Pfff veel te warm naar men goesting. 21 graden buiten, en nog warmer in men kamer! Zat ik hier echt te denken da er wel een onweer moest komen, maar aan de meest recente posts te zien hier zalt wel gene vette zijn...
Pfff veel te warm naar men goesting. 21 graden buiten, en nog warmer in men kamer! Zat ik hier echt te denken da er wel een onweer moest komen, maar aan de meest recente posts te zien hier zalt wel gene vette zijn...
Dat dachten we ook op 25/26 mei 2009, maar toen was er wel al wat deftig te zien op de radar tegen dit moment.
Ongelofelijk.
100 km naar het westen (Desteldonk, Gent) dit:
Deze heeft een huis(je) verplaatst:
Dan, 100 km naar het oosten (Nordrhein-Westfalen) dit:
Gisteren:
Tenminste 3 tornado reports in België, Nederland en Duitsland met foto's en filmpjes op dit moment. Er zullen waarschijnlijk nog meer hozen geweest zijn, waar geen beelden van gemaakt zijn. Ofwel verschijnen die morgen nog.
Maar in ieder geval, Estofex zat er weer pal op.
Laatst gewijzigd door GaMeŽ; 11 mei 2012 om 02:40
PSN: Blue_Devil
Estofex zijn Level 2 was daarentegen een totale flop.
Maar op severe weather outlook benelux stonden de problemen uitgelegd voor de triggering van de buien. Al bij al toch prijs gehad in West/Oost Vlaanderen al was het dan met weinig onweer.
Er borreltje daar wat in noord frankrijk..
Het moet wel zalig terrasjesweer geweest zijn voorbije avond/nacht. Nu al terug 19 graden.
'k weet niet of er nu iemand onweer heeft gehad gisteren? Hier is het allessinds heel kalm gebleven...![]()
Geen onweer gehad, tis hier buiten nog goed plakkerig, maar het regent zachtjes^^
Hier in Zuid-Oost-Vlaanderen/Centrum was het dan ook niks, 't was echt plaatselijk.
Als het hier toch tot een bui zou gekomen zijn dan had het wel gevaarlijk geweest, zoals we gezien hebben met die tornado in de buurt van Gent.
Je moet toch altijd rekening houden dat de boel nog kan opschuiven, 50 of 100km is niets. In dit geval is alles een 100km westelijker uitgevallen dan voorspeld.
't is me toch wat dit voorjaar
koud-warm-koud-warm-koud en voortdurend wisselvallig. Die koude winterlucht wil nog altijd niet opkrassen naar het noorden.
Gelukkig stijgt de gemiddelde temperatuur toch al wat de laatste weken. In 2010 was het erger qua kou.
Het stormchaseverslag is voor 95% afgewerkt (enkel nog video). Veel plezier met het nalezen wat voor mij althans een unieke ervaring is geweest!
Noodweer - 12.05 | verslag supercell 10 mei 2012
Cheers!
mooie foto's
vooral die mesocycloon
Vetjes! Weer een ervaring rijker.
Hopelijk krijgen we in de nabije toekomst nog eens een kans om dit in het land te spotten![]()
Voor morgen geven ze blijkbaar ook weer onweer, lokaal zelf heel erg hevig onweer. Benieuwd.![]()
Ik denk dat het gaat meevallen, veel CAPE is er morgen toch niet en het wordt 12 graden. Meer dan een lokale donderslag wordt dat niet.
Waar halen ze dat hevig onweer dan vandaan?
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)