Oorspronkelijk geplaatst door
Yo-Han
De eerste operaties naar aanleiding van dat rat onderzoek gebeuren oa in het UZA Belgie! Er zijn 10 testpatienten geopereerd en een 7/8 tal lijken geholpen te worden. 2 hadden geen baat, bij 1 andere verminderde het en anderen waren het 'kwazie' kwijt. Bron was tinnitusforum.org dacht ik, waar een Amerikaan die zich liet behandelen in UZA dit vertelde.
"Vagus nerve stimulation" heet de behandeling. Er word een elektrode in de nekzone ingeplant die een bepaalde zenuw(de vagus nerve) gaat beinvloeden. Deze techniek word al langer gebruikt bij epilepsie patienten
Tinnitus treatment: Rebooting the brain helps stop the ring of tinnitus in rats
ps zelf ook sinds november 2011 tinnitus. Begonnen op een dinsdag, en ik was dat weekend niet uitgeweest! Heb zelf de laatste 2 jaar wel TMJ problemen (kaakgewricht overbelasting) en heb zo de indruk dat het bij mij TMJ gerelateerd is. Smorgens is het meestel het stilst (soms bijna weg, maar gewoon meestal stilst in tegenstelling tot T van beschadiging!).
Als ik begin te bewegen en moe'er word of meer druk in m'n kaak en nek en schouders ed voel word het erger (zo ook met stress, maar dat is bij elke soort T zo) Mijn tinnitus is dan ook waarschijnlijk somatische tinnitus. Enfin het was ook een klap bij mij aangezien het soms echt luid word tegen de avond, maar de laatste weken heb ik het zo leren aanvaarden en let ik er minder op en het is ook wel variabel (maar toch kwazie altijd aanwezig sinds 5 maand) Aanvaarding lijkt idd zo een stap die veel doet!
Het is vooral links bij me en gaat soms zo eens licht naar rechts ook.
Heb gehoortest laten doen na 1 maand klachten met gevolg: lichte dip op 4 khz links en rechts. Ergste dip rechts waar ik bijna geen piep heb meestal

... Go figure? Die beschadiging was er dus al voor m'n blijvende klachten denk ik en ik hoor wel nog vrij goed omdat het geen -20-30 Db dip is ofzo.
@ TS Wil je zeker zijn, vraag eerst gehoortest bij NKO arts! Duurt maar 15-20 tal minuten en resultaat heb je direct erna.
MRI scan gehad om erger zaken uit te sluiten. Resultaat: perfect clean. Als je daar onder moet voor T zeker oordoppen indoen!!! Kloteherrie minuten aan een stuk, zeker die alarmachtige seqenties ... en een bassequentie om U tegen te zeggen, voel je tot in je beenderen.
De laatste tijd let ik toch ook wel op. Geen luide fuiven meer, en mijn sennheiser hd 650 hoofdtelefoon staat eerder op 30-40 % volume ipv van vroeger constant 70-80-100%