Owja uiteraard idle temps,tzou nogal ne cooler zijn dan lol
Owja uiteraard idle temps,tzou nogal ne cooler zijn dan lol
ik ben totaal geen expert, wat overlocking betreft. ik heb i5core 760 normaal runt hij op 2.8, na wat knoeienrunt hij op 3.2ghz (schomelt) de warmte= moedebord 32°
cpu 27°/28°
kern 1 30°/ tot 36°
kern 2 bijna het zelfde
kern 3 gaat its hoger dan de andere kernen tot 43°
kern 4 34° tot 37°
kan ik overklocken tot 4ghz? mijn ram geheugen 4gb dd3 1333.
wat ik ook wou vragen, is kan ik gemakelijk bios laten flachen? mijn modebord is Gigabyte GA-P55M-UD2, waneer ik mijn pc opstart, staat erop end voor bios flach. maar hoe kun je eigelijk weten of het wel nodig is om je bios te flachen? en ook natuurlijk hoe moet je bios flachen, want volgens mij, kan ik mijn moederbord flachen zonder diskette, gewoon de hdd slecteren, kan iemand mij meer info geven, waar je drivers kunt halen, van je bios om te flachen, en hoe het precis in zijn werk gaat, en ook of het wel nodig is voor deze moderbord dat ik heb? en ook als ik ga flachen, wat zou ik dan verwachten? mijn pc gaat iets sneler lopen? of gewoon, dat ik dan meer opties heb in mijn bios?
groetjes
It is better to keep your mouth close and let people think you are a fool than to open it and remove all douth
knoeien? blijkbaar wel, met turbo alleen al (die standaard aan staat) gaat hij tot 3.46 GHz
na je post te lezen en meer goesting hebben om 10 minuten tijd te nemen om al je typfouten er uit te halen denk ik dat je beter eens wat overclocking guides gaat lezen voor je hier vragen stelt... omdat een bios flash geen driver is
in het kort, drivers = software die je nodig hebt in een besturingssysteem om je hardware te gebruiken
bios heeft niks te maken met je besturingssysteem
ps :
thread hijack =![]()
Je kan in het vervolg de edit functie misschien gebruiken in plaats van tweemaal onder elkaar te posten. Kan zijn dat turbo niet ingeschakeld is in bios, eerst intel speedstep enable en intel turbo boost ook enable pakken. Voor u bios te flashen zal je moeten gaan zien op de site van u moederbord, in u geval gigabyte.
ik heb gebelt naar waar ik die pc heb laten samen stellen, die runt nu op 3.4ghz, (ik ben er tevreden mee ik wou eigelijk 4ghz, maar soit liever 3.4, dan mijn pc omzeep helpen) en die zei over bios flach moet ik gewoon de "driver" of hoe je dat ook mag noemen, op een usb stick zetten, en bij het starten krijg ik druk end voor bios flach, dan moet ik de gedownloade bestand slecteren, en laten flachen. hij zei ook die ga eerst kijken naar de bestand of het wel de juiste is, zo niet gaat hij ook niet flachen, dus in principe kan er niks fout lopen volgens hun. nu ff gaan zoeken, naar die bestand om te downloaden
thx voor je reactie
Vanavond thuis terug, kan ik eens testen wat hier is besproken geweest
Daarom @Don Manolo: nog geen tyd gehad ivm u pm
voila ik heb mijn bios gflacht, via usb stick zonder probs, echt een super moederbord, ik had liever een gigabyte p55 ud7 genome, maar na paar maand zal ik die ook wel nemen. die is super goed om te overlocke, je hoeft zelfs niet in bios te zitten om te overlocken, gewoon op je moederbord zelf.
met welke versie heb je je bios eigenlijk geflashed?
knopkes gebruiken op je moederbord om te overclocken kan ik ook sterk afraden, je hebt daar nooit alle opties die je nodig hebt om stabiel te overclocken
9/10 heb je de andere features op dat bord ook totaal niet nodig, high end moederborden zijn er niet voor gasten die een beetje gaan overclocken, die zijn er voor extreme overclockers
prestatie per watt lijkt me niet zo efficientbij oc.
slijtage bij hardware...
met deze versie p55mud2.f7, of is er mss een andere versie? wat die modebord beterft, ik zou die niet enkel willen om mss later te overcloken, maar omdat hij veel meer opties heeft
maar ik zal eerst nog wat treads lezen, en artikels, en wat leren voor ik ga overlocken,
Klopt, ipv 20 jaar gaat je CPU maar 15 jaar meegaan. Dat is ~10 jaar langer dan dat de gemiddelde gebruiken hem gebruikt, en 12 jaar langer dan dat ik mijn CPU's gebruik.
(jaartallen zijn fictief, maar het scenario klopt: extra slijtage door OC is miniem als je meerekent hoe snel iets outdated is)
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)