Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 35

Discussie: Stats OC i7 930

Member Goblin13's schermafbeelding
    iTrader
    512 (100%)

Stats OC i7 930

Hallo,
    Ik ben net begonnen na veel te lezen online en vergelijkingen wou ik is vragen tot hoeveel ik stabiel mag gaan tijdens oc? Je vindt online uiteraard veel stats en ook veel verschil! Uiteraard hangt alles af van u koeling en ram en mobo.
    Heb zelf een ga-x58ud7 en ben geen expert maar als ik ongeveer weet tot hoever ik mag gaan kan ik zelf eens vergelijken bij mezelf of ik juist zit, heb ook ni de nodige tyd om helemaal telkens 6h te wachten om te testen of het stabiel is( horeca zelfstandige) maar het intresseerd me wel heel hard,
    Alvast bedankt!
    Ik zou graag rond de 4ghz draaien mag zelfs wat minder. Standaard is mn cpu met corsair h70 & noctuafans rond de 31graden
    Lian Li V2110 Silver Full Tower,Asus Rampage Extreme III,Intel Core i7 970,Corsair Dominator GT 12G ddr3 2000mhz,Zalman CNPS 12X,ATI Sapphire 5970,PSU Dark Power 1000W,SSD OCZ Vertex 3,SSD Samsung 840 PRO,2x 1T WD,3T Seagate Sata3,Velociraptor 300G,Asus Xonar D2,Razer Mambo Mouse,G11 Logitec
    PSN:GrEeNgObLiN,zeg wie je bent voor ik je toevoeg

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Je bedoelt: hoe lang moet ik stresstesten?

Ikzelf doe een LinX run van zo'n tien minuutjes, tot hij crashed/faalt (als het een slechte OC is, gebeurd dat meestal al binnen de minuut). Dan schaal ik de OC terug, doe een LinX run van ~20 minuten.

Dit herhaal ik tot hij deze passed, en dan laat ik hem eens een nacht een uur of 6 lopen, maar heb het nog niet meegemaakt dat hij 30 minuten passed en 6 uur niet.

Nu, dit is heel simpel uitgelegd natuurlijk. Je zal (na al je leeswerk) ook wel weten dat er meer kan komen kijken dan enkel je CPU frequentie en voltage wat instellen. Bij memory timings herhaal ik bovenstaand proces.
    In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

iTrader
    512 (100%)
    Dus gewoon linx downloaden en is dan vrij accurater en sneller dan prime dat ik nu gebruik? Evt link naar de juiste site om linx te downloaden? Bedankt alvast

Member Phaetor's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    What vorda said. Als hij onstabiel is crashed hij best snel. Laat hem een kwartierke - half uurke bollen en als hij daar door raakt met acceptabele temps zit ge 9/10 keren wel goed
    Dan kunt ge hem eens een nachtje aan laten staan om volledig zeker te zijn.

iTrader
    512 (100%)
    Ik dacht da je zoals sommige zeggen paar uur moest laten draaien en hem zo telkens te testen. Ok thx zal vnv is zien he. Tot hoeveel ghz draaien de meeste i7 stabiel?max temp 80graden?

iTrader
    17 (100%)
    Mja zoals je zelf zegt niet iedereen heeft zin en tijd om na elke kleine aanpassing zolang te wachten op (imo) niks eigenlijk als home user toch.
    Stress hem gewoon een half uur en als hij stabiel is kan je finetunen. Als hij kort-stabiel blijft na het tweaken kan je hem eens langere tijd stressen.

Uhm 80 graden zou ik zeggen als absolute max na een 6tal uur ja.
    Als je zo'n half uurtje draait zou ik zeggen lage 70's max want dat gaat toch stilletjes omhoog na ettelijke uren.
    Je moet natuurlijk ook onthouden dat dit artificiële testen zijn, met normale toepassingen en games ga je bijna nooit die 100% belasting op 4 cores met 8 threads halen en dus ook nooit die temps.

Maar over die temps is ook al veel gezevert op OC forums, sommige zeggen dat 80 acceptabel is in Linx/prime enzo andere zeggen dan weer dat ze 70 max vinden.

Met mijn 870 @ 4ghz/8threads haal ik na een paar uur stressen temps van ongeveer 76/72/72/72. Dat is met een ambient van 23 graden, als het hier zo ziek heet is gelijk in de zomer knalt dat ook wel omhoog ze.
    Met games komen ze eigenlijk amper in de 60 graden dus dat is al helemaal safe.

Wat zijn je huidige temps?

Approved 9-lifer Smashy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    80°C is inderdaad een goede grens om te stoppen, ga je daar boven best terug verlagen

Member Don Manolo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goblin13 Bekijk bericht
    Tot hoeveel ghz draaien de meeste i7 stabiel?max temp 80graden?
    Hangt er ook allemaal vanaf wat u voltage is van u i7 om op stock te draaien, de ene is al wat meer voltage-hungry als de andere. 4Ghz zou normaal wel moeten lukken.

iTrader
    512 (100%)
    Heb hem ff gedraaid op bijna 3.8ghz en mn temps gingen tot juist 80? Moet ik met alles ineens met stapjes omhoog gaan of beter ineens voldoende ni overdreve meer voltage geven en ram heb ik tot 1600mhz gezet terwijl ik tot 2250 kan gaan. Is veel wikken en wegen. Linx is wel perfect programmake.

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Is veel wikken en wegen.
    Jep, dat is exact wat overclocking is

Over de manier waarop je oc'd: ikzelf gooi altijd men voltage omhoog tot een nummer waarvan ik gelezen heb dat het veilig is. Dan test ik iedere andere setting, en als ik op het einde tevreden ben met de resultaten, breng ik men voltage zo laag mogelijk, om de temperatuur binnen de perken te houden.

Maar de mogelijke manieren om overclocking aan te pakken heb je ongetwijfeld in meerdere guides al gelezen.

Approved 9-lifer kingjulie's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    ² zo doe ik het ook. Is imho de snelste manier. Imho als je gaming stuff koopt maat die 80/70 discussie ook niet uit. We doen toch geen 10 jaar met dezelfde processor.
    op 80° na 6 uur prime als stabiel beschouwen gaat je processor niet na een week om zeep helpen.

iTrader
    512 (100%)
    thx heb ook eerst voltage omhoog gebracht en daarna de rest, mr voor de eerste keer is het toch maar voorzichtiger

iTrader
    10 (100%)
    Kreeg na deze post eigenlijk ook goesting om nog wa harder te overklokken, had hem op 3.8 staan. Nu 4.01 met alle voltages op standaard behalve uncore+vcore voltage. http://img251.imageshack.us/img251/9...z20minlinx.jpg

Approved 9-lifer Smashy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Nice, NH-D14 is ook een super cooler

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dahmer Bekijk bericht
    Nice, NH-D14 is ook een super cooler
    Ja echt geweldige koeler! Denk alleen dak hem nog is moet reseaten wegens het verschil van ong 8 graden tussen mijn heetste core en mijn koelste core. Of is dit normaal? Moet hem in ieder geval zoiezo verwijderen wanneer ik mijn nieuw ram geheugen heb.

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Manolo Bekijk bericht
    Ja echt geweldige koeler! Denk alleen dak hem nog is moet reseaten wegens het verschil van ong 8 graden tussen mijn heetste core en mijn koelste core. Of is dit normaal? Moet hem in ieder geval zoiezo verwijderen wanneer ik mijn nieuw ram geheugen heb.
    Kheb da ook altijd -_- met echt elke koeler (en ik heb er al veel gehad). Denk dat het 'normaal' is, tenzij de cpu & koeler echt perfect lapped zijn ofzo.

iTrader
    512 (100%)
    Das de reden dak corsair H70 gekocht heb en d-14 heb weggedaan wegens zwaardere ram met extra koeling erop

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goblin13 Bekijk bericht
    Das de reden dak corsair H70 gekocht heb en d-14 heb weggedaan wegens zwaardere ram met extra koeling erop
    Kheb gewoon gekeken op de compatibility list en G.E.I.L. Ultra series ram is geen probleem met de d-14. Kheb ook wel eerst ne mail gestuurd om te checken of het wel compatibel zou zijn met mijn mobo en ze zeiden van wel dus hopelijk ist waar he

@ Phaetor : ah ok, spijtig! Had gehoopt men heetste core een paar graden naar beneden te brengen, al heb ik ni te klagen over men temps. Maar toch, hoe koeler hoe beter he

iTrader
    512 (100%)
    Ik heb op mijn h-70 noctuafans op gezet, draaid standaard in begin 31 graden zonder oc uiteraard

iTrader
    10 (100%)
    En die 31 graden zijn idle temps neem ik aan? load temps zou wel heel indrukwekkend zijn

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten