Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16
    Member
    iTrader
    4 (100%)

Positionering subwoofer

Hallo,

Ik ben bij mij thuis een facelift aant het doen in de woonkamer en ik ga mijn tv- en audioapparatuur eens onder handen nemen. Over alles ben ik al uit buiten over 1 punt: de plaats waar mijn subwoofer moet komen.

Mijn vraag is: mag een subwoofer achter een deur staan? Wij hebben naast de plek waar onze tv staat een kleine stockageruimte onder de trap (ongeveer 2,5 meter van de televisie). Het zou wel mooi zijn om daar de subwoofer te plaatsen zodat deze niet meer zichtbaar is. Gaat het geluid/trillingen daar nog in orde zijn zodat we dit niet merken

Alvast bedankt.

Groetjes

Member Zibro's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Wij hebben onze sub onder in de tv kast staan, achter deurtjes.
    Gevolg is nog meer bass (kast in kast)
    Als ik hem luid zet trilt natuurlijk wel bijna de kast uiteen, maar zo luid hoeft het voor mij toch niet

Approved 9-lifer Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Misschien moet je het gewoon eens proberen? Je hoort toch of het nog goed klinkt.
    Bass is een omni directioneel geluid en wordt ook niet zo hard gedempt door muren zoals hoge tonen.

Mss ook rekening houden met een kleine delay. Bij een ontploffing gaan je toppen iets sneller dat geluid weergeven al zal 2,5m denk ik niet merkbaar zijn (ook al worden bij high end systemen ook voor deze kleine afstanden delay's ingesteld)

Member Mr.Hankey's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Waar je hem precies plaatst ( voor,achter,... ) maakt niet echt uit maar ik persoonlijk zou hem niet in een kast plaatsen. Volgens mij zal de bass minder kwaliteitsvol klinken. Zoals stimpy al reeds zei test je het best gewoon eens uit.

Member
    iTrader
    0
    Beste resultaat heb je door een subwoofer in een hoek te plaatsen.

En als je het IN een kast wilt steken, je hebt hifi meubels en tv kasten waar in 1 van de deuren een gaas zit ipv volledig in hout te zijn, zon gaas gelijk in een vliegenraam.

Dan word je geluid niet tegengehouden en kan de kast niet springen en klinkt het nog steeds goed, maar zie je hem toch niet staan al je dat liever hebt.

Member Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Kun je hem niet gewoon achter/naast de bank zetten?
    En over welke subwoofer hebben we het dan?

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Heb ook een vraag:

Voor mijn subwoofer voor de pc zet ik deze het best op mijn bureau zelf of onder mijn bureau? Wat geeft het beste resultaat?

En zijn er ook kunstmatige 'trucjes' om het resultaat te verbeteren, zoals iets wat de trillingfrequentie etc verhoogt?

Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Beste is op de vloer, maar niet in het midden tussen de linker- en rechterspeakers. Ofwel meer naar links, ofwel meer naar rechts. Uiteraard zover mogelijk van een deuropening.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dazzled Bekijk bericht
    Beste resultaat heb je door een subwoofer in een hoek te plaatsen.
    In een hoek is goed, maar dan versterk je meestal ook de geluiden, wat niet dus niet noodzakelijk "het beste resultaat" is.
    Laatst gewijzigd door Goldrusher; 7 april 2012 om 00:55

Member daFour's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Op de plaats zetten waar je meestal zit,dan op je knieen rondkruipen en luisteren waar de bass het beste klinkt en hem daar plaatsen dan.
    Zo heb ik het al meerdere keren gedaan.

iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldrusher Bekijk bericht
    Beste is op de vloer, maar niet in het midden tussen de linker- en rechterspeakers. Ofwel meer naar links, ofwel meer naar rechts. Uiteraard zover mogelijk van een deuropening.

In een hoek is goed, maar dan versterk je meestal ook de geluiden, wat niet dus niet noodzakelijk "het beste resultaat" is.
    Voor een frontfiring sub is plaatsing in de hoek inderdaad het beste(in de meeste gevallen) maar bij een downfiring sub kan de wand zijn invloed laten voelen en deze hebben normaal ook graag wat meer ruimte zodat ze veel lucht kunnen verplaatsen.
    Laatst gewijzigd door Skoebiedoe; 7 april 2012 om 11:47

iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Heb ook een vraag:

Voor mijn subwoofer voor de pc zet ik deze het best op mijn bureau zelf of onder mijn bureau? Wat geeft het beste resultaat?

En zijn er ook kunstmatige 'trucjes' om het resultaat te verbeteren, zoals iets wat de trillingfrequentie etc verhoogt?
    Tja,nogmaals,over welke sub spreken we dan?

Bij mij staat de sub gewoon onder mijn bureau,waar mijn voeten staan maar het is dan ook geen sub van 50 kilo of een 18".

Bij plaasting in een omhulsel waar ook nog lucht rond zit(zogenaamde gepoorte sub) of de sub plaatsen iets uit de hoek maar je richt hem naar de hoek, kan je een effect krijgen dat de sub meer boemt maar dit gaat infeite ten koste van de kwaliteit en de strakheid van de sub omdat je eerder naar staande golven aan het luisteren bent dan naar de sub.

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Ik gebruik hem als voetsteun onder mijn bureau.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zet deze op de vloer, op een dempende placemat, en achter woofer heb ik wat eierkartons verstopt, dimt de trillingen een beetje. Anders gingen die makkelijk over in de boekenkast.
    Probeer zoiets zeker te vermijden, is echt irritant.

Member Mr.Hankey's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burrid Bekijk bericht
    Ik gebruik hem als voetsteun onder mijn bureau.
    Idem

Member spliffrider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Sites genoeg die dit onderwerp in schandalig diep detail bahndelen (bvb gearslutz forum)

De "standaard" placement in ne 5.1 of 7.1 setup is op de grond net rechts van uw front right speaker of links van uw front left. Maar aangezien ne sub niet directioneel is kunt ge hem imo zetten waar ge wilt. enkel niet naar een hoek gericht: bass concentreert zich zowiezo al in de hoeken van een kamer.

Plaatsing van uw "centre" speaker is trouwens veel belangrijker.

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Elke ruimte is anders, ook de plaatsing van de meubels en dergelijke verandert de sound. Het best is als alles in uw living staat, testen waar de sub het beste klinkt, kies een paar plekken uit en probeer ze allemaal en zie wat voor u het beste geluid geeft.

De 'gangbare' plekken die het best de volledige ruimte vulllen is in een hoek.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten