Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 223
    Member
    iTrader
    0

Wie heeft er sociale angst? Stress in publiek, interacties?

Hallo iedereen, ik ben student van 18 jaar en ik heb last van sociale angst.
    Ik wil heb vaak negatieve gedachten, heb stress en angst in sociale situaties: telefoon opnemen, praten met vrienden, publieke situaties, spreken voor publiek, in de aandacht staan, mensen die je aankijken,...
    Ik heb hierover veel gelezen en de oorzaak kan genetisch liggen omwille van mijn introverte ouders die hiervan miss ook last hadden; of te wel door slechte ervaringen in jeugd, paniekaanval in het verleden, een verschrikkelijke gebeuertenis, of een andere oorzaak.
    Ik volg nu al een tijdje Cognitieve Behaviaral Therapy, dat is postief denken en langzaam actie ondernemen en je angsten aangaan.
    Naar het schijnt is Social Anxiety Disoder de derde meest voorkomende angststoornis ter wereld. Dus ik kan me moeilijk inbeelden dat ik de enige ben met dit probleem.
    Ik hoop hier lotgenoten te vinden metwie ik misschien kan afspreken om samen onze sociale angst te overwinnen, door conversaties te voeren, uitgaan, .. alles wat helpt !

Laat iets horen mensen, en schuif je "reputatie" even opzij.
    Het is een ziekte, iets waaraan je niets kan doen en je niet voor gekozen hebt! Leeftijd speelt GEEN rol!

Groetjes Ruben

Approved 9-lifer lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb het ook, alleen niet extreem. Ik voel mij gewoon gemakkelijker als ik alleen ben.

Member Jack Wilshere's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Je wil dus afspreken met lotgenoten met een sociale angst? Geen schrik dat niemand daar iets durft te zeggen?

Nee alle gekheid op een stokje... Wees gewoon jezelf en denk niet te veel na bij alles wat je zegt of doet. Dat loopt wel lekker los allemaal jongen.

Member
    iTrader
    0
    Ik ga bijna elke week uit en ben deze zomer naar 2 festivals geweest..