Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Cryonics

Banned
    iTrader
    1 (100%)

Cryonics

Ben nu al enige tijd naar futurama aan het bekijken en ik vroeg me eigenlijk af of cryonics allemaal wel realiteit is en effectief mogelijk is.

na wat opgezocht te hebben is het blijkbaar echt mogelijk en zijn al +200 mensen in zo'n "slaap" gebracht.

Enige probleem is dat er nog geen manier is om ze terug "op te wekken"

Maar ze gaan ervan uit dat dit allemaal mogelijk zal zijn in de toekomst.

Cryonics - Wikipedia, the free encyclopedia

Blijkbaar zijn er al enkele bedrijven die dit aanbieden.

Wel gek,want zelf heb ik al een paar keer de gedachte gehad van "ik wou dat ik 100 jaar later geboren was". Dan zouden we al meer info hebben over het universum, mss eerste contact met aliens, koloniseren van planeten etc.

Vraag me wel af waar die mensen allemaal "opgeslagen" liggen. En veilig zijn tegen eventuele rampen.

Wat is jullie mening hierover en denk je echt dat er daar een "toekomst" in zit?

Member DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ik het geld had deed ik het ook. Uiteindelijk is het gewoon kiezen tussen een zekere dood of een kleine kans op ooit terug tot leven gewekt worden. Dat lijkt me om eerlijk te zijn een gemakkelijke keuze.

Dat het fysisch mogelijk is staat vast aangezien er in de natuur een aantal beesten handig van gebruik maken om zo de winter door te komen. Dan heb ik het dus niet over een winterslaap waarbij de hartslag en het metabolisme enkel vertraagt maar echt over het volledig stopzetten van alle vitale functies, ingevrozen worden in een blok ijs, om dan na het dooien van dat ijs terug door het leven te gaan alsof er niets gebeurt is.

Het komt neer op het kunnen bewaren van het neuraal patroon in je brein. De eerste generatie ingevrozenen zal moeilijker terug te brengen zijn aangezien hun cellen tijdens het invriezen heel wat schade hebben opgelopen maar tegenwoordig maakt men gebruikt van flashfreezing wat veel minder schade veroorzaakt en waar dus bijgevolg de hoop op herstel ook een stuk groter is. De toekomst valt niet te voorspellen dus of er ooit echt iets van komt is verre van zeker maar de vooruitgang staat niet stil.

Zo zijn er verschillende prijzen uitgeschreven die het model van de X-prizes volgen waarbij teams die kunnen bewijzen dat ze een brein over lange periodes kunnen bewaren, zonder enige vorm van schade toe te brengen, serieuze geldbedragen in de wacht kunnen slepen. Men onderzoekt nu of het toepassen van plastination waarbij men alle neuronen en de connecties ertussen als het ware plastificieert, en wat door wetenschappers reeds gebruikt wordt voor het bewaren van brainsamples, niet uitgebreid kan worden naar een volledig brein. Bovendien volgt de resolutie van scanners een wet gelijkaardig aan die van Moore en zouden scanners binnen een jaar of 10 zo'n hoge resolutie moeten hebben dat ze het brein kunnen inscannen op het niveau van individuele neuronen en dan zou je gewoon af en toe een backup kunnen laten nemen waarna je in je testament kan zetten dat men je laatste backup moet bewaren wat natuurlijk veel gemakkelijker en efficienter zou zijn dan het bewaren van het fysieke brein.

Alhoewel sommigen die zich laten invriezen hopen op herstel zal dat niet zo gemakkelijk zijn aangezien huidige technieken het brein serieus overhoop halen. Velen zien het echter eerder als het bewaren van hun data en verwachten niet dat hun biologische vorm na het uitlezen van die data nog bruikbaar zal zijn. Denk dan eerder aan minduploading waarbij men op basis van het ingevroren brein een digitaal model zou opbouwen. Op een digitaal model kan je algoritmes loslaten die kunnen inschatten hoe het brein er moet hebben uitgezien voor het diepvries inging waardoor je de schade in het digitale model ongedaan kan maken. Dat digitale model zou dan een robot kunnen aansturen in de "echte" wereld of in een virtuele omgeving verder leven... Lots of ifs maar wie niet waagt niet wint right?
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 3 juli 2012 om 05:12

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Aussie bedrijf op zoek naar locatie voor megafrigo om mensenlijken in te bewaren - HLN.be

Stasis Systems, een cryonologisch bedrijf in AustraliŽ, is op zoek naar een geschikte locatie om een soort van 'megafrigo' neer te poten, waarin mensenlijken kunnen bewaard worden.

Het bedrijf wist al tien investeerders te strikken, die elk 50.000 Australische dollar (41.000 euro) legden om hun lichaam na hun dood te bewaren. Nu komt het erop aan om een superkoud gebouw in te planten op een geschikt domein, waarschijnlijk in de staat Zuid-AustraliŽ of New South Wales.

Gegadigden die de cryonologie toegewijd zijn hopen dat toekomstige generaties hen weer tot leven zal wekken. Tot nu toe is dat niet mogelijk. Wetenschappers kunnen weliswaar enkelvoudige cellen invriezen en weer levend maken, maar dat lukt (nog?) niet met hele organen laat staan met hele mensen.

Wereldwijd zijn er meer dan 250 lijken cryonologisch ingevroren. Zo'n 2.000 mensen hebben al een contract ondertekend om hetzelfde lot te ondergaan bij aanbieders in de VS en Europa. AustraliŽ heeft zelf nog geen 'megafrigo', wat voor geÔnteresseerde Aussies een enorm nadeel is. Ze moeten namelijk de oceaan oversteken als ze al ziek zijn of, als ze zich eerst laten invriezen in eigen land, riskeren ze onderweg te 'ontdooien'.

Nog dit: het gerucht gaat dat Walt Disney de eerste cryonologisch ingevroren mens op Aarde was. Maar dat klopt niet, het was een nobele onbekende in januari 1967, meer dan een maand na Disneys dood. Disney zelf werd gecremeerd.

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Wat is daar eigenlijk het praktisch nut van?

Er is nu al overbevolking.

Laat staan in de toekomst mensen uit het verleden te gaan wekken? Die mensen kunnen toch nooit meer mee. (evolutie, technologie, ...)

Member Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je het mij vraagt is het kwakzalverij en daar zijn mensen nu eenmaal enorm vatbaar voor. Helaas.

Member Silmarunya's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nog even los van alle praktische bezwaren maak ik me volgende ethische bedenkingen:

- Is het verantwoord enorme hoeveelheden energie te verspillen aan het in leven houden van mensen wiens tijd gekomen is? De schaarse energie die de mens heeft, kan beter aangewend worden voor de levenden.

- Zoals gezegd hierboven: overbevolking!

Oh ja, en gelooft er iemand dat mensen binnen een paar eeuwen de dringende behoefte zullen voelen die mensen weer tot leven te wekken? Misschien een paar als bron van historische informatie, maar verder?

Member DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    Als je het mij vraagt is het kwakzalverij en daar zijn mensen nu eenmaal enorm vatbaar voor. Helaas.
    Pessimist tot in de kist eey? In tegenstelling tot kwakzalverij is er wel degelijk een kleine kans op slagen, hoe miniem die ook mag zijn.

Veel mensen die zich laten invriezen zijn zich gewaar van bijvoorbeeld Kurzweil's ideen zoals de law of accelerating returns en hopen op een scenario in de aard van een technologische singulariteit in de nabije toekomst. Alhoewel de evolutie van technologie over periodes verder dan 10 jaar moeilijk valt in te schatten lijkt me dat persoonlijk wat te optimistisch. Maar eens je dood bent en de frigo in gaat doet het er niet zoveel toe of je nu 50, 100 of 1000 jaar moet "wachten" of dat er helemaal nooit meer iets van komt. Je zal er in ieder geval niet van wakker liggen.

Uiteindelijk hebben wij mensen maar een heel nauwe kijk op het leven omdat we hier maar heel even het aardse leven mogen ervaren en het in een oogwenk weer voorbij is. De aarde heeft over haar 4 miljard jarig bestaan enorme verandering meegemaakt en vanuit dat perspectief waren de laatste 5000 enorm bizar. Zowel de implementatie van AI als bio en nanotechnologie staan nog in hun kinderschoenen en niemand kan voorspellen hoe dat zal evolueren over zelfs korte periodes van 20 tot 50 jaar, laat staan 1000 tot 10 000 jaar. De mensen van 100 jaar geleden konden ook niet voorspellen dat de wereld van vandaag reeds zo geavanceerd zou zijn.

We verspillen nu al zoveel energie aan nutteloze en zelfs negatieve zaken, in verhouding lijkt me dit dan niet echt een ethisch probleem. Wie bepaalt er wanneer je tijd is gekomen? Als je zegt de natuur dan is al het werk dat we reeds gedaan hebben om de vroegere lifespan van 30 naar 70 jaar op te trekken ook niet ethisch te verantwoorden. Wie weet sterft de mens binnen 100 jaar enkel nog door ongevallen en bestaat iets zoals dood gaan van ouderdom niet meer omdat we alle ouderdomskwaaltjes de wereld hebben uitgeholpen? Misschien niet waarschijnlijk maar ook niet onmogelijk, zeker niet als je het over nog langere periodes bekijkt.

Ik wil maar zeggen dat het vooral afhangt van hoe rooskleurig je de toekomst inschat of je al dan niet geÔnteresseerd bent in dit soort van begrafenis. Waar sommigen zeggen dat overbevolking steeds grotere problemen met zich mee zal brengen, zeggen anderen dat deze zich zal stabiliseren en dat er meer dan genoeg voedsel en grond is om iedereen te voeden. Waar sommigen een vervuilde toekomst voorspellen waar naties met elkaar in oorlogen om water en energie verwikkelt zijn, zijn er anderen die zeggen dat we een toekomst tegemoet gaan van onuitputtelijke energie en grondstoffen. Kortom, je ziet het positief of negatief en de realiteit zal hopelijk wel ergens in het midden liggen.

Als tegengewicht tegen het huidige klimaat van pessimisme;

Member Doc Oddball's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prastepius Bekijk bericht
    na wat opgezocht te hebben is het blijkbaar echt mogelijk en zijn al +200 mensen in zo'n "slaap" gebracht.
    Dit is mogelijk maar wettelijk is dit niet mogelijk, de personen die zich invriezen moeten wettelijk dood zijn (geen pols en wettelijk dood verklaart door een erkende arts)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten