Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: i7 920

Member
    iTrader
    16 (100%)

i7 920

Hey,

ik heb opt moment eig geen ervaring met overclocken, buiten dan wat geprul met ASUS bordje thuis in een programmake in windows, dus ik denk niet dat dat telt. Maar, mijn vraag...

Thuis heb ik een E8400 steken die standaard op 3 Ghz draait en die voelt veel sneller aan dan mijn i7 - 920 op 2.66 Ghz in dagelijks gebruik, voor gewoon basisdingen lijkt die E8400 echt veel sneller...Nehalem architectuur zou op zich sneller moeten zijn ondanks die lagere clocksnelheiden.

Gaat overclocken een groot verschil uitmaken?

jie,
    Tom

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Draai anders eens wat benchmarks ofzo op beide systemen, om een gevoel te krijgen over het verschil.

Ik verwacht toch dat de twee voor single-thread processen ongeveer even snel zouden moeten zijn, en als je onder 'dagelijks gebruik' vooral surfen/office/etc bedoelt, dan ben je toch hdd capped daarin, cpu gaat niet veel uitmaken na een zeker niveau.

Iig, de core i7 920 overclocked heel makkelijk, maar ik ben twijfelachtig over het onmiddellijk merkbaar effect. In synthetische benchmarks enzo gaat het duidelijk zijn, maar in games is het verschil al weer een pak kleiner, simpelweg omdat je bottleneck ergens anders gaat zitten. Zie hier bv benchmarks in games op hoogste kwaliteit (aka: gpu is bottleneck en de test gaat na of hogere cpu de gpu kan ontlasten): Core i7 overclocking and gaming performance - Overclock.net - Overclocking.net

Langs de andere kant kost het echt geen moeite en kan het alleen maar helpen.
    In der Beschršnkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

Member
    iTrader
    16 (100%)
    uhu, geen moeite buiten het leren ervan (wij mij enerzijds wle interesseert) en de kosten van een aftermarket koeler , ok, das ook maar nen euro of 30 vr nen Mugen 2 fzo, mah toch...hdd capped, mja, dat kan wel, maar mijn schijf bij mijnen i7 is een single platter Sata2 7200.12 van seagate, terwjil die thuis een hele oude SATA is...dusja , maar mss dat ik er mij eens mee bezighou binnenkort ^^

iTrader
    1 (100%)
    Vreemd, draai toch eens snel wat benchmarks dan, kan evengoed zijn dat je iets (al kan ik niet zo meteen gokken wat) niet goed hebt ingesteld.

Crew Member Gamer's schermafbeelding
    iTrader
    302 (100%)
    Juiste drivers geinstalleerd ?
    i7 is sneller, maar niet in alles.
    Steek er een SSD in en je merkt beter het verschil.

Member
    iTrader
    16 (100%)
    mja, idd, over SSD ben ik aan het twijfelen eigenlijk, denk dat het wel het geld waard is, maar is wel veel geld en ik kan eig wel wachten soms maar de proc hebbek nu al ,maar daar willek de max uithalen dus... extra drivers van mobo eig niet geinstalleerd, op mijn vista wel, maar in W7 leek me dat niet nodig, omdattie de meest eal herkend, maar misschien toch maar eens doen...meot trouwens eens deftig in bios kijken, want ram geheugen loopt maar op 1066 ipv 1333 Mhz, maar goed, wie gaat dat verschil zien

Member Dracozirion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thombose Bekijk bericht
    mja, idd, over SSD ben ik aan het twijfelen eigenlijk, denk dat het wel het geld waard is, maar is wel veel geld en ik kan eig wel wachten soms maar de proc hebbek nu al ,maar daar willek de max uithalen dus... extra drivers van mobo eig niet geinstalleerd, op mijn vista wel, maar in W7 leek me dat niet nodig, omdattie de meest eal herkend, maar misschien toch maar eens doen...meot trouwens eens deftig in bios kijken, want ram geheugen loopt maar op 1066 ipv 1333 Mhz, maar goed, wie gaat dat verschil zien
    Imho 10k rpm drives > SSD
    HDD's schrijven sneller en hebben ook een langere lifetime

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dracozirion Bekijk bericht
    Imho 10k rpm drives > SSD
    HDD's schrijven sneller en hebben ook een langere lifetime
    Sequentieel schrijven is een van de minst belangrijke zaken die er zijn, en een 10k rpm schijf schrijf zelfs niet sneller dan de nieuwe modellen. Om nog maar te zwijgen over de invloed van acces times.
    Er zijn nog geen echte cijfers over SSD falen, dus uitspraken hierover zijn moeilijk. 3 jaar garantie zou iig voldoende moeten zijn.

Iedereen zijn mening, maar de jouw is gewoon verkeerd in dit geval.

grafiekje over schrijven: http://techreport.com/r.x/sandforce-...tune-write.gif

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vorda Bekijk bericht
    Sequentieel schrijven is een van de minst belangrijke zaken die er zijn, en een 10k rpm schijf schrijf zelfs niet sneller dan de nieuwe modellen. Om nog maar te zwijgen over de invloed van acces times.
    Er zijn nog geen echte cijfers over SSD falen, dus uitspraken hierover zijn moeilijk. 3 jaar garantie zou iig voldoende moeten zijn.

Iedereen zijn mening, maar de jouw is gewoon verkeerd in dit geval.

grafiekje over schrijven: http://techreport.com/r.x/sandforce-...tune-write.gif
    Ik zou zeggen SSD om te booten, raptor voor de rest
    http://www.xlr8yourmac.com/IDE/SSD_v...ptor/qb_rw.png
    http://www.xlr8yourmac.com/IDE/SSD_v...ptor/qb_sw.png
    http://www.xlr8yourmac.com/IDE/SSD_v...aptor/qb_w.png
    Laatst gewijzigd door Dracozirion; 13 juni 2010 om 13:04

iTrader
    1 (100%)
    Man man man.. Zoals ik dus zei: grote sequentiŽle writes die gelimiteerd zijn door HDD gebeuren zo goed als nooit. Behalve als jij heel de dag meerdere gigabytes zit te copy pasten.

De meeste sequentiŽle writes zijn zaken zoals Fraps en torrents, en die zijn gelimiteerd aan je FPS (fraps) of verbinding (torrents).

Komt nog eens bij dat die test hierboven een verouderde SSD (met in dit geval een heel hoge acces time bij writes) vergelijkt. In mijn link staan duidelijke vergelijkingen met recente modellen.

Raptors zijn uitgerangeerd in huidige PCs. Voor snelle boot/OS/game (indien nodig) schijven gebruik je beter SSD's, voor een data schijf gebruik je beter een gewone F3/Black/Green, die veel stiller is, minder stroom gebruikt en minder warmte maakt.

Behalve als je dus een hele dag zit te copy pasten.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vorda Bekijk bericht
    Man man man.. Zoals ik dus zei: grote sequentiŽle writes die gelimiteerd zijn door HDD gebeuren zo goed als nooit. Behalve als jij heel de dag meerdere gigabytes zit te copy pasten.

De meeste sequentiŽle writes zijn zaken zoals Fraps en torrents, en die zijn gelimiteerd aan je FPS (fraps) of verbinding (torrents).

Komt nog eens bij dat die test hierboven een verouderde SSD (met in dit geval een heel hoge acces time bij writes) vergelijkt. In mijn link staan duidelijke vergelijkingen met recente modellen.

Raptors zijn uitgerangeerd in huidige PCs. Voor snelle boot/OS/game (indien nodig) schijven gebruik je beter SSD's, voor een data schijf gebruik je beter een gewone F3/Black/Green, die veel stiller is, minder stroom gebruikt en minder warmte maakt.

Behalve als je dus een hele dag zit te copy pasten.
    Alle dan da's uw mening, maar voor de prijs /gb blijf ik toch nog bij raptors/velociraptors.

Member Samus007's schermafbeelding
    iTrader
    89 (99%)
    SSD als boot en gewone 7200 rpm schijf als storage geeft je het beste van de 2, boot eens vanop een SSD of een raptor, raptors zijn niet meer intressant tov huidendaagse SSD's naar mijn bescheiden mening, raptors lezen een pak trager dan SSD en hebben een pak minder storage dan een klassieke HDD, raptors zijn echt passe en rechtvaardigen hun aankoop niet meer.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samus007 Bekijk bericht
    SSD als boot en gewone 7200 rpm schijf als storage geeft je het beste van de 2, boot eens vanop een SSD of een raptor, raptors zijn niet meer intressant tov huidendaagse SSD's naar mijn bescheiden mening, raptors lezen een pak trager dan SSD en hebben een pak minder storage dan een klassieke HDD, raptors zijn echt passe en rechtvaardigen hun aankoop niet meer.
    Ik had het tbh wel over het schrijven maar swat x)

Member Samus007's schermafbeelding
    iTrader
    89 (99%)
    weet ik wel, raptors zijn gewoon hun aankoop niet meer waard, dat bedoel ik eigenlijk, SSD om te booten en progs op te zetten + een gewone HDD is veel efficienter dan raptorschijven.

Member Goblin13's schermafbeelding
    iTrader
    512 (100%)
    Ik heb nu ssd 80g v win7 enkel mr als ik er nu 1 bij zet dezelfste in raid0 gaat mijn pc dan nÚg sneller starten en draaien? Nu duurt heropstarte
    20 sec. En kan direct alles gebruiken... Wou hem mss nog sneller laten draaien, momenteel met i7 930 op 3,5 ghz.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten