Straks me is bezig houden met dat rooten, vooral om een alternatief lock screen te installeren.
Maar de guides die ik tot nu toe heb bekeken werken allemaal met windows pc's. Is het ook mogelijk om te rooten via een os x systeem?
Om de Desire te rooten:
14/Jun r6 riskfreeroot - HTC Desire rooting guide - now with HBOOT 0.80 and OS to 1.21 support - Android @ MoDaCo
Laatste update is van 14/06. Staat helder stap voor stap in beschreven. En modaco en xda-developers zijn de belangrijkste fora ivm android-ontwikkelingen.
Zie andere topic daaroverals nu iemand mij nog zou kunnen verder helpen met die htc sync, dat zou nog geen klein beetje geweldig zijn...
![]()
Als ik het goed heb begrepen is de goldcard stap enkel voor branded toestellen?
Is het eigenlijk echt de moeite om de HTC desire te rooten/unlocken?
Wanneer komt er de officielle froyo rom van htc voor de desire?
jesus christ, voor de 100000x keer: uit de Root-topic:
en voor de laatste keer: alleen al om je apps op een SD-kaart kunnen plaatsen is al een reden genoeg om te rooten. Ik snap niet hoe jullie het doen met louter het intern geheugen van de desire om uw apps te installeren. copilot alleen al neemt 20MB in.
Mjah en die verhalen dat die A2SD je Desire verneuken door sommige apps die hiermee niet overweg kunnen, is dit al gefixed ?
Froyo zal nemeer lang op zich laten wachten hoor ...
Ik heb al verschillende HTC toestellen gehad, en heb altijd een alternatieve bootloader geinstalleerd zodat ik custom roms kan installeren. Dit is niet hetzelfde als rooten maar qua risico's om uw toestel te bricken is da tzelfde. Gewoon goed de instructies volgen.
Ge gaat het uiteindelijk toch doen ze mensen, toch als ge van plan zijt om uw gsm meer als 2 jaar te gebruiken én up to date te zijn qua software. HTC gaat geen updates blijven geven, dat is ni echt commercieel intressant voor hun. Niet alleen om meer gsm's te verkopen maar natuurlijk als ge blijft developpen voor een gsm dan stijgen de kosten ook.
En als ge graag speelt met uw desire is het toch de max om daar vanalles op te proberen? Bv. Ubuntu installeren (ja full blown ubuntu), tis ni echt bruikbaar maar tis wel leuk dat het kan en voor dat ff in werking te zienook updates aan Android tot ver in de toekomst zullen wss gebackport worden naar de Desire via custom roms door de community, das nog de belangrijkste reden om hem te rooten.
En terug unrooten gaat altijd als ge hem zou willen verkopen of moet binnendoen voor garantie.
Iemand nog het probleem dat de Desire vast is gelopen.
Als ik hem uit m'n broekzak haal is het al een paar keer voorgevallen dat enkel mijn achtergrond zichtbaar is, dus het "Slide to unlock" niet zichtbaar is en dat ik met de toetsen ook niets kan doen. Moet de gsm dan afsluiten en terug opstarten. Toch al een 5 tal keer gehad, vrij irritant probleem...
Ik heb sinds gisteren ook -eindelijk- de Desire.
Tot nu toe wreed content van, ongelooflijk wat allemaal kan!
Google Nav werkt trouwens echt uistekend. Alleen jammer dat de speaker van de Desire niet echt luid genoeg is om boven de autoradio uit te komen.
Het feit dat je er zoveel mee kan doen is toch ook een klein nadeel, je ziet door de bomen het bos bijna niet meer.
Ik heb mijn desire vandaag geroot en ervoor gezorgd dat ik hem in een wifi hotspot kan veranderen. Voor de rest ben ik nu wat aan het rondkijken en zoeken naar handige/leuke applicaties.
Heeft iemand de manier waarop je screen unlockt al veranderd? Of de manier waarop je het scherm activeert? (Dat je dus op andere knoppen dan de power knop kan drukken)
Ugh ik zit aan de stap om een goldcard te genereren.
Maar geen enkele site om zo een goldcard te genereren werkt..
heb je wel gelezen wanneer je dat moet aanmaken? Je hebt toch geen branded toestel?
Hij is nu met de laatste stap bezig, maar ik zou toch graag verduidelijking vragen omtrent custom image recovery, wat is dat juist?
Is dit dat je een boot menu krijgt bij opstarten?
edit: en als htc een update geeft voor de desire, moet je dan een andere rom installeren waardoor je alles nog eens kwijt bent en opnieuw moet instellen?
Laatst gewijzigd door Burrid; 17 juni 2010 om 01:47
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)