Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Approved 9-lifer
    iTrader
    9 (100%)

NASA en het alziende oog

NASA - Detail Observed from 10 Feet away with Curiosity's ChemCam

NASA - Mars Science Laboratory
    (foto 26 in de gallery)

Detail Observed from 10 Feet away with Curiosity's ChemCam This image displays the type of detail discernable with the telescopic camera of the Chemistry and Camera (ChemCam) instrument on the Mars Science Laboratory mission's Curiosity rover. The instrument uses a telescope for spectroscopic analysis of chemical elements in targets such as rocks or soil. The same telescope serves the instrument's camera, called the remote microimager. For this image, the remote microimager photographed a dollar bill from 10 feet (3 meters) away. ChemCam was conceived, designed and built by a U.S.-French team led by Los Alamos National Laboratory in Los Alamos, N. M.; NASA's Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Calif.; the Centre National d'Études Spatiales (the French government space agency); and the Centre d'Étude Spatiale des Rayonnements at the Observatoire Midi-Pyrénées, Toulouse, France. JPL, a division of the California Institute of Technology in Pasadena, manages the Mars Science Laboratory mission for the NASA Science Mission Directorate, Washington. This mission will land a rover named Curiosity on Mars in August 2012. Researchers will use the tools on the rover to study whether the landing region has had environmental conditions favorable for supporting microbial life and favorable for preserving clues about whether life existed.
    Interessante keuze om de kwaliteit van een camera te tonen!

Dingen zien die er niet zijn, enzo?

* "Om de dollar, zo'n iconisch stuk papier, te eren!"
    * "Omdat het een voor de hand liggende keuze is!"
    * "Een goed grapje NASA van om de nutjobs gek te maken!"
    * "Het is maar een afbeelding!"
    * "Waar houdt gij u mee bezig!"
    * Foto van "Aliens"-guy

Wees origineel aub!
    Laatst gewijzigd door Cranberry; 6 augustus 2012 om 00:00
    Brilpoetsdoekje
    om nom nom

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (100%)
    OK Go - Here It Goes Again - YouTube

ps: ik weet niet welke mod er dit verplaatst heeft naar het wetenschapsforum, maar ik vind het een belediging.

Maar goed: voor een ernstig antwoord: Geldbriefjes worden vaak gebruikt in foto's om de schaal van iets aan te duiden. In onze geologielessen werd dat bvb constant gedaan voor foto's van gesteenten. (dus een aantal gesteenten worden samen met een bankbriefje gefotografeerd) Politieagenten doen dat ook als ze vlug foto's nemen van voetafdrukken etc...

Een bankbriefje is gewoon een van de weinige universele objecten waarvan iedereen ongeveer een idee heeft hoe groot het is. Ik kan eigenlijk zelfs niet direct een ander object noemen dat iedereen kent en dat altijd even groot is, misschien een potlood of een balpen, ofzo, maar da's niet altijd zo duidelijk om te fotograferen als de mooie rechthoek van een bankbriefje.
    Laatst gewijzigd door Tr1ploid; 6 augustus 2012 om 11:42
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Mja iets waarvan iedereen zeker in de VS de grootte kent aangezien al hun briefjes even groot zijn en dat dan nog genoeg details heeft zodat het inzoomen op iets slaat.

Natuurlijk wat ze ook genomen hadden er had wel een samenzwering achter gezeten.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Idd, denk ook dat het gewoon is omdat bijna iedereen in de VS zo'n briefje wel in huis heeft of toch al 1000de keren vast gehad heeft, het is dan ook makkelijker om er een idee van te hebben.
    Het is in dat geval ook makkelijker om een idee te krijgen van hoeveel detail er getoond word, wat bij een ander object niet altijd even gemakkelijk is.

Maar je hebt altijd mensen die achter alles iets zoeken he. (Er staat een hidden aliens message in deze tekst btw)

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (100%)
    Moest ik overigens een massale overname van de wereld aan het plannen zijn met mijn illuminati of wat dan ook, ga ik me niet bezighouden met foto's van bankbriefjes die iedereen al kent de wereld in te sturen. 't Is niet dat dat oog nu naar u kan kijken vanuit uw scherm, he. Wat zou het nut zijn? Alle samenzwering-theoristen worden al paranoïde van dat oog, waarom zouden ze dat beeld dan nog eens extra de wereld insturen?
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cranberry Bekijk bericht
    * "Om de dollar, zo'n iconisch stuk papier, te eren!"
    * "Omdat het een voor de hand liggende keuze is!"
    * "Een goed grapje NASA van om de nutjobs gek te maken!"
    * "Het is maar een afbeelding!"
    * "Waar houdt gij u mee bezig!"
    * Foto van "Aliens"-guy!
    Als je al weet waarom het zever is, waarom post je het dan nog?

Banned beyl's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weeral ne conspiracy ontdekt?

Lay off those paddo's

Banned
    iTrader
    0
    de Illuminati plant patatten in mijn hof

Approved 9-lifer KO's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Staat in het juiste forum nu
    Forbidden
    You don't have permission to access /forum on this server.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Deze thread wordt nu gesponsord door de illuminati

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wikkesman Bekijk bericht
    de Illuminati plant patatten in mijn hof
    bientjes

†15-02-2012†

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht
    Een bankbriefje is gewoon een van de weinige universele objecten waarvan iedereen ongeveer een idee heeft hoe groot het is. Ik kan eigenlijk zelfs niet direct een ander object noemen.
    Ik gebruik altijd een aansteker (BIC uiteraard).
    .

Member
    iTrader
    4 (100%)
    1) Die foto is genomen om wat Tr1plo1d zei over de grootte van een bankbriefje
    2) Bankbriefjes hebben een zot aantal details in hun ontwerp, het is om aan te tonen dat die camera van verre afstand heel scherp details in beeld kan brengen

Maar nee, ge hebt gelijk, 10 dwazen in een verborgen grot op een 'onbewoond' eiland hebben dit als practical joke bedacht terwijl ze ons gadeslagen met hun jumbotron schermen en alle beslissingen voor heel de wereld nemen.

Een optie
    PSN: PalSwearengen
    Custom Avatars pls: ik haat anime, The Phantom Menace en random pop culture verwijzingen die al 100 jaar niet meer cool zijn. Grote dank!

Member
    iTrader
    0
    wow dollars op mars

Banned beyl's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    ik heb een alziend oog

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten