Pagina 3 van 25 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 498
    Member _Nothing_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vedeco Bekijk bericht
    Inderdaad, negeer de tinnitusfora want daar zitten meer mensen met zware psychologische problemen dan wat anders. Er leren mee leven klinkt banaal maar is vrij simpel als je continu bezig bent. Ik heb het er 2 maand echt lastig mee gehad en dan werd het beter en beter.

Maar let op, er zijn momenten dat het even hevig kan worden:

-Stress
    -Vermoeidheid
    -Weerschommelingen (no kidding )
    -Overbelasting van de kaken
    sluit me hier volledig bij aan ...ikzelf loop al enkele jaren rond met Meniere
    Ziekte van Ménière

De tinitus is met momenten echt oorverdovend en zelfs pijnlijk, maar om daarom een eind aan je leven te maken?? Met iedere aandoening valt te leven! Het is zelf zo dat die met momenten "geruststellend" bij me werkt ... raar maar waar.

Het verleggen van je aandacht en rekening houden met bovengenoemde factoren brengt je al een heel eind ... ook bepaalde voedingswaren kunnen het erger maken (zout, cafeïne, ... )

Member
    iTrader
    76 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fliblit Bekijk bericht
    Ja, bij stress en vermoeidheid (examens bv.) kan het luider worden.
    Volgende zaken kunnen tinnitus ook luider maken: alcohol, caffeïne, nicotine, zout en suiker. Zelfs frisdranken kunnen je tinnitus dus verergeren ja.

Member souldoubt's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stabby Bekijk bericht
    Ik kan het belang van een gehoortest maar niet genoeg benadrukken. Het is gratis bij zowat elke audioloog (Audionova, Laperre, Amplifon, etc.) en duurt 15 minuten. Je zal direct weten of je gehoorverlies hebt. Een klein gehoorverlies tot 30dB valt vaak niet op. In de hoge frequenties zelfs tot 40-50dB. Ik heb mensen getest die een groot verlies hadden in de hoge frequenties en toch dachten dat hun gehoor in orde was. Een gehoortest zal zeggen of je haarcellen beschadigd zijn (grootste oorzaak van tinnitus) en je zal ook weten of het lawaaischade is. Een dip op 4000Hz (soms 6000Hz) wijst namelijk zo goed als altijd op lawaaischade.
    Kan je ook zeggen wat precies het belang is van zo'n test. Ik bedoel gehoorbescherming op maat daar begrijp ik het belang van, ik maak er zelf ook gebruik van, helaas wel iets té laat. Toen ik begon naar optredens te gaan piepte nog niemand over oordoppen/gehoorschade.

Maar welk belang heeft een gehoortest als je weet dat je je telefoon niet moet opnemen als er iemand in je bureau staat te babbelen of als het venster openstaat. Als je weet dat je niet op café moet afspreken om met iemand bij te kletsen, want je gaat ze toch niet verstaan...
    Ik neem aan dat dit enkel van belang is als je een gehoorapparaat wil aanschaffen of heb ik dat mis?

Member
    iTrader
    76 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door souldoubt Bekijk bericht
    Kan je ook zeggen wat precies het belang is van zo'n test. Ik bedoel gehoorbescherming op maat daar begrijp ik het belang van, ik maak er zelf ook gebruik van, helaas wel iets té laat. Toen ik begon naar optredens te gaan piepte nog niemand over oordoppen/gehoorschade.

Maar welk belang heeft een gehoortest als je weet dat je je telefoon niet moet opnemen als er iemand in je bureau staat te babbelen of als het venster openstaat. Als je weet dat je niet op café moet afspreken om met iemand bij te kletsen, want je gaat ze toch niet verstaan...
    Ik neem aan dat dit enkel van belang is als je een gehoorapparaat wil aanschaffen of heb ik dat mis?
    Er zijn verschillende redenen dat een gehoortest belangrijk is:

1) Je weet of je wel degelijk gehoorverlies hebt en bij lawaaischade weet je ook meteen de oorzaak omdat dat zeer duidelijk af te lezen is van het audiogram.
    2) Personen met gehoorschade lopen veel meer kans op verdere schade! Je loopt al risico op lawaaischade vanaf ongeveer 85dB. Dat is vrij luid voor een normaalhorend persoon en zij kunnen dus beter preventieve maatregelen nemen.

Maar kijk eens naar iemand met 30dB verlies (dit wordt beschouwd als een zeer licht verlies, ook al lijkt het veel). Die gaat 85dB waarnemen zoals een normaalhorend persoon 55dB waarneemt, dus hij zal dat helemaal niet als luid ervaren. Om hetzelfde volume waar te nemen als 80dB voor een normaalhorende, heeft deze persoon meer dan 100dB nodig! Personen met gehoorverlies gaan zichzelf dus veel vaker aan gevaarlijke niveaus blootstellen.

Nu, wat verandert er qua risico op lawaaischade bij personen die al schade hebben? Helemaal niets! Je mag nog 80dB gehoorverlies hebben, je zal verdere schade blijven oplopen vanaf 85dB! (en voor iemand met 80dB verlies klinkt 85dB even luid als een mug op een meter afstand).
    Laatst gewijzigd door Stabby; 5 april 2012 om 16:30

Member Fliblit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    2
    Volgende zaken kunnen tinnitus ook luider maken: alcohol, caffeïne, nicotine, zout en suiker. Zelfs frisdranken kunnen je tinnitus dus verergeren ja.
    Ja, maar je moet je daar nu ook niet op blindstaren. Ik heb een periode gehad waarin ik sloten koffie dronk (nu vervangen door thee) en die piep is niet merkbaar luider geworden.

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Allemaal zaken die de bloeddruk naar omhoog brengen. Bij een kater suizen mijn oren ook.

Member
    iTrader
    76 (98%)
    Ja, maar je moet je daar nu ook niet op blindstaren. Ik heb een periode gehad waarin ik sloten koffie dronk (nu vervangen door thee) en die piep is niet merkbaar luider geworden.
    Daarom zeg ik "kan luider maken". Het verschilt van persoon tot persoon, maar als je veel last hebt van tinnitus is het toch de moeite om die zaken te minderen om te zien of het voor jou baat heeft.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Ik hoop dat binnen 20 jaar, tegen mijn vijftig als de gehoorschade normale sociale interactie zal beginnen beinvloeden, dat er een oplossing is.
    Er is nu ookal een oplossing hoor, u laten doof maken. Dan is alle getuut of gezoem weg.

Member Yo-Han's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @ hierboven
    Of niet bij sommigen! dan ben je doof en heb je nog een tuut= nog erger (want je brein doet de interpretatie van wat er te kort is, beetje zoals fantoompijn) En doof maken langs 1 kant is nooit meer stereo horen (muziek klinkt toch zo leuk in stereo)!
    Is denk ik enkel van toepassing bij hen weer het extreem luid is; en niet onder controle te houden door extreme stress, waardoor het hen al jarenlang mentaal teistert. Geen enkel arts zal dat anders goedkeuren. Vagus nerve stimulatie biedt hopelijk een beter alternatief binnenkort voor de ergst geteisterden.
    Laatst gewijzigd door Yo-Han; 5 april 2012 om 19:01

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik kan het belang van een gehoortest maar niet genoeg benadrukken. Het is gratis bij zowat elke audioloog (Audionova, Laperre, Amplifon, etc.) en duurt 15 minuten. Je zal direct weten of je gehoorverlies hebt. Een klein gehoorverlies tot 30dB valt vaak niet op. In de hoge frequenties zelfs tot 40-50dB. Ik heb mensen getest die een groot verlies hadden in de hoge frequenties en toch dachten dat hun gehoor in orde was. Een gehoortest zal zeggen of je haarcellen beschadigd zijn (grootste oorzaak van tinnitus) en je zal ook weten of het lawaaischade is. Een dip op 4000Hz (soms 6000Hz) wijst namelijk zo goed als altijd op lawaaischade.

Hier is een voorbeeld van een audiogram met zo'n dip. Het gehoorverlies dat je hier ziet zal nauwelijks opvallen bij deze persoon, maar het is een permanent verlies! Beschadigde haarcellen herstellen nooit! Bij verdere blootstelling aan lawaai zal de dip groter worden en uitbreiden naar de omliggende frequenties.
    Het is zo jammer dat de maatschappij zo laks omgaat met de preventie van gehoorschade. Integendeel. Ik erger me er al jarenlang aan dat er niet gewoon eens een wet komt die de geluidsintensiteit op alle uitgaansplaatsen limiteert: kroegen, dancings, bioscopen en festivals.
    Er is geen enkele rationalisatie om dat niet te doen behalve "betuttelend".
    Wat deze politici helaas niet in de gaten hebben is dat doofheid, die hierdoor ontstaat, weer leidt tot luider geluid wat weer leidt tot meer doofheid enz.
    Kortom, een zinloze cyclus.
    Guess what. De mensen die het meest in zo'n ruimte vertoeven hebben hier het meeste last van en zij zijn degenen die bepalen hoe luid het geluid is. Daarom: een volumebegrenzer. Die mag van mij wat hoger staan op muziekspelers enzovoorts maar niet wanneer het geluid openbaar wordt gebruikt.
    Zitten ze dan met het probleem dat op bepaalde plaatsen het geluid niet goed is dan moeten ze maar wat meer speakers plaatsen of ze wat slimmer (interferentie) plaatsen.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Member
    iTrader
    0
    Heb er ook ongeveer 2 weken last van gehad. Werd er helemaal gek van. Ik dacht er continu aan en was ook nog zo dom om te gaan googlen naar tinnitus wat mij NOG gekker maakte. Gelukkig nam et geluidniveau van de piep na een week stilaan af en ging et steeds beter. Nu hoor ik nog steeds een heel stille piep als ik m'n vingers in m'n oren steek/oordoppen indoe wanneer et eigenlijk al stil is. Heb er dus geen last meer van maar dit heeft me wel goed wakker geschud en ik draag vanaf nu ALTIJD oordoppen. (Wel van die gele moushe dingen maar beter als niets.) Ben van plan om één van dees er op maat te laten maken omdat ik m'n gehoor nu echt belangrijk vind.

Die piep kwam trouwens na een luide fuif. Ben nu ook paranoia voor mogelijk luide situaties. Als er bv iemand met een fluitje rondloopt zeg ik op voorhand al dat als ie in m'n oren fluit ik hem bij z'n kloten heb. Ben trouwens de enige van m'n vriendengroep die dit doet. De rest zegt allemaal dat die piep gewoon weg is gegaan en dat ze die ook niet meer hebben als ze pas terug komen van een fuif/festival. (Kan dit eigenlijk wel? Dat je dus zo doof bent dat je de piep niet meer hoort?)

Member Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Ja, bij stress en vermoeidheid (examens bv.) kan het luider worden.
    Shit...

Shit just got worse....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SiM0 Bekijk bericht
    Heb er ook ongeveer 2 weken last van gehad. Werd er helemaal gek van. Ik dacht er continu aan en was ook nog zo dom om te gaan googlen naar tinnitus wat mij NOG gekker maakte. Gelukkig nam et geluidniveau van de piep na een week stilaan af en ging et steeds beter. Nu hoor ik nog steeds een heel stille piep als ik m'n vingers in m'n oren steek/oordoppen indoe wanneer et eigenlijk al stil is. Heb er dus geen last meer van maar dit heeft me wel goed wakker geschud en ik draag vanaf nu ALTIJD oordoppen. (Wel van die gele moushe dingen maar beter als niets.) Ben van plan om één van dees er op maat te laten maken omdat ik m'n gehoor nu echt belangrijk vind.

Die piep kwam trouwens na een luide fuif. Ben nu ook paranoia voor mogelijk luide situaties. Als er bv iemand met een fluitje rondloopt zeg ik op voorhand al dat als ie in m'n oren fluit ik hem bij z'n kloten heb. Ben trouwens de enige van m'n vriendengroep die dit doet. De rest zegt allemaal dat die piep gewoon weg is gegaan en dat ze die ook niet meer hebben als ze pas terug komen van een fuif/festival. (Kan dit eigenlijk wel? Dat je dus zo doof bent dat je de piep niet meer hoort?)
    Dit heb ik dus ook... ik ben sindsdien ook meer met mijn gehoor bezig. Ik gooi minder snel met dingen die veel lawaai kunnen maken. Ijzer op ijzer gooien.. Een pallet neergooien.. objecten die lawaai maken, niet bij mijn hoofd te houden.. etc

Member
    iTrader
    76 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
    Shit...

Shit just got worse....
    Wel niet permanent he Het maakt bestaande tinnitus luider. Door al die zaken te verminderen kan je tinnitus verbeteren. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat het bij iedere persoon verschilt, maar het is toch de moeite om te proberen.

Dit heb ik dus ook... ik ben sindsdien ook meer met mijn gehoor bezig. Ik gooi minder snel met dingen die veel lawaai kunnen maken. Ijzer op ijzer gooien.. Een pallet neergooien.. objecten die lawaai maken, niet bij mijn hoofd te houden.. etc
    Gehoorbescherming dragen. Je zal vast te maken hebben met een luide omgeving en langdurige blootstelling aan 80dB (even luid als verkeer op straat) veroorzaakt na een paar jaar al schade.

Member Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Wel niet permanent he Het maakt bestaande tinnitus luider. Door al die zaken te verminderen kan je tinnitus verbeteren. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat het bij iedere persoon verschilt, maar het is toch de moeite om te proberen.

Gehoorbescherming dragen. Je zal vast te maken hebben met een luide omgeving en langdurige blootstelling aan 80dB (even luid als verkeer op straat) veroorzaakt na een paar jaar al schade.
    gelukkig maar..; dan moet ik wat minder koffie gaan drinken.... en minder stress hebben.. de laatste tijd allen maar stress stress stress.. ik woon nog thuis. hoe zou het komen

ik werk momenteel in de logistiek.. enige wat constant veel lawaai maakt, is de airco aan het plafond...

Moderator Vedeco's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Ah bij mij is het door een te hevige bloeddoorstroming in de oren. Vraag mij niet hoe dat plots gekomen is. Maar stress is dan echt dodelijk voor die tuut

iTrader
    26 (100%)
    Er zijn verschillende redenen dat een gehoortest belangrijk is:

1) Je weet of je wel degelijk gehoorverlies hebt en bij lawaaischade weet je ook meteen de oorzaak omdat dat zeer duidelijk af te lezen is van het audiogram.
    2) Personen met gehoorschade lopen veel meer kans op verdere schade! Je loopt al risico op lawaaischade vanaf ongeveer 85dB. Dat is vrij luid voor een normaalhorend persoon en zij kunnen dus beter preventieve maatregelen nemen.

Maar kijk eens naar iemand met 30dB verlies (dit wordt beschouwd als een zeer licht verlies, ook al lijkt het veel). Die gaat 85dB waarnemen zoals een normaalhorend persoon 55dB waarneemt, dus hij zal dat helemaal niet als luid ervaren. Om hetzelfde volume waar te nemen als 80dB voor een normaalhorende, heeft deze persoon meer dan 100dB nodig! Personen met gehoorverlies gaan zichzelf dus veel vaker aan gevaarlijke niveaus blootstellen.

Nu, wat verandert er qua risico op lawaaischade bij personen die al schade hebben? Helemaal niets! Je mag nog 80dB gehoorverlies hebben, je zal verdere schade blijven oplopen vanaf 85dB! (en voor iemand met 80dB verlies klinkt 85dB even luid als een mug op een meter afstand).

Merci, misschien toch eens zo'n test laten doen dan... hoewel ik al een zwaar vermoeden heb dat ze mij meteen een gehoorapparaat gaan aansmeren . Sinds ik mijn gehoorverlies gewaar geworden ben draag ik altijd op maat gemaakte oordoppen op optredens (steek ze in vooraleer ik uit de auto stap en haal ze pas uit als ik weer op straat sta/in de auto zit, zelfde voor festivals) en als ik ergens veel lawaai verwacht.
    Helaas kan dat soms verrassen als er zo ene vlakbij zijn keel openzet of het brandalarm op het werk (waar ik echt vlakbij zit en dat regelmatig eens getest wordt)

In de cinema vergeet ik ze meestal gewoon, en in het begin van een film is dat geluid soms echt bijna onverdraaglijk... na een paar minuten ben ik dat wel gewoon... maar voor uw oren blijft het uiteraard de hele film door even slecht.

Het probleem is dat er zoveel mensen "tegen" oordoppen zijn gewoon omdat ze alleen die mousse toestanden kennen die alles ongelofelijk hard dempen en heel de klank vervormen. Met op maat gemaakte doppen heb je totaal geen last van gedempte of misvormde klank.

Member
    iTrader
    76 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door souldoubt Bekijk bericht
    Merci, misschien toch eens zo'n test laten doen dan... hoewel ik al een zwaar vermoeden heb dat ze mij meteen een gehoorapparaat gaan aansmeren .
    Hoorapparaten aansmeren?

Een hoorapparaat kost gemiddeld 1500 euro, dan gaan ze goed hun best mogen doen. Vanaf een gemiddeld verlies van 40dB krijg je €1250 terugbetaald (voor 1 hoorapparaat, als je een tweede wilt moet je het zelf betalen), maar met zo'n verlies ga je het echt wel nodig hebben.

In de cinema vergeet ik ze meestal gewoon, en in het begin van een film is dat geluid soms echt bijna onverdraaglijk... na een paar minuten ben ik dat wel gewoon... maar voor uw oren blijft het uiteraard de hele film door even slecht.
    Heb je echt pijn bij de geluiden die je vermeld? Er is ook zoiets als hyperacusis, dat komt ook vaak voor bij lawaaischade en dat maakt het veel moeilijker om een hoorapparaat te dragen. Maar word er nu niet zot van he. Mensen met zware hyperacusis gaan pas echt door een hel, die kunnen niet op straat lopen zonder oordoppen en moeten heel hun huis aanpassen om alles zo stil mogelijk te houden.
    Laatst gewijzigd door Stabby; 6 april 2012 om 15:07

iTrader
    0
    Frisdrank en koffie gaan dit enkel soms tijdelijk versterken omdat dat uppers zijn, geen zorgen. Net zoals alcohol en xanax(benzos) het veelal tijdelijk gaan verstillen. Veel frisdranken zijn een suikerbom en dat voel je altijd (bewust of onbewust)

iTrader
    0
    ps. Net variphone ER 20's gaan halen (20€), maar heb de indruk dat het nogal een beperkt product is. Nog even verder testen. Testaankop gaf ze ook maar een lage score. Comfort is niet dat, en ze dempen toch meer in de hoge regionen.
    Ik hoor goede dingen van hun custom op maat gemaakte van vrienden (musician earplugs)

iTrader
    26 (100%)
    Heb je echt pijn bij de geluiden die je vermeld? Er is ook zoiets als hyperacusis, dat komt ook vaak voor bij lawaaischade en dat maakt het veel moeilijker om een hoorapparaat te dragen. Maar word er nu niet zot van he. Mensen met zware hyperacusis gaan pas echt door een hel, die kunnen niet op straat lopen zonder oordoppen en moeten heel hun huis aanpassen om alles zo stil mogelijk te houden.
    Gelukkig hier niet het geval, het gevoel dat ik dan in mijn oren heb is niet echt pijn, het is op het randje van pijn, maar gaat gewoon over eens ik gewoon ben aan dat geluid. Wil het toch niet pushen, dus die oordoppen wil ik eigenlijk echt niet vergeten in de cinema

Pagina 3 van 25 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten