Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Approved 9-lifer ryoudragon's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

DS game inspiratie :)

Osu!

Ik heb een ndslite en ik ben op zoek naar nog wat leuke games om te spelen. ^^

Ik hou vooral van puzzlegames waar een verhaal rond hangt zoals:

- Professor Layton
    - Phoenix Wright (alsook AJ en Edgeworth)
    - 999
    - Time Hollow
    - Ghost Trick

Ik ben niet echt zo into platformers (daar heb ik Mario en Kirby al voor) en ook helemaal niet into actie. (dus geen The World Ends with You of andere vechtspelletjes voor mij). Rpg's speel ik ook niet graag, ik speel al mijn hele leven Pokémon, en ik heb genoeg aan deze 'rpg'. Ik ben niet zo into het hele 'level up' gedoe als het niet van Pokémon is
    Ik hou vooral van rustige puzzlegames met een sterke verhaallijn, zoals je hierboven hebt kunnen afleiden.

Ik heb net 9hours 9persons 9doors uitgespeeld. Een spel waarbij je niet echt veel moet doen, maar vooral veel moet DENKEN. Ik ben verzot op zulke dingen. Het verhaal was fantastisch en ik was op van de spanning omdat ik zo nieuwsgierig was naar het echte einde. ^^

Kennen jullie nog wat games die in dit soort genre passen en die ik mss wel leuk zou vinden?

alvast bedankt!
    Ryou

Member ShadowJoker's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Hotel Dusk: Room 215 en Last Window: The Secret of Cape West van ontwikkelaar CiNG schieten mij te binnen.

Dat zijn 2 verhalen die gaan over Kyle Hyde, een ex-detective/agent, die in Hotel Dusk op zoek is naar een verdwenen vriend. En dan in Last Window probeert hij, één jaar na Hotel Dusk, meer te weten te komen over zijn overleden vader die blijkbaar een professionele inbreker zou zijn.

In beide games zitten puzzels maar het verhaal heeft ontzettend VEEL tekst. De games hebben een meer film noir gevoel.

------

En dan heb je nog Another Code: Two Memories, ook gemaakt door CiNG. Een preview van het verhaal is moeilijk te geven. Het gaat, simpel gezegd, over de herinneringen van een meisje genaamd Ashley Robbins. Ze komt terecht op een eiland waar ze puzzels moet oplossen die met die herinneringen te maken hebben.

Het spel heeft ook een vervolg genaamd Another Code: R – A Journey into Lost Memories maar dat is enkel op de Wii te spelen.

iTrader
    1 (100%)
    Wel, hotel Dusk ben ik eens aan begonnen maar ik vond de besturing enorm vervelend en ik hield niet van het "film noir"-gevoel dat er idd heel erg sterk inzit.

Another Code is het allereerste spel dat ik ooit gespeeld heb op de DS. (dat is ook alweer zo'n 5 jaar geleden ^^) En het vervolgspel heb ik staan op mijn Wii, ik moet er enkel nog eens tijd voor vinden. Voor mijn DS heb ik vaker tijd, want die kan ik immers wel meenemen op de trein en naar mijn kot :P

Maar ik ga wel alvast eens die CiNG eens opzoeken. :3
    Meerdere ideetjes zijn altijd nog welkom ^^

iTrader
    26 (100%)
    Uhm, dat zijn ze van CiNG. Voor de rest hebben die geen games in dat specifiek genre. Al de rest zijn RPG's.

Als je Another Code al hebt gespeeld en Hotel Dusk niet leuk vind... Meer hebben ze er ook niet gemaakt want ze zijn in maart 2010 failliet verklaard en gestopt.

Member Namko's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryoudragon Bekijk bericht
    Ik heb net 9hours 9persons 9doors uitgespeeld. Een spel waarbij je niet echt veel moet doen, maar vooral veel moet DENKEN. Ik ben verzot op zulke dingen. Het verhaal was fantastisch en ik was op van de spanning omdat ik zo nieuwsgierig was naar het echte einde. ^^
    *off-topic*

Er komt een "vervolg" op 999 op 3DS/Vita. Wel enkel aangekondigd voor JP(al uit)/US(eind 2012, maar stomme region block!)

[Subbed] Extreme Escape Adventure: Good People Die (999 Sequel) - Trailer [3DS/Vita] - YouTube

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Namko Bekijk bericht
    *off-topic*

Er komt een "vervolg" op 999 op 3DS/Vita. Wel enkel aangekondigd voor JP(al uit)/US(eind 2012, maar stomme region block!)

[Subbed] Extreme Escape Adventure: Good People Die (999 Sequel) - Trailer [3DS/Vita] - YouTube
    ik heb een dslite...

edit: zijn er sommige 3DS games ook speelbaar op de dslite? Kan mij best voorstellen dat de sequel van 999 die camerafuncties niet zal gebruiken dus... kan het?
    Laatst gewijzigd door ryoudragon; 6 mei 2012 om 16:48

iTrader
    26 (100%)
    Toen ik daarstraks mijn games zat te bekijken om eens wat opnieuw te spelen kwam ik ook nog Trauma Center: Under the Knife tegen. Dat heeft ook een redelijk lange verhaallijn en de operaties die je moet ondernemen... dat zijn een SOORT van puzzels.

En ook nog Lost in Blue van Konami is in hetzelfde genre. De eerste toch in ieder geval want er zijn er 3 voor de DS.

iTrader
    1 (100%)
    Trauma Center heb ik nooit echt geprobeerd, omdat ik gehoord had dat er te veel tekst was, zonder dat een er consistente verhaallijn was. (geen 1 grote maar wel meerdere kleintjes naar het schijnt?) En eh... ik ben niet zo aan bloed XD Ik heb wel nog House MD gespeeld op de ds Redelijk repetitieve mini-games, maar de tekst (lees: de quotes van House) was zo hilarisch :')

Lost in Blue heb ik nog veel gespeeld (je gaat zodanig snel dood dat je de hele tijd wel opnieuw moet beginnen ) maar heb ik na weken van frustratie in het donkerste hoekje van mijn hoofd verbannen

Ik begin hier algauw de indruk te krijgen dat ik ze allemaal al gespeeld heb

Member devilution.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Scriblenauts / Super Scriblenauts / Drawn To Life
    Okamiden
    Alice in Wonderland

Approved 9-lifer The_Cat's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Super Scriblenauts zoals hierboven vermeld is is zeker een leuke puzzelgame
    Daar heb ik zelf ook enige tijd aan gespendeerd

De eerste is iets minder, want daar heb je iets minder opties mee.

Member Namko's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb een dslite...

edit: zijn er sommige 3DS games ook speelbaar op de dslite? Kan mij best voorstellen dat de sequel van 999 die camerafuncties niet zal gebruiken dus... kan het?
    Kunt idd geen 3DS spellen op DS/DSI spelen.

Broken Sword Directors Cut al gespeeld?
    http://www.youtube.com/watch?v=KQPeimPkeDU

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Namko Bekijk bericht
    Kunt idd geen 3DS spellen op DS/DSI spelen.

Broken Sword Directors Cut al gespeeld?
    Broken Sword Launch Trailer - YouTube
    verdorie ook al, ik heb echt al de beste al gespeeld e T_T

Member
    iTrader
    0
    Hey! Ik houd ook wel van dat soort spelletjes, en die 999 intrigeert me wel! Echter, ik vind het nergens te koop. Waar heb jij het gehaald?

Bedankt!

Osu!

Ik heb een ndslite en ik ben op zoek naar nog wat leuke games om te spelen. ^^

Ik hou vooral van puzzlegames waar een verhaal rond hangt zoals:

- Professor Layton
    - Phoenix Wright (alsook AJ en Edgeworth)
    - 999
    - Time Hollow
    - Ghost Trick

Ik ben niet echt zo into platformers (daar heb ik Mario en Kirby al voor) en ook helemaal niet into actie. (dus geen The World Ends with You of andere vechtspelletjes voor mij). Rpg's speel ik ook niet graag, ik speel al mijn hele leven Pokémon, en ik heb genoeg aan deze 'rpg'. Ik ben niet zo into het hele 'level up' gedoe als het niet van Pokémon is
    Ik hou vooral van rustige puzzlegames met een sterke verhaallijn, zoals je hierboven hebt kunnen afleiden.

Kennen jullie nog wat games die in dit soort genre passen en die ik mss wel leuk zou vinden?

alvast bedankt!
    Ryou

Member Magenof's schermafbeelding
    iTrader
    40 (98%)

Member
    iTrader
    0
    Hey, bedankt. Ik denk niet zo direct aan Amazon omdat ik geen Visa heb... enig idee van een andere (web)winkel waar ik het zou kunnen vinden?

Member
    iTrader
    0
    Nu denk ik plots zelf aan eBay... Heb er eentje gevonden in de UK. Voor de zekerheid, kan ik dat hier ook spelen als dat de UK versie is?

Approved 9-lifer Wandering's schermafbeelding
    iTrader
    120 (100%)
    Jep, de DS is regiovrij.

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    trauma center, o ja die 2 ziekenhuis spelletjes heb ik op DS, speciaal laten importeren

De beste spellen ooit.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devilution.be Bekijk bericht
    Scriblenauts / Super Scriblenauts / Drawn To Life
    Okamiden
    Alice in Wonderland
    puzzlegames met een STERKE VERHAALLIJN Okamiden ga ik eens bekijken vandeweek, maar (toch op de ps) is me te veel actie, niet genoeg puzzle.

Heeft iemand nog een goed ideetje? Ik zoek een addictive puzzlegame (remember: sterke verhaallijn! I don't mind reading a lot) voor op vakantie vanaf morgen. (ik kan niet blijven Phoenix Wright en Layton herspelen )

Approved 9-lifer W!mpix's schermafbeelding
    iTrader
    82 (100%)
    Niet echt zo'n sterke verhaallijn, maar egens denk ik wel dat pokémon link perfect bij u zou kunnen passen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten