Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member Lemmichi's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)

Wii op Hdtv, fullscreen 60 hz onmogelijk ???

Kheb net es mn wii op mn hdtv aangesloten en het viel me direct op dat ongeveer 1/4 wegvalt van de onderzijde van het beeld (op mn gewone breedbeeldtv gaat hij perfect in fullscreen) met de zoomfuncties op mn tv kan ik er nie omheen want als ik teveel inzoom komt de bovenkant er dan niet op enzo ...
    ook als ik mn wii op 4/3 zet helpt het niet.De enige manier dat ik wel fullscreen kan hebben, is dat ik de wii op 50hz zet,maar dit geeft framedrops in mariokart ,en de beelden zijn slechter

Alle consoles die ik al op de hdtv heb aangesloten waren fullscreen zonder probs: ps2 met rgb en component en ps3 ...

Is het mss omdat ik een rgb kabel gebruik en geen component ?
    zijn er nog mensen hier die dit gehad hebben en mss hebben kunnen fixen ?

Approved 9-lifer SimonABC's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    je zegt dat je een RGB-kabel gebruikt, bedoel je hiermee de Rood-Wit-Gele kabel
    of de scartkabel?

Er is vaak nogal verwarring rond die termen. De Scart-kabel == RGB-kabel. En de Rood-Wit-Gele kabel == composiet.

en ik ben er vrij zeker van dat de composiet geen HD en geen 60Hz ondersteund, de RGB weet ik eigl niet zeker. Ik dacht van wel, 60Hz ondersteund die al zeker wel!

Member Olivier_Twister's schermafbeelding
    iTrader
    114 (82%)
    als je uw wii op uw hdtv wilt aansluiten en je wilt daarbij het beste beeld dan moet je u een component kabel kopen!!! deze heeft namelijk een hogere en betere resolutie

Member
    iTrader
    78 (98%)
    Component kabel geeft helemaal geen hogere en betere resolutie. Het brengt alleen de kleuren meer naar boven en ondersteunt progressive scan. De beste optie voor HDTV's.

Member Lemmichi's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    ik gebruik nu een echten rgb kabel, mss als ik met composiet es probeer op mn hdtv dat het wel fullscreen zal zijn maar ik betwijfel het...

kheb ook geen zin om een componentkabel te kopen die dan ook geen fullscreen weergeeft.

Member Scooter's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Als ge op een HDTV speelt moet je zeker een componentkabel aanschaffen. Bovendien zal je zeker weten een fullscreen beeld hebben.

Member Jackman's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    ik speel met een component kabel op een nieuwe hdtv van samsung
    is er eigenlijk een manier om van die vervelende karteltjes af te geraken?
    ik heb al geprobeerd met de instellingen van de tv te prutsen, maar ik krijg ze toch niet echt weg

Member kyle stich's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Als je de anti aliasing bedoeld en in combi met een iets grotere HD-tv (42"+)
    vrees ik ervoor...Hoe groter u TV hoe harder ze opvallen...
    Persoonlijk vindt ik dat ze meevallen...Is normaal he, de Wii is geen grafix wonder van een VGA kaart meegekregen.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Jup, da's door de Wii die kartels.
    Component all the way vanaf ge nen HD-ready tv hebt...

Member lowscore's schermafbeelding
    iTrader
    63 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackman Bekijk bericht
    ik speel met een component kabel op een nieuwe hdtv van samsung
    is er eigenlijk een manier om van die vervelende karteltjes af te geraken?
    ik heb al geprobeerd met de instellingen van de tv te prutsen, maar ik krijg ze toch niet echt weg
    Komt uiteraard door de SD resolutie. Maar is ook afhankelijk van de game: sommige games gebruiken een goede anti-aliasing waardoor de kartels vrij goed weggewerkt worden ook al is 't SD, andere games daarintegen gebruiken niets van AA waardoor de kartels goed zichtbaar blijven.

De instelling van uw TV kan dat soms een ietsje verbeteren. Bij Sony TV's kan je bvb. voor een stuk de hoeveelheid interpolatie van pixels manipuleren via het 'DRC palette' menu. Maar 'k vrees dat het bij de meeste TV's beperkt zal blijven tot de 'sharpness setting' wat meer of minder zetten. Maar naar mijn mening is een waziger beeld geen beter beeld.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten