Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: i7 920

Member
    iTrader
    16 (100%)

i7 920

Hey,

ik heb opt moment eig geen ervaring met overclocken, buiten dan wat geprul met ASUS bordje thuis in een programmake in windows, dus ik denk niet dat dat telt. Maar, mijn vraag...

Thuis heb ik een E8400 steken die standaard op 3 Ghz draait en die voelt veel sneller aan dan mijn i7 - 920 op 2.66 Ghz in dagelijks gebruik, voor gewoon basisdingen lijkt die E8400 echt veel sneller...Nehalem architectuur zou op zich sneller moeten zijn ondanks die lagere clocksnelheiden.

Gaat overclocken een groot verschil uitmaken?

jie,
    Tom

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Draai anders eens wat benchmarks ofzo op beide systemen, om een gevoel te krijgen over het verschil.

Ik verwacht toch dat de twee voor single-thread processen ongeveer even snel zouden moeten zijn, en als je onder 'dagelijks gebruik' vooral surfen/office/etc bedoelt, dan ben je toch hdd capped daarin, cpu gaat niet veel uitmaken na een zeker niveau.

Iig, de core i7 920 overclocked heel makkelijk, maar ik ben twijfelachtig over het onmiddellijk merkbaar effect. In synthetische benchmarks enzo gaat het duidelijk zijn, maar in games is het verschil al weer een pak kleiner, simpelweg omdat je bottleneck ergens anders gaat zitten. Zie hier bv benchmarks in games op hoogste kwaliteit (aka: gpu is bottleneck en de test gaat na of hogere cpu de gpu kan ontlasten): Core i7 overclocking and gaming performance - Overclock.net - Overclocking.net

Langs de andere kant kost het echt geen moeite en kan het alleen maar helpen.
    In der Beschršnkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

Member
    iTrader
    16 (100%)