Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 223
    Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    4

Exclamation Is flessenwater bedrog?

Onlangs een discussie gehad over flessenwater vs kraantjeswater (wij kopen altijd flessenwater) en die persoon zweerde bij hoog en laag dat flessenwater een gigantisch groot bedrog is. Met name dat sommige bedrijven flessenwater gewoon maken door kraantjeswater in flessen te gieten en te verkopen. Dat in sommige gevallen flessenwater ongezonder is dan kraantjeswater (door "bewerkingen"). Dat flessenwater niet gezonder is dan kraantjeswater, etc.

Heb ffe op't internet gekeken en heb volgende zaken gevonden:
    Waarom kraantjeswater beter is dan flessenwater [gezondheid.be]
    Flessenwater of kraantjeswater? | Eten en Drinken: Dranken overig
    Kraantjeswater drinken
    "Flessenwater is veel duurder dan kraantjeswater maar de kwaliteit is dezelfde" - Wetenschap - De Morgen

Is flessenwater bedrog? Tenslotte is het vele malen duurder dan kraantjeswater.

Wat denken jullie?

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Bedrog? Als ik flessen lucht verkoop en er zijn mensen dom genoeg om dat te kopen, is dat dan bedrog?

Oct
    Oct is offline
    Member Oct's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Kraantjeswater is gewoon even gezond als water uit flessen. Op sommige plaatsen waar de leidingen echt slecht zijn is het ofc beter om water uit flessen te drinken maar voor de rest maakt het echt niet uit.

Het heeft wat nen andere smaak net zoals er verschil van smaak is tussen de verschillende water merken. Dat is dan ook de reden waarom ik liefst evian drink. Maar als je het lekker vind, drink het, want het is echt niet minder gezond.

Approved 9-lifer W!mpix's schermafbeelding
    iTrader
    82 (100%)
    Ik gebruik zo'n brita-filter. Vooral om de kalk uit mijn water te verwijderen. Is echt een enorm verschil met of zonder filter, mijn waterkoker heeft na 2 jaar nog altijd geen kalkaanslag. (ook "kalkvlokjes" in mijn thee komen niet meer voor)
    Ik vervang de filter om de 3 maanden ofzo.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    In België is het sowieso ridicuul om plat water te kopen in flessen, het kraantjeswater is topkwaliteit (tenzij je zelf vuile leidingen hebt). Op-en-top snobisme.

Alleen voor bruisend water is het nog logisch.

Member
    iTrader
    0
    Hier in gent ruikt het kraanwater altijd lichtjes naar chloor en smaakt het ook totaal niet lekker!

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Bedrog? Als ik flessen lucht verkoop en er zijn mensen dom genoeg om dat te kopen, is dat dan bedrog?
    Ja want ge steekt mensen in't zak. (ge laat ze betalen voor lucht)
    Het feit dat ze dom genoeg zijn om het te kopen verandert daar niets aan

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wij kopen flessen water, eerst en vooral omdat we meestal bruisend water drinken maar de belangrijkste reden is omdat we ons kraantjeswater uit onze waterput halen. Zit vrij veel kalk in en het zomaar opdrinken lijkt me toch niet slim. Om mee te koken geeft dit geen probleem

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    putwater is normaal kalkloos zenne maar bij mijnen thuis was da idd hetzelfde, wij hadden een steenput maar der zaten teveel nitraten en nitrieten in door bemesting van omliggende velden, dus ook flessenwater wegens kraanwater niet drinkbaar.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Ja want ge steekt mensen in't zak. (ge laat ze betalen voor lucht)
    Het feit dat ze dom genoeg zijn om het te kopen verandert daar niets aan
    Bedrog is zeggen dat je iets anders verkoopt dan het werkelijk is. Flessenwater is geen bedrog, noch zouden flessen lucht dat zijn.

Approved 9-lifer dacuba's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Weblogs
    11
    Kraantjeswater wordt alvast véél uitgebreider (en dagelijks) getest dan flessenwater.

Approved 9-lifer kingjulie's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    kwestie enkele waanideeën uit de wereld te helpen.
    Loden waterleiding =/= ongezond. Er stroomt zoveel water door dat de loodafgave even groot is dan de clenbuterolwaarde van contador.
    kalk=/= ongezond
    eerste glas na een maand vakantie en geen watergebruik = ongezonder =/= ongezond
    chloor bij water =/= ongezond in lage concentratie.
    In Belgie is leidingwater in quasi elk huis gezond/gezonder dan sommige flessenwaters, het is wel niet altijd even lekker afhankelijk van de leidingen en waterzuivering.

flessenwater is gewoon enorme goeie marketing, en ik heb daar een groot respect voor ^^

The gruen transfer heeft trouwens een geweldige aflevering over dit onderwerp.

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1 Bekijk bericht
    Bedrog is zeggen dat je iets anders verkoopt dan het werkelijk is. Flessenwater is geen bedrog, noch zouden flessen lucht dat zijn.
    Als iedereen wist dat flessenwater niet beter, gezonder, zuiverder, veiliger is dan kraantjeswater (wat veel mensen denken) zou misschien geen kat het kopen. (waarom zou je 20x meer betalen voor hetzelfde product?) Waterproducenten die hun producten promoten door bovenstaande zaken de wereld in te sturen (rechtstreeks en onrechtstreeks) bedriegen de mensen indien wat ze zeggen geen waar is. = bedrog

(of het waar of niet is laat ik buiten beschouwing, 't is net de bedoeling van de thread om te achterhalen wat mensen hier over denken)

Crew Member Devastate's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Waar ik woon smaakt het kraantjeswater best lekker.
    Ik heb onlangs ook zo'n gratis drinkfles kunnen oppikken (http://www.wetapwater.com/wp-content...gt-het-uit.jpg) en sindsdien ben ik nog veel meer geneigd om kraantjeswater te drinken. Sounds stupid, but it works quite nice :P

Het hangt uiteraard wel af van regio tot regio want in sommige gebieden vind'k het echt niet te drinken maar het staat wel buiten kijf dat het kraantjeswater veel strenger gecontroleerd wordt dan flessenwater.

edit: Flessenwater hoeft daarom geen bedrog te zijn. Tenslotte heeft iedereen zijn eigen smaak en flessenwater stelt je gemakkelijker in staat om over een grote regio diezelfde smaak terug te vinden. Iedereen heeft uiteindelijk ook zijn eigen frietkot, daar het in essentie ook hetzelfde (zou moeten) zijn.
    A "racist rapist" sounds worse than a regular rapist when u first hear it, but it's actually better 'cause less people get raped.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik denk dat ge doet wat ge wilt.

Ik drink flessenwater omdat het kraantjeswater gewoon niet lekker is. Of het nu even zuiver, gezond, veilig, ... is dan flessenwater, i don't care.

En ten tweede is er niet overal een kraan...

Member i am evel homer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kraantjeswater is in meeste gevallen evengoed of zelfs beter dan flessenwater. Wij kopen echter ook te vaak nog flessenwater, sommige 'smaken' beter door de andere samenstelling van mineralen die erin zitten, maar in al het water dat wij drinken zitten additieven om het beter te houden en bepaalde zaken bij te voegen.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Als iedereen wist dat flessenwater niet beter, gezonder, zuiverder, veiliger is dan kraantjeswater (wat veel mensen denken) zou misschien geen kat het kopen. (waarom zou je 20x meer betalen voor hetzelfde product?) Waterproducenten die hun producten promoten door bovenstaande zaken de wereld in te sturen (rechtstreeks en onrechtstreeks) bedriegen de mensen indien wat ze zeggen geen waar is. = bedrog

(of het waar of niet is laat ik buiten beschouwing, 't is net de bedoeling van de thread om te achterhalen wat mensen hier over denken)
    Zelfs al weten mensen dat, kopen ze nog altijd flessenwater. Kijk maar naar bubba hierboven. Sommige mensen zijn gewoon koppig en vallen nu eenmaal in de reclameval. Er is ook geen enkel merk dat beweert dat hun flessenwater beter is dan kraantjeswater. Mensen leggen zelf die link.

Je moet die fabrikanten niet de schuld geven van de naïviteit van de mensen. Kraantjeswater is ongeveer 200x goedkoper dan flessenwater. Sommige mensen verspillen gewoon graag hun geld.

Member Furon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Ik drink flessenwater omdat het kraantjeswater gewoon niet lekker is. Of het nu even zuiver, gezond, veilig, ... is dan flessenwater, i don't care.
    ².

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Ge hebt natuurlijk wel bronwater en leidingwater in flessen he.
    Dus als ge leidingwater koopt in flessen, dan bedrieg je uzelf.

Member
    iTrader
    0
    ik zit in de waterzuivering en kan u garanderen dat flessenwater momenteel gezonder is dan kraantjeswater vanwege bepaalde bacterien die in de huidige waterzuiveringen niet te verwijderen zijn. Momenteel worden overal in vlaanderen hiervoor UV reactoren geplaatst om die te verbranden, maar die zijn er nog lang niet overal. is overal in europa verplicht binnen een paar jaar.

trouwens alle kraantjes water bevat chloor en javel tegen bacterien en voor de leidingen te ontsmetten. vooral chloor wordt sterk afgebouwd eens er UV reactoren staan. (zie ook zwembad zonder chloor) Bij vuil water wordt oa zwavelzuur gebruikt
    Laatst gewijzigd door falc.be; 16 juli 2012 om 12:37

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten