Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 21 t/m 35 van 35

Discussie: Stats OC i7 930

Approved 9-lifer Goblin13's schermafbeelding
    iTrader
    502 (100%)
    Owja uiteraard idle temps,tzou nogal ne cooler zijn dan lol

Member Phaetor's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Manolo Bekijk bericht
    Kheb gewoon gekeken op de compatibility list en G.E.I.L. Ultra series ram is geen probleem met de d-14. Kheb ook wel eerst ne mail gestuurd om te checken of het wel compatibel zou zijn met mijn mobo en ze zeiden van wel dus hopelijk ist waar he

@ Phaetor : ah ok, spijtig! Had gehoopt men heetste core een paar graden naar beneden te brengen, al heb ik ni te klagen over men temps. Maar toch, hoe koeler hoe beter he
    Ja weet ge, probeer het ne keer. Het kan nooit kwaad.
    Bij de duo cores indertijd had ik da wel minder. Maar ja dat waren dan ook maar 2 cores... de Q6600, de Q9550 en nu die i7. Kheb nooit anders gehad. Kan ook gewoon aan mij liggen weetje ^^

Member ouarachi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phaetor Bekijk bericht
    Ja weet ge, probeer het ne keer. Het kan nooit kwaad.
    Bij de duo cores indertijd had ik da wel minder. Maar ja dat waren dan ook maar 2 cores... de Q6600, de Q9550 en nu die i7. Kheb nooit anders gehad. Kan ook gewoon aan mij liggen weetje ^^
    ik ben totaal geen expert, wat overlocking betreft. ik heb i5core 760 normaal runt hij op 2.8, na wat knoeien runt hij op 3.2ghz (schomelt) de warmte= moedebord 32
    cpu 27/28
    kern 1 30/ tot 36
    kern 2 bijna het zelfde
    kern 3 gaat its hoger dan de andere kernen tot 43
    kern 4 34 tot 37

kan ik overklocken tot 4ghz? mijn ram geheugen 4gb dd3 1333.

wat ik ook wou vragen, is kan ik gemakelijk bios laten flachen? mijn modebord is Gigabyte GA-P55M-UD2, waneer ik mijn pc opstart, staat erop end voor bios flach. maar hoe kun je eigelijk weten of het wel nodig is om je bios te flachen? en ook natuurlijk hoe moet je bios flachen, want volgens mij, kan ik mijn moederbord flachen zonder diskette, gewoon de hdd slecteren, kan iemand mij meer info geven, waar je drivers kunt halen, van je bios om te flachen, en hoe het precis in zijn werk gaat, en ook of het wel nodig is voor deze moderbord dat ik heb? en ook als ik ga flachen, wat zou ik dan verwachten? mijn pc gaat iets sneler lopen? of gewoon, dat ik dan meer opties heb in mijn bios?

groetjes
    It is better to keep your mouth close and let people think you are a fool than to open it and remove all douth

Approved 9-lifer Smashy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    knoeien? blijkbaar wel, met turbo alleen al (die standaard aan staat) gaat hij tot 3.46 GHz

na je post te lezen en meer goesting hebben om 10 minuten tijd te nemen om al je typfouten er uit te halen denk ik dat je beter eens wat overclocking guides gaat lezen voor je hier vragen stelt... omdat een bios flash geen driver is
    in het kort, drivers = software die je nodig hebt in een besturingssysteem om je hardware te gebruiken
    bios heeft niks te maken met je besturingssysteem

ps :
    thread hijack =

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dahmer Bekijk bericht
    knoeien? blijkbaar wel, met turbo alleen al (die standaard aan staat) gaat hij tot 3.46 GHz

na je post te lezen en meer goesting hebben om 10 minuten tijd te nemen om al je typfouten er uit te halen denk ik dat je beter eens wat overclocking guides gaat lezen voor je hier vragen stelt... omdat een bios flash geen driver is
    in het kort, drivers = software die je nodig hebt in een besturingssysteem om je hardware te gebruiken

ps :
    thread hijack =
    ok tis geen driver, en ik weet ook wel wat drivers zijn, ik bedoelde waar ik de nodige ding kan vinden, om een bios flach te doen. je moet niet moeilijk doen, over mijn spelling je versta mij perfect

iTrader
    0

ps :
    thread hijack =
    trouwens turbo staat niet standaard aan, want toen ik die pc had runt hij op 2.8ghz

Member Don Manolo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Je kan in het vervolg de edit functie misschien gebruiken in plaats van tweemaal onder elkaar te posten. Kan zijn dat turbo niet ingeschakeld is in bios, eerst intel speedstep enable en intel turbo boost ook enable pakken. Voor u bios te flashen zal je moeten gaan zien op de site van u moederbord, in u geval gigabyte.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Manolo Bekijk bericht
    Je kan in het vervolg de edit functie misschien gebruiken in plaats van tweemaal onder elkaar te posten. Kan zijn dat turbo niet ingeschakeld is in bios, eerst intel speedstep enable en intel turbo boost ook enable pakken. Voor u bios te flashen zal je moeten gaan zien op de site van u moederbord, in u geval gigabyte.
    ik heb gebelt naar waar ik die pc heb laten samen stellen, die runt nu op 3.4ghz, (ik ben er tevreden mee ik wou eigelijk 4ghz, maar soit liever 3.4, dan mijn pc omzeep helpen) en die zei over bios flach moet ik gewoon de "driver" of hoe je dat ook mag noemen, op een usb stick zetten, en bij het starten krijg ik druk end voor bios flach, dan moet ik de gedownloade bestand slecteren, en laten flachen. hij zei ook die ga eerst kijken naar de bestand of het wel de juiste is, zo niet gaat hij ook niet flachen, dus in principe kan er niks fout lopen volgens hun. nu ff gaan zoeken, naar die bestand om te downloaden

thx voor je reactie

Approved 9-lifer Goblin13's schermafbeelding
    iTrader
    502 (100%)
    Vanavond thuis terug, kan ik eens testen wat hier is besproken geweest
    Daarom @Don Manolo: nog geen tyd gehad ivm u pm

iTrader
    0
    voila ik heb mijn bios gflacht, via usb stick zonder probs, echt een super moederbord, ik had liever een gigabyte p55 ud7 genome, maar na paar maand zal ik die ook wel nemen. die is super goed om te overlocke, je hoeft zelfs niet in bios te zitten om te overlocken, gewoon op je moederbord zelf.

Member Don Manolo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goblin13 Bekijk bericht
    Vanavond thuis terug, kan ik eens testen wat hier is besproken geweest
    Daarom @Don Manolo: nog geen tyd gehad ivm u pm
    Geen enkel probleem, laat maar weten of het iets heeft uitgehaald.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ouarachi Bekijk bericht
    voila ik heb mijn bios gflacht, via usb stick zonder probs, echt een super moederbord, ik had liever een gigabyte p55 ud7 genome, maar na paar maand zal ik die ook wel nemen. die is super goed om te overlocke, je hoeft zelfs niet in bios te zitten om te overlocken, gewoon op je moederbord zelf.
    Als dat de reden is dat je een ander moederbord koopt vind dat ik echt weggesmeten geld... Overclocken via u moederbord is trouwens brol.

Approved 9-lifer Smashy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ouarachi Bekijk bericht
    met welke versie heb je je bios eigenlijk geflashed?

knopkes gebruiken op je moederbord om te overclocken kan ik ook sterk afraden, je hebt daar nooit alle opties die je nodig hebt om stabiel te overclocken
    9/10 heb je de andere features op dat bord ook totaal niet nodig, high end moederborden zijn er niet voor gasten die een beetje gaan overclocken, die zijn er voor extreme overclockers

Member SuperstarDragon's schermafbeelding
    iTrader
    80 (100%)
    prestatie per watt lijkt me niet zo efficient bij oc.

slijtage bij hardware...

iTrader
    0
    met welke versie heb je je bios eigenlijk geflashed?

knopkes gebruiken op je moederbord om te overclocken kan ik ook sterk afraden, je hebt daar nooit alle opties die je nodig hebt om stabiel te overclocken
    9/10 heb je de andere features op dat bord ook totaal niet nodig, high end moederborden zijn er niet voor gasten die een beetje gaan overclocken, die zijn er voor extreme overclockers
    met deze versie p55mud2.f7, of is er mss een andere versie? wat die modebord beterft, ik zou die niet enkel willen om mss later te overcloken, maar omdat hij veel meer opties heeft

maar ik zal eerst nog wat treads lezen, en artikels, en wat leren voor ik ga overlocken,

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperstarDragon Bekijk bericht
    prestatie per watt lijkt me niet zo efficient bij oc.

slijtage bij hardware...
    Klopt, ipv 20 jaar gaat je CPU maar 15 jaar meegaan. Dat is ~10 jaar langer dan dat de gemiddelde gebruiken hem gebruikt, en 12 jaar langer dan dat ik mijn CPU's gebruik.

(jaartallen zijn fictief, maar het scenario klopt: extra slijtage door OC is miniem als je meerekent hoe snel iets outdated is)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten