Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 32
    Member Taella11's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

omgebouwd & HELP !!!

Ik heb een 2dehands wii gekocht die omgebouwd is,
    maar ik wil dit ongedaan maken omdat hij geen originele spelletjes meer speelt,
    ik weet echter niet of deze gechipt is of er gewoon een homebrew channel is opgezet...

Mijn vraag :
    - kan je zien of hij gechipt is of er gewoon een programma opstaat
    - kan ik dit ongedaan maken zodat hij originele spellen afspeeld

Help :'(

Member septentrio's schermafbeelding
    iTrader
    66 (95%)
    Waarom geen exemplaar gekocht dat niet verknoeid was om mee te beginnen?

Approved 9-lifer tgc_9012's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    1) Doe de Wii open en vergelijk het circuitboard van de DVD-drive met foto's van een ongemodificeerde DVD-drive. Als je ziet dat er een chip opzit die er normaal niet hoort te zitten, dan is hij hardware-modified. Meestal kan je dat ook zien aan het iets slordigere soldeerwerk.
    2) je kan de chip terug lossolderen, maar dit raad ik niet aan als je er geen ervaring mee hebt.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door septentrio Bekijk bericht
    Waarom geen exemplaar gekocht dat niet verknoeid was om mee te beginnen?
    I know... --' STOM van me

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tgc_9012 Bekijk bericht
    1) Doe de Wii open en vergelijk het circuitboard van de DVD-drive met foto's van een ongemodificeerde DVD-drive. Als je ziet dat er een chip opzit die er normaal niet hoort te zitten, dan is hij hardware-modified. Meestal kan je dat ook zien aan het iets slordigere soldeerwerk.
    2) je kan de chip terug lossolderen, maar dit raad ik niet aan als je er geen ervaring mee hebt.
    oké euhm ik zal eens aan men vader vragen dit te checken

merci voor je reactie

Approved 9-lifer tgc_9012's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Voor je dat doet, kan je ook de instellingen van de Wii eens terugzetten op fabrieksinstellingen. Wie weet is dat voldoende om hem terug aan de praat te krijgen.

Member p@p@'s schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    De lezer kan ook defect zijn, kan zijn dat de verkoper zijn back ups van externe HD of zo speelde.

In alle geval had ge u beter ne nieuwe gekocht, ne wii kost zo veel nie meer en dan heb je twee jaar garantie.

Member
    iTrader
    7 (75%)
    Inderdaad want volgens mij kan je nog altijd originele games spelen op een omgebouwde wii

Approved 9-lifer Woulot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BMWM3 Bekijk bericht
    Inderdaad want volgens mij kan je nog altijd originele games spelen op een omgebouwde wii
    Ja normaal wel, denk dat er serieus aan geknoeid is...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Member
    iTrader
    7 (75%)
    Zoals al gezegd de lens zal defect zijn

iTrader
    1 (100%)
    ik denk niet dat de lens stuk is,
    want op het disc channel komt de titel van het originele spel perfect op,
    maar als ik dan op A klik om het spel dan te 'openen' wordt het een zwart scherm en word er ook geen contact meer gemaakt met mijn motion

Member Silverhawk's schermafbeelding
    iTrader
    46 (96%)
    Fabrieksinstellingen herstellen en zien of dit het oplost. Heb je ook al met meerdere games getest?

Member RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Daar hem te ont-ombouwen gaat ge dat in ieder geval niet oplossen. Een omgebouwde Wii speelt ook origineel af zonder probleem.
    Hebt ge die ooit games zien spelen die Wii ? Misschien via een externe HDD ? Dan zal de lens wel stuk zijn en moet ge de games via uw pc op de HDD zetten.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silverhawk Bekijk bericht
    Fabrieksinstellingen herstellen en zien of dit het oplost. Heb je ook al met meerdere games getest?
    Ja ik heb het met meerdere games getest...
    maar als ik de fabrieksinstellingen terugzet is het homebrewchannel enz dan ook weg... want zoiets kan ik niet opnieuw eropzetten.. en dan speelt ie mss niets meer af.. s:

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Daar hem te ont-ombouwen gaat ge dat in ieder geval niet oplossen. Een omgebouwde Wii speelt ook origineel af zonder probleem.
    Hebt ge die ooit games zien spelen die Wii ? Misschien via een externe HDD ? Dan zal de lens wel stuk zijn en moet ge de games via uw pc op de HDD zetten.
    ja van de schijf speelde hij die probleemloos af,
    nu zijn al die spellen weg omdat mijn pc die schijf geformatteerd had,
    ik heb al wel enkele nieuwe games gedownload maar de wii erkend deze niet meer...
    ik zou hem dus liefst gewoon weer origineel maken.. ;s

Member Silverhawk's schermafbeelding
    iTrader
    46 (96%)
    Als je hem "origineel" wil maken is de beste (en volgens mij enige manier) om fabrieksinstellingen terug te zetten. Dit haalt alle extra kanalen, virtual console games, andere games, savegames, foto's, etc. weg. Dus ja, het homebrew channel gaat er dan ook af zijn. Aangezien je wel kan zien welke game in de Wii zit, is de lens alleszins niet stuk, da's al een voordeel.

Nu, volgens mij zorgt het homebrew kanaal (en eventuele andere aanpassingen) ervoor dat de startup software van de Wii zelf (Wii-ndows, laten we het zo noemen) crashed en je met een zwart scherm blijft zitten. Die software eraf halen kan het probleem verhelpen. Bekijk het zo; als het niet aan de lens ligt, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan een fout in de software. Die kan je herstellen door de Wii te wissen.

Dit allemaal is er van uit gaande dat je liever originele games speelt natuurlijk

Member Bully007's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Vermoedelijk is er gewoon een ios gewist van nintendo zelf. Want vanaf dat ge het spel selecteert, roept de Wii een bepaalde ios op die de verdere afhandeling van het spel doet. Vermits je er Homebrew hebt opstaan, kan je dan mss eens best een syscheck uitvoeren en deze vergelijken met een normale syscheck. Zo kun je misschien zien welke ios je mist of welke niet up to date zijn.

iTrader
    1 (100%)
    Hoi iedereen,
    gisteren heb ik een origineel spel kunnen spelen het was hoe tem je een draak,
    de spelletjes die niet werken zijn wii party en mario galaxy 2
    Nu is dit omdat wii party en mario galaxy 2 origineel van nintendo zijn of ?
    want ik vind dit echt raar ! ?

Ik wil jullie allemaal wel al bedanken voor jullie hulp !!!!
    waardeer ik echt x

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bully007 Bekijk bericht
    Vermoedelijk is er gewoon een ios gewist van nintendo zelf. Want vanaf dat ge het spel selecteert, roept de Wii een bepaalde ios op die de verdere afhandeling van het spel doet. Vermits je er Homebrew hebt opstaan, kan je dan mss eens best een syscheck uitvoeren en deze vergelijken met een normale syscheck. Zo kun je misschien zien welke ios je mist of welke niet up to date zijn.
    Hoi,
    wat is een sycheck en hoe doe ik dit ?
    en als ik alles terug naar fabrieksinstellingen verander, is die ios dan terug of...
    ja ik ken hier echt niets van...

Member Bully007's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Als je alles terug zet is die ios inderdaad terug. En het kan idd zijn dat je sommige spellen wel kan spelen, want niet elk spel gebruikt dezelfde ios, zo zijn er aparte voor games die microfoons gebruiken en is er ook een aparte voor dual layer games. Staat er bij je homebrew channel niets van syscheck of dergelijke? Indien niet, dan raad ik je aan om de wii gewoon terug naar fabrieksinstellingen te zetten, want als je er niets van kent (van ombouwen, ...), dan kun je best kiezen voor de makkelijkste en legale oplossing.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten