Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member analesex's schermafbeelding
    iTrader
    1 (60%)

AMD 2500+ BARTON OC'en?

kheb dus nen 2500+ Barton op een ASUS a7n8x-x mobo me 512 DDR pc3200 van Corsair.

hier is een screenshot

Mijn vraag: staat alles goed? fsb, voltage, multiplier...
    En mag ik voltage nog hoger zetten?
    Of wat kan ik nog veranderen om hem sneller te laten draaien?
    thx

Banned flov007's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    uwe voltage staat precies nogal hoog...

Member
    iTrader
    4 (83%)
    Ge kunt zien voor FSB nog hoger te zetten (als u ram meekan)... kan zjin dat ge daarvoor meer voltage moet geven en toestanden...

Kzou beginnen met es de FAQ/HOW TO OVERCLOCK GUIDE te lezen (tis een sticky voor iets)... gaat ge al veel wijzer uit worden...

Indien ge dan nog vragen hebt kunt ge ze nog stellen eh...

Opt eerste zicht ziet alles der op uwen screenshot goed uit, kzie zelfs dat je voltage verhoogt hebt... mooie overclock (en mooie prestatiewinst), maar praktisch iedere Barton 2500+ doet dit ..

EDIT: zoals dien hierboven zegt.. u voltage staat precies nogal hoog... maar goed, kan nu eenmaal zijn dat uwe cpu dit nodig heeft (draait toch standaard ook al 1.65 dachtek). Ge kunt eventueel zien om die te verlagen.. of proberen de snelheid nog meer de hoogte in te duwen
    Laatst gewijzigd door Puijken; 10 februari 2005 om 23:24

iTrader
    1 (60%)
    ja, heb de sticky gelezen, maar vind dus niet echt een antwoord, vooral die voltage... weet dak er voorzichtig mee moet zijn dus ja, daarmee vraag ik het hier
    En ook die multiplier, mag die nu hoger want dat lijkt mij ook niet duidelijk in de sticky

en ja die voltage is standaard 1.65
    Laatst gewijzigd door analesex; 10 februari 2005 om 23:26

Member
    iTrader
    4 (83%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door analesex
    ja, heb de sticky gelezen, maar vind dus niet echt een antwoord, vooral die voltage... weet dak er voorzichtig mee moet zijn dus ja, daarmee vraag ik het hier
    En ook die multiplier, mag die nu hoger want dat lijkt mij ook niet duidelijk in de sticky
    Voltage mag voor Barton vind ik persoonlijk max ergens 1.85 op luchtkoeling, en 1.95 op waterkoeling.. Dees vind ik goede waarden voor dagelijks gebruik.. Voor benches moogt ge natuurlijk hoger gaan.. als u temperaturen het toelaten natuurlijk .

In princiepe zijt ge best dat ge voor een zo hoog mogelijk FSB gaat, in combinatie met een zo hoog mogelijk multiplier. Zoals het in de sticky staat uitgelegd (denkek).

200x10 = 2000 Mhz
    250x8 = 2000 Mhz

Dit laatste is echter een stuk sneller omdat de FSB een stuk de hoogte in gaat, dit betekent dus dat je eigenlijk je volledige systeem overclockt (geheugen, ...) en niet enkel je cpu... Dit is wel moeilijker (omdat je geheugen natuurlijk ook moet meekunnen) maar levert wel een grotere winst op. Ook is het zo dat lang niet alle CPU's unlocked zijn, Bartons van voor een bepaalde week zijn unlocked (weetni meer precies tot welke week, ben der al te lang uit ). De andere zijn gelocked, en hierbij zal je dus je multi niet kunnen veranderen.

De prestatiewinst is in ieder geval het hoogste als je een hoge FSB draait, in combinatie met de hoogste multiplier waarop je systeem nog stabiel is...

BELANGRIJK:

Let er ook op dat je geheugensnelheid gelijk is aan je FSB... bij NforceČ systemen is dit nogal belangrijk omdat de chipset beschikt over een hele hoop optimalisaties als het geheugen dezelfde snelheid heeft als de FSB.

iTrader
    1 (60%)
    da laatste snap ik ni echt geheugensnelheid

Member
    iTrader
    4 (83%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door analesex
    da laatste snap ik ni echt geheugensnelheid
    Ja de snelheid van u geheugen... kunt ge ook terugvinden in Superpi (tabblad Memory)... daar staat "Frequency"... die moet gelijk zijn aan u FSB... om beste prestaties te hebben..

Member CubeCuyp's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Puijken bedoelt in CPU-Z...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten