Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member GhO$T's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)

kan overclock winxp 'dooddoen' ;) en vraagje over oc amd64 Newcastle

Hello,

tzit dus zo, ben hier pctje aan't maken (niet voor mezelf); met een AMD64 3200+ (s754) cpu op een MSI K8T Neo mobo.

Hardware in elkaar steken ging verbazend vlot, alles in 1x juist in elkaar gestoken (niet van mijn gewoonte ); xp erop zetten ging al wat minder vlot, aangezien ik nog nooit met sata gewerkt had. Maar na paar mislukte pogingen en wat opzoeken toch de juiste driver gevonden en die kunnen inladen. Daarna niks van mizerie meer gehad, alle drivers, sp2,... enzo erop gezwierd en alles bleek goed te werken.

Maar een eind later is er toch mizerie van gekomen, op een bepaald moment wilde windows niet meer laden, de pc gaat normaal aan, maar op het moment dat het windows laadvenster moet verschijnen kwam er gewoon niks meer, scherm bleef aanstaan net zoals pc maar er kwam niks...
    Heb dan uiteindelijk opnieuw die sata drivers via diskette moeten installeren en opnieuw windows herinstalleren.

Voor de pc niet meer wilde starten heb ik ook wat de fsb zitten veranderen, maar niet meer dan 15mhz en ik heb dat dan ook ongedaan gemaakt.
    Maar ondertussen ook al iets gelezen van iemand die ook problemen had met zo'n sata hdd die telkens een paar dagen achter windows installatie plots dienst weigerde; en volgens zijn pc winkel lag dat aan verouderde sata drivers die op de cd van zijn mobo zouden gestaan hebben.

Nu hoop ik dat er mij hier iemand kan zeggen als je door overclocken uw windows permanent naar de zak kan helpen? Want moest het door oc zijn is er niks aan de hand, dan blijf ik er nu gewoon af. Maar als het een sata probleem zou zijn dan heb ik een groter probleem natuurlijk, ik ga geen pc bezorgen die de volgende dag misschien al niet meer opstart...

enne bestaat er nog ziets als een algemene regel welke cpu's niet en wel goed oc'baar zijn (ooit heb ik er mij nog wa mee bezig gehouden, maar nu al lang niet meer dus ben niet echt op de hoogte), dus kan er iemand zeggen als deze newcastle die ik hier heb goed zou oc'baar zijn of niet? Of hangt dat af van cpu tot cpu zonder dat het uitmaakt van welk type die is?

Member BoBo_Tnb's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    zoiets is ook mij ne keer overgekomen
    ik was ook bezig met oc"en (timing veranderd en fbs), na 10 Mhz kon mijn ramm of cpu of graka nie meer mee. MIjn scherm ging nie meer aan, dus heb ik cmos gereset.
    tijdens het opstarten kreeg ik geen win xp laadvensterke , maar wel een zwaart scherm met text, da sommige files werden beschadigd of zijn weg

dus ja, ik denk nie da t aan u sata srivers ligt

Member brechtvm's schermafbeelding
    iTrader
    42 (98%)
    te hoge htt denk ik -> >1000
    en da moete vermijden
    da is wa ik denk é
    .: Toshiba A100-768 (T7400 - 1gb Ram - 100gb Hdd - x1400) / Dell Latitude E6500 (T9400 - 4Gb Ram) :.

Member BerT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ge moet altijd ongeveer dicht ( onder ) de 1000 mhz htt zitten ... maar ik denk eerder dat het u agp lock is die niet locked.

Bij de msi zet dan u agp is bios is op 67 ...

Gebruik enkel sata poorten het dichst bij de cpu ....
    AMD64 Winchester 3200+ (GPHW ) || Msi Neo2 Platinum s939 || MSI NX6600GT || OCZ Powerstream 520W || 650GB + 74GB WD Raptor || 4 x 256 KingstonHyperX (BH5) ||Aopen XL || H2O By Storm 4 || Super Pi : 31s

Member GhO$T's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    owk thx voor replay's; en blijkbaar moete tegenwoordig inderdaad met heel wa meer rekening houden als ge gaat oc'en enzo , ff die guide hier zitten lezen in de sticky.
    Mor alles staat er nu weer op en het bolt al de hele namiddag aan een stuk en dan nog wa benchen en zware toepassingen draaien en voor de rest eraf blijven

en de hdd zit inderdaad in dichste poort bij cpu (niet dat ik erom gedaan heb natuurlijk )

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten