Pagina 1 van 121 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 2419

Discussie: Samsung Galaxy S2

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)

Samsung Galaxy S2

Samsung Galaxy S2

Foto's van toestel zelf

-
    -
    -

De samsung galaxy S2 zou rond mei al moeten gaan uitkomen.

Specs

-4,3" Super AMOLED Plus-touchscreen
    -1,2GHz dual core-processor
    -Android 2.3-besturingssysteem
    -8-megapixelcamera met Full HD-functie
    -HSDPA- en wifi-internet
    -HDMI, DLNA, NFC en Bluetooth 3.0
    -FM-radio en mediaspeler
    -Swype-invoermethode
    -Ondersteunt Adobe Flash 10.1
    -Data-encryptie
    -Superdun ontwerp

Plaatje die het duidelijk maakt hoe een dual SoC zuiniger kan zijn

Al een kleine review vanop MWC

-MWC: Samsung Galaxy S II, dubbele evolutie | Inleiding | Mobile | Tweakers.net

Dit toestel is dus zoals gezegd aangekondigd op het mobile world congress.

-Toestel staat op PDAshop.be 609euro. (Is nog maar een richtprijs)

Waarvoor dient dit topic dan?

- Hier kan je met je vragen ivm dit toestel terecht.
    - Discussie's omtrent dit toestel zijn hier welkom.
    - Samengevat alles over dit nieuwe toestel is hier welkom!

Dit wordt aangevuld als er meer bekend wordt samen met foto's.
    Mensen met meer info, gelieve me te pm'n dat ik kan aanvullen
    Laatst gewijzigd door FLT; 19 mei 2011 om 19:02
    Psn: G_o_S_U_

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Klinkt allemaal fantastisch op papier. Maar euh, ik downtweak de cpu van mijn galaxy S nu al om de batterij te sparen. En dit niet alleen, de grootste battery drain is het scherm, en aangezien deze S-Amoled plus een hogere resolutie heeft zal het ook wel een hoger verbruik hebben zeker? Al is dat natuurlijk ook allemaal speculatie van mijn kant. Al ziet het er imo nu wel naar uit dat we er een paar batterijen gaan mogen bijsleuren
    Asus Maximus Formula X38 (Rampage BIOS)
    Intel Q6600 @ 3700Mhz, Asus Geforce GTX 680
    Win7 / Ubuntu, Intel SSD 520 2x120Gb RAID 0
    Custom Watercooling

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolf2000me Bekijk bericht
    Klinkt allemaal fantastisch op papier. Maar euh, ik downtweak de cpu van mijn galaxy S nu al om de batterij te sparen. En dit niet alleen, de grootste battery drain is het scherm, en aangezien deze S-Amoled plus een hogere resolutie heeft zal het ook wel een hoger verbruik hebben zeker? Al is dat natuurlijk ook allemaal speculatie van mijn kant. Al ziet het er imo nu wel naar uit dat we er een paar batterijen gaan mogen bijsleuren

De aankomende dual core procs gaan wel zuiniger zijn. Maar idd, de schermen zijn de grootste verbruikers. Ik hoop dat ze het 4,5"" scherm in een enorm dunne rand gaan kunnen zetten. Anders gaat het wel een enorm groot toestel worden voor nog gemakkelijk rond te dragen (heb nu de desireHD)
    Enja, het scherm zal normaal Qhd worden. Dus zal wel er niet zuiniger op worden. Maarja de batterijen gaan niet zo hard vooruit als de rest in de telecom. Dus als we een dag doen met de batterij ben ik al gelukkig. Pas vanaf het onder een dag wordt vindt ik het niet meer kunnen

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GosU Bekijk bericht
    De aankomende dual core procs gaan wel zuiniger zijn. Maar idd, de schermen zijn de grootste verbruikers. Ik hoop dat ze het 4,5"" scherm in een enorm dunne rand gaan kunnen zetten. Anders gaat het wel een enorm groot toestel worden voor nog gemakkelijk rond te dragen (heb nu de desireHD)
    Enja, het scherm zal normaal Qhd worden. Dus zal wel er niet zuiniger op worden. Maarja de batterijen gaan niet zo hard vooruit als de rest in de telecom. Dus als we een dag doen met de batterij ben ik al gelukkig. Pas vanaf het onder een dag wordt vindt ik het niet meer kunnen
    Mja, akkoord. 1x opladen per dag moet wel kunnen. Ik doe da nu toch 's nachts en 't is maar een kleine moeite. Nu lijkt het mij wel sterk dat een dualcore minder zou verbruiken dan een single core, tenzij je core per core vergelijkt en niet cpu per cpu?

Ik vind mijn galaxy s nu al wel op't randje van grootte ook. En ik vraag mij trouwens af hoe de scherm productie gaat geregeld worden. Verleden jaar had Samsung nog een goeie deal met een aantal Taiwanese bedrijven, maar die zijn ondertussen door Samsung in't zak gezet.
    Custom Watercooling

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)
    Mja, akkoord. 1x opladen per dag moet wel kunnen. Ik doe da nu toch 's nachts en 't is maar een kleine moeite. Nu lijkt het mij wel sterk dat een dualcore minder zou verbruiken dan een single core, tenzij je core per core vergelijkt en niet cpu per cpu?

Ik vind mijn galaxy s nu al wel op't randje van grootte ook. En ik vraag mij trouwens af hoe de scherm productie gaat geregeld worden. Verleden jaar had Samsung nog een goeie deal met een aantal Taiwanese bedrijven, maar die zijn ondertussen door Samsung in't zak gezet.

Het principe zou zijn (Kan onjuist zijn is niet mijn bewering)
    een single core werkt een taak af @1Ghz = volle belasting en verbruik.
    Een dual core werkt diezelfde taak af @2x 1Ghz= sneller klaar en minder verbruik en sneller in idle toestand
    En een single core moet bij multitasking zijn taken verdelen en zal er langer over doen en harder moeten werken
    Een dual core kan de taken verdelen 1core dit, de andere dat. En moet minder kracht leveren en dus minder verbuiken.

Nuja, op papier klinkt dit goed. In real life zal het allemaal niet zo veel uitmaken denk ik aangezien de grootste verbuikers de schermen zijn.

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    wtf 4.5", alsof 4.2" van de Desire HD niet al huge was... zelfs te groot toen ik hem in de winkel zag staan. 4.5 is echt te belachelijk voor woorden. Ik ben echt blij dat de volgende HTC zal terugkeren naar een kleiner scherm.
    We live in a mess-age, because the medium is the message - Marshall McLuhan (1911-1980)

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)
    Desire hd heeft 4,3", Enja, maar als ze het in een dunne bezel steken kan dit nog meevallen. En kan iemand mij zeggen hoe ik afbeeldingen toon in de topicstart en vids? Ipv gewoon de link

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Als de GPS nu wel degelijk goed werkt, zou het een perfecte phone zijn.
    Alleen dat scherm begint ietsje te groot te worden?

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NovaHova Bekijk bericht
    Als de GPS nu wel degelijk goed werkt, zou het een perfecte phone zijn.
    Alleen dat scherm begint ietsje te groot te worden?
    Ja, vroeger was het tussen fabrikanten de megapixel race. Ik denk dat het nu de " race is. En het gewoon om het grootste scherm hebben gaat. Maar ik denk als ze dit goed uitwerken het goed kan meevallen. En zo een formaat scherm is toch leuk om te hebben, leest en werkt makkelijker vindt ik.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Het principe zou zijn (Kan onjuist zijn is niet mijn bewering)
    een single core werkt een taak af @1Ghz = volle belasting en verbruik.
    Een dual core werkt diezelfde taak af @2x 1Ghz= sneller klaar en minder verbruik en sneller in idle toestand
    En een single core moet bij multitasking zijn taken verdelen en zal er langer over doen en harder moeten werken
    Een dual core kan de taken verdelen 1core dit, de andere dat. En moet minder kracht leveren en dus minder verbuiken.

Nuja, op papier klinkt dit goed. In real life zal het allemaal niet zo veel uitmaken denk ik aangezien de grootste verbuikers de schermen zijn.
    Het zou kunnen kloppen wanneer het effectief zo is dat de vcore van zo'n core verhoogd wordt wanneer die op z'n hoogste frequentie draait, maar voltage is zeker niet het enige dat een factor is in het verbruik. En nu gaan we er natuurlijk ook van uit dat er een optimale verdeling is van cpu cycles. 50 - 50 zal zeer zelden voorkomen. En of ook deze cpu's maar aan de helft van hun max frequentie zullen draaien wanneer ze een workload van 50% hebben betwijfel ik toch ook wel. Ik merk zelfs op dat wanneer een agenda synch cycle ofzo gebeurt, mijn cpu naar 1ghz spiket.
    Gezien de software en mogelijkheden van het Android OS lijkt het mij sterk dat er ooit een cpu in volledige idle state zou zijn ook
    En een core verbruikt uiteraard ook iets wanneer die in volledige idle state is eh.

Nuja, we zullen wel zien. Interessant is't zeker
    Custom Watercooling

Member
    iTrader
    0

Heeft niets met dit topic te maken, maar laadt jij je gsm heel de nacht op?? Mijne is na een uurtje al opgeladen?

Member Queto's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Een mogelijke mockup

Leuke photoshop van een HTC Legend
    ...

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Kom op gasten, stop nu eens met al da gezeik over designs.
    Het zijn allemaal touchscreens, hoeveel variatie kan je daar nu op hebben...

Je hebt een scherm, en de behuizing. Veel kan je daar niet aan doen denk ik.

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Queto Bekijk bericht
    Leuke photoshop van een HTC Legend
    Daarom dat er ook staat een mogelijke MOCK up .
    en @novahova idd zeg, veel verschil zal er nooit zijn.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Groter scherm is inderdaad niet altijd beter. Bij een smartphone is er echt wel een limiet. Het moet handig in de hand liggen, weg te steken zijn etc... Dus persoonlijk vind ik 4,5" inderdaad ook wat te groot.

Ik vraag mij ook af of een dual core cpu door Android ook efficiŽnt gebruikt kan worden? Heeft het echt veel voordelen t.o.v. de single cores?

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcessive- Bekijk bericht
    Groter scherm is inderdaad niet altijd beter. Bij een smartphone is er echt wel een limiet. Het moet handig in de hand liggen, weg te steken zijn etc... Dus persoonlijk vind ik 4,5" inderdaad ook wat te groot.

Ik vraag mij ook af of een dual core cpu door Android ook efficiŽnt gebruikt kan worden? Heeft het echt veel voordelen t.o.v. de single cores?
    Ik denk wel dat dit goed komt, aangezien alle tablets die er aan komen ook dual socs hebben, dus zal google android wel goed aanpassen aan de duals, belangrijker gaat zijn dat alle devs de apps erop aanpassen. Maar ik zie dit goedkomen.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sony Bekijk bericht
    Heeft niets met dit topic te maken, maar laadt jij je gsm heel de nacht op?? Mijne is na een uurtje al opgeladen?
    De hele nacht ja.. Ik steek dat in tegen de tijd dat ik in mijn bedde kruip en haal het er 's morgens uit. Ik zou mijn wekker ervoor kunnen zetten maar zo hardcore ben ik ni
    Custom Watercooling

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Ik laad hem gewoon op terwijl ik op de pc zit (usb kabel)
    Is wel handig^^

Approved 9-lifer
    iTrader
    73 (100%)
    Bij mij laad hij meestal op s'nachts. En tussendoor in m'n dock op het werk.

Banned
    iTrader
    14 (100%)
    4.3 of 4.5" verschil zal nauwelijks zichtbaar zijn
    Nuja soit dell streak anyone? 5 mofo inches

Pagina 1 van 121 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten