Pagina 3 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Discussie: 3D printers

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    Het grote verschil tussen de makerbot en ultimaker is dat de extruder bij de makerbot op de z as zit en bij de ultimaker op de x-y as. Bij de ultimaker blijft het werkstuk stilstaan wat minder trillingen met zich mee brengt en de nauwkeurigheid verhoogt.

Met een ultimaker kunnen veel grote stukken gemaakt worden:

ultimaker; 20*20*21 cm
    Standaard makerbot ; 96*108*115
    Makerbot replicator 22.5 * 14.5 * 15

makerbot komt bovendien uit de VS waardoor de verzindingskosten niet mals zullen zijn.

Er is een speciale editie van de ultimaker nl de ultimaker+, die kan stukken van 80 cm hoog printen.

het is niet alleen handig voor prototyping maar ook voor modelbouw en dergelijke. ook voor brackets, houders, tandwielen, enz kunt ge dit gebruiken.

op Thingiverse - Digital Designs for Physical Objects staan duizenden objecten die ge zo gratis kunt downloaden en kunt afprinten. gaande van stomme kleine dingen tot een complete miniatuur draaibank.

Voor de rest, de firmware van de ultimaker is open source en bovendien arduino kan naar believen aangepast worden. Er zijn custom firmwares die het printen tot 5 keer sneller en nauwkeurig doen gaan.

Ik verwacht de mijne begin volgende maand. als er interesse is wil ik gerust een build log bijhouden.

heb trouwens al vragen gekregen voor beeldjes enz voor warhammer
    eerste build moet het 9lives logo zijn
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sqarzz Bekijk bericht
    Maar vroeger waren ze super duur en nu zijn ze al een stuk goedkoper..
    Wat er Speciaal aan is: dat het zeer handig is als je aan prottyping wil doen..
    ze zijn nu gewoon goedkoper wegens de grotere vraag omwille van, juist, de hype!

nuja het klinkt wel intressant, als ge daar abs plastic mee kunt omzetten, en de grondstoffen zijn goedkoop, dan maakt ge eigenlijk elk klein gadget gewoon zelf ipv te moeten kopen in den blokker!
    safir Thom4s

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Je bedoelt het omgekeerd? De makerbot kan toch grotere stukken aan, althans de Makerbot Thing-O-Matic?
    nope

MakerBot Industries Thing-O-Matic 3D Printer - MakerBot Industries

With Automated Build Platform: 100mm x 100mm x 100mm
    With Acrylic Build Platform: 110mm x 110mm x 120mm

http://store.makerbot.com/replicator-404.html

• Build envelope: 225 x145 x150 milimeters or 8.9 x 5.7 x 5.9 inches

https://shop.ultimaker.com/en/ultima...r-kit-new.html

An extremely large build volume, 21x21x22 cm (L/W/H), while having a very desktop friendly footprint of only 35x35 cm. dit omdat de extruder op x-y as zit
    dude

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    eerste build moet het 9lives logo zijn
    tekent het object en ik overweeg het
    dude

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    ze zijn nu gewoon goedkoper wegens de grotere vraag omwille van, juist, de hype!

nuja het klinkt wel intressant, als ge daar abs plastic mee kunt omzetten, en de grondstoffen zijn goedkoop, dan maakt ge eigenlijk elk klein gadget gewoon zelf ipv te moeten kopen in den blokker!
    PLA en ABS zijn de meest gebruikte voor dit soort printers
    dude

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Zeer interessant. En waar koop je het ABS? Op de Ultimaker website zie ik enkel zwart ABS staan?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    die hebben normaal meer kleuren maar het staat alleen op de site als het in stock is. ben nog naar alternatieven aan het zien
    dude

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht

het zal wel een heel stuk sneller en goedkoper zijn om het te kopen in de blokker dan om het zelf te printen.

iTrader
    5 (100%)
    voor gewone mensen wel, maar wij als techneuten hebben toch zoveel meer plezier aan een zelf gedesignde en geproduceerde fruitpers/lepel/meloensnijder/etc...
    safir Thom4s

u4ea's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Lijkt wel leuk om mee te experimenteren enzo. Maar het is wat te duur daarvoor imo.
    Moest het nu wa in prijs zakken + ik er zeker van ben dak het veel ga gebruiken en tijd derin ga steken, dan wel misschien.
    ◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡
    Alle game sales http://www.steamgamesales.com Origin u4ea126 SteamID u4ea
    Tribes referralklik PSN U4EA_126 old 9lives ID wim_gunner

Skyscraper's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Met twee kleuren/materialen printen geeft wel 'n zeer grote meerwaarde, hopelijk volgt ultimaker.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Je moet wel eerst hetgeen dat je wilt printen in een 3d cad programma tekenen.
    Dit zie ik nog niet veel mensen doen hoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    1200 euro voor zo'n technologie is toch helemaal niet duur.. langs de andere kant waarschijnlijk wel een Macbook pro kopen voor op Facebook te zitten ofzo.

Uiteraard wel redelijk useless kost voor een keer mee te spelen, maar voor een architectuur student of 'kweet ni welke design richting lijkt mij dat toch nog een nuttige investering.
    Vorige nick: "conquerpoy_123"

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Of als je geen zin hebt om de afwas te doen -> gewoon een propere vork printen.
    .

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je moet wel eerst hetgeen dat je wilt printen in een 3d cad programma tekenen.
    Dit zie ik nog niet veel mensen doen hoor.
    dat is op zich toch niet zo moeilijk, das ni veel moeilijker als bv levels bouwen voor HL2 en da kan iedereen
    safir Thom4s

Pagina 3 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten