Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: DS WiFi

Member
    iTrader
    0

DS WiFi

Aangezien het WiFi topic te oud is om in de posten stel ik mijn vraag in een nieuw topic.

Klopt het dat wanneer je DS (DSi Xl in mijn geval) je router wel vindt, maar een grijs slotje weergeeft deze de router niet ondersteunt?

Approved 9-lifer kloon's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Je router is waarschijnlijk beveiligt via wpa/psk en dit werkt niet via de dsi(xl)
    Zet je router beveiliging eens op web of volledig af
    Het zal dan wel werken

Member R!|)|)L3R's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Zet 't op WEP, niet WEB

Approved 9-lifer kloon's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Lol thx

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Member
    iTrader
    0
    Beetje laat, maar dat ga ik eens proberen. Bedankt, ik laat weten of het gelukt is.

Edit: Als ik hem op WEP in wil stellen moet ik hem van 150Mbs naar 54Mbs zetten.. Heeft dit niet veel invloed op de snelheid o.i.d.?
    En heeft dit invloed op andere systemen die op het netwerk zijn aangesloten?
    Laatst gewijzigd door latiaz; 27 juni 2012 om 21:48

Approved 9-lifer redostrike's schermafbeelding
    iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door latiaz Bekijk bericht
    Beetje laat, maar dat ga ik eens proberen. Bedankt, ik laat weten of het gelukt is.

Edit: Als ik hem op WEP in wil stellen moet ik hem van 150Mbs naar 54Mbs zetten.. Heeft dit niet veel invloed op de snelheid o.i.d.?
    En heeft dit invloed op andere systemen die op het netwerk zijn aangesloten?
    Voor de ds gaat je snelheid van 54Mbs zeker niet te laag liggen. Games gaan uiteraard iets trager downloaden en internet pagina's zullen iets trager zijn maar de webbrowser van de DSi is zoiezo niet al te snel (mijn mening).

Sommige routers bevatten een functie om 2 of zelfs meer wifi hotspots aan te maken. Andere hebben gewoon 1. Als je deze ene gaat veranderen ga je inderdaad de andere toestellen die hieraan verbonden zijn hun connectie verliezen. Uiteraard kan je deze dan weer terug instellen dat ze ook op het netwerk kunnen.

Echter raad ik af van WEP te gebruiken of lang WEP aan te laten staan. Ook zeker geen open netwerk maken! Je kan in meeste routers ook instellen dat je SSID niet wordt uitgezonden. (Uiteraard conecteer je eerst al je toestellen en zorg je dan ervoor dat je SSID niet meer wordt uitgezonden) echter zijn er manieren om deze toch nog op te pikken en misbruik van te maken. WEP is niet echt stabiel meer en kan met enkele tools (gratis te downloaden) makkelijk gebroken worden.

Best is ook even de handleiding van je router door te nemen. Of je model even opzoeken op internet en dan wep tutorial ofzoiets achter zetten dan krijg je veel extra info. Ik waarschuw je ook wel dat netwerk zeer ingewikeld kan worden dus best niet al te veel veranderen in je router als je niet weet waarmee je bezig bent.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten