Pagina 5 van 39 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 583
    Member
    iTrader
    78 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yo-Han Bekijk bericht
    ps. Net variphone ER 20's gaan halen (20€), maar heb de indruk dat het nogal een beperkt product is. Nog even verder testen. Testaankop gaf ze ook maar een lage score. Comfort is niet dat, en ze dempen toch meer in de hoge regionen.
    Ik hoor goede dingen van hun custom op maat gemaakte van vrienden (musician earplugs)
    Vergeet niet ze juist op te zetten. Oorlel naar boven en achter trekken om de gehoorgang recht te maken. Veel mensen zetten oordoppen verkeerd op waardoor ze maar 3-6dB gaan dempen in plaats van 30.

Op maat gemaakte zijn altijd beter omdat je minder last hebt van het occlusie-effect (de lage tonen worden versterkt omdat ze niet langs je gehoorgang naar buiten kunnen). Daarom klinkt je eigen stem zo raar als je je oren afdekt. Nu het vreemde is dat je door dat occlusie-effect ook tinnitus kan krijgen. Ik krijg dat zelf redelijk vaak van niet op maat gemaakte doppen, gelukkig maar tijdelijk. Het is sowieso beter dan niets, want je gehoor is het meest gevoelig voor de hoge tonen.
    Laatst gewijzigd door Stabby; 6 april 2012 om 15:51

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Blijkbaar toch verre van de enige die hier last van heeft.

Bij mij zit vooral de angst erin dat het nog erger wordt. Na onderzoek aan de UZ bleken mijn oren perfect in orde te zijn. Geen gehoorschade, enkel suizingen. Maar in een drukke bus zitten waar iedereen door elkaar praat... Dat lukt echt niet meer zonder op mijn gemak te zijn. De vraag is vooral of mijn oren nog hetzelfde aankunnen als vroeger.

Maar voor de rest, je leert er mee leven. Stap per stap opbouwen.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Blijkbaar toch verre van de enige die hier last van heeft.

Bij mij zit vooral de angst erin dat het nog erger wordt. Na onderzoek aan de UZ bleken mijn oren perfect in orde te zijn. Geen gehoorschade, enkel suizingen. Maar in een drukke bus zitten waar iedereen door elkaar praat... Dat lukt echt niet meer zonder op mijn gemak te zijn. De vraag is vooral of mijn oren nog hetzelfde aankunnen als vroeger.

Maar voor de rest, je leert er mee leven. Stap per stap opbouwen.
    Ik heb in de piepende oor een lichte afwijking van bepaalde freqenties, maar ik hoor eigenlijk nog perfect, buiten in drukke omgevingen... dan kan ik me niet focussen op een stem..

Dit jaar sinds twee jaar terug naar Graspop, maar oordoppen, moet ze nog eens testen

Member Vedeco's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Ik gebruik die Alpine Party Plugs. Werken wel vrij goed maar uiteraard niet dezelfde kwaliteit als die van >€150.

Test-aankoop: Oordoppen

Het Nieuwsblad: Oordoppen

De testen kunnen nogal verschillen

De wassen dopjes van Quies heb ik ook al gebruikt en bevielen mij ook super maar de Alpine vervormen idd net iets minder.
    Laatst gewijzigd door Vedeco; 6 april 2012 om 16:59
    KAA Gent // Borussia Mönchengladbach
    Men hoeft niet te hopen om iets te ondernemen, noch te slagen om te volharden.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Verschil tussen nieuwsblad en testaankoop is dat het nieuwsblad maar 1 soort op maat gemaakte oordoppen "test".

Member
    iTrader
    0
    Heb nu eigenlijk een vraag over die oordoppen:
    Ik gebruik nu gewoon altijd van die gele moushe dingen omdat we er daar 100en stuks van hebben liggen thuis en omdat ze goedkoop zijn. Maar omdat ik nu toch bijna altijd oordoppen in heb als ik op stap ga ben ik van plan om fatsoenlijke te halen. Kan ik nu best echt op maat gemaakte halen (Veriphone dacht ik aan?) of van die alpine party plugs? Is er echt een groot verschil in draagcomfort en geluidsdemping? Ik wil nog normale conversaties kunnen voeren op een feest en met die mouche dingen gaat dat niet altijd even makkelijk helaas. Wat raden jullie mij aan? Op maat gemaakt of universeel?

Member
    iTrader
    78 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SiM0 Bekijk bericht
    Heb nu eigenlijk een vraag over die oordoppen:
    Ik gebruik nu gewoon altijd van die gele moushe dingen omdat we er daar 100en stuks van hebben liggen thuis en omdat ze goedkoop zijn. Maar omdat ik nu toch bijna altijd oordoppen in heb als ik op stap ga ben ik van plan om fatsoenlijke te halen. Kan ik nu best echt op maat gemaakte halen (Veriphone dacht ik aan?) of van die alpine party plugs? Is er echt een groot verschil in draagcomfort en geluidsdemping? Ik wil nog normale conversaties kunnen voeren op een feest en met die mouche dingen gaat dat niet altijd even makkelijk helaas. Wat raden jullie mij aan? Op maat gemaakt of universeel?
    Het grootste nadeel van op maat gemaakt is niet de prijs, maar de constante vrees om ze te verliezen Anders dan dan zijn op maat gemaakte een pak beter. Ze voelen niet lastig aan, klinken meer natuurlijk en spraakverstaan in achtergrondlawaai is gemakkelijker. Je loopt ook minder risico op schade in de lage frequenties (en bijkomende tinnitus) omdat het occlusie-effect minder aanwezig is.

Je gehoor is iets kostbaar dat eens beschadigd niet meer zal herstellen, dan is €150 niet veel geld. Ik krijg ze gelukkig gratis van mijn opleiding
    Laatst gewijzigd door Stabby; 6 april 2012 om 17:54

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb keer van die wax gebruikt en da was supergoed maar ik had ze veel te diep geduwd en ze moesten er met een pincet uigehaald worden

Die gele mousse is volgens mij veel beter dan niets, maar ik vind ze moeilijk om ze goed te steken. Onlangs kreeg ik het echt niet goed in het linkeroor.

Ik vind dat ge dat goed hoort of ze goed zitten, ge hoort dat uw oor 'toe' zit en ge hoort uw eigen stem supervreemd klinken. Bij mijn linkeroor kreeg ik het maar niet goed, dus nooit echt hermetisch toe. Ben dan maar ergens anders gegaan want et was echt te luid (daarom dat er ook dopjes op de toog stonden).
    safir Thom4s

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stabby Bekijk bericht
    Het grootste nadeel van op maat gemaakt is niet de prijs, maar de constante vrees om ze te verliezen Anders dan dan zijn op maat gemaakte een pak beter. Ze voelen niet lastig aan, klinken meer natuurlijk en spraakverstaan in achtergrondlawaai is gemakkelijker. Je loopt ook minder risico op schade in de lage frequenties (en bijkomende tinnitus) omdat het occlusie-effect minder aanwezig is.

Je gehoor is iets kostbaar dat eens beschadigd niet meer zal herstellen, dan is €150 niet veel geld. Ik krijg ze gelukkig gratis van mijn opleiding
    Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Vallen op maat gemaakte oordoppen snel uit? Ik ben tot nu toe nog geen 1x m'n mouche doppen verloren en die gebruik ik nu toch al een dik half jaar. Maarja, die zullen dan ook nooit vanzelf uitvallen. Vallen op maat gemaakte niet sneller uit?

Ik ga één van dees eens naar een audioloog gaan, kijken wat die te vertellen hebben.

@Sneax: Jep, heb ik ook. Ge moet ze gewoon diep genoeg steken en ook nog even vasthouden, dan hoor je ook echt dat ze goed zitten.

Member Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    die op maat gemaakte oordoppen.. daar komt het cm niet voor tussen eh?
    ''War is hell, and hell is for heroes''

''The circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are.''

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Neen

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SiM0 Bekijk bericht
    Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Vallen op maat gemaakte oordoppen snel uit? Ik ben tot nu toe nog geen 1x m'n mouche doppen verloren en die gebruik ik nu toch al een dik half jaar. Maarja, die zullen dan ook nooit vanzelf uitvallen. Vallen op maat gemaakte niet sneller uit?

Ik ga één van dees eens naar een audioloog gaan, kijken wat die te vertellen hebben.

@Sneax: Jep, heb ik ook. Ge moet ze gewoon diep genoeg steken en ook nog even vasthouden, dan hoor je ook echt dat ze goed zitten.
    Mijn variphones vallen zeker niet uit hoor, integendeel. Al bij al zullen goede oordoppen nooit uitvallen denk ik, als je ze goed gebruikt tenminste.

Member Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    en ze gaan een heel leven mee?
    ''War is hell, and hell is for heroes''

''The circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are.''

Approved 9-lifer Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
    die op maat gemaakte oordoppen.. daar komt het cm niet voor tussen eh?
    Hadden dat beter aftrekbaar gemaakt ipv bands verplichten plexiglazen kooien rond drummers te zetten.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Member Saiyajin's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb al van mijn 16 een gesuis in mijn oren door in de tijd na het douchen (met natte oren) mijn oortjes van mijn diskman te gebruiken. Ben er onder tussen bijna 30 en het wel gewoon, sterker nog ik weet zelfs niet meer hoe het moet zijn totale stilte te horen

In het begin kom je echt zot en kun je er niet van slapen, na paar dagen val je wel als een blok in slaap van vermoeidheid
    Ik hoor nog perfect zolang er niet teveel lawaai rondom mij is en als arbeider is dat niet even gemakkelijk om je collega's duidelijk te verstaan als er mensen aan het slijpen zijn of machines aan het draaien zijn.
    Ik merk zelf op dat ik de enige ben die de rest moeilijk verstaat op het werk als er lawaai is dan mijn collega's die geen oorsuis hebben.
    Ook op café of uitgang kan ik moeilijk mensen goed begrijpen wat ze juist zeggen wat soms enorm vervelend is als je 3-4 keer moet vragen of ze het willen herhalen omdat je het niet helemaal verstaan hebt.
    Gelukkige weten mijn maten dat en doen ze er niet moeilijk over om iets te herhalen, collega's daar tegen beginnen al snel verveeld te geraken als er iets 2 keer moeten herhalen waardoor je het soms niet meer vraagt als je het niet niet duidelijk verstaan hebt.

Op de medische controle van het werk geraak ik dan weer tot mijn verbazing met glans door de oortest wat dan weer wenkbrauwen doet fronsen van de collega's die dan denken dat ik niet wil luisteren...maar ja dat heb je dan bij een fabrieksmentaliteit

Pagina 5 van 39 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten