Effe de situatie schetsen:
Asus p5q pro
Intel q9550
4Gb Corsair PC8500 Dominator
2 x HD5870
Thermalright TRUE black 120 cooler
Coolermaster Real Power M1000
Ik heb al maanden een perfect stabiele overclock kunnen bereiken van 3.4GHz in Vista 32bit en Windows 7 32 bit/64 bit. Omdat ik nu 2 HD5870 grafische kaarten in crossfire heb zitten, wou ik verder overclocken naar 3.6 of hoger indien mogelijk. Dus ik heb het corsair PC8500 geheugen gekocht om een hogere fsb te kunnen instellen zonder me zorgen te maken over de stabiliteit van het geheugen. Nu komt het vreemde:
In Vista 32bit: perfect stabiel op 3.6Ghz, met temperaturen onder de 60°C met intelburntest, en een vcore van 1.2V.
Windows 7 (RC): volgens OCCT en Intelburntest (laatste versies), is mijn cpu perfect stabiel met dezelfde temperaturen als in Vista. Echter hier crashed het systeem willekeurig, het maakt niet uit wat ik aan het doen ben. De crash is een freeze, met na enkele seconden een blauw scherm (geen BSOD met error code, maar volledig blauw) en zo blijft het tot ik handmatig reset.
Ik vind het probleem niet (verhogen van vcore helpt niet) en begrijp niet waarom het enkel in windows 7 is. Heeft er iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren