Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Steenmarter

Member Speedfighter69's schermafbeelding
    iTrader
    0

Angry Steenmarter

Heyhey

Ik zit met een probleem. Ik heb achter mijn tuin een klein weitje waar 2 ganzen rondlopen. Sinds kort is er eentje begonnen met eieren te leggen. Nu waren we met een paar mensen eens bezig met de tuin nieuw leven in te blazen vermits het weer beter word en we vonden 2 eieren in de tuin. Na wat opzoekwerk zijn we al te weten gekomen dat dit het werk is van een steenmarter. Nu heb ik al wat zoekwerk verricht op google, wikipedia en youtube hoe ik eventueel een soort val zou kunnen maken, zodat ik dit beestje zou kunnen vangen en in een bos weer bevrijden.

Volgens de wet zou dit een beschermde diersoort zijn en mag het niet gevangen, gedood of verjaagd worden.. Ik ben dus ook niet van plan het diertje te vangen en op te sluiten in een grote kooi, maar ik denk niet dat iemand het graag zou hebben als zijn eigen dieren opgevreten zouden worden als de kans zich voor doet.

Het zou leuk zijn als iemand me zou kunnen helpen of een website zou kunnen geven om zo een valletjes zelf te maken ofzo.

Mix
    Mix is offline
    Member Mix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Een eventueel alternatief:

Anti-marter Spray

Member Speedfighter69's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat zou eventueel een goed bestrijdingsmiddel zijn, maar ik heb op wikipedia gelezen dat ze maar gedurende korte tijd weg blijven (tot de geur inmiddels is weggetrokken)
    Toch bedankt voor het voorstel

Member Hornymoose's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Aceton!

Zelf had ik ook last van eentje, had ook al zitten bijten aan de isolatie van de auto. Doeken gedrenkt in aceton neergelegd rondom de oprit, paar dagen op rij, beest nooit meer gezien.

Member stefney's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan ook zo een sensor kopen wat geluid maakt
    Je kan het instellen op honden, muizen, marters enz...
    We hadden het vorig jaar gekocht en de marter was erna nog maar 2 keer gekomen.
    Hij sprong elke nacht van een hek af op onze auto en die 2 nachten dat hij was gekomen zag je aan zijn sporen dat hij het geluid van die sensor niet zo tof vond

Het geluid zou niet hoorbaar zijn voor andere dieren of mensen maar dat klopt niet helemaal!
    Mijn vriend had nergens last van maar ik hoorde het een voelde het. Een drukkend zeer vervelend gevoel in men hoofd dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat is ivm je ganzen.

De sensor werkt wel heel goed!
    Deze week weer sporen gezien (het is nu een jaar geleden) dus van de week ga ik dat geluidding nog eens bovenhalen
    Laatst gewijzigd door stefney; 9 april 2012 om 10:54

Platinum Member GaMeŽ's schermafbeelding
    iTrader
    86 (99%)
    Yep, hier ook zo'n zoemend bakje onder de motorkap geinstalleerd. Better safe than sorry!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten