Oorspronkelijk geplaatst door
Najdo
Pfff. Hoor nu ook sinds een kleine week een beetje geruis in mijn oor. Maar alleen als ik me erop concentreer of als ik in mijn bed lig.
Aan de ene kant heb ik wel het gevoel dat ik al heel mijn leven dat geruis hoor als ik in mijn bed lig. Vroeger hoorde ik het als ik wou luisteren of er lawaai was in de gang en dan hoorde ik wel zo geruis. Vrienden en familie zeggen dat dat normaal is (bloedstroming dat je hoort).
Maar sinds ik ergens op twitter iemand zien passeren heb die echt tinnitus heeft ben ik beginnen opzoeken en heb ik het gevoel dat ik dat nu ook heb. Dat kan dus ook weer heel in mijn hoofd zitten omdat ik er constant aan denk.
Nuja, heb ondertussen al een gehoortest laten doen. En de mevrouw zei toch ook dat ik misschien eens naar een KNO dokter moest omdat ze die dipjes rond de 2khz niet kon verklaren (vooral niet omdat het langs allebei de oren dezelfde curve is).
Resultaat
Donderdag mag ik naar de oorarts en ik heb echt schrik. Ik wil geen tinnitus, ik heb altijd goed voor mijn oren gezord. Ik gebruik amper oordopje maar bijna constant een koptelefoon, mijn ipod staat altijd maar rond de 50% (max volume begrenst). Maar ik heb ook het gevoel mijn binnenoor wat warm heeft, maar ik kan niet verklaren omdat het komt omdat ik nu af en toe wat meer mijn vingers in mijn oren steek om toch maar dat geruis eens te horen of het al weg is of niet.
Edit: Bij het minste lawaai hoor ik het wel niet meer. Of concentreer ik me er niet meer op. Das zo het lastigste, hoor ik het echt of beeld ik het me in dat ik het hoor.