Alles is hier ten zuiden langs gegaan, buiten een kleine rode pit met een vrij hoge treksnelheid rond half2....![]()
Twee donderslagen gehoord boven Antwerpen rond 2 uur, het heeft wel heel fel geregend vanaf 12 uur of zo.
Hier in Waregem weinig onweer gezien, maar wel serieus wat wind gekregen! Rond middernacht een stevige piek en flinke plensbuien. Ook leuk![]()
Een collega zijn regenmeter heeft na middernacht 12mm gemeten + nog eens een 5tal mm vlak voor middernacht, er is dus wel een behoorlijke sloot water gevallen vorige nacht
Geen onweer gezien of gehoord
Was dat vannacht eigenlijk een MCS of zat er daarvoor niet genoeg onweer in?
Ik had de indruk dat alles wel goed zat qua parameters behalve de CAPE
De radar ziet er serieus rood uit momenteel!![]()
Vandaag trekt een actieve neerslagzone die ontstaan is boven Duitsland net ten zuiden van ons land. Aan de noordzijde van deze neerslagzone wordt op grotere hoogte onstabiele en vochtige lucht aangevoerd. De provincies Limburg, Luik en Antwerpen kunnen hiervan het best 'profiteren'.
In de loop van de namiddag en vroege avond dan ook de ontwikkeling van enkele onweersbuien in de betrokken regio. Aangezien de windschering en de onstabiliteit geen mooie overlap kennen, verwacht ik niet echt zware kleppers, maar het is altijd afwachten tot wat de radarbeelden ons voorschotelen. Tijdens deze buien vooral in het noordoosten kans op hagel en hevige windstoten.
Meer informatie voor de liefhebbers: Noodweer - weerbespreking Benelux :: onweer en bliksem :: weerarchief
PS: vragen staat vrij!
Winterverwachting 2012-2013 => http://www.noodweer.be
en het weer voor omstreken Leuven in de namiddag?
Ik denk dat het onweer hier zo rond deze middag in verzwakte vorm zal arriveren, nu is de vraag of daar nog zal onweer inzitten of dat er alleen maar regen zal overblijven.
Laatst gewijzigd door Jack The Ripper; 2 mei 2012 om 10:44
't is hier zowieso grijs weer, dat houdt al de instraling van de zon en dus ook de warmte (en eventueel onweer) tegen. Het oosten zit in warmere lucht dus betere kansen daar.
Als het van onweer of sneeuw uit het oosten moet komen dan wordt het hier meestal niks.
Tot zover het voorspelde onweer en neerslag hoeveelheden...![]()
De duisternis valt hier volledig in. Als dit geen onweer is kan ik het moeilijk verklaren :P
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)