw toestel te bricken is da tzelfde. Gewoon goed de instructies volgen.

Ge gaat het uiteindelijk toch doen ze mensen, toch als ge van plan zijt om uw gsm meer als 2 jaar te gebruiken ťn up to date te zijn qua software. HTC gaat geen updates blijven geven, dat is ni echt commercieel intressant voor hun. Niet alleen om meer gsm's te verkopen maar natuurlijk als ge blijft developpen voor een gsm dan stijgen de kosten ook.

En als ge graag speelt met uw desire is het toch de max om daar vanalles op te proberen? Bv. Ubuntu installeren (ja full blown ubuntu), tis ni echt bruikbaar maar tis wel leuk dat het kan en voor dat ff in werking te zien ook updates aan Android tot ver in de toekomst zullen wss gebackport worden naar de Desire via custom roms door de community, das nog de belangrijkste reden om hem te rooten.

En terug unrooten gaat altijd als ge hem zou willen verkopen of moet binnendoen voor garantie.

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    En terug unrooten gaat altijd als ge hem zou willen verkopen of moet binnendoen voor garantie.
    Is dit op een simpele manier te doen?

En stel dat htc de froyo update aanbiedt, kan ik die dan downloaden en de rom laten overschrijven?

Member JanVH's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Iemand nog het probleem dat de Desire vast is gelopen.
    Als ik hem uit m'n broekzak haal is het al een paar keer voorgevallen dat enkel mijn achtergrond zichtbaar is, dus het "Slide to unlock" niet zichtbaar is en dat ik met de toetsen ook niets kan doen. Moet de gsm dan afsluiten en terug opstarten. Toch al een 5 tal keer gehad, vrij irritant probleem...

Approved 9-lifer Loccufier's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb sinds gisteren ook -eindelijk- de Desire.

Tot nu toe wreed content van, ongelooflijk wat allemaal kan!
    Google Nav werkt trouwens echt uistekend. Alleen jammer dat de speaker van de Desire niet echt luid genoeg is om boven de autoradio uit te komen.

iTrader
    17 (100%)
    Het feit dat je er zoveel mee kan doen is toch ook een klein nadeel, je ziet door de bomen het bos bijna niet meer.

Ik heb mijn desire vandaag geroot en ervoor gezorgd dat ik hem in een wifi hotspot kan veranderen. Voor de rest ben ik nu wat aan het rondkijken en zoeken naar handige/leuke applicaties.

Heeft iemand de manier waarop je screen unlockt al veranderd? Of de manier waarop je het scherm activeert? (Dat je dus op andere knoppen dan de power knop kan drukken)

Member StalkeR's schermafbeelding
    iTrader
    7 (77%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVH Bekijk bericht
    Iemand nog het probleem dat de Desire vast is gelopen.
    Als ik hem uit m'n broekzak haal is het al een paar keer voorgevallen dat enkel mijn achtergrond zichtbaar is, dus het "Slide to unlock" niet zichtbaar is en dat ik met de toetsen ook niets kan doen. Moet de gsm dan afsluiten en terug opstarten. Toch al een 5 tal keer gehad, vrij irritant probleem...
    Heb wel al is een crashke gehad maar niet van deze aard...
    Bij mij hing hij gewoon ff en als ik em terug lockte en unlockte was het weer goed ...
    Gebruikte nen taskkiller ?

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joriske18 Bekijk bericht
    Het feit dat je er zoveel mee kan doen is toch ook een klein nadeel, je ziet door de bomen het bos bijna niet meer.

Ik heb mijn desire vandaag geroot en ervoor gezorgd dat ik hem in een wifi hotspot kan veranderen. Voor de rest ben ik nu wat aan het rondkijken en zoeken naar handige/leuke applicaties.

Heeft iemand de manier waarop je screen unlockt al veranderd? Of de manier waarop je het scherm activeert? (Dat je dus op andere knoppen dan de power knop kan drukken)
    [HOWTO] Assign other buttons to show unlock screen - xda-developers

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Ugh ik zit aan de stap om een goldcard te genereren.
    Maar geen enkele site om zo een goldcard te genereren werkt..

iTrader
    14 (100%)
    heb je wel gelezen wanneer je dat moet aanmaken? Je hebt toch geen branded toestel?

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pina Bekijk bericht
    heb je wel gelezen wanneer je dat moet aanmaken? Je hebt toch geen branded toestel?
    Hmm ik moet daar inderdaad overgekeken hebben.
    Bedankt om het te zeggen :o

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Hij is nu met de laatste stap bezig, maar ik zou toch graag verduidelijking vragen omtrent custom image recovery, wat is dat juist?
    Is dit dat je een boot menu krijgt bij opstarten?

edit: en als htc een update geeft voor de desire, moet je dan een andere rom installeren waardoor je alles nog eens kwijt bent en opnieuw moet instellen?
    Laatst gewijzigd door Burrid; 17 juni 2010 om 01:47

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten